Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
Avatar de l’usuari
XcRaSh
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 767
Membre des de: dv. 07 maig 2004, 15:55
Ubicació: Lost Costa Brava

:: Parlem de CODECS i de CONTENIDORS ::

dj. 03 nov. 2005, 23:59

Bones!

Doncs obro aquest fil per a parlar i discutir i donar noticies i tal sobre els diferents codecs que hi ha al mon avui en dia.
A part, si algu vol fer reviews o analisis o comparacions de codecs, també seria el lloc adient. ;)
Faig el post, més que res, arran de les ultimes creacions de codecs moderns que crec que provocaran molts canvis en el mon de les releases per inet. :xiulant:

Dit aixo, començo amb lo meu:

Jo vull donar a coneixer millor a la gent, el codec x264.
Alguns ja saben que es. Pels que no ho sapiguen:
Aquest codec (x264) es la versió freeware del codec H264 de Nero (sisi, nero del nero burning rom).
Bé, aquest codec es acollonant. Vos penjare 3 videos perque veieu tot aixo que vos estic dient, pero de moment, dirvos que, per exemple, 30 MB de raw feta en xvid, amb x264 pot ocupar uns 15-20MB i tindra igual o mes qualitat (sembla increible pero ja en veureu la prova XD).

Bé, us penjo 3 videos. Tots son del mateix troç de pelicula, una de DBZ box. Tots tenen el mateix filtrat. Tots s'han fet amb les caracteristiques del codec al maxim (excepte el bitrate que es el que determina el tamany).

  • 1- Video fet amb x264. Raw de 30MB (1360 bitrate).
    EL VIDEO (boto dret i guardar como)
    Aquest video, i pr donar una pista, mes o menys es com quedaran les pelis de la super release de DB. La qualitat sera semblant, ja que aixo no es res definitiu.
  • 2- Video fet amb xvid. Raw de 10MB (560 de bitrate).
    EL VIDEO (boto dret i guardar como)
  • 3- Video fet amb x264. Raw de 10MB (560 de bitrate).
    EL VIDEO (boto dret i guardar como)


Amb els videos 2 i 3 serà amb els que realment podreu veure la diferencia entre els codecs. En alguns moments es acollonant. :mrgreen: Compareu vosaltres mateixos.

Recordo que algu em va dir si havia fet expressament de codificar malament el xvid. Doncs no gent. No m'hagues estat 4h fent les 2 passades solament per a 3 min de video. :no:

Vos deixo el codec aqui per a que pogueu veureu. Si teniu algun pack de codecs instalat, o teniu el codec FDDshow instalat, no us instaleu akest. Proveu primer si podeu veure el video!!
Codec x264 Full pack

Bé, despre d'aixo espero critiques cap al codec (no cap a mi :xiulant:).
Si teniu coses per afegir-hi, feu-ho sisplau.

Esto -- esto -- -esto es todo amigos!!


P.D: Proxim "review" amb el codec d'audio HE-AAC. :adeu:
XcRaSh l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. 04 nov. 2005, 13:00, en total s’ha editat 1 vegada.
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dv. 04 nov. 2005, 07:28

Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
XcRaSh
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 767
Membre des de: dv. 07 maig 2004, 15:55
Ubicació: Lost Costa Brava

dv. 04 nov. 2005, 12:58

Mad93 ha escrit:


Sí que llegim :P
Passa que aquest tema en teoria le fet per parlar de TOTS els codecs ^^u
Ja dic, en teoria. Dona la casualitat que he començat per el x264 XD
Pero ja ni hauran mes.

X cert, jastan els altres 2 videos alli ficats.

I una altra cosa:
Un altre objectiu de aquest post voldira que fós que allo que sempre es discuteix als fils de les releases, de que si un vol AVI .. l'altre OGM i tal, doncs part de aquesta discussio es podria traslladar aqui ... no? :xiulant:

Wenu, sorry si me equivocat posant aquest post. ... pero ho veia necessari ^^u


EDIT:

L'FDDshow el podeu baixar de aqui:
http://sourceforge.net/projects/ffdshow
XcRaSh l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. 04 nov. 2005, 14:50, en total s’ha editat 1 vegada.
 
Avatar de l’usuari
robin_bcn_86
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 793
Membre des de: dv. 24 des. 2004, 18:35
Ubicació: Delante de mi PC
Contacta:

dv. 04 nov. 2005, 13:01

me he descargado el video y no puedo verlo

me he instalado los codecs
y el gspot tampoco save cual es

me pone xxx codecs instalados (x es un numero, esque ahora no me acuerdo de lo que ponia)
 
Avatar de l’usuari
Cloud
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2424
Membre des de: dj. 25 març 2004, 16:32
Ubicació: Entre Flix i Tarragona
Contacta:

dv. 04 nov. 2005, 13:16

robin_bcn_86 ha escrit:
me he descargado el video y no puedo verlo

me he instalado los codecs
y el gspot tampoco save cual es

me pone xxx codecs instalados (x es un numero, esque ahora no me acuerdo de lo que ponia)

Necessites l'ffdshow actualitzat.
 
KmaleoN

dv. 04 nov. 2005, 16:50

Mmmm yo me baixat el codec pq no mel reproduia, i segueix sense funcionarme.. em peta lexplorer :blink: :blink:
 
Avatar de l’usuari
XcRaSh
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 767
Membre des de: dv. 07 maig 2004, 15:55
Ubicació: Lost Costa Brava

dv. 04 nov. 2005, 17:14

KmaleoN ha escrit:
Mmmm yo me baixat el codec pq no mel reproduia, i segueix sense funcionarme.. em peta lexplorer :blink: :blink:


El codec sols serveix per encodejar (per crear videos).

Per a reproduirlo necessites:
- O el FFDshow ultimes versions
- O el codec H264 del Nero. Po es de pago usea ke millor l'FFDshow.

Si ja tens el FFDshow instalat, obre'n la configuració i assegurat que tens el codec H264 activat.

EDITO: No ho baixeu de aqui que les versions son massa velles. Mira que no actualitzar la propia web ...
L'FDDshow el podeu baixar de aqui:
http://sourceforge.net/projects/ffdshow
XcRaSh l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. 04 nov. 2005, 19:49, en total s’ha editat 1 vegada.
 
KmaleoN

dv. 04 nov. 2005, 19:24

Mmmm e nat a la web k mas dit, i mhe baixat la versio alpha akella (Octubre de 2004.. la mes recent vaja) i segueix sense funcionarme.. :blink: :blink:

:adeu:

PD: Em piro al poble, ia llegire les vostres respostes (spero k em respongueu :P ) el diumenge ^^
 
Avatar de l’usuari
kenshinbh
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1342
Membre des de: dl. 01 des. 2003, 19:44
Ubicació: Granada
Contacta:

dv. 04 nov. 2005, 19:36

la mes recient es del 05.

aki la pots trobar:

http://www.divxhouse.com/codecs/codecs.php
Imatge
 
Avatar de l’usuari
robin_bcn_86
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 793
Membre des de: dv. 24 des. 2004, 18:35
Ubicació: Delante de mi PC
Contacta:

dv. 04 nov. 2005, 22:55

vale, yo ya los veo

pero..
con el reproductor de windows, me pone: intentando descargar codec, error al descargar codec y despues pe lo reproduce bien, pero me lo marca con el simbolo de admiracion ¡ como si no tuviera el codec

y el gspot tambien me indica que no tengo el codec h264/x264 instalado
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dv. 04 nov. 2005, 23:06

En principi també es pot veure amb el videolan no?
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
bitERROR
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2876
Membre des de: dt. 16 des. 2003, 01:57
Ubicació: El cajón de las braguitas

dv. 04 nov. 2005, 23:14

Prova amb es bsplayer, video lan o media player clasic... (edit: mad s m'ha adelantat :P) jo no tinc cap problema per reproduirlo. Menys amb es WMP q em peta directament, però a n'això ja teim acostumats amb els ogm i mkv. xDD

Sa qualitat del x264 és molt millor q la de ses darreres versions d XviD i DivX, a n'aquests vídeos d Xcrash es nota força.

Però encara té dues pegues importants aquest còdec, per desgràcia.
La primera es solucionarà pronte segurament, i es q un vídeo comprimit amb x264, al menys a mi no me'l deixar tornar a recomprimir es VirtualDub. No sé si voltros hi teniu qualque solució per això.
I la segona els reproductors d sobretaula... tot i s'ha desenvolupat amb s'estàndar mp4, no és compatible encara i no sé, trob q s'haurà d'estendre molt encara per a q els fabricants l'integrin.

Encara tinc curiositat per veure qualque compresió amb DivX 6, veure quines millores aporta en qualitat i si és compatible amb els reproductors.
Imatge
Si teniu qualque problema amb lcrypt.eu contacteu amb mi pel fòrum, twitter, discord o telegram
 
Avatar de l’usuari
kenshinbh
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1342
Membre des de: dl. 01 des. 2003, 19:44
Ubicació: Granada
Contacta:

ds. 05 nov. 2005, 01:06

He trobat una solucio per poder obrir-los, encara q no es poden fer algunes coses...
Imatge
 
Avatar de l’usuari
XcRaSh
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 767
Membre des de: dv. 07 maig 2004, 15:55
Ubicació: Lost Costa Brava

ds. 05 nov. 2005, 01:14

Teoricament el estandard H264 el té la empresa del Nero. Se suposa que akesta empresa te pasta no? i ke es capaç de liarla un xic oi? ... Apple i el seu quick time tambe elogien akest codec. Altres llocs diuen que sera un l'estandard per els DVD-reproductors que admetin HD-DVD i blue ray.
Nuse si tot aixo es rumor o ke, po es un resum de tot allo que he vist.

Segons he llegit a forces llocs, el contenidor MP4, el H264 i el AAC seran estandards en un futur (he vist al 2006 en molts llocs, po ja se sap ^^!).

Jo ... jo ho veig. XD

Estic recollint info com una esponja ultimament XD .... els audios HE-AAC tb son la ostia.

Espero ke aixo s'implanti ben aviat ... pq realment hi ha millora.
 
KmaleoN

dl. 07 nov. 2005, 22:55

Bé moltes gràcies kenshinbh pro segueixo sense veurel :blink:

Pro be es igual pq no em va el nero wave editro (duna dia per laltre) ni el Pinnacle Studio 8 (dun dia per laltre).. vamos k stik en un niu de virus, i ara instalant el FFDShow ma dit un error i le "omitit"... Ja formatejare, mho instalare, i ja os dire el que ^^

:adeu:

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 37 visitants