Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
Avals
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1666
Membre des de: dv. 06 maig 2005, 19:55
Ubicació: 127.0.0.1

codecs audio...

dc. 10 maig 2006, 17:16

mireu... ^^u
us explico una mica el meu problema, si esque sen pot dir problema... :xiulant:

Faig el treball de recerca sobre el format mp3, y lobjectiu es construir un reproductor que el reproduexi(altrament dit un mp3). pero haig de fer unes comparatives entre els diferents tipus de formats, o sigui; ogg, wav, midi, mod, atrac, etc.

Pertant, la meva pregunta és:

-quin format és el més apropiat per reproduir audio, sense tenir en compte que el format mes introduit és el mp3?
Perquè el mp3 és el més usat?

si algu enten amb el tema ja sap, necessitu ajuda!! :plora:

Gracies!! :yeah:
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dc. 10 maig 2006, 18:52

El mp3 és el més emprat pq en el seu temps va ser un gran avanç en tecnologia de compressió amb pèrdua de música, pq ho feia 'facil' per compartir per inet, amb wav i un mòdem era impossible.

Midi.... no sé pq ho comptes, no és un format de compressió d'audio, sinó fitxers 'musicals' interpretats, així ho tinc entés jo.

Els millors per qualitat són wav i trac, ambdos formats són formats sense pèrdues, tot i que el trac, més nou, diria que ocupa força menys que no pas el wav (PCM).

Altrament tinc entés que ogg dona més qualitat de so que el mp3, però costa que s'implementi per la popularitat del mp3...

Segur que en algun lloc la cago però ... :P
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
bitERROR
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2876
Membre des de: dt. 16 des. 2003, 01:57
Ubicació: El cajón de las braguitas

dc. 10 maig 2006, 19:42

Jo no és q m'entengui gaire però puc xerrar per lo q he vist, a veure si et serveix.

El mp3 juntament amb el wma (windows media audio) són els formats comprimits q qualsevol reproductor d'audio digital accepta.

Els wma van arribar primer esclar... però coneixent microsoft una mica, crec s'mp3 li va treure aviat sa popularitat per ser gratuït als inicis.
Ses llibreries (dll) per reproduir mp3 van passar a ser d pagament però aviat van sortir modificacions lliures.
A més, va ser desenvolupat pel grup MPEG per fer-lo servir amb s'estandar MPEG-1 d vídeo, q permetia millor qualitat d'imatge q el compresor (d pagament) dels WMV d llavors. I així va guanyar molts punts.

Tbé el fet d q no calguès cap llicència per fer servir llibreries per reproduir mp3's, va provocar q fos més fàcil d trobar programari lliure per reproduir mp3 q no pas d wma's. Es WinAmp fa uns quants anys... llavors només soportava arxius mp3, wav, midi i mod (aquest darrer gairebé ha desaparescut n_n'' era com els midi però millor pel meu gust : P).

El wav esclar, als seus inicis, tpoc no acceptava cap compresió. Almenys q jo sàpiga no es podia fer sense pagar.

I s'ogg, té una gran desaventatja... i és q no es pot ficar a un avi ^^ q ja molt abans d q sortís era el contenidor multimedia més emprat, i això per jo la restat molta popularitat. Pugui o no tenir millor qualitat d compresió, tbé trob q sí com el mad, cap (o pocs) fabricants s'hauran vist amb cor per crear un reproductor d'audio digital q accepti un format tant poc popular.

Per jo, l'mp3 és el més apropiat doncs, pq és el més acceptat, té una bona relació tamany/qualitat i és gratuït.

Edit: XDD He trobat la plana on vaig llegir per primer cop sobre els ogg.
http://algodemusica.50megs.com/oggvorbis/index.html
Potser et servirà per treure més informació.
Imatge
Si teniu qualque problema amb lcrypt.eu contacteu amb mi pel fòrum, twitter, discord o telegram
 
Avatar de l’usuari
Cloud
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2424
Membre des de: dj. 25 març 2004, 16:32
Ubicació: Entre Flix i Tarragona
Contacta:

dc. 10 maig 2006, 20:26

I ningú diu res sobre l'AAC (Advanced Audio Codec)?
Té molts punts per ser el successor de l'mp3. Pels següents punts:
- Vindria a ser l'estàndar d'audio del contenedor mp4.
- Té el suport d'una empresa important, Nero.
- És fins i tot més bo que l'ogg, i per tant, que l'mp3 i el wma.

També cal destacar que el substitut directe de l'mp3 és l'mp3PRO, però em sembla que no ha quallat gaire...

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 9 visitants