Anime i manga en català

Moderadors: Steve Maister, wachimiro, Bilkoff

mizumi
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 133
Membre des de: dg. 08 nov. 2009, 14:19

[MEGA] Mikan (Mikan Enikki) [Català/Japonès]

dj. 10 nov. 2011, 23:45

Imatge

COMENTARIS

Què us he de contar que no sapigueu ja! Sé que és una sèrie que molts de vosaltres esperàveu amb molta ànsia, per la qual cosa em fa més il•lusió pujar-la, ja que fa anys i panys des que es va emetre per últim cop i sembla ser que gairebé ningú la va gravar – o potser encara no ha trobat el nostre fòrum hehe. Bé nois, doncs arriba Mikan, el gat parlant, en versió catalana! Com estem fent amb Azuki, he deixat l’opening i l’ending en català a la versió catalana i podreu escoltar-los en japonès posant la pista japonesa. ;)

Li dedico aquesta sèrie a tots els fans del gat taronja, i en especial al Marc, perquè gràcies a ell vaig conèixer la sèrie i a l'Iván, que encara que no va poder trobar les cintes que havia tingut de Mikan em va regalar un munt de cintes perquè muntés "Les bessones a St. Clare's", "Candy" i "Georgie". També la dedico a la Jem i l'Okashi, que em van deixar les seves cintes. I també a l'Ackman i al XXX001 per la seva ajuda amb el muntatge.

Com a nota a comentari final abans de passar-vos el material vull dir que cada cop que veig el primer capítol no puc parar de riure (a l’escena de la cuina. No dic més perquè no hagi spoilers). Què graciós que és el Mikan. XD

MATERIAL

Gràcies a: Jem, XXX001 i Okashi pels àudios en VHS!!
Jo aporto els dvds japonesos de Mikan i els àudios que em van deixar.

DADES SOBRE EL MUNTATGE I COL•LABORADORS

ImatgeImatgeImatge

Muntatge: DVDs japonesos + àudio VHSrip dual en català i japonès
Episodis: pilot + 30 + pel•lícula (emesa com a ep. 31) + extres

DVDs: Mizumi
Àudios: Jem, Okashi i XXX001
Sincronització: Mizumi

Si algú vol col•laborar distribuint-la (emule, torrent, etc.) es pot posar en contacte amb mi en aquest fil o per missatge privat.

Dades tècniques: Còdecs: AVI (imatge en xvid i àudio en mp3)

SÈRIE

Episodis:

Busco: 1, 2, 8 (tallat pel final), 9 (soroll), 17 (tallat pel mig), 23, 24. Apart d'això, també busco qualsevol capítol a partir del 26 en què se senti el títol de l'episodi. De totes maneres, qualsevol episodi que tingueu serà benvingut perquè així podem escollir els episodis que se sentin millor. En vermell he posat els episodis que em falten i el títol en japonès junt amb la traducció aproximada del títol, perquè sapigueu quins són els que necessito en cas que els tingueu :)

Pels capítols que falten, o si simplement us estimeu més veure la sèrie en japonès subtitolat, podeu baixar-vos la sèrie en Onion no Fansub.

00 Opening (dual català-japonès)
00 Ending (dual català-japonès)
x 01? みかんが家(うち)にやって来た (El Mikan arriba a casa)
x 02? みかんが話せるわけ (El Mikan pot parlar)

03 El Mikan se'n va
04 Una altra família
05 El Mikan fa deures
06 El metge del peu del turó
07 Grup d'estudi
08 El primer amor del Mikan (tallat 1-2' pel final)
09 Un meravellós regal de Nadal (molt soroll de fons)
10 La febre de la loteria
11 Vacances al balneari
12 Odio aquest individu!
13 Es busca una llar pels nostres gatets
14 El nou company de classe
15 Visca! Llibertat pel menut Manyac
16 L'emoció del dia de Sant Valentí
17 Mikan, el gat músic (tallat pel mig, falten uns segons)
18 A la recerca del Momoji
19 (sencer però no sé el títol pq just comença gravació quan el narrador acaba de dir el capítol)
20 El Mikan va a l’escola
21 L'àvia no soporta els gats
22 La vella melangia dels gats vagabunds
x 23? 夫婦ゲンカはネコが食う?(El Mikan es fica a la baralla dels pares?)
x 24? ヤセル思いのダイエット作戦 (Tàctica per fer dieta i aprimar-se)

25 Naixement del fill del Mikan
26 (sencer però no sé el títol pq just comença gravació quan el narrador acaba de dir el capítol)
27 (sencer però no sé el títol pq just comença gravació quan el narrador acaba de dir el capítol)
28 (sencer però no sé el títol pq just comença gravació quan el narrador acaba de dir el capítol)
29 (sencer però no sé el títol pq just comença gravació quan el narrador acaba de dir el capítol)
30 La Kikuko es treu el carnet de conduir
----- fi de la sèrie -----
Especial (peli/ova?) emès com a part de la sèrie a TV3:
31 (sencer però no sé el títol pq just comença gravació quan el narrador acaba de dir el capítol)

Extres dels DVDs:
Mikan té un munt d’extres als DVDs. Així que els aniré pujant a poc a poc, a mesura que els vagi subtitolant :)

- DVD 4 (ep 16 a 20) -
Episodi pilot: Dura uns 5 minuts. Només té música i el diàleg original és subtitolat. Als DVDs venia una versió subtitolada i el mateix episodi sense subtitolar. Així que he fet 3 versions diferents. Podeu escollir la versió que més us estimeu o totes tres.
(1) Subtitolat en català
(2) Subtitolat en japonès
(3) Subtitolat en català i japonès
Anuncis - Link

Extres no inclosos als DVDs:
(1) BSO en japonès v2: afegit el scan de la coberta gràcies a kanikazul.
Nom: MIKAN ENIKKI Image Album MIKAN Ongaku Nikki (ANIMEX 1200 Special) (Limited Edition)(Japan Version)
Data de venda: 6 de juliol de 2005
Codi: APCM-5009. COCC-72190.
Podeu trobar més informació sobre la BSO aquí.
(2) MP3 opening i ending en català

CURIOSITATS
(1) El nom del nostre gat protagonista és Mikan, que en japonès vol dir mandarina (i de vegades taronja). Obviament, l'hi posen aquest nom pel seu color de pèl.
(2) La sèrie té format quadrat (4:3), com totes les sèries i programes de televisió tenien fins fa pocs anys. No obstant això, a causa d'una subvenció anomenada "Pla d'acció 16:9 de la Comunitat Europea" que hi va haver als anys 90, suposem que per promocionar el format 16:9 (el panoràmic d'avui dia), els que van comprar la sèrie per emetre-la a Catalunya van retallar la imatge per dalt i per baix i la van emetre tan feliçment en 16:9, encara que amb els DVDs i RAWS japonesos hem pogut comprovar que originalment era, evidentment, 4:3 XD
(3) En el doblatge japonès, les veus de tots els gats amics del Mikan i del propi Mikan tenen matissos que es perden en el doblatge. Especialment el Mikan i el seu amic blanc i grassonet tenen una manera de parlar amb un aire molt infantil que els fa molt entranyables, molt més que en català. Us recomano que veieu algun episodi subtitolat on surtin tots els gats, com ara l'episodi 9.
mizumi l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. 10 oct. 2014, 13:16, en total s’ha editat 21 vegades.

wachimiro
Moderadors
Moderadors
Entrades: 1791
Membre des de: dg. 19 feb. 2006, 16:53
Ubicació: China

Re: [MU] Mikan (Mikan Enikki) [Català/Japonès]

dv. 11 nov. 2011, 04:27

Gracies, s'agraeix que sigui per MU, quan tingui una mica de temps la començo a veure :bleh:.
Si teniu cap problema per descarregar amb JDownloader feu servir aquesta versió i actualitzeu aquí la trobareu. -->>JDownloader <<--

Castagne
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 853
Membre des de: dc. 07 gen. 2009, 10:23
Ubicació: Perpinyà

dv. 11 nov. 2011, 15:54

Bona iniciativa l'amic!!^^ :yeah: :yeah: :D :)

mizumi
Arashinchu
Arashinchu

dv. 11 nov. 2011, 16:16

Gràcies, espero que us agradi :)
Acabo de pujar l'episodi pilot i la música a la secció d'extres.

kanikazul
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 273
Membre des de: dc. 26 gen. 2011, 20:27

dv. 11 nov. 2011, 21:24

Uooo qué bé que ja hagis pogut pujar coses d'en Mikan! Jo me'n recordo que gravava cosetes en video, pero aquelles gravacions i cintes no les he pogut trobar(segurament una neteja de cintes o que acabés borrat el que tenia per una altra gravació).Una llàstima perquè potser hagués estat d'alguna ajuda en aquest projecte.

En quant a la versió original subtitulada que està fent un fansub,ja tenia noticia, i està molt bé per veure-la en vo, però en català es com la vaig veure...i es com m'agradaria tornar-la a veure després de tants anys...Quins records! Tinc encara un dibuix del Mikan de fa prop de 15 anys extret de l'ending ...que m'encanta tot sigui dit, em sembla una melodía molt bonica... Per aquella època tenia un gat precisament com en Mikan, de color taronja, i veure de nou la sèrie em fa recordar-lo..!

Moltes gràcies pels extres! Estava recisament inentant trobar la bso original japonesa! Qué bé, moltísimes gràcies! Però voldria preguntar quina BSO és excatament, si tens referències del seu codi( encara que no tinguis scans de les caratules).

Bé això es tot, moltes gràcies pel treball que estàs fent! Molts d'ànims! :yeah: :adeu: :adeu:

kanikazul
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 273
Membre des de: dc. 26 gen. 2011, 20:27

dv. 11 nov. 2011, 22:43

Bé, finalment he trobat informació respecte a la banda sonora original japonesa, amb la transcripció de les cançons a alfabet llatí. Primer poso les carátules de la BSO (els scans que he trobat, si mizumi les vols incorporar dins l'arxiu amb les cançons....) i a sota a continuació la info.

Imatge

MIKAN ENIKKI Image Album MIKAN Ongaku Nikki
みかん絵日記 イメージ・アルバム みかん音楽日記
(ANIMEX 1200 Special)
(Limited Edition)(Japan Version)
PAX-Code PAX0000545173
Catalog No. COCC-72190

Release Date Jul 06, 2005
Artist: Chisa Yokoyama, Tarako, Akiko Hiramatsu, Ken'ichi Ono, Sumi Shimamoto, Junko Asami, Kazue Ikura, Masako Ikeda

Tracklist:

1. Naisho! No Bairin Cat
2. Mikan yori...Kazoku · Nakama-tachi no Shoukai
3. Mikan no Theme
4. Itazura Mikan
5. Mother’s Love
6. Kyouko-chan he no Omoi
7. Himitsu no Enikki
8. Mini Drama Theater 1 [Mikan · Yuuenchi ni Iku]
9. Minna Issho!
10. Nee Tomu
11. Good Weather…
12. Okaasan no Yasashisa
13. Zeitakuna Toki
14. Abiko Miwa Sensei to Mikan no Oshaberi Jikan
15. Tomu to Mikan no Deai
16. Neko Hiroba ni Oide yo!
17. Daisukina Ojiisan
18. Mikan · Atattakai yo...
19. Kusanagi Ikka
20. Mini Drama Theater [Mikan no Otajoubi]
21. Ojiisan he no Otegami
22. Dekkai Campus
23. Omake

Tracklist (Japonès):

01 ないしょ!のバイリン・キャット )
02 みかんより…家族・仲間たちの紹介
03 みかんのテーマ
04 いたずら みかん
05 Mother's Love
06 杏子ちゃんへの想い
07 ひみつの絵日記
08 ミニドラマシアター1 「みかん・遊園地に行く」
09 みんな いっしょ!
10 ねえ 吐夢
11 Good Weather…
12 お母さんの優しさ
13 ぜいたくな時間(トキ)
14 安孫子三和先生とみかんのおしゃべり時間
15 吐夢とみかんの出会い
16 猫広場においでよ!
17 大好きな おじいさん
18 みかん・暖ったかいよ…
19 草凪一家
20 ミニドラマシアター2 「みかんのお誕生日」
21 おじいさんへのおてがみ
22 でっかいキャンバス
23 おまけ

Castagne
Ushinchu
Ushinchu

dv. 11 nov. 2011, 23:04

gràcies!!! ets meravell'os!

mizumi
Arashinchu
Arashinchu

ds. 12 nov. 2011, 14:14

He afegit el scan a l'arxiu de la BSO. Gràcies per la teva aportació :yeah:

Blastilonic
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 716
Membre des de: dt. 31 ago. 2010, 12:13
Ubicació: Girona
Contacta:

ds. 12 nov. 2011, 18:44

Recordu que aquest estiu un usuari la buscava pel fòrum
miraré de dir-li que ja l'has penjada!
El Blastilonic
Fòrum d'anime en català: http://animesm.new-forum.net/forum.htm

mizumi
Arashinchu
Arashinchu

dg. 13 nov. 2011, 12:06

Pujat l'episodi 4.

Sheikah
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 594
Membre des de: ds. 07 ago. 2004, 12:52
Ubicació: Catalunya
Contacta:

dg. 13 nov. 2011, 17:42

És fantàstic!! Milions de gràcies!! :yeah:
amiboshi.cat · cançons d'anime en català

Castagne
Ushinchu
Ushinchu

dg. 13 nov. 2011, 18:29

si fantàstic!!!! gràcies

mizumi
Arashinchu
Arashinchu

dg. 13 nov. 2011, 20:00

He afegit el vídeo que em faltava per completar els extres del DVD 4. Es titola "anuncis". :yeah:

Castagne
Ushinchu
Ushinchu

dl. 14 nov. 2011, 08:23

gràcies

cisco17
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 40
Membre des de: dt. 02 set. 2008, 22:52

dl. 14 nov. 2011, 12:10

Buf, em feu molt feliç amb aquesta release!

A mitjans de juliol vaig fer 3 peticions al fòrum totsrucs; una era aquesta sèrie, l'altra la Familia Robinson en català (que la veig poc probable perquè es va emetre al circuit català de TV2 a mitjans dels 80) i la tercera era una pel·lícula d'animació italiana que es diu "VIP: El meu germà superhome" que encara la veig més impossible.

Ho comento perquè com que us veig posats en el tema... a veure si hi ha sort! :juas:

I una vegada més, merci! Em fa molt feliç recuperar aquesta sèrie que deu fer... uns 15 anys que van emetre, doncs recordo que tot just començava l'institut.

Curiosament aquesta sèrie la van emetre en format 16:9, cosa totalment avançada al seu temps i sense cap mena de sentit, doncs Mikan sempre ha estat 4:3 i es limitaven a tallarla per dalt i per baix... sembla ser que hi havia algun pla de la generalitat o alguna cosa (al final de cada capítol recordo que ho posaven, els que tingueu els VHS segur que ho teniu més fresc) per fer proves en 16:9 i aquesta sèrie va pagar els plats trencats... misteris varis, hehe.

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants