Anime i manga en català

Moderadors: Moderadors, Webmaster

 
Avatar de l’usuari
Kero
Administrador
Administrador
Entrades: 1901
Membre des de: dc. 03 des. 2003, 16:00
Ubicació: Dressrosa

Animelliure necessita ajuda - Elwe deixarà l'administració

dt. 01 set. 2015, 23:18

Ha sigut una llarga travessia però a la vida tot arriba, en aquest cas, Elwe deixarà el càrrec d'adminstrador i per tant abandonarà les seves funcions com a tal tant en la web com en el fòrum. També deixarà d'aportar el servidor on actualment s'allotja tota Animelliure (el qual ha estat pagat sempre per ell, diguèssim que les donacions són casi inexistents).

Coses que pretenem canviar:

Canvi de Servidor

Animelliure ja no té tanta càrrega d'usuaris com tenia abans, no necessitem pagar tant per el servidor. Aquí hauriem de buscar-ne un i també alleugerir la càrrega (no web, neteja molts posts àntics si ho trobem necessari, neteja usuaris, etc). Recomanacions, suggeriments, etc, són benvinguts.

La web fora, mantenir el fòrum i crear un subfòrum/index actualitzat de contingut

Mantenir la web ha sigut sempre una tasca molt díficl i que necessita de molt temps que al final les persones no tenim. Al final, veiem que molta cosa està repetida entre la web i el fòrum... Però en veritat, sempre ho trobaràs tot més actualizat al fòrum. És per això (i per baixar costos del servidor) que pensem que la web no és necessaria. L'alternativa és crea un subfòrum com a Base de Dades, aquest subfòrum seria afegit com a llista fent servir aquesta carecterística del fòrum topiclist.php?list=3" onclick="window.open(this.href);return false; (exemple llista subfòrum DD). Això té dos avantatges, la primera, serà més intuitiu per els autors de la release per poder actualitzar el contigut i la segona, no repetirem feina ni tindrem problemes de mantenir la web i el fòrum 'sincronitzats'.

Un servei blog tipus Ghost per afegir notícies

Un servei com aquest, gratuït on tot usuari que ho demani pot publicar una notícia o informació referent a una release (evidenment, pot passar per un petit check d'aprovació) però en definitiva molt més barat de mantenir i sense feina de programació.

Twitter & Facebook

Hauria de seguir igual, esperem que bitERROR ens pugui ajudar encara que si algú està interessat en donar-li un cop de mà doncs perfecte (lo que fem ara és publicar al twitter i facebook notícies i contingut del fòrum automàticament).

Com subsistir/sobreviure al llarg del temps

L'objectiu final és que la comunitat pogui subsistir per si sola. Els usuaris són els encarregats de mantenir un llistat acurat de contigut (no administradors o moderadors) i són lliures d'afegir notícies al nou blog. Evidenment, la gent vindrà i marxarà però hi hauria d'haver un punt on això no sigui un problema.

---

Necessitem gent que ajudi a mantenir la comunitat funcionant, ja sigui amb aportacions pel servidor (diners, recomenacions, etc) o en altres tasques. Si ets dels que no volen deixar morir Animelliure, aquí hi tens molt a dir!
The weak don't get to choose how they die. - Donquixote Doflamingo
 
Avatar de l’usuari
rukawa11
Usuari
Usuari
Entrades: 9
Membre des de: ds. 22 març 2014, 20:02

Re: Animelliure necessita ajuda - Elwe deixarà l'administrac

dj. 03 set. 2015, 10:30

És una mala notícia aquesta de que Elwe deixarà l'administració, m'agradaria col·laborar perquè Animelliure continués. Econòmicament no puc ajudar atès que sóc estudiant i pel moment no treballo però si necessiteu ajuda de qualsevol altre mena, m'ho podeu dir i faré el que pugui.
rukawa11 l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. 06 set. 2015, 12:28, en total s’ha editat 1 vegada.
 
Avatar de l’usuari
magiblot
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 211
Membre des de: dg. 28 jul. 2013, 15:23
Contacta:

Re: Animelliure necessita ajuda - Elwe deixarà l'administrac

dj. 03 set. 2015, 11:53

Els posts antics, en lloc de ser eliminats, es podrien mantenir a archive.org
 
Avatar de l’usuari
Frydivx
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 422
Membre des de: dc. 23 maig 2012, 17:59

Re: Animelliure necessita ajuda - Elwe deixarà l'administrac

dj. 03 set. 2015, 13:41

Em sap greu per la notícia, per que s'hi pot fer, s'ha de agrair tota la feina a Elwe.
La idea sembla bona, sempre es pot optimitzar sense gastar-se més recursos dels necessaris, total la web principal s'actualitza en comptagotes i ara mateix, és més un llast que un altra cosa.

Per cert, quan es tardarà mes o menys a fer la transició, perque jo encara tinc pendents animes que només trobo per aqui, i si esborreu els posts (que no veig que s'esmenti en la notícia), cagada pastoret. ^^u

Puc estar tranquil, o haig de començar a baixar-me els animes com un un cosaco? :lol:

Ho pregunto des de la més pura ignorància.

Salut!
 
Avatar de l’usuari
intervención
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 796
Membre des de: dc. 19 juny 2013, 21:30
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Animelliure necessita ajuda - Elwe deixarà l'administrac

dj. 03 set. 2015, 14:00

magiblot ha escrit:
Els posts antics, en lloc de ser eliminats, es podrien mantenir a archive.org



Agree 100%.
Imatge
Lluna Plena no Fansub: Manga i Anime en Català!
Estem reclutant! Uneix-te clicant aquí!!
 
Avatar de l’usuari
Ereza
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 365
Membre des de: dt. 03 feb. 2015, 21:59

Re: Animelliure necessita ajuda - Elwe deixarà l'administrac

dj. 03 set. 2015, 17:40

Ostres... Em sap molt de greu que vinguin temps de canvis, tot i que certament ja no és el que era abans, heu aconseguit que encara hi hagi gent escrivint cada dia, cosa difícil en els temps de les maleïdes xarxes socials.

Jo tinc coneixements a nivell de gestió/administració de servidors Apache+PHP+MySQL perquè porto molts anys tocant-los, però no sé si podria col·laborar en aquest sentit o el que busqueu és algú que a part d'això pugui mantenir el contingut (en això no podria ajudar ja que no tindria temps suficient per dedicar-m'hi).

De tota manera sempre m'ha sorprès la política d'esborrar missatges o usuaris antics. He administrat diversos fòrums phpBB i no crec que un excés de missatges o usuaris (en les quantitats que porta Animelliure, una altra cosa seria que parléssim de milions) sigui crític pel servidor, ni pel que fa a càrrega ni pel que fa a espai (a no ser que tingueu un servidor amb realment molt poc espai de disc).

Pel tema de despeses, jo ara mateix tinc diversos servidors en màquines virtuals a Gandi.net, funciona genial i el preu és molt raonable per ser màquines totalment dedicades. Per exemple, un dels servidors Debian+Apache+PHP+MySQL que hi tinc té 4 cores, 2 GB de RAM i 6 GB de disc i surt per uns 20€ al mes més o menys, i suporta bé càrregues de desenes de peticions per segon en hora punta (és el backend d'una app d'Android relativament famosa). Dubto que Animelliure necessiti tampoc tanta potència (potser sí una mica més d'espai en disc), de manera que potser sortiria més barat i tot.

Bé, no sé... si puc ajudar en res a nivell tècnic, aquí em teniu! I si no, si qui ho munti proporciona una manera de fer donacions, puc aportar-hi em meu granet de sorra.

Espero que ens seguim veient per aquí! :adeu:

PD: I gràcies Elwe per tots els esforços fets fins ara!
Imatge
 
Avatar de l’usuari
condedooku
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 818
Membre des de: dj. 18 feb. 2010, 18:24

Re: Animelliure necessita ajuda - Elwe deixarà l'administrac

dj. 03 set. 2015, 18:31

Crec bones les propostes, personalment la web es pot ometre.
A mi l'únic que em sap greu, és perdre a un administrador que crec que ho ha fet molt bé. Ara bé que el forum segueixi endavant és feina de tots.
Sé que no he colaborat mai en els ingressos, però és el primer any que ho faig i quan es posi el post del 2015 tinc intenció de fer-ho.
En quan a aportar coses, no se'm acut res.

Gràcies Elwe!!! I espero almenys un post despadida!!!
 
Avatar de l’usuari
rukawa11
Usuari
Usuari
Entrades: 9
Membre des de: ds. 22 març 2014, 20:02

Re: Animelliure necessita ajuda - Elwe deixarà l'administrac

dj. 03 set. 2015, 18:47

magiblot ha tingut una molt bona idea en realitat. He pujat una pàgina qualsevol del forum per veure com va i queda així:

https://web.archive.org/web/20150903162 ... &start=550

Crec que ho he fet bé. També he vist que s'ha d'anar pujant pàgina per pàgina i post per post, per tant no es cosa d'un moment. Si hi ha algú menys ignorant que jo en aquests temes agrairia que em digui si sta ben fet

PD: gràcies Elwe per tot el que has fet!!
 
Edward D.Teach
Usuari
Usuari
Entrades: 9
Membre des de: dc. 24 juny 2015, 21:10

Re: Animelliure necessita ajuda - Elwe deixarà l'administrac

dv. 04 set. 2015, 11:00

Jo trobo bé que s'eliminin comptes inactives des de fa anys, perquè aquestes persones improbablement recordaran la contrassenya, ni tan sols el nom d'usuari. No crec que es guanyi gaire espai, però bé, són unes quantes megues (o gigues, jo no hi entenc gaire, d'informàtica).
Em sap molt de greu que caigui la pàgina web d'Animelliure. Des de fa uns quants anys que reviso, sinó diàriament, cada dos dies, la web a la recerca de noves notícies, però des de fa temps que no s'hi penja res. Si bé no hi ha hagut gaires notícies tampoc, ni doblatges nous per anunciar, segur que si es busca bé es troben cosetes per posar a la web, com les crítiques de l'episodi 5 de Bola de Drac Super i l'esceptisme de Joan Sanz a aquesta sèrie. Però entenc que això ho ha de fer algú que tingui temps... M'agradaria poder salvar la web d'alguna manera.
Tot i que em vaig registrar fa poc, des de fa dos o tres anys que conec Animelliure i descarrego animes en català per aquest fòrum. Encara que gairebé mai comento res (de fet aquest és el segon cop) sigui per mandra, sigui per vergonya, vull agrair a l'Elwe, als administradors i als muntadors l'enorme feina que feu difonent les sèries en la nostra llengua. De part de totes les persones que utilitzem aquest fòrum sense estar registrats: GRÀCIES!
 
Avatar de l’usuari
woomey_
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 616
Membre des de: ds. 17 des. 2005, 19:38
Contacta:

Re: Animelliure necessita ajuda - Elwe deixarà l'administrac

dv. 04 set. 2015, 14:35

Realment es una llàstima que una web com aquesta corri perill...
Primerament crec que el cost actual del servei es exageradament elevat... (67,86€)
Segurament amb el tràfic que te la web avui en dia podria estar allotjada en algun altre lloc que sigui mes varat (encara que no se si la relació preu/fiabilitat serà un problema)
Si hi ha problemes de espai de allotjament òbviament s’hauran de eliminar missatges..., però el que no es pot permetre de cap manera es que es perdin totes les series que tenim penjades (siguin de bona qualitat, mala qualitat, DD, Torrent o no siguin de Anime)
Una solució seria que si la sèrie està acabada es fiqui en una espècie de base de dades (avui en dia ho tenim a la web però nomes son els animes en eMule)
Una altra opció seria introduir-hi algun tipus de publicitat (sense arribar al límit de que sigui gaire abusiva com d’altres webs)
La web hauria de eliminar-se. Existeixen eines com Facebook per a poder fer comunicats de noticies, novetat, etc
 
Avatar de l’usuari
Kero
Administrador
Administrador
Entrades: 1901
Membre des de: dc. 03 des. 2003, 16:00
Ubicació: Dressrosa

Re: Animelliure necessita ajuda - Elwe deixarà l'administrac

dv. 04 set. 2015, 16:16

Gràcies a tots per les vostres repostes! I per cert, que Elwe deixi l'adminsitració no vol dir que deixarà d'estar per aquí :profident:

Al lio, per el que fa a eliminar usuaris antics o missatges antics encara no ho tenim segur. En veritat, poder no ho fem (per la part de missatges) si no és 100% necessari (també depenen de on ens allotjem). Així que de moment que ningú es preocupi per això.

La prioritat que tenim ARA mateix és migrar web i fòrum a un nou servidor. Quan estiguem allà ja mirarem quines opcions apliquem (com eliminar la web poc a poc).

Ereza ha escrit:
Jo tinc coneixements a nivell de gestió/administració de servidors Apache+PHP+MySQL perquè porto molts anys tocant-los


La pàgina que has proposat gandi.net té bona pinta i els teus coneixements ens podrien anar molt bé. Segurament pots esperar que et contactem. Gràcies per l'ajuda :)
The weak don't get to choose how they die. - Donquixote Doflamingo
 
Avatar de l’usuari
bos257
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 644
Membre des de: dc. 18 maig 2005, 17:48
Ubicació: Barna
Contacta:

Re: Animelliure necessita ajuda - Elwe deixarà l'administrac

ds. 05 set. 2015, 13:57

Sap greu que al cosa estigui tant malament ja que porto molts anys en aquest forum, i crec que es el únci que he mantingut des de els inicis.

Al igual que ereza, soc administrador de sistemas y he portat servidors web, nomes porto un parell de anys, pero si us fa falta ajuda podeu contar amb mi.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
terminator
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3009
Membre des de: dt. 29 jul. 2008, 11:18

Re: Animelliure necessita ajuda - Elwe deixarà l'administrac

ds. 05 set. 2015, 22:06

y quien sera el nuevo admin?
 
Avatar de l’usuari
P@1
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 487
Membre des de: dj. 20 des. 2007, 18:14
Ubicació: Vila-real
Contacta:

Re: Animelliure necessita ajuda - Elwe deixarà l'administrac

dg. 13 set. 2015, 15:27

La portem clara. Supose que hi haura que ficar un poc de publicitat per a mantindre el server ^^u

Quan acave la carrera de informàtica puc oferir el meu voluntariat per ajudar a la comunitat pero ara mateixa tenint soles 1er de carrera aprovat poc puc fer
 
Avatar de l’usuari
XcRaSh
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 766
Membre des de: dv. 07 maig 2004, 15:55
Ubicació: Lost Costa Brava

Re: Animelliure necessita ajuda - Elwe deixarà l'administrac

dg. 13 set. 2015, 19:25

Una llàstima, si aquest fòrum/web ha sobreviscut tot aquest temps, i s'ha mantingut bé com ho ha fet és gràcies a ell (amb permís de mad93 i segurament algú més). Entenc que després de tant de temps es vulgui treure aquest pes de sobre i disfrutar de la comunitat com un usuari més. Merci elwe! :yeah:


Kero ha escrit:
Un servei blog tipus Ghost per afegir notícies
Un servei com aquest, gratuït on tot usuari que ho demani pot publicar una notícia o informació referent a una release (evidenment, pot passar per un petit check d'aprovació) però en definitiva molt més barat de mantenir i sense feina de programació.


Si l'objectiu bàsic és simplificar-ho tot, es podria substituir això per el MOD "Portal" dels fòrums PHPbb, o simplement fer un fòrum de notícies. Més que res per tenir-ho tot centralitzat i no haver de tenir 2 panells d'administració diferents.

El tema del finançament es podria solucionar en part buscant patrocinador. És fàcil de dir eh!? XD ... Jo no sabria pas per on començar, però em temo que segurament una de les condicions hauria de ser no penjar enllaços DD/BT/ED2K...

Ara és difícil suggerir hostings, sense saber exactament quant requereix/gasta animelliure, però crec que es pot trobar un VPS amb un preu que la comunitat d'usuaris que hi ha avui en dia la pugui pagar. També foteu-li un cop d'ull als serveis Cloud, tipus AWS (Amazon) o GCP (Google). Lo bò és que pots demanar, resumint, potència base i potència relativa, i si mai necessites més, és molt fàcil ampliar la capacitat. Això si, no sé que tal va de preu xD

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants