Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
Avatar de l’usuari
Meil Mitsui
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 706
Membre des de: dg. 06 juny 2004, 20:24
Ubicació: Earth

quin linux?

dl. 09 jul. 2007, 20:28

hola, doncs això, tinc el pc a punt de petar i avans no ho faci el vull formatar, posar 2 particions i un windows en una i un linux en l'altra.

La pregunta es, quin linux m'instalo si en vull un q em permeti manipular bé els arxius i directoris, pugui detectar altres equips de la xarxa local en windows xp, i també detectar i q no m'espatlli al remenar arxius i directoris un disc extern de 200 - 250 gb dividit en 3 particions en ntfs.

Després, però crec q ja es cosa de software, coses d'edicio de videos, dvd, audio, etc.

moltes gràcies. :adorar1:

PD: per questions de q li falta molt poc pq em peti el pc :nervis: això corre una mica de presa
ImatgeImatgeImatge
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dc. 11 jul. 2007, 22:08

La pregunta seria, que vols, un linux per fer anar o un linux per aprendre'n les interioritats del sistema operatiu?

Si es un linux per montar-lo i correr, et suggereixo ubuntu, si el vols per aprendre el meu predilecte és gentoo.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
Uchiha_Itachi
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 939
Membre des de: dj. 04 des. 2003, 02:08
Ubicació: A l'Exili... Coses que passen al matar tot un Clan
Contacta:

dj. 12 jul. 2007, 01:33

Ubuntu sembla el més fácil...


Sempre pots probar la distro BackTrack :P
Imatge

Yo soy el que recuerda el olvido.
 
Avatar de l’usuari
Meil Mitsui
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 706
Membre des de: dg. 06 juny 2004, 20:24
Ubicació: Earth

dj. 12 jul. 2007, 15:30

potser seria una mica de tot pq el vull per fer tot el q faig ara amb windows però a la vegada com a suport per apendre Unix, i potser l'Ubuntu es quedaria un pel curt no?

Mentrestant he anat mirant, a veure si trovava res més, com el Knoppix per exemple, instalat en un disc dur, q em podrieu dir? serviria? i el gentoo q dius, Mad93, com seria?

La pega es q soc molt principiant en això i si m'agafo un de complicat d'apendre... no cal dir q passarà no? ^^u

gracies a tots dos per respondre. :adeu:
ImatgeImatgeImatge
 
Avatar de l’usuari
Uchiha_Itachi
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 939
Membre des de: dj. 04 des. 2003, 02:08
Ubicació: A l'Exili... Coses que passen al matar tot un Clan
Contacta:

dv. 13 jul. 2007, 01:25

Jo crec que qualsevol distro et servirà per aprendre si ets principiant...

Ja et dic jo que abans usava el Red Hat... bastant visual i simple i per instalar qualsevol cosa moria..però moria de veritat xd Evidentment no tenia el apt... ni el Synaptic xD

ara amb l'Ubuntu tot ho trobo molt més fàcil, però sempre s'apren a fer servir la shell si vas sota linux ^^

Cya
Imatge

Yo soy el que recuerda el olvido.
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dl. 16 jul. 2007, 02:47

A veure, qualsevol distro, per 'prefeta' que sigui, la pots remenar i adaptar-la com tu vulguis i al que necessitis ;)

Pel que fa a ubuntu, configurar-ho i fer-ho anar no es GENS trivial, això sí, la seva documentació és excel·lent.

Si vols comencar millor amb un ubuntu que no pas gentoo, doncs si és la primera vegada trigaràs dies o setmanes (depen del temps que hi dediquis) a tenir-ho operatiu (cal dir que quan saps que fas en un dia ho tens tot anant :P).
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
Meil Mitsui
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 706
Membre des de: dg. 06 juny 2004, 20:24
Ubicació: Earth

dl. 16 jul. 2007, 12:30

no, crec q l'Ubuntu el descarto, jo ara em mirava el Knoppix, q he sentit molt aquest nom i poques queixes.

En canvi del gentoo no ho havia sentit mai fins q me l'has mencionat. Es gaire complicat per un principiant q no ha tocat mai Linux?
ImatgeImatgeImatge
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dl. 16 jul. 2007, 14:24

Res, perdona, era molt tard. Quan he dit que ubuntu no era gens trivial em referia a gentoo ><, ubuntu en molts casos es posar el cd, instal·lar amb el gestor i avall :P
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
pringat
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 170
Membre des de: dv. 21 abr. 2006, 12:46
Ubicació: Enfront el monitor

dt. 17 jul. 2007, 17:14

Comença amb Fedora (antic redHat) o SUSE, i quan sapiguis una mica la filosofia Linux, llavors passa't a Ubuntu per aprendre a configurar les coses a "baix nivell", es a dir, no amb els programes o assistents que poden portar suse o fedora. Quany et funcioni tot amb Ubuntu, hagis compilat el nucli i més coses, passa't a Gentoo per optimitzar al máxim el teu sistema.

EDITO: potser de suse a Gentoo et costa uns quants anys (com a mí), no et deseperis :bleh:

:adeu:
 
Avatar de l’usuari
Meil Mitsui
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 706
Membre des de: dg. 06 juny 2004, 20:24
Ubicació: Earth

dj. 19 jul. 2007, 02:08

ok, pel q veig el gentoo es el més chungo ^^u ^^u

bueno, ja he instalat un al mateix disc q el windows (però particions diferents), però ara el problema és q quan arranco el hd tira directament al windows, quan hauria d'activar el grub, em penso, per triar windows o linux, i q ja venia amb el dvd-live i a la instalació he agafat l'opcio de posarlo en el mbr enlloc del principi de la particio q m'han dit q seria més complicat.

Segons el q he llegit del manual hauria de fer-ho automaticament just després d'instalar el linux, però res.

Alguna idea? :ein:
gracies.:adeu:
ImatgeImatgeImatge
 
Avatar de l’usuari
Cloud
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2424
Membre des de: dj. 25 març 2004, 16:32
Ubicació: Entre Flix i Tarragona
Contacta:

dj. 19 jul. 2007, 10:03

Proba fent això per recuperar el grub. Hauria de funcionar de manera independent a la distro que facis servir. Per cert, al final quina t'has posat?
 
Avatar de l’usuari
Meil Mitsui
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 706
Membre des de: dg. 06 juny 2004, 20:24
Ubicació: Earth

dj. 26 jul. 2007, 18:14

buf, fa dies q no dic res, bueno, m'he mirat això q m'has posat i no em surt, m'he mirat els comentaris de sota, q diuen q hi ha fallos i els intenten solucionar i em perdo ^^u

La nomenclatura de les unitats no és pq ja me la se, vaig trovar un "minidiccionari" q me les deia. (allò de hda1 i etc.)

Potser em deixo alguna linia o l'ordre no és el correcte.

Tinc una pregunta, diu q es per quan s'instala un windows després, jo ho vaig fer avans. La distribució es windows a la 1a partició primaria i Linux a la 3a (hda3 no? :jiji: ).

Per cert, cada cop q faig això del codi q diu la web, i quan veig q no funciona (tira cap al windows directament), intento arrancar desde el DVD però no ho fa a la 1a, li costa.


Preguntaves quin tinc, n'he provat 3 o 4 amb cd i dvd lives, m'he quedat amb un Knoppix (això posava a l'etiqueta :xiulant: ), però al instalar-lo deia q ho fes com a Debian, q tinc llavors? :ein:
ImatgeImatgeImatge
 
Avatar de l’usuari
MyGoku
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1984
Membre des de: dg. 13 feb. 2005, 11:03
Ubicació: Bescanó i Salt
Contacta:

dj. 26 jul. 2007, 20:55

Si no m'equivoco això és perquè el Knoppix està fet amb el nucli de Debian (si més no em sembla que amb l'Ubuntu passa el mateix).

I pel què fa a la distribució, jo de tu em quedaria amb Ubuntu (he provat una mica de tot). És la que tinc instalada des de fa bastant, i tret de l'acceleració 3D, no he tingut cap problema (tinc una tarjeta molt vella i no hi ha ous de fer-la anar xD)

:adeu:
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Cloud
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2424
Membre des de: dj. 25 març 2004, 16:32
Ubicació: Entre Flix i Tarragona
Contacta:

dj. 26 jul. 2007, 21:57

Jo vaig amb Ubuntu i em va de perles. Acceleració 3D amb 2 clics, i compiz fusion funcionant a tot drap.
 
Avatar de l’usuari
MyGoku
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1984
Membre des de: dg. 13 feb. 2005, 11:03
Ubicació: Bescanó i Salt
Contacta:

dg. 29 jul. 2007, 23:47

Cloud ha escrit:
Jo vaig amb Ubuntu i em va de perles. Acceleració 3D amb 2 clics, i compiz fusion funcionant a tot drap.

Depenent de quina ATI et dic jo que no ^^u

:adeu:
Imatge

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 15 visitants