Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
Avatar de l’usuari
Dende
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 604
Membre des de: dv. 25 nov. 2005, 22:30
Ubicació: Camp Nou
Contacta:

Instalació RedHat i d'on descarregar

dj. 30 ago. 2007, 16:30

Em direu antiguat o alguna cosa per l'estil però vull instal·lar redhat linux al PC per fer uns exercicis que tinc pendents i no trobo d'on descarregar-lo sense haver de pagar o quina versió triar.

També m'agradaria saber com instal·lar, és a dir des de les particions fins a tenir-lo llest per fer servir.

Gràcies!
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dj. 30 ago. 2007, 16:41

Red hat ja no existeix com a distribució 'gratuita', m'explico. Ara hi ha una versió de red hat que inclou suport (això és el que es paga) que està enfocada a servdiors.

D'altra banda van crear el fedora core com a distribució per a usuaris normals, d'aquí el pots agafar http://fedoraproject.org/

El procés d'instal·lació i particionat és gràfic, pel que per instal·lar el so no necessitaràs de comandes ni res.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
Dende
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 604
Membre des de: dv. 25 nov. 2005, 22:30
Ubicació: Camp Nou
Contacta:

dj. 30 ago. 2007, 16:55

Gràcies! I la versió del fedora?? És que per exemple te'l baixes per mirror hi ha 20000 carpetes, que si i386 que si x84 64 que si iso que si so... M 'agradaria saber com descarregar de manera directa el so ja que no m'entenc amb tantes carpetes.

Lavors pel que fa a particions, quin programa recomaneu i quan espai la partició, etc.

Per últim, quan ja tingui el so baixat el grabo en un cd com a boot, tanco l'ordinador, insereixo el CD i ja se m'instal·la sol no??

Gràcies
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dj. 30 ago. 2007, 17:02

Et baixes aquesta iso del dvd http://ftp.cica.es/fedora/linux/release ... 86-DVD.iso , la graves, arranques amb ell i a instal·lar el fedora.

Per fer particions, ell mateix les fa (jo només faig una swap (és la memòria virtual de linux, a linux és fixa, el doble de la ram es recomana) i la principal, paso de tenir mil particions al disc).

Si tens un windows i vols reparticionar el disc dur sense borrar-lo, prova el partition magic.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
Dende
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 604
Membre des de: dv. 25 nov. 2005, 22:30
Ubicació: Camp Nou
Contacta:

dj. 30 ago. 2007, 17:08

Per tant si jo ara mateix tinc un windows instal·lat i el que vull és conservgar aquest s.o. i afegir linux també pel que fa les particions haig d'usar el partition magic?? Perquè si ho fes ell se m'esborraria el disc dur??
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dj. 30 ago. 2007, 23:29

Sí, si redimensiones les particions amb el gestor del fedora ho perdràs tot.

Has d'emprar el partition magic o el gparted per redimensionar particions sense perdre les dades del windows.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
Dende
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 604
Membre des de: dv. 25 nov. 2005, 22:30
Ubicació: Camp Nou
Contacta:

ds. 01 set. 2007, 21:33

Ja tinc el Fedora instal·lat, moltes gràcies.

Per altra banda voldria preguntar com puc fer que el Fedora no s'engegui automàticament al cap de 2 segons o així, directament vull que surti la pantalla aquella per escollir quin S.O. iniciar.

Aviam si em podeu ajudar aquesta vegada.
 
Avatar de l’usuari
Cloud
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2424
Membre des de: dj. 25 març 2004, 16:32
Ubicació: Entre Flix i Tarragona
Contacta:

ds. 01 set. 2007, 21:40

Dende ha escrit:
Ja tinc el Fedora instal·lat, moltes gràcies.

Per altra banda voldria preguntar com puc fer que el Fedora no s'engegui automàticament al cap de 2 segons o així, directament vull que surti la pantalla aquella per escollir quin S.O. iniciar.

Aviam si em podeu ajudar aquesta vegada.


Almenys a Ubuntu hi ha una aplicació gràfica per tocar el grub, em sembla que es deia Startup manager. Busca'l. Tot i que no t'asseguro res.
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

ds. 01 set. 2007, 21:46

Bé, per fer això has de configurar el grub, gestor d'arrencada, el que no sé és si hi ha un gestor que t'ho pugui fer gràficament.

Sinó has de modificar /boot/grub/menu.lst

i afegir-li unes línies per a que arranqui windows. Aquest manual et pot ajudar http://www.gentoo.org/doc/en/handbook/h ... #doc_chap2
Si no saps veure quin hd(x,y) has de posar digues com has fet les particions i t'ho diré.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
Dende
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 604
Membre des de: dv. 25 nov. 2005, 22:30
Ubicació: Camp Nou
Contacta:

dg. 02 set. 2007, 12:04

Ja ho he aconseguit gràcies a un manual d'Internet. Només havia de canviar el menu.lst de grub. Treure el hiddenmenu i allargar el temps d'espera. També afegir el Winodws com a opció.

Gràcies per tot!

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants