Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
AntraX

Linux a màquina virtual

ds. 29 set. 2007, 12:06

M'agradaria posar al XP alguna màquina virtual per poder treballar amb Linux, quin programa em recomaneu? Tinc el Virtual Server que feim servir a classe, però es un conyàs... i m'agradaria un senzill, emular i llestos.

En principi posaria Ubuntu (que l'he fet servir com a Live CD fins ara)...

Bé, gràcies per la vostra ajuda.
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

ds. 29 set. 2007, 12:41

Jo per fer això, però a la inversa :P, faig servir el vmware
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
bitERROR
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2876
Membre des de: dt. 16 des. 2003, 01:57
Ubicació: El cajón de las braguitas

ds. 29 set. 2007, 13:46

Doncs lo mateix amb windows, a jo l'opció q més m'agrada és el vmware.
Imatge
Si teniu qualque problema amb lcrypt.eu contacteu amb mi pel fòrum, twitter, discord o telegram
 
AntraX

ds. 29 set. 2007, 14:14

Doncs miraré d'aconseguir el VMware, moltes gràcies...

I una coseta... si virtualitzo un Linux, les coses que hagi modificat en aquest es conserven? És a dir si modifico l'escriptori o li fico un programa, seguirà estant a la pròxima sessió?

Per ara res més, gràcies per l'ajuda!
 
AntraX

ds. 29 set. 2007, 17:57

Ja tinc el VMware instal·lat i sense cap problema, he decidit posar Ubuntu en es final (ara mateix escric desde allà... xD).

Ara el problema que tinc es que no puc accedir com a root, és a dir jo intent crear-lo posant contrasenya i res... ho vull per instal·lar coses ja que sino he de fer servir "sudo" i va demanant la contrasenya d'usuari cada dos per tres.

Per fer el root he posat "passwd root", ho faig bé?
Es que sempre em diu que ho hauria de modificar res del root o alguna cosa així i no puc fer res més.

No és res urgent, ja que ho faig per anar aprenent coses, quan pugueu m'ho dieu, moltíssimes gràcies...

PD: Si sabeu d'alguna pàgina per a principiants on pugui trobar ajuda m'aniria molt bé... :D
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dg. 30 set. 2007, 01:05

A veure, l'usuari root es crea a l'instal·lar el sistema (et demana una clau quan instal·les el linux i llavors que entris usuaris.

Si el que et cansa és anar posant tota l'estona sudo, posa sudo su, poses la clau de root i estaràs com a root (recorda només fer servir root quan configuris el sistema o instal·lis coses, mai per a navegar o xatejar per exemple.

Per manuals, en castellà, potser el voldràs mirar aquesta plana, http://es.tldp.org/ , hi ha força cosa.

I per saber més informació d'alguna cosa a linux (una comanda, programa, funció de c, llibreria....) empra man <comanda> , i et mostrarà una plana d'ajuda que solen ser completes i ajudar força (es surt prement 'q').
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
AntraX

dg. 30 set. 2007, 16:35

El problema es que en fer la instal·lació del SO no em va demanar crear l'usuari root, he posat Ubuntu (es veu que per fer-ho més fàcil no et compliquen molt la instal·lació), només vaig haver de crear un usuari normal i contrasenya i clar, ara no sé com fer un usuari root.

Si faig "sudo su" demanarà la contrasenya del root i com que no la tinc no ho puc fer, aquí el problema. El que necessito és crear un usuari root, no entrar-hi com a root. Tal volta hi ha un root amb alguna contrasenya per defecte, però no trob res.

Sobre la consola ja he emprat bastantes coses, he fet alguns scripts senzills però emprant SUSE als ordinadors de classe (un bastant bastant antic que només empra ordres de la consola d'Unix, encara no ens deixen usar el més modern... xD). Ara volia provar cosses a casa i me topat amb aixó del root... xD

Si sabeu com fer-ho a Ubuntu millor, sino ja miraré de trobar algo o canviar de distribució... alguna que em recomaneu?

Gràcies per la pag., començaré a mirar coses... ;-)
 
Avatar de l’usuari
bitERROR
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2876
Membre des de: dt. 16 des. 2003, 01:57
Ubicació: El cajón de las braguitas

dg. 30 set. 2007, 16:55

Jo ho vaig trobar googlejant, ara ho dic d cap i potser m'equivoco, però des d consola has d'executar:
sudo -s
passwd ò passwd root

i així assignes el password a l'usuari root.
Imatge
Si teniu qualque problema amb lcrypt.eu contacteu amb mi pel fòrum, twitter, discord o telegram
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dg. 30 set. 2007, 18:21

El problema d'aquesta comanda és que per canviar el pass de root has d'estar loguejat com a root. Fixa-t'hi que les intal·lacions demanen el pass de root en el procés, perquè root és imprescindible per a fer correr el sistema, no es pot crear a posteriori. Prova amb la clau del teu usuari, a veure si la vas escriure a dos llocs, però sinó hi has fet gaire coses, torna a instal·lar-ho i fixa't en tot el que et demnani que segurament l'hauràs de posar en un dels passos.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
Kaku
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1119
Membre des de: dv. 08 juny 2007, 17:23
Ubicació: Terrassa

dg. 30 set. 2007, 19:35

Jo he llegit que hi ha un programa anomenat Wubi que servei per tenir el linux, mantenint el Windows XP.

Aqui teniu la web: http://ubuntulife.net/wordpress/?p=2524

Que us sembla a vosaltres?
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dg. 30 set. 2007, 19:45

Tots els linux permeten seguir tenir windows. Aquest programa no és un emulador de SO, és un instal·lador des de windows de l'ubuntu, són coses diferents.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
AntraX

dl. 01 oct. 2007, 00:59

Ara si! xDD

Gràcies bitERROR amd "sudo -s" el prompt em va cambiar com a root i amb la segona ordre vaig poder canviar la contrasenya.

Mad93 estic completament segur que mentres instal·lava el SO no em va demanar en cap moment crear un root, simplement em va demanar crear un usuari, contrasenya i ja vaig poder entrar. Si hagués escrit dues contrasenyes m'haguès acordat a l'hora de posar una o altra quan vaig tenir el problema. No sé a que és degut, però jo crec que es per facilitar una instal·lació i si vols ser root ja el creas com diu en bitERROR, si només vols ser usuari normal doncs ja està tot fet.

Moltes gràcies a tots! :jiji:

PD: Aixó si (no sé si influeix molt, si es normal o no) fent-ho de la manera que diu en bitERROR el "root" es manté a un altre shell (es diu així?) mentres estic a la consola, en sortir de root encara està obert l'usuari normal. És a dir, essent root per tancar la consola he de sortir primer de root i després de l'usuari. No sé si hi ha manera de fer un canvi d'usuari com a Windows quan vols canviar a un compte d'Administrador, doncs lo mateix perrò amb root (tancar usuari i ser només root).

En fi, ara mateix aixó no es una gran preocupació meva, mentres pugui anar fent cosses com a root ja va bé i ara ho puc fer. Ja vaig tirant per ara...
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dl. 01 oct. 2007, 01:32

Doncs perdona per haver-te liat, abans sempre es demanava la clau de root al instal·lar el sistema (de fet ho trobo una errada greu de seguretat deixar el root sense clau per defecte ><), i ara vaig amb gentoo que com t'ho fas tot a mà he perdut de vista els instal·ladors actuals ^^u
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
AntraX

dl. 01 oct. 2007, 02:36

Ara per ara ja tinc tot bé, cap problema amb el root i he pogut instal·lar tot tipus de paquets, universe i multiverse... i he actualitzat el SO sense problemes.

No sé si serà una greu errada de seguretat però en fi, l'única manera de entrar com a root va ser com em comentat abans i després donar-li una contrassenya ja que no tenia... però en fi, ara ja rula com hauria de rular... xD

Si algú et demana un dubte parescut al meu sobre Ubuntu ja sabràs que fer... ;)

Au idò, comença l'aventura... :jaja:

Moltes gràcies als que heu aportat ajuda, inclús a en Ruffy_10 de qui no he utilitzat el programa que suggeria però està molt bé coneixer noves aplicacions i a més puc llegir que aquest programa vindrà per defecte a partir d'Ubuntu 7.10, cosa que facilitarà molt una instal·lació per a qui vulgui provar Linux o instal·lar ràpidament.

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 21 visitants