Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
viktor104

Dubte menú Grub

ds. 19 abr. 2008, 22:59

Doncs aixo, que ja sol queden 5 dies per a que surti el nou ubuntu i ja em queden poc dubtes, decidit a insta', i a probar les coses un cop instalat, tinc un dubte que m'agradaria saber,
El menu Grub, s'instala a la particio de linux, oi?
Tindre C per a windows, D per a dades, i la / per a linux val? I perfecte el grub tel fa ell mateix a l'instalar i tot, i ja se com posar predeterminado el windows, i baixar el temps de 10 segons,
pero el meu dubte es, que si algun cop, he de formatejar la particio de windows per un virus o cualsevol cosa, per formatejar i tal, i i poso un atre windows, o fins i tot el vista o cualsevol altre windows, el menu grub el detecta automaticament i elimina el xp del ,menu i posa el nou SO instalat al C? O s'ha de fer amb comnandes i tal? Cada cop que fomrateji el C haure dedita al menu grub o ho fara automaticament?

I si volgues ( que ho dubto) pero posem per cas, si volgues eliminar linux, formatejo la particio / de linux, i ja no m'apareixera mes el grub? O oi que encara em sortira ( poel que he llegit crec que si, llavors com es podria treure?
No m'agradaria treurel, pero vul lsaber com, per sabero si apsses alguna cosa, si formatejesi linux, no s'obriria cap SO o que apsaria?

Gracies!
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dg. 20 abr. 2008, 00:05

El Grub s'intal·la al MBR del disc dur, que és un espai reservat per a tal fi al principi del disc dur. Al instal·lar un linux et sol demanar si vols modificar el MBR, amb els windows no és així, s'ho carrega directament sense demanar-te res.

Així et recomano primer instal·lar el windows i després el linux, doncs el programa que posa al MBR el windows només permet arrencar el windows...

Tot i així, el grub es pot tornar a instal·lar després, tot que s'han de fer una sèrie de passes.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
viktor104

dj. 24 abr. 2008, 21:44

Bones!
gracies mad per la repsosta...
Per fi abui ja ha sortit la versio definitiva del ubuntu!!
Ja me le biaxat i gravat, ara en pic trobi i pugui , l'instalare amb el xp sp3 un optimizado que he trobat, aixi crec que per un temps ya no em caldra tocar res mes de l'ordinador xd.

Aixo, tornant al tema del grub, que gracies per la reposta mad, i re sque he torbat abui un programa que es diu super grub disk, es una iso que es crema a un cd, que quan deixa d'apareixer el menu grub per formateja un So o alguna cosa, amb aquest progframa es pot reabilitar sense comandes ni coses dificils, aixi que tot perfecte, ja l'he cremat també i aixi que gracies a tots per l'ajuda, espero que avait tinga ja el ubuntu, esperem.

Gracies mad!

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants