Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
Avatar de l’usuari
bitERROR
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2876
Membre des de: dt. 16 des. 2003, 01:57
Ubicació: El cajón de las braguitas

Backup d'un disc FAT32 des de Linux

dl. 05 maig 2008, 11:26

Idò això.. tinc un portàtil vell (AMD K6-2+ 500MHz amb només 24MB d RAM i un HD d 4GB) q m'agradaria aprofitar.

Bàsicament vull fer un backup del disc FAT32 del portàtil, accedint en remot amb un linux d'usb, al disc FAT32 del PC (o al mateix pendrive).


Explicu el cas:

Al portàtil hi ha un WIN98 SE instal.lat q tira molt justet i le vull ficar un linux. Les proves q he fet fins ara amb LiveCDs han estat desastroses, cap ha arrancat, i crec q se m'ha acabat fotent el lector d CDs, ara mateix no llegeix res.

L'he connectat al router i.. amb l'ordinador d sobretaula q tinc, amb XP, no puc configurar sa xarxa pq no tinc drets d'administrador i no puc accedir al portàtil. Sí puc accedir-hi amb una distribució Slax (Slackware) d linux q tinc al pendrive.

Idò vull fer un backup del disc del portàtil. Copiant directament el contingut perdo tots els atributs (sistema, ocult, readonly, etc..) dels arxius, i no vull això. El sector d'arranc no m'amoïna pq tinc un disc d'emergència per recuperar-lo, però no vull perdre els atributs dels arxius...

I afegir.. q com la distribució Slax és força límitada (tot va per móduls i alguns costen d trobar), si se pot fer amb una comanda d consola, millor q millor, però tot me val. :p

PD: Tbé m'aniria bé si pogués particionar el disc del portàtil des del disc d'emergència però quan ho provo amb fdisk me diu q només pot fer una partició d 7MB :! n_n'
Imatge
Si teniu qualque problema amb lcrypt.eu contacteu amb mi pel fòrum, twitter, discord o telegram
 
Avatar de l’usuari
bitERROR
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2876
Membre des de: dt. 16 des. 2003, 01:57
Ubicació: El cajón de las braguitas

dl. 05 maig 2008, 18:54

IEP !

Deixe-m'ho córrer... no té sentit q faci un backup d'un disc dur al q després no podré accedir per recuperar-lo si alguna cosa va malament... mm...

El q necessit és poder fer una partició al disc dur del portàtil (d més d 7MB..).
Imatge
Si teniu qualque problema amb lcrypt.eu contacteu amb mi pel fòrum, twitter, discord o telegram
 
viktor104

dl. 05 maig 2008, 19:38

Si no tinguesis el lector de cd destrossat, ni ha un programa anomenat Acronis Disk Manager que s'executa desde live cd que et permet fer particions, o desdel mateix gparted de ubuntu, no u podries intentar fer aixi?

Suposo que ya ta pasat pel cap aixo isi no hi fas es perq no et deu habe funcionat, pero hu has probat?

:adeu:
 
Avatar de l’usuari
bitERROR
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2876
Membre des de: dt. 16 des. 2003, 01:57
Ubicació: El cajón de las braguitas

dl. 05 maig 2008, 19:51

No puc emprar res q vagi per CD però sí per disquet. He cercat si havia alguna versió del gparted per disquet però no n'hi ha, he trobat una d DOS però me deia lo mateix q el fdisk.

Ara estic mirant d descarregar el partition magic 8.0 i miraré d'instal.lar-lo al portàtil, el problema és q va molt justet d memòria per fer anar la majoria del programari.
Imatge
Si teniu qualque problema amb lcrypt.eu contacteu amb mi pel fòrum, twitter, discord o telegram
 
Avatar de l’usuari
apalomares
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 159
Membre des de: dl. 21 maig 2007, 14:40
Ubicació: En paradero desconocido ...

dl. 05 maig 2008, 19:52

He estat mirant lo del fdisk i en particions de FAT32 pots fer-les fins a 2 Gb

http://efeunohelp.blogspot.com/2007/04/ ... fdisk.html

L'he connectat al router i.. amb l'ordinador d sobretaula q tinc, amb XP, no puc configurar sa xarxa pq no tinc drets d'administrador i no puc accedir al portàtil. Sí puc accedir-hi amb una distribució Slax (Slackware) d linux q tinc al pendrive.


perque no tens drets d'administrador?, si es per el pass hi ha un programa que el pot treure la pass en 10 min i un altre que te les esborra directament, tant en windows com en linux
 
Avatar de l’usuari
bitERROR
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2876
Membre des de: dt. 16 des. 2003, 01:57
Ubicació: El cajón de las braguitas

dl. 05 maig 2008, 23:08

És l'ordinador d casa dels meus pares i el va configurar el meu germà major per a q no poguessin tocar res. Tpoc no li vull ficar massa mà per això.

En fi, després d barallar-me tota la tarda he aconseguit fer una partició d 274MB amb aquest programa... El PM me donava error "init error failed 117" o algo així i no l'he pogut emprar.

Bé, conservo el win98 i acabo d ficar el linux, ara a veure si tira... :P
Imatge
Si teniu qualque problema amb lcrypt.eu contacteu amb mi pel fòrum, twitter, discord o telegram
 
Avatar de l’usuari
apalomares
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 159
Membre des de: dl. 21 maig 2007, 14:40
Ubicació: En paradero desconocido ...

dt. 06 maig 2008, 14:56

Bueno ara ja no el fara falta, però he trobat la seguent distribucio de linux:


GParted:
Curiosa distribución LiveCD con entorno Gnome, que está especialmente diseñada para gestionar particiones de disco duro. Hay también una versión para arrancar desde un pendrive o llave USB. Ocupa apenas 45MB.

pD: Ho deixe per si algu te un problema similar :yeah:
 
Avatar de l’usuari
bitERROR
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2876
Membre des de: dt. 16 des. 2003, 01:57
Ubicació: El cajón de las braguitas

dt. 06 maig 2008, 22:40

Gràcies. Doncs sí, un port USB 1.0 sí q du, ni q no sé si hauria pogut iniciar el sistema amb ell. n_n'

Però bé... superat això, per fi he pogut arrancar des d la partició amb es linux aquest instal.lat i... igual q els LiveCDs ha petat ^^u ···

Dic on s'atura per si algú sap per on van els tiros. Això és so darrer q veig per pantalla:

INIT: version 2.86 booting
proc on /proc type proc (rw)
sysfs on /sys type sysfs (rw)
Starting udevd:  /sbin/udevd --daemon
Triggering udev events:  /sbin/udevtrigger


En aquest punt se queda penjat i ja pots esperar. No reacciona ni al Ctrl + Alt + Supr ni cap combinació d tecles.
Imatge
Si teniu qualque problema amb lcrypt.eu contacteu amb mi pel fòrum, twitter, discord o telegram
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dv. 09 maig 2008, 12:50

Hauries de provar una distribució amb devfs en comptes d'udev (el devfs és més vell i potser et surporta millor el portàtil).

El backup de la partició, si aconseguissis arrencar, el podries fer amb la comanda dd, que bàsicament en copia la imatge del disc dur a un fitxer, i llavors la pots tornar a escriure al disc dur, amb dd també.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
bitERROR
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2876
Membre des de: dt. 16 des. 2003, 01:57
Ubicació: El cajón de las braguitas

dl. 12 maig 2008, 02:36

Bé, després d'unes quantes proves amb coses com goodbye-microsoft o unetbootin (q estan força bé però no m'han rutllat), al final amb grub4windows, llegint-me sa documentació i basant-me sobre tot en aquest i aquest manuals, he aconseguit instal.lar i fer anar la distribució DSL.

I... realment... la mantindré per lo q m'ha costat però no va molt fina (el w98 va més àgil), ni puc navegar amb el firefox. Lògicament és cosa dels pocs recursos però m'esperava algo més per una distribució amb un entorn tant senzil.

Si més no és força entretingut descobrir el programari q hi ha per consola i n'he aprés força amb tot això.

Aquí unes captures del resultat :D
Imatge Imatge Imatge
A la segona el IRC i la darrera el client d FTP.

Ara mateix el gestor d'arrancada és LILO (q no l'havia emprat mai) i els escriptoris JWM o Fluxbox a la darrera captura.
Imatge
Si teniu qualque problema amb lcrypt.eu contacteu amb mi pel fòrum, twitter, discord o telegram
 
Avatar de l’usuari
marcos91
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1971
Membre des de: dj. 06 jul. 2006, 14:46
Contacta:

dl. 12 maig 2008, 11:33

Si el lector de cd's està espallat, el que pot s fer es; agafar algunes de les primers versions del Puppy Linux, gravarla en un CD/CD-RW, arrencar (tot aixo al pc que fas servir normalment), instalarlo y quan et digui on l'instales a un PenDrive (el portatil a de poder arrencar desde USB, sino, no et servira de res aixo), arrencas al portatil amb el pendrive, i sobre el mateix pendrive copies tot el disc dur.

Espero que et serveixi. De pendrive entre que l'instales el puppy i vols fer copia de seguretat, lo millor seria un de 6 GB o 8GB. També el que pots fer es, si té 2 ports USB's, es en un fas lo del pendrive i en un altre el fas servir per conectar un disc dur extern (si el portatil es vell segurament et fara falta el CD).

Per lo del navegador, segurament l'hauras de configurar en mode DHCP, a no ser que tinguis IP estatica, llavors has de posar la IP, porta d'enllaç, servidor que et proporcina la IP, i el port pel qual navegaras, si es per webs normalment es el 80.

Ara si, espero haverte ajudat :lol:
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dt. 13 maig 2008, 01:17

Em perdonaràs... però el firefox amb 24 megues de ram? Dubto que ni a windows et vagi això amb fluidesa, ja se'ls menja mentres arrenca els 24 megues :P
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
bitERROR
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2876
Membre des de: dt. 16 des. 2003, 01:57
Ubicació: El cajón de las braguitas

dc. 14 maig 2008, 01:28

Home, t'ho perdono tot.. :p però ja te dic q sí q tira lo q... va millor el IE per aquest portàtil per això mateix, pq gasta menys recursos. Activant-li s'esborrat automàtic d'arxius temporals i cookies al tancar el navegador.

Imatge

Els 24MB dónen per a més del q sembla. Lo extraordinari és q el linux no tiri bé.
Encara tinc q provar d'altres distribucions pq no em sembla normal això.

Una d'aquestes segurament.
Imatge
Si teniu qualque problema amb lcrypt.eu contacteu amb mi pel fòrum, twitter, discord o telegram
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dc. 14 maig 2008, 04:13

Pensa que el IE vell és molt més lleuger que el firefox (el nou ja s'ha posat al mateix nivell devorant ram...).

Podries provar amb ephifany, konqueror, i d'altres així més lleugers.

El rendiment en gereral hauria de ser superior, això sí, triant un gestor de finestres sense pijades (fwvm, fluxbox, xfce, o potser fins i tot el Enlightenment).
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants