Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
viktor104

Acceleració Gràfica 3D Ubuntu 8.04 per a Compiz Fusion

ds. 24 maig 2008, 15:42

Per fi m'he decidit a instalar el 8.04 i instalat i perfecte.
Doncs m'he instalat els codecs, i despres m'he decidit a posar el compiz fusion, i he seguit aquesta guia que en mad93 va posar (gracies):
Mad93 ha escrit:
Si entens anglès segueix aquesta guia http://lhansen.blogspot.com/2008/04/3d- ... u-804.html

No és molt difícil de fer anar ;)

El problema es quequan apretava hardware drivers, no hem sortia res, es a dir, no podia activar res, em sortia tot en blanc, i be llavors no se com seguir ^^u


M'he mirat foros i tal, i he acabat fatal: he eliminat 2 procesos: compiz nose q i un altre aixi, i ara no sem veuen lo que dirien la barra on hiha les creus, per minimitzar ni res, al probar d'oinstalar una cosa em diu que hiha un aptget actiu i que le d tancar per instalar alguna cosa,
En fi... que nose que he tocat i hu he destrosat per intentar activar la grafica, aixi que he deicidit tornar a formatejar la aprticio de ubuntu i formateja i trna a instala i comensa d zero,
i la meva pregunta es: com puc accelar la grafica 3d? Ja ho he probat, i mireu com he acabat, xd, pero be, gracies adelantades,

per cert, tinc una placa abse asrock p4i65g amb 96 MB de video, he fet allo de saber si es compatible una acceleracio i ma sortit que Yes, el problema es que no se com activaru, sabeu com puc fero?
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

ds. 24 maig 2008, 19:56

Has provat el que va dir en Cloud aquí? http://forum2.animelliure.net/viewtopic ... 228#217228
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
viktor104

ds. 24 maig 2008, 20:37

Mad93 ha escrit:
Has provat el que va dir en Cloud aquí? http://forum2.animelliure.net/viewtopic ... 228#217228


Si si que ho he provat, primer he instalat el compiz fusion manager i depres he anat a configura'l i tal, i doncs si, hi havie alguns que m'anavem, el tool-tip i algun mes com si fosin els q consumeixen poc, pero despres el cube, el cube rotate, el foc, com si diguesim els q consumeixin mes no em funcionaven, suposo que es perq no hi he posat l'acceleracio :blink:

Com la puc accelerar la grafica 3d? :no:

Gràcies mad93:adeu:
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

ds. 24 maig 2008, 20:56

Crec que si no tinguessis acceleració, per cutre que fos l'efecte, el teu pc patiria força (ho faria el micro en comptes de la gràfica).

Si executant glxinfo et surt "Direct Rendering: YES" és que tens 3d activat.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
Cloud
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2424
Membre des de: dj. 25 març 2004, 16:32
Ubicació: Entre Flix i Tarragona
Contacta:

ds. 24 maig 2008, 21:09

Si et van alguns t'han d'anar tots, el cas és que per activar alguns has de fer servir una combinació de teclat.

Per exemple, per moure el cub, has de fer ctrl+alt+clic i arrossegar.
 
viktor104

ds. 24 maig 2008, 22:06

Mad93 ha escrit:
Crec que si no tinguessis acceleració, per cutre que fos l'efecte, el teu pc patiria força (ho faria el micro en comptes de la gràfica).

Si executant glxinfo et surt "Direct Rendering: YES" és que tens 3d activat.

Cloud ha escrit:
Si et van alguns t'han d'anar tots, el cas és que per activar alguns has de fer servir una combinació de teclat.

Per exemple, per moure el cub, has de fer ctrl+alt+clic i arrossegar.


Si si que em sortia Yes,
aixi doncs ja la tinc activada?
Doncs eprfecte, doncs sa activat tot sol, ja que jo no he accelerat res :blink:
Aquesta nit formatejare per lo que he mal tocat aquest mati, i ho tronare a probar amb les tecles que heu dit i ja està.

Gracies per l'ajuda!

Trobo estrany que ja estigues accelerat :blink: simplement instalant el SO pero com dieu vosaltres ja deu d'estar tot OK

Graciess! :adeu:
 
Avatar de l’usuari
Cloud
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2424
Membre des de: dj. 25 març 2004, 16:32
Ubicació: Entre Flix i Tarragona
Contacta:

ds. 24 maig 2008, 22:12

viktor104 ha escrit:
Trobo estrany que ja estigues accelerat :blink: simplement instalant el SO pero com dieu vosaltres ja deu d'estar tot OK

Benvingut a Linux. No obstant, recomano instal·lar els drivers propietaris, almenys si tens ATI, ja que a mi el rendiment em va augmentar un 300%.
 
viktor104

ds. 24 maig 2008, 22:41

Cloud ha escrit:
Benvingut a Linux.

Això m'ha agradat, la veritat es que la primera impressio ha estat bastant bona :yeah:
I ara que he reobert linux, m'he trobat que el problema que tenia ja no hi es, si que es bo si linux, pero formatejare epr asegura'm.

Gracies!

Pero cloud no puc instalar els oficials perque a la web del fabricant sol hi son per windows:
http://www.asrock.com/mb/download.la.as ... =P4i65G&s=
Llavors, no instalo res oi?

:adeu:
 
Avatar de l’usuari
Cloud
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2424
Membre des de: dj. 25 març 2004, 16:32
Ubicació: Entre Flix i Tarragona
Contacta:

ds. 24 maig 2008, 22:53

viktor104 ha escrit:
Pero cloud no puc instalar els oficials perque a la web del fabricant sol hi son per windows:
http://www.asrock.com/mb/download.la.as ... =P4i65G&s=
Llavors, no instalo res oi?

Doncs sembla que porta integrada una cutre-gràfica Intel. Les intel estan molt ben suportades a Linux (pel que tinc entès), així que oblida't del que t'he dit d'instal·lar controladors propietaris, ja que jo ho deia per si tenies nvida o ATI.
 
viktor104

ds. 24 maig 2008, 22:59

Gràcies Cloud i Mad!
Estic amb ubuntu, i em funciona el cube, les rotacions, i els altres efectes suposo que també, es anar probant,
En fi, gracies epr tenir paciencia epr un principiant com jo amb linux, gracies!

La veritat es que es molt guapo els efectes i tot!
Gracieeeeeeeeeeeeeeeeeeees! ^^
 
Avatar de l’usuari
wolffan
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1631
Membre des de: ds. 20 nov. 2004, 21:11
Ubicació: Esplugues (País del foc)
Contacta:

dg. 25 maig 2008, 12:11

Colteu jo segueixo sense posarme el 8.04 per la grafica que es NVidia. Ubuntu ja ha inclos drivers per nvidia o encara t'has d'instalar manualment el driver? A part que el 8.04 ve amb molt de programari beta (com mozzilla).
Ja han actualitzat una mica la iso o encara està igual?
Imatge
DIARI D'UN INFORMÀTIC
Gràcies al Maki_ per la firma!
 
Avatar de l’usuari
Cloud
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2424
Membre des de: dj. 25 març 2004, 16:32
Ubicació: Entre Flix i Tarragona
Contacta:

dg. 25 maig 2008, 12:40

wolffan ha escrit:
Colteu jo segueixo sense posarme el 8.04 per la grafica que es NVidia. Ubuntu ja ha inclos drivers per nvidia o encara t'has d'instalar manualment el driver? A part que el 8.04 ve amb molt de programari beta (com mozzilla).
Ja han actualitzat una mica la iso o encara està igual?

Diria que la ISO no l'han canviada, i el Firefox3 Beta no va especialment fi (diuen que ho arreglaran, però no immediatament). Sobre les nvidia no sé res. La resta va perfecte.
 
Avatar de l’usuari
wolffan
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1631
Membre des de: ds. 20 nov. 2004, 21:11
Ubicació: Esplugues (País del foc)
Contacta:

dg. 25 maig 2008, 12:49

Cloud ha escrit:
wolffan ha escrit:
Colteu jo segueixo sense posarme el 8.04 per la grafica que es NVidia. Ubuntu ja ha inclos drivers per nvidia o encara t'has d'instalar manualment el driver? A part que el 8.04 ve amb molt de programari beta (com mozzilla).
Ja han actualitzat una mica la iso o encara està igual?

Diria que la ISO no l'han canviada, i el Firefox3 Beta no va especialment fi (diuen que ho arreglaran, però no immediatament). Sobre les nvidia no sé res. La resta va perfecte.


grax cloud... si es aixi segurament m'esperare a posarme el 8... de totes formes també volia provar de posar'm-el directament a 64 bits... algu ho ha provat tema drivers i mandangues?

Per cert heu provat de posar ubuntu a un disc extern? I arrancar via usb?
Imatge

DIARI D'UN INFORMÀTIC

Gràcies al Maki_ per la firma!
 
Avatar de l’usuari
Cloud
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2424
Membre des de: dj. 25 març 2004, 16:32
Ubicació: Entre Flix i Tarragona
Contacta:

dg. 25 maig 2008, 16:02

wolffan ha escrit:
...si es aixi segurament m'esperare a posarme el 8...

La 8.04 és una LTS. Aniran traient actualitzacions que resoldran aquests petits problemes. Al Juliol treuran la 8.04.1, que resoldrà (suposo) alguns dels problemes de la 8.04.
 
Avatar de l’usuari
wolffan
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1631
Membre des de: ds. 20 nov. 2004, 21:11
Ubicació: Esplugues (País del foc)
Contacta:

dg. 25 maig 2008, 16:49

Sisi, ja se que tenen previst que duri 4 o 5 anys... per això m'esperaré a que ho treguin tot bé... (be a que puleixin detalls).

I el tema 64 bits algu ho ha provat?
Imatge

DIARI D'UN INFORMÀTIC

Gràcies al Maki_ per la firma!

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants