Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
sandra

Knoppix

dt. 20 set. 2005, 22:29

Bones a tots! :adeu:
Avui a classe ens han donat a cadascu un cd del Knoppix, i ens han dit que hi voleiessim per comensar a coneixel... pero... es ke no mi aclaru GENS! xDDD
Algu te un manual senzilles, o em pot fer una lleu explicacio de com rula?¿ acies!! :jaja:
 
Avatar de l’usuari
Cloud
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2424
Membre des de: dj. 25 març 2004, 16:32
Ubicació: Entre Flix i Tarragona
Contacta:

dt. 20 set. 2005, 22:43

Has de posar el CD al lector de CDs i reiniciar l'ordinador.
Automàticament s'iniciarà la Knoppix.
Llavors, podras treballar amb l'entorn KDE. I no sé que dir-te, la resta és molt semblant al windows.
Des del K menú obres el programa que vulguis i comences a toquetejar.
El Kopete de missatgeria instantania. El firefox de navegador.
Pff, és que no sé.
 
klixato

dc. 21 set. 2005, 00:31

Cloud ha escrit:
Llavors, podras treballar amb l'entorn KDE. I no sé que dir-te, la resta és molt semblant al windows.
.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: apa que no seria un flame aixo en segons quin lloc xDDDDD

sandra, el knoppix és un live-cd que sense instal·lar-te res a l'ordinador et permet treballar amb un linux (molt útil per recuperar fitxers, provar-lo com en el teu cas, etc etc)

la gràcia està en que comencis a intentar fer el mateix que feies amb el windows des del knoppix, escoltar la música, navegar per internet ... ja veurás que un cop entens els esquemes de treball (on és cada cosa) no serà difícil

o és que vas apendre a fer tot el que saps fer amb windows el primer dia ;-)
 
Avatar de l’usuari
Txus
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 919
Membre des de: dv. 03 des. 2004, 16:50
Ubicació: Shinjuku
Contacta:

dc. 21 set. 2005, 00:39

Només dir que un dia se'm va petar l'ordinador i que gràcies al Knoppix vaig poder arreglar el disc dur i reviure el PC per complet. Què faríem sense aquests Live-CD.

Per cert, és bastant senzill d'utilitzar. Vés navegant pels menús i ja veuràs com tot està al seu lloc i que va prou bé :)
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dc. 21 set. 2005, 07:44

Si ho vols mirar en català també pots anar a www.catix.org , que és una live en català.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
sandra

dj. 22 set. 2005, 00:10

El tinc en catala el knoppix.... sobre escoltar musica, ja ho vaig intentar, pero no podia sentir res.... i en kuan a k'es semblant al windows... potser si... pero no pas per aparença eee... xDDD
Acies ee!!! xDDDDDD :adeu:
 
TasMan

dj. 22 set. 2005, 02:49

:adorar: Els teus dessitjos són ordres per a mí :adorar: :jaja:

Ací tens un manual en Català del Knoppix, es la versió 1.0 però més o menys es tot igual.

http://jane.uab.es/pub/guides/knoppix/knoppix-1_0.ca.pdf

Ja voras que en realitat és molt paregut al windows. (Encara que d'una manera més embarrabassada)

No és com el windows (per a xiquets), però poc a poc acabaràs dominant-lo. A mi em va costar un parell de mesos. (sobretot quan havia d'instal·lar).

Salut! :adeu:
 
klixato

dj. 22 set. 2005, 10:35

es normal que el primer cop que et posis davant de un programa (o SO) que no has fet servir mai no ho sàpigues fer tot ...

es tracta de fer com vas fer amb el windows, investigar a veure com es fan les coses, googlejar una mica i voilá, ja ets tot un expert/a en linux ;-)
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dj. 22 set. 2005, 11:16

TasMan no estic d'acord en això que dius que no és per xiquets. Senzillament és acostumar-se al SO, però per a una criatura és tan fàcil fer servir un com l'altre. Me germana des dels 10 anys que va tant amb el kde com amb el win sense cap problema, sense haver tingut que estudiar per saber fer-lo anar.

Crec que aquí es confon diferent amb difícil. Que tingui una altra manera de funcionar no vol dir que sigui més difícil.

Algunes livecd (no sé si és el cas de knoppix) no tenen per reproduir mp3 (la llibreria) ja que hi ha un tema de llicències i/o ètica de per mig, thomson és propietària del mp3. Si tens un ogg o algun wav (suposo que també els FLAC) no tindràs cap problema a reproduir-los.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
TasMan

dj. 22 set. 2005, 23:36

Mad93 ha escrit:
TasMan no estic d'acord en això que dius que no és per xiquets.


Tal volta m'he explicat malament.

Quan jo em referisc a que es més difícil, em referisc a aquells problemes o configuracions que no es poden fer si no es utilitzant la consola.

Al windows, el 99% de les configuracions es fan per pantalles, però tant el KDE com el Gnome, hi ha problemes que s'han de fer, per nassos, per consola.

Per exemple en Debian encara no hi ha pantalles per seleccionar el dispositiu de sò que tens, si en tens més d'un. Així que et toca utilitzar la consola i executar l'ALSA o qualsevol altre programa.

Sense contar la instal·lació dels codi fonts si no existeixen binaris, les dependències que a més d'un l'ha tret de polleguera, i les mil i una putaetes que no pots apanyar si no tens coneixements mínims de la consola.

Però si et refereixes al ús diari i continú, per exemple jugar fer una carta, escriure un email, etc, ahí et done tota la raó. Inclús és més pense que KDE / Gnome, són més intuitius que el windows. Per no dir de l'ajuda (si estàs acostumat al de Windows).

Buf, quin tip d'escriure :jaja: , Bé per a acabar que si jo aconsellara iniciar-se en un sistema operatiu, aconsellaria primer Linux. Perquè si saps Linux una mica, saps Windows una bestialitat (perque hi ha molt més que aprende de Linux que de Windows [per si hi ha dobles interpretacions])

PD: El meu cosí de 12 anys també esta aprenent Linux (més per que l'oblique), Això sí, una altra cosa no, però els jocs, se'ls coneix per ordre alfabètic i per categories. Si es que hi ha que vorer el que fa el vici.

FINS AVIAT ! ;-)

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 22 visitants