Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
viktor104

Problema Particions SOLUCIONAT

dc. 02 jul. 2008, 10:36

Bé m'agradaria comentar-vos el meu problema.
He eliminat el Ubuntu (sí le eliminat, no us piqueu si us plau) per cuestions d'espai i perque no hi entrava mai i sempre entrava amb windows i no em valia la pena perque com molt be vau dirme un cop, si no t'hi poses a estudiartel una mica, i nomes fas les 4 coses basiques per aixo ja tens el windows.

Doncs res, eliminat,
la cuestio es que he formatejat la partició on el tenia.
Fins aqui perfecte.
Llavors he posat el cd de windows per instalarlo y formatejo la C que es on tenia el xp, (que el volia frmateja igual) i allo que em diu espacio no prticionado o nose que, pero amb 2 parts (la aprt del windows i la del linux i no em deixava unir les 2 parts. Cap error ni re, simplment no em deixava.
Bé, tinc el xp instalat ara em diu que al E :huh: i a la C tinc les dades.
Pero m'havia quedat les 6 gb (que tenia per linux) sense frmateja isense aprofita pel pc.
Llavors poso un CD Acronis Disk Director (un tipo gparted es) bootejo i res, formatejo la part de linux i amb aquest si que em deixa.
Bé, instalo el partition magic per unir la aprt de windows i la q ere del linux i em salte error de que no se puede leer la letra d la unidad.
I ma quedat aixi:
Imatge
I m'agradaria que em quedes com abans, es a dir:
C (pel windows que ara hi ha dades nsoe :no: ) de 20 Gb
i el D per les dades de 35.8 o lo que quedi.
Em podeu explicar que he fet o com hu puc arreglar?

Vaig llegir que per eliminar el grub has de posar: fixmbr al mode comandes, pero no trobo el mode comandes al cd de ubuntu :no:

Sóc un mancat per aixo.
Sento el totxo.

:adeu:
viktor104 l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. 12 jul. 2008, 19:36, en total s’ha editat 1 vegada.
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dc. 02 jul. 2008, 13:04

Si vols fer una instal·lació de 0, el que trobo més senzill.

Carregues un livecd, el de l'ubuntu mateix o qualsevol linux. A linux el mode comandes, es coneix com a "consola". Llavors allí fas:

Per un disc dur ide -> fdisk /dev/hda
Per un disc dur sata -> fdisk /dev/sda

Compto que només vols donar format a un disc dur.

Fent això entraràs a gestió de particions del disc dur. Si escrius "p" i prems enter veuràs les particions del disc dur. Ara només has de escriure "d" (delete -> esborrar) i posar d'1 a 4, depen de les particions que tinguis. Això ho fas fins que al escriure "p" no et surti cap partició llistada. Quan estigui tot net el disc dur, escrius "w" i ja pots reinciiar i instal·lar el windows de nou.

Pel que fa al MBR no has de fer res, el windows el matxaca sempre.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
viktor104

dc. 02 jul. 2008, 13:39

Pero mad93 llavors no s'em eliminara tmbé la particio on hi tinc les dades?
El mode comandes que es el terminal? no oi?
és entrar quan bootejes tries lopcio de modo consola i ya esta no?
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dc. 02 jul. 2008, 13:45

Sí també es coneix com a terminal.

Però em fas servir termes de windows per anomenar les coses. Vull deixar clar que el que et dic és per linux, per windows ni idea de si va igual o no.

Veig que vols conservar "una" partició. En aquest cas sempre pots mirar el sistema de fitxers per saber quina és de linux i quina és de windows. Pel que fa a les particions, recorda que només les pots ajuntar si estan físicament al disc dur una al cantó de l'altre, si la de dades està en mig de les que vols juntar, no podràs.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
viktor104

dc. 02 jul. 2008, 22:51

Mad93 no em deixa ni em lelgeix aquestes comandes que m'has dit.
Que faig malament? :plora:
Imatge
Sento donarvos tanta feina.
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dc. 02 jul. 2008, 23:30

Et descuides de posar-hi sudo al davant, només l'administrador pot remenar els discos durs ;)

sudo fdisk /dev/hda

Tot i que si no saps que fas... millor guardar els documents i música que tinguis i si passés algun desastre sempre pots tornar a descarregar els vídeos, els documents teus no xD
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
viktor104

dj. 03 jul. 2008, 11:30

Gracies mad93, ara si funciona.
Però em dona error alguna cosa aixi: Els sectors d'algunes aprticions estan amb sectors d'altres. (esta amb ingles pero es alguna cosa aixi).

He estat pensant, i fare una copia de seguretat de tot que tampoc gastare tants dvd's, i ara a meva pregunta serie tirant a la facil, hiha alguna altra manera de formatejarlo tot enlloc de la que m'has dit? Ja que hem diu allo dels sector??

:adeu:
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dj. 03 jul. 2008, 13:19

Si les particions no estan ben dimensionades, deixa el disc dur 'verge' i torna a començar...
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
viktor104

dj. 03 jul. 2008, 13:44

Vale, fare copia de seguretat i ho fare...

...Pero.. com es fa? ^^u

Eliminant pitjant la d (delete) a tot el que em surti i ya esta?
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dj. 03 jul. 2008, 13:56

Exacte, d i el número de partició, vaja, vas fent tots els números (1 a 4) fins que al fer un p no et surti res al disc dur.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
viktor104

dj. 03 jul. 2008, 14:27

Gracies mad93 per l'ajuda. Ho faré i ja comentare.

:adeu:
 
matrux

dv. 04 jul. 2008, 12:29

¿Y por qué no lo haces con una interfaz gráfica?
Si no eres un experto el gparted te puede ir de perlas, cuestión de borrar y añadir al otro disco duro. No veo la necesidad de formatear...
 
viktor104

dv. 04 jul. 2008, 13:55

Ja ho he provat, pero el gparted no em llegeix totes les particions, em diu que tinc el disc dur pero no em deixa retocarlo ni re.
Suposo que deu ser de les particionslinux o alguna cosa aixi,
ho provare de fer de la manera que diu en mad93, aixi faig un formateig de tot el disc dur que també li convenia, i la copia de seguretat tmb li comvenia.

:adeu:
 
matrux

dv. 04 jul. 2008, 19:16

Eso es probablemente porque seguramente no tenga instalado el soporte para particiones ntfs.

Usa el gparted live o instalate el soporte. Si ya estas usando el live o sabes que los tienes instalados entonces pues nada.
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dv. 04 jul. 2008, 19:22

El problema pel que ha dit també està en que la definició de particions es trepitja, o això he entés, pel que modificant una partició et pots carregar informació de l'altre.

Però em dona error alguna cosa aixi: Els sectors d'algunes aprticions estan amb sectors d'altres. (esta amb ingles pero es alguna cosa aixi).
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants