Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
Anonymous

Uns dubtes sobre linux

dl. 18 jul. 2005, 22:35

1r. TInc el SuSe LiveEval 9, també podriem dir que "tinc pero no tinc" el Catix perque he perdut el CD. Bueno el cas es que (no se si es el CD o la gravadora) que només d'estar 20 minuts el CD posat ja esta la gravadora alla fent sorollets com si t'hagues de petar en qualsevol moment i si toques el plastic amb la ma, veus que està molt calent (i no parlem de quan treus el CD :mrgreen: )

2n. Estic mirant d'instalar un servidoret web en local per fer proves, ja que amb el windows no m'acaba de anar rapid, perque us feu una idea el temps de carrega de un phpBB va pels volants de 0,5 (bastant alt si hem de dir que nomes té 13 query). De moment ja tinc el codi font de l'apache i el PHP, pero amb el MySQL no se quin triar perque n'hi ha un munt. De moment estic a punt de baixar el source que hi habia a baix de tot de la pàgina.
Però en cas de que sigues el correcte, em diu que nescesito un compilador (diu el GCC(ftp://ftp.task.gda.pl/pub/gnu/gcc/gcc-4.0.1/)) que ocupa 30 MB, també tinc el Tiny CC o alguna cosa aixi (TCC) pero no se si anirà bé.

Si encara no us heu adormit llegint aixo, podrieu repondre plis? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dt. 19 jul. 2005, 08:35

No fa falta que et descarreguis sources... la majoria de distribucions, com ara suse mateix, tenen sistemes gestors de paquests (rpm, deb) i és força fàcil instal·lar les coses sense haver de compilar res. A més aquests gestors solen tenir la versió més nova 'estable' que hi hagi del programa.

En krovikan domina més el suse
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
klixato

dt. 19 jul. 2005, 18:28

canvia de distribució, o almenys baixat la suse completa i no la d'evaluació, que li falta de tot (diria, ja que per alguna cosa serà d'evaluació, i no de producció)
 
Anonymous

dt. 19 jul. 2005, 22:39

Amb la conexio que tinc t'hi pots tirar anys baixant una ISO (115,2 Kb)(14,4 KB en teoria, pero com a maxim arriba a 8)

I em penso que ja se a que venia aquell soroll... avui la meva germana ha mig-mort la gravadora (no llegeix els cdrw casibé) ^^u
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dt. 19 jul. 2005, 23:09

Normalment no fa falta descarregar tots els cds d'una distribució, amb el primer en sol haver prou. Llavors la resta els descarregues d'internet a mesura que els necessites
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
Morest
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 185
Membre des de: dt. 14 juny 2005, 20:37
Ubicació: Banyoles - Girona
Contacta:

dj. 21 jul. 2005, 04:24

si vols compilar en principi el gcc ja el deus tenir en la versio de linux k tinguis, obre una finestra de shell i escriu gcc i ja veuras kom hi és :yeah:

Jo et recomano que t'instalis correctament una versio decent del linux ho solen portar tot i t'anira tot molt més b!!

vinga gent :adeu:
Imatge
 
Anonymous

dj. 21 jul. 2005, 22:23

El gcc no hi es.

Em diu que busca un compilador (diu searching for gcc... none)
I el tira error
Quan uintento compilar el gcc 4.0.1 em demana compilador (ES EL QUE VULL INSTALAR ^^u )
Pos agafaré un CD d'akells del PC World del bibliobus i aveure si hi trobo alguna cosa
Quan reobrin el ciber... :mrgreen: :mrgreen:
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dj. 21 jul. 2005, 22:38

Suse va amb paquests binaris JA compilats, en principi no necessites compilar res de res. Crec que SUSE funciona amb apt-get, busca en la seva web com fer-lo servir però si és com amb debian fes:

apt-cache search gcc
i llavors amb el nom que surti que té el paquet del compilador:
apt-get install nom_gcc

Per altra banda, suse té un instal·lador d'aplicacions en mode gràfic.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
XcRaSh
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 766
Membre des de: dv. 07 maig 2004, 15:55
Ubicació: Lost Costa Brava

dv. 22 jul. 2005, 12:04

Mmm.... i si en comptes de baixarte el codi font del mysql et baixes els binaris ja compilats¿??????

A la web del mysql els pots trobar.

Suse soporta els RPM no¿? :blink:

P.D: RPM pawahh!!! :mrgreen:
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dv. 22 jul. 2005, 15:30

aixx..... si les distribucions ja venen amb els paquests compilats amb tots els flags més necessaris no sé pq s'ha de descarregar el codi font i compilar-lo, és perdre el temps si no es necessita una cosa molt concreta.

Per altra banda, SUSE VA amb rpm i fa servir el apt per a gestionar els paquests.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Krovikan

dv. 22 jul. 2005, 18:44

Yugioh ha escrit:
El gcc no hi es.

Em diu que busca un compilador (diu searching for gcc... none)
I el tira error
Quan uintento compilar el gcc 4.0.1 em demana compilador (ES EL QUE VULL INSTALAR ^^u )
Pos agafaré un CD d'akells del PC World del bibliobus i aveure si hi trobo alguna cosa
Quan reobrin el ciber... :mrgreen: :mrgreen:


Les versions d'1 CD (SuSE almenys) no acostumen a portar les eines de desenvolupament com gcc, gcc++, cpp, make, build, bind86, bison, kernel-source, autoconf i altres necesàries per poder fer compilacions amb èxit.

Un exemple és el SuSE 9.3 Live CD

Jo tinc de fa 2 dies un DVD+R DL amb la SuSE 9.3 (32 i 64 bits)

Al DVD ja tens l'Apache y el MySQL llestos per instal·lar amb el Yast.

I sí, usa els RPM. I també una cosa nova que anomenen Delta (una cosa rara que fan amb els RPM per a que a l'hora d'actualitzar no baixis tant o algú així. He de llegir més. :bleh: )

Amb el Yast pots dir-li que el medi d'instal·lació sigui un lector, un directori, un FTP.


Salutacions :adeu:
 
Anonymous

ds. 23 jul. 2005, 10:12

Hi son però no m'els deixa instalar. El diu que si deseo instalar apache2 i apache-network o alguna cosa aixi i li dic que si i diu que no se encuentran los paketes.

I a sobre han tret els CD del PC World!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :plora: :plora: :plora:
Els han enmagatzmat :plora: :plora: :plora: :plora:

Ciber!!!OBREEEEEEEEEEEEEEEEEEE
 
Avatar de l’usuari
XcRaSh
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 766
Membre des de: dv. 07 maig 2004, 15:55
Ubicació: Lost Costa Brava

ds. 23 jul. 2005, 15:50

I pq no et baixes el suse COMPLET per la mula i no hi haurà problemes¿?¿?

Ò Mandriva + Urpmi .... pawahhh!! :mrgreen:
 
Avatar de l’usuari
Morest
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 185
Membre des de: dt. 14 juny 2005, 20:37
Ubicació: Banyoles - Girona
Contacta:

ds. 23 jul. 2005, 18:41

Doncs jo també et recomano que et baixis els binaris.

Sino només has de buscar pk el gcc segur que el trobes.

Abans l'havia vist a l'ftp de la UDG pero ara ho he mirat i no hi és, només hi ha el ddd.

Ho sento! ^^u
Imatge
 
Krovikan

ds. 23 jul. 2005, 23:56

Yugioh ha escrit:
Hi son però no m'els deixa instalar. El diu que si deseo instalar apache2 i apache-network o alguna cosa aixi i li dic que si i diu que no se encuentran los paketes.

I a sobre han tret els CD del PC World!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :plora: :plora: :plora:
Els han enmagatzmat :plora: :plora: :plora: :plora:

Ciber!!!OBREEEEEEEEEEEEEEEEEEE


Aquí tens un torrent amb el Full DVD:

http://www.interknet.net/bt/suse93pro.dvd.iso.torrent

Si prefereixes la versió de només 32 bits que són 5 CD:

http://www.interknet.net/bt/suse93pro.allcds.torrent

Fa temps que hi són aquests torrents i encara estan MOLT actius. Si tens un amic amb ample de banda de 2MB demana-li i en 46h ja et té baixada les 8GB del Full.

Per si t'ho preguntes els DVD+R DL els venen per menys de 6?


Salutacions :adeu:

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 12 visitants