Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
Avatar de l’usuari
bitERROR
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2876
Membre des de: dt. 16 des. 2003, 01:57
Ubicació: El cajón de las braguitas

Canviar la partició swap

dg. 22 feb. 2009, 02:21

Fent històries amb sa tarjeta d'àudio des portàtil vaig esquenyar es linux i al final he fet una instal.lació nova amb noves particions, per tenir s'antiga per si d cas m'oblidava d com configurar algo..

I bé, ja tinc tot configurat... ara vull desfer-me d s'antiga instal.lació d linux.

Tinc això:
Imatge
El nou ubuntu està instal.lat a sa partició sda5 i sda6 és la swap.
sda2 i sda3, les darreres, són les del linux antic.

La meva idea és emprar sda3 (swap) com a swap des nou linux, el.liminar sda6 i sda2 i ampliar sda5 amb s'espai q quedi lliure.

Però.. què haig de fer per a q l'ubuntu empri sa partició sda3 d swap i no la sda6? n_n'
Imatge
Si teniu qualque problema amb lcrypt.eu contacteu amb mi pel fòrum, twitter, discord o telegram
 
Avatar de l’usuari
marcos91
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1971
Membre des de: dj. 06 jul. 2006, 14:46
Contacta:

dg. 22 feb. 2009, 18:53

El que pots fer és el seguent

*Deixar la partició sd6 sense particinar, es a dir, sense format i redimensionar la partició sda5 o sda2 ja que tal com es mostra en la captura, seria les uniques particions amb les que podries juntar aquest.

*També la pots formatar sense juntarle amb un altre partició, encara que no sent ni mig giga ho veig inutil, però això ja com tu vulguis.

Nomes et deixara juntarla o amb la sda2 o sda5.

Sempre pots instalar tot de nou (aquesta no crec que vulguis xd), o fer un ghost i tornar a fer la taula de particions i restaurar el ghost sobre on t'interesi.

PD: Amb la vella no sé si s'hauria de fer: swapoff /dev/sda6
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dt. 24 feb. 2009, 08:34

Per formatar-ho i activar-ho:

mkswap /dev/sda3
swapon /dev/sda3

Llavors només has de modificar el fitxer /etc/fstab on dius que és cada partició, i allí canvies la sda6 per sda3.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants