Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
sandra

Suse

dt. 11 oct. 2005, 22:34

B.... avui ens han dit al credit de programacio, ke d'aki a poc, cambiaran els SO a linux suse. (coses de la generalitat...) i m'agradaria baixarmel per comensar a saber com funciona itot aixo.... algu em podria dir alguna pagina?¿
k m'aconselleu, live cd/dvd o fer na particio al hd i instalarmel definitivament?¿
El meu pc es un PIV 3000 amb 512 mb ram i un HD de 80Gb.

:jaja: acies x endavant!
:adeu:

PD:llavors, tb m'agradaria saber com mu he d fer per instalar els drivers (o com sa diguin) del modem, ja ke sino no podré ntar a inet... i el cd de telefonica es només per a windows.)
I d moment em sembla k res més xD
 
Pallando

dt. 11 oct. 2005, 23:45

El que te el Linux es que t'el pots baixar desde la seva pagina oficial La pagina de Suse

Per fer una primera aproximacio sempre pots provar primer un liveCD, menys feinada B) , encara que jo el que vaig fer es tenir un 1 PC amb Güindous i l'altre amb Linux ^^u

Sobre el modem no puc dirte res, jo tinc router.
 
sandra

dc. 12 oct. 2005, 19:32

Acies pallando :yeah: :adeu:

PD: no trobo d'on puc baixarme un suse live.... xDDD
 
Pallando

dc. 12 oct. 2005, 20:04

sandra ha escrit:
no trobo d'on puc baixarme un suse live.... xDDD

Aquests de Suse son una mica "caps cuadrats" i avegades costa trobar les coses :P

A grans mals.... he anat al senyor Google i li he preguntat per el "suse linux live CD" i m'ha donat un munt de respostes :mrgreen:

Suse Linux 9.2 LiveCD en 3 versions KDE, Gnome, o DVD
 
4catalonia

dc. 12 oct. 2005, 20:06

Aquí ve que ho posa:

http://www.novell.com/products/suselinu ... index.html

P.D: És de tamany DVD, però contesta el que tu deies.
 
Avatar de l’usuari
Cloud
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2424
Membre des de: dj. 25 març 2004, 16:32
Ubicació: Entre Flix i Tarragona
Contacta:

dc. 12 oct. 2005, 23:20

d'aquí pots baixar la openSuSE.

Tinc entès que openSuSE és lo mateix que la SuSE sense el paquets propietaris, com poden ser alguns drivers com els de les targes gràfiques.
Però sempre pots instal·lar aquests drivers després d'instal·lar el SO.
 
sandra

dj. 13 oct. 2005, 12:14

acies a tots! xDDD jata ja me baixat la suse en dvd. lu ke tinc alguns problemes, ja ke no trobo on son els arxius del disc dur (per provar la musica i tal) i tmpoc em deixa posar un cd de musica (em diu noseke de ke hi ha un munt d'errors)... ¬¬ i com k ta en angles... xD
xo n fin, em sembla ke kuan aconsegueixi una torre buida (nova o vella es iwal) per poderi montar el pc vell, i instalare el linux, i aixi apendre a ferlu anar. (kem costa moltissim xDDD acostumanda al güindous)
 
4catalonia

dv. 14 oct. 2005, 22:30

sandra ha escrit:
acies a tots! xDDD jata ja me baixat la suse en dvd. lu ke tinc alguns problemes, ja ke no trobo on son els arxius del disc dur (per provar la musica i tal)


Això et passa pq no pots veure els arxius de windows des de linux a no sé que montis la partició on hi ha el windows dins del linux, jo faig que se'm monti automàticament a l'obrir el linux, així no tinc problemes.

sandra ha escrit:
I tmpoc em deixa posar un cd de musica (em diu noseke de ke hi ha un munt d'errors)... ¬¬ i com k ta en angles... xD


Això ja no tinc tant clar de pq no et deu anar, potser vol que muntis la unitat de cd abans d'obrir-la, tot i que diria que els SO nous ja no t'ho fan fer, però clar no sé si passa amb tots o només amb alguns (a mi el fedora no hem fa montar res) :adeu:
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dv. 14 oct. 2005, 22:59

Amb el centre de control hauries de poguer definir els punts de montages de les particions.

Pensa que en linux tot funiona com un arbre, i les particions es monten com una branca més (directori). Per posar un exemple, jo tinc una partició root (arrel) / , tinc una altra partició a /home, i a /home/mad93/anime una altra. Semblen com carpetes normals, però en realitat són particions diferents.

Això era més teoria que res, si no vaig errat el mandriva t'haurà montat la partició a dintre del directori arrel /mnt, busca allí
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
klixato

dv. 14 oct. 2005, 23:46

a /mnt o a /media ? pq les claus usb i els cds/dvds van allà (almenys a mi) ^^u

com que mai em munta cap partició del disc dur pq ja li he definit primer jo ... xD

i parlant de particions ... heu vist el màgnific nou gestor de particions de l'ubuntu? hi ha un desplegable que et dius les particions que tens i una caixeta per posar-hi a quin punt de l'arbre el vols muntar, un botonet per aplicar els canvis i ale

sembla una tonteria (total escriu una línia a /etc/mtab o fstab mai me'n recordo) però fins ara no n'hi havia cap que gràficament tu fes i això per casos com aquests va prou bé, pq d'aplicacions per redimensionar i fer mil i una parides amb sistemes de fitxers ja n'hi havia ja ..,

serà que les distros començen a ser pel públic i no per a els 4 informàtics de la uni i les grans corporacions? :jaja:
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

ds. 15 oct. 2005, 01:55

Mandriva té això des de.... no puc recordar :P XD

El seu famós i controvers centre de control ;)
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
klixato

ds. 15 oct. 2005, 12:59

però aquest és el problema que si ho poses tot com a una única eina no és exportable, en canvi si ho poses en petites peces que cada una faci la seva és més còmode (almenys a mi m'agrada més així) i també es més fàcilment exportable a altres distros (i més essent basat en debian k tot cristu en fa versions derivades xD)
 
Krovikan

dg. 16 oct. 2005, 00:54

klixato ha escrit:
a /mnt o a /media ? pq les claus usb i els cds/dvds van allà (almenys a mi) ^^u


Doncs ja em diràs com els montes. :blink:

Tinc un Pen Drive del meu germà (un Kingston de 512MB) i mira el dmseg:

krovikan@linux:~> dmesg
ehci_hcd 0000:00:02.1: port 5 reset error -110
hub 2-0:1.0: hub_port_status failed (err = -32)


/dev/sda és el meu HD SATA i /dev/sdb el meu Magneto Òptic


Salutacions :adeu:

PD: Vaja Off Topic que he ficat ^^u
 
klixato

dl. 17 oct. 2005, 12:53

el gnome tels munta sols els llapisos usb ..... ^^u ^^u :bleh:

i normalment la nomenclatura és que /dev/hdXY son els IDE i els /dev/sdXY son els usb ... els scsi ni idea però unes altres lletres diria ...
 
Krovikan

dl. 17 oct. 2005, 18:34

klixato ha escrit:
el gnome tels munta sols els llapisos usb ..... ^^u ^^u :bleh:

i normalment la nomenclatura és que /dev/hdXY son els IDE i els /dev/sdXY son els usb ... els scsi ni idea però unes altres lletres diria ...


Això que dius ja ho sé. Fins aquí arribo...

Per cert, els discos SCSI són /dev/sdXY també. :bleh:

Com a mostra del que dic, el Magneto Òptic que és SCSI i el tracta com sdb

Salutacions :adeu:

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 10 visitants