Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
Avatar de l’usuari
Morest
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 185
Membre des de: dt. 14 juny 2005, 20:37
Ubicació: Banyoles - Girona
Contacta:

Eines d'edició de video, audio i imatge per linux

dl. 17 oct. 2005, 23:40

Bé doncs fa poc que m'he passat a linux i la veritat es k trobo a faltar algunes eines de video, audio i imatge que tenia controlades al windows.

A veure que em recomaneu!!

Jo amb el windows feia servir photoshop, goldwave(audio), virtualdub.

De moment conec un parell de programes a veure que em recomaneu:

Imatge: Gimp (la trobo molt complicada!!, vull el photoshop :plora: )
Video: AviDemux (molt bona, bons resultats amb mp3 vbr)
Audio: ... (alguna idea??, algu senzill per passar formats i quatre retocs)

Espero les vostres respostes :yeah:

:adeu: :adeu:
Imatge
 
klixato

dl. 17 oct. 2005, 23:52

gnormalize serà tot el que necessites per passar formats d'àudio (en realitat el gnormalize no és més que un front-end del normalize, però dubto que essent nou a linux vulguis fer-ho tot des de la línia de comandes :P )

per editar imatges el gimp és del millor del mon .... només falta que aprenguis les manies que ja tenies al photoshop .. no vas apendre a fer-el anar en 2 dies ;-)

si vols editar vectorialment hi ha l'Inkscape que també és del milloret

tots aquests son per gnome, no se què hi ha per kde ... en mad tu dirá :P

en quan a edició de vídeo ... si el que fas és recodificar amb el avidemux diria que en tens prou si vols remenar subtítols ... xungo ^^u
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dt. 18 oct. 2005, 00:07

Per l'audio l'audacity que està tant per linux com per windows.

Amb el d'imatges completament amb en klix, és més la meva firma està feta amb les imatges tocades al gimp i la font amb el Inkscape. També està el sodipodi d'aquest tipus.

Pel video, si vols reencodejar avidemux2. Si vols editar videos http://alts.homelinux.net/privapp.php?id=80
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
TasMan

dt. 18 oct. 2005, 00:37

A mi també m'agradaría passar-me'n al Linux, però encara hi ha coses que només les puc fer en W$$.

Bé, jo per a l'audio utilitze el Audacity que segons el meu amic (DJ, segons ell B) ) molt paregut al Cool edition o algo per l'estil.

Per a les imatges el GIMP, segons els autors, es va crear com a versió lliure del Photoshop, això si, jo preferix més el GIMP.

Per al video, doncs jo només utilitze el DVD author per a fer els DVDs però per a codificar i això encara utilitze el VirtualDub. però a la pàguina de KDE-APPS de segur que en trobes algun.
 
Avatar de l’usuari
MyGoku
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1984
Membre des de: dg. 13 feb. 2005, 11:03
Ubicació: Bescanó i Salt
Contacta:

dt. 07 feb. 2006, 17:55

A veure, jo no entenc ni papa de linux, pero ara me'l vull posar per probar-lo i perque estic ben fart del p*** XP (i mira k nomes fa un mes que el tinc ^^u ). Doncs m'agradaria saber si puc fer servir alguns d'aquests programes en linux:
VirtualDub Mod
Adobe Photoshop (es la meva mitja taronja :plora: )
TMPGEncoder
etc


Com he dit, no entenc NI PAPA.

:adeu:
Imatge
 
Krovikan

dt. 07 feb. 2006, 22:47

MyGoku ha escrit:
A veure, jo no entenc ni papa de linux, pero ara me'l vull posar per probar-lo i perque estic ben fart del p*** XP (i mira k nomes fa un mes que el tinc ^^u ). Doncs m'agradaria saber si puc fer servir alguns d'aquests programes en linux:
VirtualDub Mod
Adobe Photoshop (es la meva mitja taronja :plora: )
TMPGEncoder
etc


Com he dit, no entenc NI PAPA.

:adeu:


Primer, cap dels programes anteriors rutllen sota Linux. :xiulant:
Segon, els subtituts.

VDM
Hi ha el Avidemux. Unes pantalletes i el programa a: http://avidemux.sourceforge.net/
Té bastants filtres. Però oblidat si vols incrustar subs en un format que no sigui SRT.
Llavors tindries que fer servir el VDM amb una màquina emuladora. Pots veure un manual del VMWare aquí:
http://www.cristalab.com/tutoriales/115 ... h-en-linux

Photoshop
El substitut es el programa The GIMP. El pots veure a: http://freshmeat.net/projects/gimp/
Hi ha versió per Linux i Windows. És l'autèntic rival del Photoshop. Molt bo.

De la resta que dius no sé. Però et pot ajudar aquesta taula d'equivalències:
http://www.linuxrsp.ru/win-lin-soft/index-spanish.html
No està actualitzada, així que no veuràs el Firefox per exemple.

Però dir-te que en comptes de Office hi ha OpenOffice.org, en comptes de emule hi ha Amule, en comptes de Nero hi ha K3B o CD-Roast, en comptes de MSN Messenger hi ha Amsn o Gaim, etc, etc....


Salutacions :adeu:
 
Avatar de l’usuari
MyGoku
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1984
Membre des de: dg. 13 feb. 2005, 11:03
Ubicació: Bescanó i Salt
Contacta:

dl. 13 feb. 2006, 17:22

Merçi per la informació :yeah:

Ah, per cert, l'emule i el bittorrent, que hi ha d'equivalent per linux?

:adeu:
Imatge
 
Krovikan

dl. 13 feb. 2006, 18:39

Krovikan ha escrit:
Però dir-te que en comptes de Office hi ha OpenOffice.org, en comptes de emule hi ha Amule, en comptes de Nero hi ha K3B o CD-Roast, en comptes de MSN Messenger hi ha Amsn o Gaim, etc, etc....


I respecte al Bittorrent hi ha l'Azureus i el Ktorrent que jo sàpiga. Habran més però ja no ho sé.

Jo Azureus Powa (encara que no l'uso ^^u . Uso l'aMule)


Salutacions :adeu:
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dl. 13 feb. 2006, 23:00

Azureus (devora recursos), però si vols (i en saps una mica) et pots posar el torrentflux que et permet gestionar el client siguis on siguis (va via web).

El abc també té una versió per linux. També el bittorrent o el bitornado, doncs python és multiplataforma.

Amule per descomptat per ed2k (també hi ha el mldonkey).

OFFTOPIC:

Per cer, fa poc vaig descobrir el gap (plugin per a fer gifs animats) i que el gimp, a través d'un altre plugin, tb pot fer servir plugins del photoshop.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
Morest
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 185
Membre des de: dt. 14 juny 2005, 20:37
Ubicació: Banyoles - Girona
Contacta:

dj. 16 feb. 2006, 23:49

Dons jo m'ho he estat mirant tot aixo, i la veritat es k ja m'en surto molt millor ^^

En quant al GIMP k deia k no em feia massa el pes, la veritat es k kada kop m'agrada mes (amb els seus script-fu que son la canya)

Tot i aixo, trobo k l'avidemux encara li falta alguna cosa que ja te el virtualdub.
En lo k fa a multiples audios (mes de 2) falla pk no he trobat com fer-ho
En canvi es molt superior pel k fa a els contenidors i la usabilitat, si nomes vols 1 audio, es el millor! a mes de k va de collons amb el vbr que sempre m'ha portat maldecap en el windows amb el virtualdub.

Per cert he descobert que pots trobar qualsevol programa k vulguis en la seva versio lliure, i a vegades fins i tot supera la versio de pagament, i es k d'alternatives en tenim i tot es lliure!! a mes la majoria fan les seves versions per windows tb o sigui k ningu no es pot queixar!!

Merci per la vostra ajuda!! :yeah:
Imatge
 
DrEaMeR86

dl. 20 març 2006, 06:32

ed2k i torrent > MLDonkey + Sancho
 
basdala

dg. 26 març 2006, 14:58

Jo faig servir Ubuntu preferentment que Windows, i el meu gran problema era que sempre he estat més acostumat a Photoshop que al GIMP. Per sort, existeixen multitud de formes a Linux de fer servir programes de Windows.

La que jo faig servir (i probablement és la millor manera) és el Crossover Office Professional. Val 39.90$ (i si no es baixa de la mula, que és el mateix, escolti) i fa funcionar el Photoshop, l'Office, el Macromedia Flash MX i uns quants programes més suportats "oficialment". Extra-oficialment funcionen uns quants (Winamp, per exemple), però sense garanties de que no rebentin en qualsevol moment.

El photoshop, que jo faig servir tranquilament a Ubuntu, funciona perfectament, no peta (o almenys no m'ha petat a mi) i va MOLT més ràpid que a Windows.

A mi me té molt content aquest programet :)

Espero que us sigui d'ajuda

(podeu provar també altres programes de Windows a veure si funcionen, com els d'edició d'audio i altres, però no us dic que us vaig a funcionar perfectament igual que photoshop!!)

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 16 visitants