Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
ZNeoDark

Petita enquesta per a un treball

dt. 01 nov. 2005, 19:35

Bones, resulta que necessito opinions per al meu treball de recerca sobre el sistema operatiu linux i m'ha semblat que aquest podria ser un lloc on recollir opinions interessants. No sabia si posar el tema aquí perquè no és un dubte de caire tècnic però tot i així em semblava el subfòrum més adient, si m'he equivocat demano disculpes.
Agrairia moltíssim la vostra col·laboració contestant les següents preguntes:
-Edat i professió/estudis
-Hores diàries que dediques al PC.
-En quins àmbits utilitzes linux? (treball/universitat/casa...) per què?
-Quina distribució?
-A més de linux utilitzes altre sistema operatiu? per què?
-Creus que algun dia destronarà a windows en quan al mercat de pcs de sobretaula? per què?
-Quina opinió general en tens sobre el sistema?

Moltíssimes gràcies.
 
klixato

Re: Petita enquesta per a un treball

dt. 01 nov. 2005, 21:02

ZNeoDark ha escrit:
-Edat i professió/estudis
-Hores diàries que dediques al PC.
-En quins àmbits utilitzes linux? (treball/universitat/casa...) per què?
-Quina distribució?
-A més de linux utilitzes altre sistema operatiu? per què?
-Creus que algun dia destronarà a windows en quan al mercat de pcs de sobretaula? per què?
-Quina opinió general en tens sobre el sistema?


- 21 estudiant ETIS (2n curs) a la UdG
- per dir-ne poques unes 10 ^^u
- per tot menys per editar animes que no hi he trobat subtitut, pq? doncs pq és un conyás haver d'anar reinicinat el pc, i si ja ho tens tot en un mateix SO pq canviar tot el dia? a més si ja ho pots configurar i personalitzar tot tal com vulguis doncs encara millor :jaja: ... a i tb per l'idioma, amb linux pots tenir qualsevol programa "parlant" català, tibetà o suajili
- ara mateix ubuntu, però he passat per red hat, fedora, suse i mandrake mooooolt esporàdicament (instal·lar i borrar xD)
-doncs windows què sinó xD, només per editar vídeos
-no em va el rollo "bola bolita bola" però pq no? hi ha molt moviments a favor (no em refereixo a persones sinó actes, fets polítics i empresarials) que ho fan pensar, però al mateix temps d'altres que et diuen tot el contrari, la sort està a l'aire
-doncs que està molt bé, només te el punt flac de l'edició multimèdia, però per a un usuari normal de base és perfectament substituible, la "putada" en positiu del linux és que és tant configurable (ho pots configurar absolutament tot ja que disposes del codi font si vols canviar alguna cosa i apart els programes ja et permeten personalitzacions) que a vegades frustra una mica, només cal trobar l'equilibri entre la distribució que et satisfaci més o menys (cap satisfà a ningú) i que així hagis de fer el mínim de personalitzacions

P.D. l'altre dia vaig llegir en el blog del kernel que un paio va engegar a la merda a un batxiller/universitari que feia el matiex que tú :xiulant: :xiulant: xDDDDD

apa jo ja he complert :P
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dt. 01 nov. 2005, 21:19

- 24, estudiant de telecos
- 4 o 5 (no tinc prou hores al dia ><)
- A casa i a la universitat
- Gentoo
- Utilitzo windows per comprimir amb el virtualdub (fins ara per timejar però ja he trobat substitud).
- Sí, és lliure, d'estandards oberts i cada dia és una roda que gira més i més depressa. Obviament l'ús d'idiomes menys atractius comercialment, com ara el català, és un altre gran pro.

- El millor, llegeixes 1 manual i fas el que vols i com vols. Com diu en klix potser està una mica verd en multimèdia (no la visualització sinó l'edició). Ara per ara l'únic que em falta és poder comprimir amb ssa.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Pallando

dt. 01 nov. 2005, 23:06

-Edat i professió/estudis
37, Fuster
-Hores diàries que dediques al PC.
Laborals 2 ó 3, festius unes 8
-En quins àmbits utilitzes linux? (treball/universitat/casa...) per què?
Casa. Perque es l'unic lloc que toco un ordinador :mrgreen:
-Quina distribució?
Suse
-A més de linux utilitzes altre sistema operatiu? per què?
Windows. Perque encara esta molt estes, i alguns programes per no escalfarme el cap els tinc al güindous
-Creus que algun dia destronarà a windows en quan al mercat de pcs de sobretaula? per què?
Esta molt dificil. Pels calers, l'imperi Micro$oft te massas interesos en aquest mercat.
-Quina opinió general en tens sobre el sistema?
Encara esta pensat per a gent de l'ambient dels PCs, que els hi agradi aprenda a fer-lo anar.
M'explico, es com si per portar un cotxe tinguesis que saber mecanica. El cotxe t'el podras posar millor al teu gust, pero la majoria de gent prouta feina te per anar d'un lloc a l'altre com per dedicar temps a reglatges de suspensions i carburacions, que els hi sona a xines, per mes bons manuals que hi haigin.
 
Krovikan

dc. 02 nov. 2005, 00:14

-Edat i professió/estudis
31, ara mateix teleoperador
-Hores diàries que dediques al PC.
Laborals 7, a casa 5 els dies laborals i 13 (més o menys) els festius
-En quins àmbits utilitzes linux? (treball/universitat/casa...) per què?
Casa. Perque al treball hi és el p*** windoce.
-Quina distribució?
Suse 9.3 64bits
-A més de linux utilitzes altre sistema operatiu? per què?
No. Tinc un windoce instal·lat a un HD de 8GB però mai el toco. Quan necesito timejar, editar o comprimir amb SSA arranco el VMWare i llestos.
-Creus que algun dia destronarà a windows en quan al mercat de pcs de sobretaula? per què?
No. És una utopia tal i com està tot avui.
-Quina opinió general en tens sobre el sistema?
Està molt bé. És robust, no es penja i no trobo a faltar cap programa de Windoce. Potser el que trobo a faltar és el suport per a jocs per si en algun moment vulgués donar-li al ratolí.


Salutacions :adeu:
 
4catalonia

ds. 05 nov. 2005, 12:44

Farem un copy-paste i canviarem les respostes :xiulant:

-Edat i professió/estudis
21, Estudiant de informàtica
-Hores diàries que dediques al PC.
Doncs unes 8 o 9 durant la setmana, el cap de setmana unes 10 o 12
-En quins àmbits utilitzes linux? (treball/universitat/casa...) per què?
Universitat i Casa. Principalment per a fer les pràctiques.
-Quina distribució?
Fedora Core 3.0 (baixant la 4.0)
-A més de linux utilitzes altre sistema operatiu? per què?
Windows XP (Pro i Home). Perquè tinc un huevo de coses i programes en windows i no estic per anar buscant als seus parents en linux; també pq el meu pare de tant en tant toca el meu PC i tp cal que hem crei un daltabaix.
-Creus que algun dia destronarà a windows en quan al mercat de pcs de sobretaula? per què?
Ho té magre perquè el monopoli de Microsoft és molt important i la seva influència al mercat també.
-Quina opinió general en tens sobre el sistema?
Trobo que cada vegada s'està fent més amè pels que venen de windows tot i que com es diu sempre, pot millorar, sobretot en el tema de compatibilitat de jocs i alguns programes.

Apa ja ho tens tot :adeu:
 
Pyzzy
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3376
Membre des de: dc. 03 des. 2003, 22:34
Ubicació: Can'-Ka No Rey

ds. 05 nov. 2005, 13:31

Farem un copy-paste i canviarem les respostes ++

-Edat i professió/estudis

21, Estudiant de informàtica
-Hores diàries que dediques al PC.
Doncs unes 4 a 5 hores al dia durant la setmana i el cap de setmana unes 7.
-En quins àmbits utilitzes linux? (treball/universitat/casa...) per què?
Universitat i Casa. Principalment per a fer les pràctiques.
-Quina distribució?
Suse 10.0 a casa i la de la uni no m'enrecordo quina és...
-A més de linux utilitzes altre sistema operatiu? per què?
Windows XP Pro. Perquè tot el que m'agrada està a windows com ara jocs i alguns programes imprescindibles.
Creus que algun dia destronarà a windows en quan al mercat de pcs de sobretaula? per què?
Ho té magre perquè el monopoli de Microsoft és molt important i la seva influència al mercat també. ( penso el mateix que en gage xD )
-Quina opinió general en tens sobre el sistema?
Trobo que cada vegada s'està fent més amè pels que venen de windows tot i que com es diu sempre, pot millorar, sobretot en el tema de compatibilitat de jocs i alguns programes. Però encara el veig massa per gent més experimentada que no pas per la gent normal.

:adeu:

PD: Perdò pels copys però no tenia ganes d'escriure xD.
 
Avatar de l’usuari
wolffan
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1631
Membre des de: ds. 20 nov. 2004, 21:11
Ubicació: Esplugues (País del foc)
Contacta:

ds. 05 nov. 2005, 13:44

Pyzzy ha escrit:
Farem un copy-paste i canviarem les respostes ++
PD: Perdò pels copys però no tenia ganes d'escriure xD.


-Edat i professió/estudis

20, Estudiant de informàtica
-Hores diàries que dediques al PC.
Doncs de 3 a 6 depenent de si tinc practiques o estic mirant anime.
-En quins àmbits utilitzes linux? (treball/universitat/casa...) per què?
Universitat i Casa(només si tinc practiques).
-Quina distribució?
Knoppix a casa (es l'unica k no cal instalar k sino el pingui i el wind es peguen)
-A més de linux utilitzes altre sistema operatiu? per què?
Windows XP Home(per mi es el millor). Perquè tot el que m'agrada està a windows com ara jocs i alguns programes imprescindibles.
Creus que algun dia destronarà a windows en quan al mercat de pcs de sobretaula? per què?
Ho té magre perquè el monopoli de Microsoft és molt important i la seva influència al mercat també. ( penso el mateix que en gage i en pyzzy xD )
-Quina opinió general en tens sobre el sistema?
És encara per a gent mol experimentada o que li agrada el tema programacio li trovo poc us domestic.

:adeu:
Imatge
DIARI D'UN INFORMÀTIC
Gràcies al Maki_ per la firma!
 
4catalonia

ds. 05 nov. 2005, 14:23

Ho havia de dir, que no s'enfadi el creador del post. Pyzzy i wolffan sou uns putos plagiadors, xD, les dues darreres són quasi iguals, bé, la penúltima igual i la darrera la meitat ¬¬
 
Krovikan

ds. 05 nov. 2005, 22:05

Pyzzy ha escrit:
Farem un copy-paste i canviarem les respostes ++


Resposta de programador. :bleh:

Jo també he trobat repetitius les 3 últimes enquestes.. ^^u
 
Avatar de l’usuari
wolffan
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1631
Membre des de: ds. 20 nov. 2004, 21:11
Ubicació: Esplugues (País del foc)
Contacta:

ds. 05 nov. 2005, 22:13

Krovikan ha escrit:
Pyzzy ha escrit:
Farem un copy-paste i canviarem les respostes ++


Resposta de programador. :bleh:

Jo també he trobat repetitius les 3 últimes enquestes.. ^^u


El k passa es k som de la mateixa facultat xD
Imatge

DIARI D'UN INFORMÀTIC

Gràcies al Maki_ per la firma!
 
Avatar de l’usuari
DeGEtE
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 182
Membre des de: dt. 10 ago. 2004, 01:31
Ubicació: Perdut en una altra dimensió
Contacta:

dg. 06 nov. 2005, 16:56


-Edat i professió/estudis

17, Estudiant de 2n d Batxi
-Hores diàries que dediques al PC.
Doncs des que arribo a casa fins que me'n vaig a dormir xD. Entre 7 i 9.
-En quins àmbits utilitzes linux? (treball/universitat/casa...) per què?
A casa, perquè és l'únic lloc on faig servir el pc.
-Quina distribució?
N'he utilitzat moltes, però per ara tinc la Kubuntu. És la Ubuntu però amb el KDE com a escriptori.
-A més de linux utilitzes altre sistema operatiu? per què?
Windows XP Pro SP2. Perquè hi ha algunes coses que de moment és més pràctic fer-les en windows, sobretot edició de video i tot el que està relacionat, i per alguns programes també.
Creus que algun dia destronarà a windows en quan al mercat de pcs de sobretaula? per què?
Destronar-lo no ho sé, el que sí és segur que cada dia s'anirà popularitzant més, és més, moltes de les grans empreses estàn migrant a linux. Jo diria que per ara està encara difícil, sobretot per pc casolans, encara continuaràn durant molt temps amb windows, però de mica en mica que linux vagi evolucionant i es torni de fàcil utilització per usuaris inexperts doncs diria que sí.
-Quina opinió general en tens sobre el sistema?
Ara per ara encara és per gent que li agradi tot aquest món, l'altre inconveninent que trobo, és que potser encara està una mica verd ens alguns aspectes, però de segur que de mica en mica aniràn millorant.
Imatge
Hi ha 10 tipus de persones,
les que saben binari i les que no
 
Krovikan

dg. 06 nov. 2005, 19:24

Krovikan ha escrit:
-Quina opinió general en tens sobre el sistema?
Està molt bé. És robust, no es penja i no trobo a faltar cap programa de Windoce. Potser el que trobo a faltar és el suport per a jocs per si en algun moment vulgués donar-li al ratolí.


Faig un incís a l'enquesta per dir respecte a aquest últim punt que vaig dir (els jocs), han tret el Quake IV per WIn la primera setmana de Novembre i que en 1 o 2 setmanes surtira a la venda el Quake IV per Linux fet amb SDL i OpenGL. :juas:


Salutacions :adeu:
 
ZNeoDark

dl. 07 nov. 2005, 22:14

Moltíssimes gràcies a tots per contestar!!

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 11 visitants