Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
klixato

instal·lar paquets a gentoo

dt. 15 nov. 2005, 01:15

com alguns ja saben, ja fa temps que s'em fan llargues les dents per posar-me una gentoo al portàtil i/o al pc de sobretaula, però com molt bé ja sap en mad, a mi em va molt bé el synaptic i tota la mandanga aquesta per instal·lar/desinstal·lar programes estil OOo, el bmp, o qualsevol cosa per l'estil, però per a instal·lacions de programes més grandets (php/apache/mysql i d'altres) no faig servir ni de conya els paquets que porten i per tant els compilo

així que el dubte que tinc és que, vale molt bé que puguis fer un emerge una-vaca-que-voli però com li dius (si es que es pot) que et carregui algun mòdul i un altre no, que faci servir un compilador determinat, que carregi com a mòdul dinàmic tal o qual cosa i que em desactivi per defecte tal o qual altre cosa ?

o sigui al què hi poses després de un ./configure quan et baixes un paquet de codi font enlloc de un .deb, .rpm etc etc etc

si això es pot fer "demà" em poso gentoo :juas:

sinó ... quan tingui temps ho faré i em compilaré per la meva banda els paquets del mysql, apache, php i demés històries ^^u
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dt. 15 nov. 2005, 15:17

modifiques l'ebuild (fixer de text que diu que fer a l'emerge) i en principi ja està (has de generar-ne tb el md5 pq sàpiga que no és un error a l'arxiu la modificació :P).

El suport a altres softs normalment ve donat per el paràmetre use, per exemple:

USE="apache2 mysql" emerge mod_php

Això instal·la el mod_php a apache2 (podries també no posar-ho i ho instal·laria com a mòdul de la versió 1 si tb la tens) i que tingui suport per mysql.

Ja que fa gràcia, si vols http://gentoo.majomo.com:81/doc/ca/ (el handbook) està el primer pas de la instal·lació traduït al complet.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
klixato

dt. 15 nov. 2005, 17:43

un dubte de la documentació ... si la pàgina no ha estat traduida al català encara et torna a l'anglesa suposo oi? :bleh:

no he pillat massa bé el que em deies de l'emerge, però vaja que resumint a grosso modo [b]es pot[] fer les meves pijades a les instal·lacions :juas:

mirant l'agenda per trobar un forat per a instal·lar coses ........... NOT FOUND ^^u ^^u ^^u

ERROR CODE: uni/xerrades/guifi.net :plora: (dixx ... haig de fer 5 xerrades en menys de 3 mesos ^^u mad, en vols fer alguna? :bleh:
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dt. 15 nov. 2005, 20:11

Ejem, el meu pc torna a estar cascat. S'ha fos el suport del ventilador de la cpu :blink: Estic a l'espera del nou i la documentació està al meu pc...

Amb l'emerge sí, pots fer el que et roti, ja que descarrega el tar.bz2 tal com ve d'internet, hi aplica patch i llavors el compila (de la manera que diuen els arxius ebuild de l'arbre de portage a /usr/portage).

De guifi... abans hauria de saber de que parlo :P
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
klixato

dc. 16 nov. 2005, 02:35

en tinc de tots nivells, un de presentació (a mont-rodon), un altre de presentació però més formal (la guixa), un de més tècnic (sant bartomeu les xerrades que convoca l'alcalde), una altre de tècnica/presentació (a la udg)

a ... i organitzar el SAX06 ! ^^u

com poca cosa eh :plora:

i la uni que no afluixa ... però bé, a les males ... bona cara :mrgreen: (que almenys amb el curro dels findes cobro algu :juas: )

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 35 visitants