Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
Anonymous

Apache instalat, pero quina és la IP local???

dj. 28 jul. 2005, 21:15

Per fi he aconseguit instalar l'apache, jo feia directe make install, abans havia de fer make, pero ara que per fi em funciona...

L'intengo engegar i em diu:

(13)Permission denied: make_sock: could not bind to address [::]:80

no listening sockets available, shutting down

Unable to open logs

Em penso que es per la ip que ha de servir, he provat localhost i 127.0.0.1 i no em funciona, quina es la del linux? es un catix 1.1 (esta basat en debian)
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dj. 28 jul. 2005, 22:16

La ip assignada a un mateix és sempre 127.0.0.1, sigui quin sigui el SO, és del protocol TCP/IP no pas depenent del SO.

Quan l'intentes executar ho fas com a root?

Aps, si no s'ha encés clar que localhost i 127.0.0.1 no aniran, no hi ha cap programa responent al port 80 :P

Per cert, afegir que tant Debian, Mandriva, Fedora, Suse, Gentoo i la majoria de la resta també estan en català, ho dic per si et penses que no.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
klixato

dv. 29 jul. 2005, 18:34

només root pot fer binds als ports executa-ho des de root i en background si es que l'engeges des de shell tu mateix, sinó posa't l'apachectl que està al directori bin de n li hagis instal·lat i li fas un enllaç simbolic a /etc/init.d i des d'allà li fas enllaços simbolics als runlevels que vulguis que s'engegi automàticament

sempre posa-hi un enllaç simbòlic K01apache a /etc/rc0.d i a /etc/rc6.d (per reiniciar i apagar el sistema)

debian per defecte (almenys ubuntu i dubto que això ho hagin modificat) engega pel runlevel2 (/etc/rc2.d/) els fitxers d'aquest directori s'engegaran (si tenen un S davant) o s'apagaran (si tenen una K davant) i el 01, 99 o el nº que tinguin ens diu l'ordre ...

els dimonis sempre l'últim de tot, que si els poses massa abans no tindrás les interfícies de xarxa engegades ni el mapeig de ports i et donará errors (per això es posa a S99 per engegar-se l'últim i K01 per parar-se el primer quan reiniciem o tanquem l'estació)

apa suposo que amb aixo en tens prou i de sobres :P
 
Anonymous

dv. 29 jul. 2005, 19:50

klixato ha escrit:
només root pot fer binds als ports executa-ho des de root i en background si es que l'engeges des de shell tu mateix, sinó posa't l'apachectl que està al directori bin de n li hagis instal·lat i li fas un enllaç simbolic a /etc/init.d i des d'allà li fas enllaços simbolics als runlevels que vulguis que s'engegi automàticament

sempre posa-hi un enllaç simbòlic K01apache a /etc/rc0.d i a /etc/rc6.d (per reiniciar i apagar el sistema)

debian per defecte (almenys ubuntu i dubto que això ho hagin modificat) engega pel runlevel2 (/etc/rc2.d/) els fitxers d'aquest directori s'engegaran (si tenen un S davant) o s'apagaran (si tenen una K davant) i el 01, 99 o el nº que tinguin ens diu l'ordre ...

els dimonis sempre l'últim de tot, que si els poses massa abans no tindrás les interfícies de xarxa engegades ni el mapeig de ports i et donará errors (per això es posa a S99 per engegar-se l'últim i K01 per parar-se el primer quan reiniciem o tanquem l'estació)

apa suposo que amb aixo en tens prou i de sobres :P


Gracies Mad93, ho havia d'executar com a root.

Ara ja ta "comprovat pero no instalat" (ho dic perque no m'en surto d'instalar el cd del catix i se'm borra tot de cop

Tot i que de moment millor anar amb el cd que sino m'ho carrrego tot :xiulant:

I ara una altra cosa:

Intento compilar el PHp i em falta alguna cosa...

loading cache ./config.cache
checking host system type... i686-pc-linux-gnu
checking for gcc... gcc
checking whether the C compiler (gcc  ) works... yes
checking whether the C compiler (gcc  ) is a cross-compiler... no
checking whether we are using GNU C... yes
checking whether gcc accepts -g... yes
checking whether gcc and cc understand -c and -o together... yes
checking how to run the C preprocessor... gcc -E
checking for AIX... no
checking if compiler supports -R... no
checking if compiler supports -Wl,-rpath,... yes
checking for re2c... exit 0;
checking whether ln -s works... yes
checking for mawk... mawk
checking for bison... no
checking for byacc... no
configure: warning: You will need bison if you want to regenerate the PHP parsers.
checking for flex... lex
checking for yywrap in -ll... no
checking lex output file root... ./configure: line 2422: lex: command not found
configure: error: cannot find output from lex; giving up


No reconeix en comandament lex, com es fa aixo.

Respecte al que has dit klixato, no m'en he enterat DE RES en absolut...

Es que no se fer servir gaire el linux ^^u
 
klixato

ds. 30 jul. 2005, 18:39

ja mu suposava, però com que jo fa uns dies que ho vaig remenar així mi he desfugat :bleh:

el lex te'l pots instal·lar amb el paquet flex

P.D. si no domines gaire el linux pq compiles? si fent servir el synaptic gràficament i amb un parell de clicks ho instal·les tot ?

:adeu:
 
Anonymous

ds. 30 jul. 2005, 18:45

Doncs suposo que compilo perque ni ha ha mes remei no???
Bueno, ara m'instalo en flex, i el mysql en teoria si no em puc instalar diuen que hi ha molts precompilats

PD: per cert, el flex es per dormir no??? (matalasos) :P
 
klixato

dg. 31 jul. 2005, 18:56

si compiles pel tema d'ample de banda ho fas ben bé al contrari, els paquets de codi ocupen mooolt més que no pas els compilats (.deb o .rpm)
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dl. 01 ago. 2005, 00:13

Ejem, es que no se si queda clara una cosa, CATIX nomes rula com a livecd, es a dir, es carrega a la memoria el cd i quan tanques el pc tot el que hagis fet no te efectes al teu sistema. Ho dic pel que has de de que els canvis no queden guardats...

En les distros de linux no fa falta compilar res, tot va amb rpm, que son com exe, per a instal·lar paquets, per a fer una comparacio...

Aixi doncs descarregues el paquet que vols i l'instal·les, com be diu en klix amb synaptic quan tens un Ubuntu, distribucio que podries provar, tambe deriva de debian.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Anonymous

dl. 01 ago. 2005, 19:45

Mad93 ha escrit:
Ejem, es que no se si queda clara una cosa, CATIX nomes rula com a livecd, es a dir, es carrega a la memoria el cd i quan tanques el pc tot el que hagis fet no te efectes al teu sistema. Ho dic pel que has de de que els canvis no queden guardats...

En les distros de linux no fa falta compilar res, tot va amb rpm, que son com exe, per a instal·lar paquets, per a fer una comparacio...

Aixi doncs descarregues el paquet que vols i l'instal·les, com be diu en klix amb synaptic quan tens un Ubuntu, distribucio que podries provar, tambe deriva de debian.


1ra. On trobo els compilats???
2na. Els source son per qualsevol sistema, no??? (quan pugui em mirare el mandrake)
3ra. Al instalar el flex em tira un altre error, pero no l'he copiat. ^^u
Suposo que quan instali el flex ja estarà, no??? ^^
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dl. 01 ago. 2005, 21:06

Es que tu ara estas fent servir un sistema operatiu "virtual" per dir-ho d'una manera, així que dubto que hi hagi cap instal·lador, però si hi és es diu "synaptic".

Prova a consola com a root de posar:

apt-setup o apt-config , ara no recordo quin, per a configurar de quin servidor vols instal·lar les coses (et mostrarà una llista).

Això últim si hi ha el apt...
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 27 visitants