Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
Harlan

Me rindo

dg. 19 feb. 2006, 20:38

Pos despres d'haver probat d'instalar el Ubuntu (me donava error enmig de la instalacio) vaig dir "mira ja k tinc el manual i tot vaig a intentar instalar gentoo" k el bon sr mad93 em va recomanar tot i dientme k era força laborios.
Vaig començar amb ganes veient k en realitat era molt facil, nomes havia de posar tot el k em deia el manual (curios no?). Em va agradar el fet k l'estava fent jo la instalacio, no com altres en els k la makina ho fa tot sol i et pregunta un parell de coses, i tb em va impactar el fet k fos com si tingues ya un linux instalat (amb els seus comandos tipics, amb editor de text, amb navegador web, tot molt primitiu pero joder k nomes es un
instalador). M'estava emocionant de lo be k mestava sortint pero al final me dona un error dakells de has fet algo moooolt malament.
Despres d'estirarme els cabells una estona (moltes hores invertides pel putu error) em rendeixo i instalo el windows (fa rabia de lo facil k es instalarho!!), aixo si, deixant 90 gbs per poder instalar linux kuan ho tornes a intentar algun dia.
Engego windows, instalo el warcraft 3 (lunica rao k tinc per tenir windows xD) em baixo el driver de la tarja grafica, instalo el KVIrc, parlo amb el mad93 (em diu un parell de coses k he fet malament i em dona un parell de consells) em motivo per tornarho a intentar, i en el moment de fer les particions veig k hi ha 3 particions i k ocupen les 120gbs de tot el disc dur. Total k no tinc ni un mb per instalar gentoo. Yo flipant men vaig a dormir.
Pos maixeco avui amb energies renovades i intento instalar gentoo de nou. Veig k efectivament una de les particions pertanya windows i les altres dos comencen i acaben en els mateixos cilindres. Decideixo intentar borrar akests dos pero no puc. En fin k em rendeixo davant l'evidencia k el gentoo em ve massa gran. Ja aprendre a ferlo anar.
Decideixo tornar a probar el Ubuntu, faig 3 particions amb les 90 gbs k tinc (una /, una /home i laltre swap), es posa a instalar, em dona el mateix error k al principi de tot pero li dono a continuar, no semblava un error molt greu ^^, es fa la resta de la instalacio sense problemes. Jo tot feliç engego el Ubuntu, li poso el user i el pass i............

.....

.....
me surt una pantalla marro amb el ratoli!!! Res mes!!! no hi ha absolutament res!!! El teclat no respon a res!!! Vaig a buscar la pistola pero men recordo k no en tinc cap, i ajorno el suicidi per un altre dia.

Algu vol iluminar el cami daket pobre desgraciat?
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dg. 19 feb. 2006, 20:48

D'ubuntu npi, però les particions a gentoo són força fàcils de crear. No estaria tot en una partició extesa?
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Krovikan

dg. 19 feb. 2006, 21:27

No tindràs Blueetoth i un AMD64 i estaràs instal·lant una distro de 32 bits, oi?

Més que res perque jo sí que ho tinc i si probo d'instal·lar una distro de 32 bits (o arrancar una Live de 32 bits) se'm bloqueja el ratolí i el teclat (ambos són Bluetooth).
En canvi, si la distro es 64 bits tot va de conya.

Anècdotes apart, proba OpenSuse 10.0 i ja em diràs (tria KDE o Gnome, el que vulguis).

A la web de OpenSuSE pots trobar torrents amb els DVDs para distintes plataformes.


Salutacions :adeu:
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dg. 19 feb. 2006, 21:57

Òstia no havia pensat jo en això dels 64 bits :P
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Harlan

dg. 19 feb. 2006, 22:32

Avere si es amd64, no es bluetooth, i no, el ubuntu k he instalat es per 64 bits. Kuan sem keda la pantalla aixi el mouse funciona, simplement es k no hi ha res a la pantalla, com si no hagues instalat res. No se molt raro.

El suse.... 5 cds per un SO???? Em sembla una burrada...
 
Krovikan

dg. 19 feb. 2006, 23:19

Harlan ha escrit:
El suse.... 5 cds per un SO???? Em sembla una burrada...


Sense comentaris. Cada un té els seus gustos però no pots dir que algo és una burrada perque et sembli excesiu. :no:

I com que amb això ja veig que passes de qualsevol distro amb més de 1CD doncs no insisteixo amb la OpenSuSE (ni amb cap altre)... ^^u

Respecte al teu error deu ser que tinguis mal configurat el X.org, segurament degut a aquella fallada que et va donar a la instal·lació.

Proba a instal·lar sense errades...
 
klixato

dg. 19 feb. 2006, 23:45

t'ajudariem moooooooolt millor si dius què deia l'error .... :xiulant:
 
Harlan

dl. 20 feb. 2006, 01:13

Krovikan no era la meva intencio ofendre ^^u kuan he dit burrada pues em referia a ke yo donava per suposat k amb un cd tenies de sobres per un so, no se k ma impactat. En cap moment he dit ni he volgut dir k pases de distros de mes d'1 cd, pero primer preferiria intentar instalar el k tinc abans k baixarme mes distros, simplement ^^ .

Pos el error crec recordar k era al instalar pakets, k un paket no el podia instalar pk (segons ell) el cd tava rallat (no es el cas haventlo crema fara 3 dies) o pk lavia cremat a vel. masa rapida (k tp crec k sigui el cas pk el vai cremar a 24x kuan el cd suporta 52x).
Suposo k sera aixo pero de totes formes es molt estrany k em surti toooota la pantalla en blanc sense res, no se.
 
klixato

dl. 20 feb. 2006, 08:46

Harlan ha escrit:
Krovikan no era la meva intencio ofendre ^^u kuan he dit burrada pues em referia a ke yo donava per suposat k amb un cd tenies de sobres per un so.


el codi font de l'última versió estable son 36 Mb :bleh:

la gràcia de posar més cd's o un dvd sencer és que no hagis d'instal·lar la distribució i llavors passar-te tres hores baixant per internet paquets, tot i així va al gust del consumidor aixó de baixar més o menys cd's, amb la suse no se, però el red hat amb els 3 primers en tenies prou, eren el sistema base, llavors si tiraves de cd's o d'internet ja era cosa teva

si et diu que no està ben grabat no tu dirá pq no ho estigui ..... ^^u no tendeixen a enganyar massa els ordinadors .... mira de tornar a grabar el cd i fes que comprovi tots els sectors escrits (tardarà el doble però segur que s'instal·larà bé)

i si vols assegurar bé el tiro comprova el md5 o sha-1 del fitxer .iso que t'has baixat
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dl. 20 feb. 2006, 12:18

Exacte, els cds són programes, jo amb la gentoo començo el SO amb la minimal que són 50 megues o no hi arriba :P
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Krovikan

dl. 20 feb. 2006, 19:48

Harlan ha escrit:
Krovikan no era la meva intencio ofendre ^^u kuan he dit burrada pues em referia a ke yo donava per suposat k amb un cd tenies de sobres per un so, no se k ma impactat. En cap moment he dit ni he volgut dir k pases de distros de mes d'1 cd, pero primer preferiria intentar instalar el k tinc abans k baixarme mes distros, simplement ^^ .

Pos el error crec recordar k era al instalar pakets, k un paket no el podia instalar pk (segons ell) el cd tava rallat (no es el cas haventlo crema fara 3 dies) o pk lavia cremat a vel. masa rapida (k tp crec k sigui el cas pk el vai cremar a 24x kuan el cd suporta 52x).
Suposo k sera aixo pero de totes formes es molt estrany k em surti toooota la pantalla en blanc sense res, no se.


Recordo que per instal·lar faig servir la regrabadora perque si no el lector DVD em treu errors de lectura de paquets.

A vegada és el lector, a vegades és el CD/DVD grabat...

Insisteixo que la font dels teus mals és aquest paquet que no recordes que no es va deixar instal·lar.

En comptes de tornar a grabar el CD, proba a instal·lar desde un altre unitat. :yeah:


Salutacions :adeu:
 
Harlan

dc. 22 feb. 2006, 11:14

:plora: :plora: :plora: :plora: Ho he aconseguit :plora: :plora: :plora: :plora: he tornat a cremar el ubuntu (pk lo de canviar el cd de lloc posantlo a la grabadora ja ho havia fet ^^u ) i yasta no ma donat error i ma sortit.
El escriptori es molt guaxi i els jocs molt cutres xD Ara tic mirant a preferencies per canviarmel una mica al meu gust.
Una pregunta: Com puc borrar un programa? en concret el client de irc k es una caketa.

Moltisimes gracies a tots per lajuda!!!

Edito: Primer problema!! Kuan vull mirar k tinc al hda1 em diu k no tinc permis!! a la instalacio nomes li he donat el meu nom i el meu pass i al entrar al ubuntu els hi he posat. Ke he fet ara?

Edito2: Ultima pregunta (ho prometo xD): D'on em puc baixar codecs de video i tb d'audio, pk no em reprodueix ni mp3 ^^
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dc. 22 feb. 2006, 15:48

Quan dius hda1, que vols dir? /dev/hda1 o què?

La teva partició de windows és fat32 o ntfs?
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
XcRaSh
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 767
Membre des de: dv. 07 maig 2004, 15:55
Ubicació: Lost Costa Brava

dc. 22 feb. 2006, 16:58

No vull girar tota la troca ... ni liarla encara més, pero sincerament harlan:

Si és el primer linux que instales, jo optaria per un de aquests dos:

SuSE (alies OpenSuSE)
Mandriva (abans Mandrake linux)

També hi ha la Fedora, que és la versió lliure del Red Hat, pero .... m'agraden més les dues anteriors.

Que son 3 o 4 o 5 CDs cada una??? Sí. Pero com ja han dit, pensa que a part del S.O. et vé amb moooooolts programes i suites (openoffice & Co.) que ocupen força!!

Com ja he dit, espero no liarla gaire XDD
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dc. 22 feb. 2006, 17:20

L'ubuntu és del rollo aquestes dues que has dit si fa no fa :P
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 10 visitants