Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
Avatar de l’usuari
oriolfp
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1142
Membre des de: ds. 23 oct. 2004, 12:56
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Un que vol passar-se a Linux

dg. 26 març 2006, 16:43

Doncs vull provar com és el Linux, i com sóc un novat m'agradaria que el Mad o qualsevol altre que hi entengui que em digués quin Linux instalar-me, quines diferències té amb Windows, i com instal·lar-lo (la partició de disc dur i tot allò).

Moltes gràcies^^
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dg. 26 març 2006, 16:59

Pots provar amb ubuntu o mandriva, que són facilets, i tenen live-cd per fer-hi una ullada, compte una ullada, ni de bon troç tenen totes les possibilitats-programes.

Pel que fa a particions jo només en faig servir dos (bé, tinc múltiples hd però básicament el 'Sistema' està en un). Per tant tinc una partició / amb tot el disc i una swap, del doble que la ram si fa no fa, que be a ser la memòria virtual.

La veritat és que ambdós distribucions són molt intuitives i a menys que tinguis un hardware poc comú o estrany no hauries de tenir cap problema, aceptar, aceptar.

La única cosa a remarcar és que cada distribució fa servir el seu sistema per gestionar els programes instal·lats, per exemple a mandriva fan servir l'urpmi i a ubuntu fan servir apt-get.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
oriolfp
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1142
Membre des de: ds. 23 oct. 2004, 12:56
Ubicació: Barcelona
Contacta:

dg. 26 març 2006, 17:06

Llavors em baixo la ISO (no live-cd) de qualsevol d'aquestes dues versions. La partició de Linux com la faig? És una única partició?

Gràcies.
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dg. 26 març 2006, 17:19

A veure, SI comparteixes amb un SO windows, mira de fer lloc amb el partition màgic sense crear les particions (si ho vols ja les crea a la instal·lació ell mateix).

PARTICULARMENT només en faig servir 2, la de / (tot el sistema) i la swap, que és d'una mida el doble que la meva memòria ram. Tot i així es poden fer moltes particions depenent de cap a quin camp estigui orientat el nostra SO, però a mi em suposa menys maldecaps només crear-ne una.

Altrament moc això al subfòrum de linux :P
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
Morest
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 185
Membre des de: dt. 14 juny 2005, 20:37
Ubicació: Banyoles - Girona
Contacta:

dl. 27 març 2006, 21:18

A mes quan instales el mandriva ja et gestionara la particio que li diguis ell solet, ja et fa l'area de swap amb el tamany que ell creu convenient, l'arrel i la part del home.

I diferencies amb el windows, moltes, pro pots fer lo mateix k amb el windows i tot lliure per suposat!! :mrgreen:

I et dic com en mad, dubto k tinguis masses problemes, ara per ara les distros son força simples de instalar i amb un acceptar les opcions per defecte ja n'hi ha prou.

Si tens cap dubte! serem per aki :adeu:
Imatge
 
klixato

dl. 27 març 2006, 23:22

mad moooolt mal fet en les particions:

mira avui precisament he formatejat el disc dur del portàtil nou :mrgreen: (100 Gb) i l'he deixat així: (estan en ordre de cilindres)

4 Gb de swap (el doble de la ram), a dalt de tot perquè sigui l'accés més ràpid
50 Gb de /home (on hi haurà les dades personals, vídeos, fitxers, etc etc, ha de ser ràpid però no es crític)
15 Gb a /gentoo (per fer-hi proves amb aquesta distribució)
15 Gb a / (la partició arrel on hi haurà el linux que faré servir habitualment fins que no ho tingui tot ben configurat a la gentoo)
15 Gb a /win on hi haurà instal·lat el windows

totes les particions son ext3 menys la de win (fat32) i la de swap que està com a swap

ara l'únic que em falta és que les X em funcionin :plora: (agafaré directament el Xfree86 de una knopixx 3.3 que tinc per aquí :jaja:

en quan a distribucions, SOBRETOT agafis la distro que agafis PRIMER baixa i prova un live-cd d'aquesta distribució, si s'engega l'escriptori gràfic sense cap problema no tindràs cap problema en la instal·lació, si pel contrari et passen coses rares tocarà emprenyar en aquest fòrum o pel xat a en mad :bleh: :bleh:
 
Avatar de l’usuari
llavitrancho
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 414
Membre des de: dl. 08 des. 2003, 20:01
Contacta:

dc. 29 març 2006, 15:14

x cert, si has de crear una particio x tenir el GNU-LINUX mes val q miris quan li posa per defecte, ja q a mi em va crear un particio x linux de 60 Gb i em va dexar pel mocosoft 20Gb... aixi q vigila ^^u

x cert, vaig instalar suse, q tb es facilet :yeah:
Imatge
 
Avatar de l’usuari
oriolfp
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1142
Membre des de: ds. 23 oct. 2004, 12:56
Ubicació: Barcelona
Contacta:

dc. 29 març 2006, 22:28

Estava buscant el mandriva, i he vist que hi és per i586 (segons l'acayon és el pentium 3) i jo tinc un pentium 4 i m'ha dit que trobés la i686 per mandriva i no la veig per enlloc. Si em podeu ajudar ><

edito:

Em descàrregaré el següent mandriva:

ftp://gd.tuwien.ac.at/pub/linux/Mandrak ... D.i586.iso

:adeu:

quina distribució hi ha en català? Si em podeu posar el link directe, gràcies :yeah:
oriolfp l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. 29 març 2006, 23:04, en total s’ha editat 3 vegades.
 
Avatar de l’usuari
Morest
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 185
Membre des de: dt. 14 juny 2005, 20:37
Ubicació: Banyoles - Girona
Contacta:

dc. 29 març 2006, 22:35

Si no tindras cap problema!

Normalment et trobaras la versio ix86 que es la de processadors de 32 bits i despres la de 64bits.

O sigui k no has de tenir cap problema.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dc. 29 març 2006, 23:13

Si tens un p4 pots fer servir i386 , i586 o i686 sense problemes. Són compatibles endevant, és a dir, una versió anterior funciona amb micros nous.

En quant a distribucions en català, totes ho són, altre cosa és suport en català, que la cosa està més difícil aquí :P
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
oriolfp
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1142
Membre des de: ds. 23 oct. 2004, 12:56
Ubicació: Barcelona
Contacta:

dc. 29 març 2006, 23:16

Però l'idioma català per el mandriva com es visualitza? S'intal·la un pack de llenguatge o es pot canviar directament des de el SO al panell de control?
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dc. 29 març 2006, 23:21

A la instal·lació mateix ja pots triar el català. Llavors només has de triar al kde o gnome l'idioma que vulguis emprar.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
oriolfp
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1142
Membre des de: ds. 23 oct. 2004, 12:56
Ubicació: Barcelona
Contacta:

dc. 29 març 2006, 23:23

El kde i gnome és el escriptori? Quines diferències hi ha en cadascún? Quin em recomanes per a mi? Gràcies :P
 
Avatar de l’usuari
Petiso
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1383
Membre des de: dg. 22 feb. 2004, 18:06
Ubicació: Tirán-Lirán
Contacta:

dj. 30 març 2006, 13:50

Prova la ubuntu primer, crec que per començar (opinio personal) es la mes facil. A mes esta de moda, i pots trovar MOLTS manuals i ajuda online.

Adeu !
Imatge Imatge
 
Avatar de l’usuari
oriolfp
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1142
Membre des de: ds. 23 oct. 2004, 12:56
Ubicació: Barcelona
Contacta:

dj. 30 març 2006, 14:36

Bé, el mandriva ja tinc la ISO de 2 Gb, i després cremaré el DVD i l'instal·laré :) He fet dues particions:

Swap: 1024 (doble de ram, 512)
Ext3 (root): 15 GB

Així no?

:adeu:

Quina recomaneu? La 10.1 o la 2006? Què té de diferent cada versió?

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant