Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
Xasket

Internet amb Linux

dg. 13 ago. 2006, 21:43

Bones!
Pos ahir em vai instalar el Mandriva Linux, hi vai configurar internet tal com vaig llegir a la revista Computer Hoy.
Quan arranco linux, es conecta sol, pero un cop obro el Firefox i intento anar a una pagina, a totes em diu k no sa torbat la pagina i k escrigui be el nom de la web. Pero no em rula amb cap web :S

Salut!
 
Krovikan

dg. 13 ago. 2006, 22:48

Sona a problema amb les DNS.

Què tens per conectar a Internet?

Modem extern USB, modem extern sèrie, modem extern Ethernet, router?


Salutacions :adeu:

PD: Mentre rellegia la meva resposta estava pensant que si et conecta al iniciar tot sol és que tens un router, potser?

PD2: Si és així tindràs que accedir al router i revisar la configuració.

PD3: Un consell. Quan postegis dóna més dades. En aquest cas model del modem o router, distribució i escriptori, i qualsevol cosa que creguis oportú que serveixi d'informació. ;-)
 
Xasket

dl. 14 ago. 2006, 01:04

Tinc aquest router: Router Zyxel 650HW
I aixo del tipus d'escriptori no se que vols dir, ho sento sóc novato acabat en això.

Un Salut!
 
4catalonia

dl. 14 ago. 2006, 01:08

Xasket ha escrit:
Tinc aquest router: Router Zyxel 650HW
I aixo del tipus d'escriptori no se que vols dir, ho sento sóc novato acabat en això.


Suposo que es refereix a si tens el KDE o el Gnome (poso aquests per ser els més comuns) i aniria bé saber quina versió de Mandriva tens :adeu:
 
Avatar de l’usuari
XcRaSh
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 767
Membre des de: dv. 07 maig 2004, 15:55
Ubicació: Lost Costa Brava

dl. 14 ago. 2006, 19:05

Xasket ha escrit:
Tinc aquest router: Router Zyxel 650HW
I aixo del tipus d'escriptori no se que vols dir, ho sento sóc novato acabat en això.

Un Salut!


Jajaj .. el mateix que el meu :bleh:

Pos aixo, posat si no ho has fet, els servidors DNS que et donaven amb la conexió de internet.

Si no te'n donaven i/o no funcionen prova aquests, els tipics de timofonica:
80.58.0.33
80.58.32.97

Com fer-ho?? ... fa temps ja que no toco mandriva ^^u ^^u
 
TasMan

dl. 14 ago. 2006, 20:47

Jo tampoc utilitze mandriva, però pots introduir les dns d'aquesta forma:

1- Obri una consola
2- Entra com a root:

su - root

3- Comprova que tens el fitxer resolv.con en /etc:

ls /etc/resolv.* (t'ixirà un llistat)

4- Introdueix les dns de la següent forma (X.X.X.X són els DNS):

echo nameserver X.X.X.X >> /etc/resolv.conf
(DNS Primari)
echo nameserver X.X.X.X >> /etc/resolv.conf (DNS Secundari)

5- Reinicia la connexió:

ifconfig eth0 down
ifconfig eth0 up


(eth0 és la tarjeta de xarxa, si no és aquesta fes un ifconfig i t'ixirà un llistat de les que tens en marxa)

si encara així no trobes la tarjeta reinicia el sistema i ja està.

== Afegit ==

[hide= Ocult per no fer més llarg el missatge]si no són les dns fes açò:

ifconfig (agafa la IP que apareix asignada a eth0, o a la teua tarjeta)

ping X.X.X.X (on X.X.X.X és la IP assignada a la tarjeta)

si no et contesta, tens un problema a la tarjeta.

ping X.X.X.X (on X.X.X.X és la IP del teu router)

si no et contesta el problema és el router, o bé la xarxa, tal volta estàs en una subxarxa, o bé no has ficat una porta d'enllaç. Aquesta ha de ser la del router.

ping X.X.X.X (on X.X.X.X és el DNS)

si no et contesta és culpa, dels DNS, o bé no és ixa la direcció DNS, o bé el servidor de noms del operador no funciona correctament, o bé no has indicat correctament les DNS al sistema.

finalment:

ping www.google.es

si no et contesta, o bé és la pàgina web, o bé no tinc ni P*** idea de perquè no et funciona. :P

També pots fer un traceroute per a indicar-te per on passen les teves connexións. És més ràpid, però has de fixar-te més.
[/hide]
Auuuuu! ;-)
 
Avatar de l’usuari
DeGEtE
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 182
Membre des de: dt. 10 ago. 2004, 01:31
Ubicació: Perdut en una altra dimensió
Contacta:

dt. 15 ago. 2006, 13:22

Doncs jo crec que en comptes de problema en el DNS, el que passa és que no té configurada bé la targeta ethernet, o si més nu activada com a predeterminada per connectar-se.
Si dius que se't connecta a internet, no vol dir que estigui ben configurat a linux, doncs segurament deus tenir autoconfiguració per DHCP, d'aquesta manera només en engegar-lo es connecta sol.
El que hauries de mirar, és al centre de configuració, a l'aparatat de coneccions configurar l'ethernet, a veure si així es soluciona.
Imatge
Hi ha 10 tipus de persones,
les que saben binari i les que no
 
Krovikan

dt. 15 ago. 2006, 16:59

DeGEtE ha escrit:
Doncs jo crec que en comptes de problema en el DNS, el que passa és que no té configurada bé la targeta ethernet, o si més nu activada com a predeterminada per connectar-se.
Si dius que se't connecta a internet, no vol dir que estigui ben configurat a linux, doncs segurament deus tenir autoconfiguració per DHCP, d'aquesta manera només en engegar-lo es connecta sol.
El que hauries de mirar, és al centre de configuració, a l'aparatat de coneccions configurar l'ethernet, a veure si així es soluciona.


Ara que ho dius tens raó. ^^u

Recordo que durant la instal·lació del OpenSuSE la xarxa te la posa per defecte amb DHCP, cosa que li canvio per a que sigui especificant jo mateix la IP que tindrà la tarjeta de xarxa (192.168.x.x), així com la màscara de subxarxa (255.255.255.0), la porta d'enllaç (la IP del router) i les DNS (les dues que et donin).


Salutacions :adeu:
 
TasMan

dt. 15 ago. 2006, 18:15

Krovikan ha escrit:

Recordo que durant la instal·lació del OpenSuSE la xarxa te la posa per defecte amb DHCP, cosa que li canvio per a que sigui especificant jo mateix la IP que tindrà la tarjeta de xarxa (192.168.x.x), així com la màscara de subxarxa (255.255.255.0), la porta d'enllaç (la IP del router) i les DNS (les dues que et donin).


Però la diferència que tenen es que no tenen el meravellós YAST :wub: , m'enrecorde que quan vaig provar mandriva, tenies que ficar per un lloc les DNS, per l'altra la IP i máscara, i per l'altra la porta d'enllaç, en canvi des del YAST tens tot el que necesites, des de les còpies de seguretat fins a la configuració de la xarxa.

Molts diuen que SuSE és per a novatos, que t'ho dona tot fet, i jo pense que no em vaig a dedicar a passar-me cada dos per tres anant buscant fitxerets si ho puc fer més facilment amb una finestreta, ja em calfe pru el cap quan tinc que fer-ho en un servidor, tot en mode text.

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants