Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
Avatar de l’usuari
Kovalon
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 315
Membre des de: dc. 08 març 2006, 18:46
Ubicació: Tarragona

Iniciant-me en linux...

dt. 15 ago. 2006, 12:39

Doncs bé, m'estreno en aquest servei tècnic ^^u

Ja fa temps que hem pica el "gusanillo" de probar linux, i he estat llegint aquí i allà sobre aquest rival del (per mi) incompetent windows. Ja m'he informat sobre les distribuciones i he escollit ubuntu 6.06 (que acaba de sortir crec). La meva idea era fer-li lloc al disc dur on de moment deixarè win xp amb el partition magic. Un cop fet això (ja sé que no cal formatejar l'espai que deixi per linux, que ho pot fer durant la instal·lació), doncs anava a començar amb el procès en questió.

Llavors m'he donat compte que em passa el mateix que em va passar la setmana passada quan vaig netejar tot el disc dur i tornar a instal·lar l'xp, i és que el lector de cd intern del portàtil el tinc espatllat, però disposo d'una grabadora externa usb 2.0, la qual no em serveix per arrencar amb un disc d'inici per que la bios no la reconeix. Per tant no podia iniciar desde el disc de win xp, i vaig haver d'utilitzar un disket d'arrancada de win Me amb control·ladors usb inclosos, i des de ms-dos i en el directori i386, executar winnt ^^u . Així vaig poder instal·lar el ditxòs SO.

Però resulta que ara en voler instal·lar linux, em trobo amb el mateix problema, ja que no puc iniciar desde el disc d'instal·lació perque no el reconeix ni tampoc puc fer servir el mètode explicat anteriorment d'executar desprès de fer servir el disket. Així, que opineu, deixo estar la idea d'instal·lar linux fins que cambii el lector intern (180 ? ¬¬ ), o coneixeu algun altre metode per poder iniciar la instal·lació?

Saluts a tots
Imatge
 
Krovikan

dt. 15 ago. 2006, 17:12

Normalment a GNU/Linux hi ha la opció de fer la instal·lació mitjançant Internet.

He pogut trobar això que potser et serveixi com a guia. Pensa que Ubuntu és un derivat de Debian.

http://www.debian.org/distrib/floppyinst


Salutacions :adeu:
 
TasMan

dt. 15 ago. 2006, 17:48

Bé, jo he trobat aixó a un fòrum, però l'he tingut que traure de la cache de google així que si no et va l'enllaç clica l'altre:

Instalar Ubuntu en un equipo sin CD/DVD-ROM Interno [[CACHE GOOGLE]]

Ací et deixe el contingut de la pàgina per si acás.

[hide= TEXT SENSE FORMAT DEL WEB (AMAGAT)]Jueves, 16 de marzo de 2006
Instalar Ubuntu en un equipo sin CD/DVD-ROM interno

Hoy me han llegado por fín los CD's de Ubuntu Breezy (gracias Cononical ;-) ) así que voy a instalarlo en mi portatil siguiendo los pasos que ya indiqué aquí cuando le instalé el Fedora Core 4. De este modo tendré mis dos equipos principales, ambos con Ubuntu Breezy.

Pues básicamente consiste todo en la misma idea, tener un disquete de arranque MS-DOS con drivers para el lector de CD-ROM externo USB y utilizar LoadLin.

Para ello utilicé el mismo disco de arranque de la otra vez (primero probé con otro que tengo que carga más controladores, pero tuve problemas a la hora de descomprimir en memoria la imagen de "initrd.gz"). NOTA: En Linux, para crear un disquete a partir de la imagen descargada, puedes ejecutar el comando:

$ dd if=USBMSDOS.img of=/dev/fd0 bs=1440k

Y esta vez, para la línea de arranque no necesité parámetros extra ya que la instalación inicial de Ubuntu no es en módo gráfico y por tanto no tuve que forzar el modo texto para evitar problemas con la detección inicial de mi tarjeta gráfica. Esta es la línea de comandos que ejecuté:

loadlin c:install\vmlinuz root=/dev/ramdisk rw c:install\initrd.gz

suponiendo que la unidad de CD-ROM ha sido identificada como C: (si tenías un disco duro con sistema de archivos FAT, seguramente haya sido identificada como D: en cuyo caso has de sustituir "c:" por "d:")

NOTA: Te aconsejo que modifiques el FC4.BAT o te crees uno nuevo UBUNTU.BAT con la línea de comandos anterior ^_^[/hide]

Tal volta la bios no la detecta perquè no li has activat el suport USB, jo ho vaig haber de fer quan vaig iniciar el Hax-Puppy linux des del pendrive. Això i després dir-li que m'arranqués des d'USB.

Sort! :yeah:
 
Krovikan

dt. 15 ago. 2006, 18:06

A aquesta pàgina pots veure com crear un disc a partir de una imatge BIN desde win:

http://www.linuxmigration.com/quickref/ ... media.html

Has de tenir el fitxer BIN per fer el diskette d'arranc i el programa rawrite per fer el diskette a partir del BIN. :yeah:


Salutacions :adeu:
 
Avatar de l’usuari
Kovalon
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 315
Membre des de: dc. 08 març 2006, 18:46
Ubicació: Tarragona

dt. 15 ago. 2006, 18:36

Gràcies per les respostes. Acabo d'engegar l'emule i el deixaré un parell de dies. Quan acabi de baixar-me uns capitols, em posaré mans a la feina ^^u

TasMan ha escrit:
Tal volta la bios no la detecta perquè no li has activat el suport USB, jo ho vaig haber de fer quan vaig iniciar el Hax-Puppy linux des del pendrive. Això i després dir-li que m'arranqués des d'USB.

El problema és que la BIOS és una mica antiga i no es comunica amb la gravadora externa al ser 2.0, encara que a la BIOS activi a BOOT, la opció USB MASS STORAGE. Ja l'he dut a la tenda on el vaig comprar i no hi ha res a fer.

:adeu:

EDITO: ja he creat un disket d'inici amb l'aplicació "rawwritewin" i l'arxiu que estava a dins del cd "sbm". ^^ . Ja podré iniciar la instal·lació d'aquesta manera.
Imatge

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants