Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
Ereza

Quin Windows recomaneu utilitzar per VMWare?

dt. 22 ago. 2006, 11:54

Hola a tots,

Fa ja força dies que m'he passat definitivament a Linux (ja tocava :P). El problema és que clar, necessito seguir fent servir les eines de fansubbing. Si hi hagués un plugin totalment compatible amb el VSFilter (aka TextSub), potser no tindria gaires problemes (podria usar l'Aegisub compilat per a Linux, cosa que tampoc he aconseguit, però bé xD), però com que no hi és, necessito seguir usant el Windows.

Fins ara havia estat fent proves amb el Wine (0.9.17), i l'Aegisub funcionava, igual que els còdecs del VirtualDub (tocant coses a mà), però el filtre TextSub del VirtualDub es veu que decideix posar totes les lletres al mateix lloc, i no es veu el text. A més a més, amb l'última versió del Wine l'Aegisub peta.

En fi, a part d'això, necessito que funcioni la meva webcam (que si no la znake s'enfada i li agafa mania al Linux u.u), que no és compatible amb Linux, i he pensat que potser VMWare seria una bona opció, i donat que alguns programes no funcionen o funcionen a mitges al Wine, també podria usar-los allà.

El problema és que he estat configurant màquines amb Windows 98 al VMWare Workstation del Windows, i després les he passat a Linux. Sí, funcionava tot, menys la webcam. Quan s'engega, el programa que l'engega queda penjat. I bé, l'Aegisub tampoc va perquè necessita Windows 2000/XP.

Ara mateix estic baixant Windows 2000 per provar-lo, donat que sembla ser que, dels compatibles, és el que usa menys recursos.

Ara bé, tinc dubtes:

El meu portàtil (vaja, sobre el que treballo i penso fer tot això, podríem dir que ja no tinc sobretaula) té 256 MB de RAM i és un miserable Celeron M a 1,5 GHz (tinc unes ganes que peti per comprar-ne un de decent... xD), creieu que pot aguantar l'emulació bé? Amb el Windows 98 sota Windows XP li he posat 64 MB de RAM i anava bé tot, però a Linux, anava força més lent tant el sistema "host" com el "guest" (em sembla que el KDE és un bon xupa-recursos, ja que en general tot va més lent que amb Windows XP xD). Amb Windows 2000 en tindria prou amb 64 MB de RAM per fer anar el que vull fer-hi anar? O potser més? Si hi poso 128, segurament ja usaré la partició d'intercanvi i suposo que tot anirà molt més lent, no?

Algun suggeriment? ^^u

PD: Per cert, uso Kubuntu 6.06 (Dapper)
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dt. 22 ago. 2006, 12:47

Sincerament, veig massa limitada aquesta màquina per fer-la anar amb vmware, si hi tens tanta poca ram el més provable és que et petin els programes i s'ha de veure com rendeixen. Per posar un exemple, és possible que a l'hora de timejar l'audio et laguegi per falta de màquina.

Pel que fa a la webcam, diria que ja hi ha programes sota linux per a fer videoconferència, ara que no recordo els noms :S

De la webcam que tinguis el seu és mirar la informació que hi trobis, i mirar d'endollar-la un cop encés el pc i mirar de fer després un dmesg.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Ereza

dt. 22 ago. 2006, 12:56

Ja, seria capaç de passar sense el VMWare a no ser per la webcam. Sé que hi ha programes de videoconferència, però si no hi ha drivers per a la meva webcam... xD El més proper que hi ha és això: http://gkall.hobby.nl/sq930x.html

En fi, suposo que caldrà esperar a nou portàtil u.u I nova webcam, potser xD
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dt. 22 ago. 2006, 21:42

I amb el ndiswrapper aquell no es poden emular els drivers de windows pq corri sota linux?
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
DeGEtE
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 182
Membre des de: dt. 10 ago. 2004, 01:31
Ubicació: Perdut en una altra dimensió
Contacta:

dc. 23 ago. 2006, 01:22

Diria que amb el wine és possible fer servir la webcam.
Ara mateix no et sabria dir com, però et recomano el winetools, que serveix per configurar el wine, i també per instal·lar programes específics de windows.
A part ja et configura totes les llibreries i aquestes mandangues, perquè no h hagis de fer tu.
També has de pensar a executar el "winecfg" per posar que el SO sigui windows XP, ja que les versions més recents del messenger o el live nomès funcionen amb XP.
Imatge
Hi ha 10 tipus de persones,
les que saben binari i les que no
 
Ereza

dc. 23 ago. 2006, 15:32

Home, imagino que el Wine suportarà webcam, però si la teva webcam és reconeguda sota Linux. Com deien a la web del Wine, no és una màquina virtual, o sigui que el hardware que no et funcioni sota Linux no et funcionarà amb el Wine.
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dc. 23 ago. 2006, 21:41

Però quan l'endolles el dmesg no t'hi diu res?
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Ereza

dj. 24 ago. 2006, 13:20

Quan l'endollo el dmesg diu:

[17189780.608000] usb 5-8: new high speed USB device using ehci_hcd and address 3


I el lsusb:

Bus 005 Device 003: ID 2770:930c NHJ, Ltd


I al KInfoCenter el reconeix com a "USB 2.0 PC CAMERA".

Però si no hi ha els drivers pel chipset de la càmera, no crec que s'hi pugui fer res... A esperar, que sembla que els de la web aquella estan fent algun progrés...

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 16 visitants