Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
Avatar de l’usuari
oriolfp
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1142
Membre des de: ds. 23 oct. 2004, 12:56
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Dubtes amb el Kubuntu Linux

dv. 25 ago. 2006, 14:31

Hola!

Finalment m'he instal·lat el Kubuntu després de regirar distribucions, el dubte principal és com s'instal·len programes, a on s'emmagatzemen i com s'executen (i quin és l'arxiu d'execució). Gràcies :D

Sóc novat amb linux :P


Imatge

Lo principal serien els programes :D moltes gràcies ^^
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dv. 25 ago. 2006, 14:38

A linux es va amb un gestor per instal·lar coses, tu busques el que vols entre els paquests i li dius que ho instal·li (ja s'ho descarrega i instal·la ell sol).

Els programes 'importants' ja se t'afegeixen al menú que li pertoca, en canvi n'hi ha d'altres que no, que trobaràs normalment a /usr/bin els seus executables, tot i que prement alt+f2 (seria el ejecutar de windows) i escrius el nom del programa directament ja s'executa també.

Altre manera de trobar els programes on són és emprant l'eina locate. Primer, com a root, has d'executar updatedb per a que miri tots els arxius de l teu disc dur i en faci una bd. Llavors senzillament escrivint "locate <nom>" ja et dirà quines coincidències hi ha.

El que són fitxers de configuració normalment tots es troben a /etc
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
oriolfp
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1142
Membre des de: ds. 23 oct. 2004, 12:56
Ubicació: Barcelona
Contacta:

dv. 25 ago. 2006, 15:31

I les comandes per executar els programes?

Una cosa rara, al obrir un arxiu wav se'm sent, però un mp3 no. ><

Gràcies Mad :D
 
klixato

dv. 25 ago. 2006, 18:45

per allà on son els programes no te n'has de preocupar mai, tu vas al menú i segur que ho trobes tot

de comandes per a un ús normal (ofimàtica, web, irc, emule, etc etc) no en necessites ni una

per poder escoltar mp3 amb ubuntu mira't això: https://help.ubuntu.com/community/RestrictedFormats

bàsicament amb el synaptic o el gestor de paquets que tinguis li dius que t'instal·li el gstreamer0.10-plugins-ugly i el libmad diria que també
 
Avatar de l’usuari
oriolfp
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1142
Membre des de: ds. 23 oct. 2004, 12:56
Ubicació: Barcelona
Contacta:

ds. 26 ago. 2006, 02:09

Perfecte, ja se'm sent, moltes gràcies =)

Una cosa, en el Kaffeine, com es fa per canviar del motor xine al motor aRts? Se'm reprodueixen els mp3 menys en el Kaffeine pq està configurat amb el xine, però no li trobo la manera de canviar-li.

Gràcies de nou
 
Ereza

ds. 26 ago. 2006, 09:02

Has instal·lat tot això?

Kubuntu 6.06

      libxine-extracodecs
      w32codecs
      libarts1-mpeglib
      libarts1-xine
      libakode2-mpeg


Amb això hauries de poder-ho reproduir tot (i amb tot vull dir tot xD). Vaja, almenys a mi m'ha funcionat.

Els pots baixar tots buscant-los amb l'Adept que porta Kubuntu (Menú K -> Sistema -> Adept) i seleccionant Request Install, excepte el w32codecs, que per instal·lar-lo hauràs d'obrir una consola (Menú K -> Sistema -> Consola) i escriure això:

wget -c http://packages.freecontrib.org/ubuntu/plf/pool/dapper/i386/non-free/w32codecs/w32codecs_20060611-1plf1_i386.deb
sudo dpkg -i w32codecs_20060611-1plf1_i386.deb


Hauràs d'escriure la teva contrasenya (recorda que normalment quan l'escrius en consola no surten estrelletes ni res) i ja està.

Jo ho utilitzo tot amb el Xine, la resta no sé com van xD

Per cert, els .wav no se'm reprodueixen amb l'Amarok, amb la resta de programes sí o.o
 
Avatar de l’usuari
oriolfp
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1142
Membre des de: ds. 23 oct. 2004, 12:56
Ubicació: Barcelona
Contacta:

ds. 26 ago. 2006, 10:44

Ja ho he fet però no se'm reprodueixen els mp3 encara xD

Imatge

><

Bé, després d'instal·lar el Flash, al Firefox se'm reprodueix però no se'm sent, he buscat al google i he vist que es té que canviar "none" per "aoss" al següent arxiu:

/etc/firefox/firefoxrc

Però no em va ><

Alguna solució?

Gràcies ^^
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

ds. 26 ago. 2006, 18:58

Al fil que segurament has seguit hi posa que facis això si no funciona:

On Dapper: FIREFOX_DSP=?aoss?

Make sure that /dev/dsp exists.
If not then try:

cd /dev
sudo ./MAKEDEV audio

Restart Firefox and check again. If that works then add it to the end of etc/init.d/bootmisc.sh so that it will run on boot.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
oriolfp
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1142
Membre des de: ds. 23 oct. 2004, 12:56
Ubicació: Barcelona
Contacta:

ds. 26 ago. 2006, 21:46

Ara després ho provaré que estic amb el Windows ara, una pregunta, amb el kubuntu com es pot reiniciar el pc fen boot de windows? (directament des de linux, perquè el inalàmbric que tinc no detecta les tecles quan obre el pc i diu el SO que vols executar.

Perquè al mandriva et deia Reiniciar -> (o reboot) Windows

I amb el kubuntu no ho sé ^^u

Gràcies :D
 
Krovikan

ds. 26 ago. 2006, 23:27

oriolfp ha escrit:
Ara després ho provaré que estic amb el Windows ara, una pregunta, amb el kubuntu com es pot reiniciar el pc fen boot de windows? (directament des de linux, perquè el inalàmbric que tinc no detecta les tecles quan obre el pc i diu el SO que vols executar.

Perquè al mandriva et deia Reiniciar -> (o reboot) Windows

I amb el kubuntu no ho sé ^^u

Gràcies :D


A la BIOS hi ha una opció que és Legacy USB Support que s'activa per poder usar teclats inalàmbrics a l'arrancada, per exemple.


Salutacions :adeu:
 
Avatar de l’usuari
oriolfp
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1142
Membre des de: ds. 23 oct. 2004, 12:56
Ubicació: Barcelona
Contacta:

ds. 26 ago. 2006, 23:30

Gràcies Krovikan, ara ho provaré ^^
 
Pallando

dg. 27 ago. 2006, 16:45

El problema es activar el "Legacy USB Support" amb un teclat USB :xiulant:


Aquest post m'ha anat molt be, ja que acabo d'instalarma Ubuntu 6.06 i aixó del universe multiverse no ho sabia, i els manuals que habia trobat em deian que instales alguns paquets que no era capaç de trobar ^^u .
I ja estava apunt d'obrir un post cuan he vist aquest :yeah:
 
Krovikan

dg. 27 ago. 2006, 17:04

Pallando ha escrit:
El problema es activar el "Legacy USB Support" amb un teclat USB :xiulant:


EL teclat no és USB.

En el meu cas és Bluetooth. Però, naturalment, la base Bluetooth va enganxada a un USB.


Salutacions :adeu:

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 11 visitants