Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
Avatar de l’usuari
Uchiha_Itachi
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 939
Membre des de: dj. 04 des. 2003, 02:08
Ubicació: A l'Exili... Coses que passen al matar tot un Clan
Contacta:

Mode text?

dl. 29 ago. 2005, 18:16

Bé, escric per veure si algú em pot resoldre aquest problema ^^

Avui he instalat el Linux RedHat 9. L'he instalat amb el mínim de components posibles (una opció que hi havia per allà) ja que és una versió demo i no em puc instalar tots els paquets (I a causa de la pèrdua de la revista no sé quins paquets puc instalar i quins no ^^).

El cas és que al instalar-lo em tinc que identificar com a root clar...però tot està en mode text, i no sé com passar a mode gràfic. Jo crec que al posar els components mínims...m'haurà instalat el KDe o X windows o algo així, no? :blink:

Bé, gràcies :mrgreen:
Imatge

Yo soy el que recuerda el olvido.
 
Krovikan

dl. 29 ago. 2005, 19:38

Potser estiguis al runlevel 3.

Tens 2 opcions per teclejar:



Amb això entres a les X sempre que estiguin configurades. Si no ho estan (perque peta la comanda) proba a teclejar "XF86Config" (sense cometes clar) em sembla que era. No conec la Red Hat. A SuSE seria "sax2".



Amb això pases al mode gràfic. És el mode 3 però entrant directament a les X (com un Win2). El 3 seria com un MS-DOS.


Salutacions :adeu:
 
Avatar de l’usuari
Uchiha_Itachi
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 939
Membre des de: dj. 04 des. 2003, 02:08
Ubicació: A l'Exili... Coses que passen al matar tot un Clan
Contacta:

dl. 29 ago. 2005, 22:33

Ja he provat totes aquestes comandes...cap d'ella ha sigut reconeguda xD

Per altra banda, he posat runlevel (a veure que sortia xDD) i sí, m'ha dit que estic en el N 3...Bé, a veure si algú sap com canviar al 6 (no?) en el RedHat 9 ^^


Gràcies :adeu:
Imatge

Yo soy el que recuerda el olvido.
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dl. 29 ago. 2005, 22:51

El primer es saber si has instal·lat el xorg (servidor de gràfics) i o el kde o el gnome (escriptoris).

Pots provar amb xdm , kdm o gdm.

Tot i així... si és una versió a troços... que vols que et digui, perd tota la gràcia, al meu parer.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
Uchiha_Itachi
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 939
Membre des de: dj. 04 des. 2003, 02:08
Ubicació: A l'Exili... Coses que passen al matar tot un Clan
Contacta:

dt. 30 ago. 2005, 14:10

Ja...però que hi puc fer? No em puc descarregar cap ara per ara...

M'he instalat el 7.3...amb el qual no hi havia problemes de paquets (tb una demo xD) i tot i que si estaven instalats el Gnome (i juraria que el KDE) m'ha tornat a passar el mateix...AL escriure les comandes que m'has dit mad, amb la primera parpadeja la pantalla...i llavors el que està abans d'on poso la comanda (root#) algo així...(namika més elaborat xD) em canvia per una altra cosa...

I quan li escric el kdm, em diu que ja està rulant....

De les comandes d'en Krovikan...niomés em va una semblant a la que ha dit. Init 5. A help, em posa que es pot fer Init 1234567sS....(algo així) però cap dels nivells aquests em passa a mode gràfic.

Gràcies per ajudar :adeu:
Imatge

Yo soy el que recuerda el olvido.
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dt. 30 ago. 2005, 18:29

Si pots mira amb el registre de les x amb:
vim /var/log/ (busca allí el de les x)
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
Uchiha_Itachi
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 939
Membre des de: dj. 04 des. 2003, 02:08
Ubicació: A l'Exili... Coses que passen al matar tot un Clan
Contacta:

dt. 30 ago. 2005, 20:08

Doncs em diu que no troba cap comanda anomenada vim :blink: Tot i això, no sé que vols dir amb les "x" ^^ Gairebé no sé res de Linux!
Imatge

Yo soy el que recuerda el olvido.
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dt. 30 ago. 2005, 21:20

Mira, els programes "importants" generen uns registres (logs) en arxius, per així veure errors i el funcionament dels programes. Aquests arxius es solen guardar al directori /var/log/

Dintre d'aquest directori hi ha d'haver alguna cosa com X, xorg , X11 o XFF..., una carpeta o arxiu. Allà dins ens mostres la última arrancada.

Si no tens el vim (editor de text més ben parit, però complicat, que existeix :P ), prova amb un "nano -r arxiu"
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
klixato

dt. 30 ago. 2005, 22:39

i pq no començes anant a baixar-te una iso d'ubuntu, fedora, opensuse, mandrake ....

si son versions demo ... ^^u ^^u ^^u

si encara ho vols provar amb el redhat mira't la comanda rpm per veure quins paquets tens instal·lats, fes que et faci un llistat (ni idea quin paràmetre li has de posar) i llavors li fas un "| grep x "

o sigui

root# : rpm (comanda) | grep x
 
Avatar de l’usuari
Uchiha_Itachi
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 939
Membre des de: dj. 04 des. 2003, 02:08
Ubicació: A l'Exili... Coses que passen al matar tot un Clan
Contacta:

dt. 30 ago. 2005, 23:20

Jejeje, doncs per que de moment..l'únic que tinc és el redHat en mode text xD I com que ho tinc una mica difícil per començar a descarregar re xDDD

Bé, he trobat alguna que altra coseta...com al comanda "xinit", quan la poso.... a part de veure bastant text...de que em parpadeji la pantalla i tal...aconsegueixo veure:

Fatal Server Error: 
AddScreen/ScreenInit failed for driver 0
var/log/XFree86.0.log


Ja he entrat a l'archiu Xfre86...Però hi ha tant de text que no el veig tot en la pantalla xD (estic segur que hi ha una comanda per regular això)

Per una altra banda també em surt això:

XIO: Fatal IO error 104 (connection reset by peer) on X server ":0.0"
after 0 requests (0 known processed) with 0 events remaining


Krovikan, també he pogut entrar a l'archiu que em vas dir "XF86Config" però em pasa que no el puc veure tot xD (tampoc el podria modificar).

Per veure els archius faig cat archiu xD

Cya^
:adeu:

EDITO: Klixato...a comanda..que es suposa que ha d'anar? Poso rpm...i em diu la versio i tal.. Poso help...i clar xD Les primeres funcions...no les veig ^^u
Imatge

Yo soy el que recuerda el olvido.
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dc. 31 ago. 2005, 00:55

Prova posant darrera "| more" això fa que hagis de prèmer enter per continuar en molts casos.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
Uchiha_Itachi
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 939
Membre des de: dj. 04 des. 2003, 02:08
Ubicació: A l'Exili... Coses que passen al matar tot un Clan
Contacta:

dc. 31 ago. 2005, 12:10

Gràcies, ja ho provaré ara ^^.

Dir que el problema ja està arreglat! Com acostumo a arreglar jo les coses xD De miracle i forma brusca. Us explico... Estava tornant a instalar el RedHat 9, a veure si tenia sort amb els paquets i no em demanava el cd 3. Llavors ..me l'ha acabat demanant xDD I com que gairebé ja anava pel final dic..."bé..amb el que hi ha instalat ja rularà xD" i dit i fet xD reinicio...i després de sortirme uns quants missatges d'errors...algún amb el missatge d'error invisible i demés coses sense sentit...M'ha entrat en mode gràfic :mrgreen: :mrgreen: I de moment tot funciona bé jejeje

Ara vaig a buscar drivers del zyxel :bleh:

Cya! I segurament no tardaré gaire en tornar a postejar xD
Imatge

Yo soy el que recuerda el olvido.
 
Avatar de l’usuari
Uchiha_Itachi
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 939
Membre des de: dj. 04 des. 2003, 02:08
Ubicació: A l'Exili... Coses que passen al matar tot un Clan
Contacta:

dc. 31 ago. 2005, 20:22

Bueno...mica en mica vaig avançant...però molt de mica en mica xDD

Em pregunto si en realitat..per tindré conexió a internet amb el meu antic router (zyxel ¿643?) tinc que fer toooooot això... ^^u

http://peterhost.dl.sourceforge.net/sou ... oa-es.html

(Us teniu que descarregar el html i se us carregaran totes les instruccions)

Vamos..si tinc que fer tot això em puc morir :huh: Però jo recordo que fa un tem,ps quan tenia el RedHat instalat com deu mana algunes vegades podia accedir a internet..sense instalar drivers pel router ni res....

El que passa és que ara em diu que no pot ni activar el dispositiu ^^u

Gràcies...i espero no ser molt pesat xDD
Imatge

Yo soy el que recuerda el olvido.
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dc. 31 ago. 2005, 21:03

A veure, si tens en multipuesto no has de fer gran cosa, has d'aixecar la interfície i definir una ruta:

ifconfing eth0 <ip_pcinterna> netmask <mascara> up


Amb això aixequem la tarja de xarxa i definim la seva ip/màscara. La màscara si no saps que posar posa 255.255.255.0

route add default gw <ip_router>


Amb això dius per on han de sortir els paquests, per això posem el router, la nostra porta a inet.

Això és pot configurar a llocs com /etc/network o així, però prova si així et va bé (fes pings al router).

També dir que a /etc/resolv.conf has de posar les ips dels teus servidors de dns.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
Uchiha_Itachi
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 939
Membre des de: dj. 04 des. 2003, 02:08
Ubicació: A l'Exili... Coses que passen al matar tot un Clan
Contacta:

dj. 01 set. 2005, 00:10

Comandes maques ^^

A veure..tinc uns dubtes... Fins ara jo feia servir com a ip interna 172.16.0.2, i com a ip del router 172.16.0.1.

La meva ip externa (la que et donen les webs especialitzades en això xD) era 217.126.40.170.

Però ara, al trucar a timofònica m'han començat a liar el putu cap ^^u...

Jo l'estava intentant configurar gràficament i em demanava:
Dirección:
Máscara de subred:
Puerta de enlace predeterminada:

A dirección jo posava 172.16.0.2
després 255.255.255.192
i 172.16.0.1

Així ho tenia al win...Però ara allà m'han dit... que a dirección poses
217.126.40.170
després 255.255.255.192
i a la del router una que m'han dit que ells em podien calcular 217.126.40.129 (Mai l'havia utilitzada xD)

Dir que el meu germà segueix amb internet com sempre (el de dalt ^^u)

Mad, moltes gràcies...no saps el que m'ajuda cada cop anar trobant respostes teves (i dels demés tb ^^) a mesura que em quedo sense saber que fer.

A veure si algú sabria dirme a ip_pcinterna quina ip deuria posar, i a ip_router el mateix.

Gràcies

:mrgreen:
Imatge

Yo soy el que recuerda el olvido.

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants