Anime i manga en català

Moderador: Elwe

 
Avatar de l’usuari
CriB
Usuari
Usuari
Entrades: 4
Membre des de: ds. 15 maig 2021, 19:25

Traducció al català del manga Cinturó Negre (Yawara!)

ds. 22 maig 2021, 13:57

Hola,

Fa uns mesos vaig iniciar l'anime en català de 'Yawara', en el nostre país també conegut com a 'Cinturó Negre'. Els que heu vist la sèrie, sabreu que l'anime està inconclús, restant els set darrers volums del manga sense estar animats. Davant les dificultats, si no impossibilitat, per trobar el manga en català o castellà, he pensat que seria bona idea traduir aquesta obra, si més no els capítols que mai van ser projectats per la pantalla petita. La idea seria fer-ho en base el manga digitializat en japonès a partir de dos simples programes, Copyfish (un programa OCR) i DeepL (un traductor molt fidel a la llengua original, tot i no disposar de traducció directa al català). Com observareu, no és necessari saber japonès, tan sols tenir ganes de dedicar-hi hores, ja que és una feina molt feixuga convertir cada bafarada en lletra, i aquesta ser traduïda per, finalment, inserir-la en el manga en la nostra llengua.

Si algú s'animés o hi entengués més en la matèria, resto a disposició. Ara la pilota està a la teulada dels que s'apuntin.

CriB.
 
Avatar de l’usuari
Oyuki
Usuari
Usuari
Entrades: 22
Membre des de: dg. 07 març 2021, 21:57

Re: Traducció al català del manga Cinturó Negre (Yawara!)

dc. 18 ago. 2021, 18:22

Hola! Ostres, aquest projecte que comentes em sembla molt engrescador!!! Tinc els volums que Glénat va treure en català en el seu moment i sempre m'ha quedat una espina clavada en saber que segurament mai no podré completar-la. I ni sé japonés ni tinc gaire idea de com funcionen aquests programes, però ganes me'n sobren de fer alguna cosa per una de les meves sèries preferides <3 Així que aquí tens una persona disposada a dedicar hores a aprendre i a donar un cop de mà per l'anime i el manga en català.

La proposta inclou la traducció del que resta per animar, o a partir dels que no han sigut traduïts al català? Perquè crec que als qui tenim el manga ens faria molta il·lusió poder acabar aquesta obra. Si més no, jo ja podré morir tranquil·la XD
Breaking the chain
 
Avatar de l’usuari
CriB
Usuari
Usuari
Entrades: 4
Membre des de: ds. 15 maig 2021, 19:25

Re: Traducció al català del manga Cinturó Negre (Yawara!)

dj. 26 ago. 2021, 11:54

Moltes gràcies per l'oferiment, Oyuki.

He contactat amb Lluna Plena No Fansub i estan disposats a engegar el projecte per la traducció del manga Cinturó Negre. Els volums que es traduirien són els corresponents als que mai es van editar en català, és a dir, del 20 al 29. Per fer-ho, ens basarem en la versió japonesa. L'equip encara no està conformat del tot, falta gent. Qualsevol que ho llegeixi i estigui interessat en col·laborar-hi, que ho faci saber, si us plau.

Moltes gràcies.

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 14 visitants