Hola a tothom,
He fet moltes investigacions sobre la construcció d'una taula de tall per plasma CNC i només volia obtenir alguns consells sobre si la cremallera i el pinyó que trio són els adequats abans de començar a comprar alguna cosa.
El pòrtic que penso construir pesarà entre 30 i 50 kg. Penso fer servir una cremallera i pinyó de 1,5 dents i un pinyó de 40 dents. Segons els meus càlculs, això vol dir que el pinyó s'ha de moure 60 mm o 2,36 polzades per revolució.
Vaig triar els següents motors pas a pas: https://www.oyostepper.es/category-26-b0-Motorreductores.html
Faré servir una font d'alimentació de 60 V, de manera que, segons els meus càlculs, això vol dir que el motor em donarà 483 RPM. Faré servir una relació de reducció de 5:1 per augmentar el parell i la precisió i el pinyó gran de 40 dents em donarà un màxim. velocitat de viatge de 300 RPM 5803 mm o 228 polzades per minut, cada pas serà (0,06 mm)
La meva pregunta és:
- El meu càlcul de 228 polzades per minut és correcte?
- N'hi ha prou amb tallar materials d'1,6 mm i més gruixuts?
- La precisió del pas de 0,06 mm és suficient per satisfer els requisits del tall per plasma CNC?
Qualsevol ajuda seria molt apreciada.