Anime i manga en català

Moderadors: Moderadors, Webmaster

davidburcer19
Usuari
Usuari
Entrades: 3
Membre des de: dt. 12 gen. 2021, 20:51
Contacta:

Dària va ser emesa en català per 3xl.cat?

dg. 07 feb. 2021, 14:22

Daria és una de les meves sèries favorites que va marca la meva adolescenia.
I m'agradaria arribar a saber realment si a al final si es va arribar a emetre pel canal de 3xl.cat. :huh:
Ja que nomes i e arribat a trobar el capítol pilot per l'Emule.
M'agradaria realment saber si a la fi es va arribar a doblar tota la sèrie. O només el capítol pilot.
O per dir-ho així és un material perdut. ^^u
Fa poc també vaig trobar que parlaven que volien que s'emetés Daria per 3xL en un fòrum.
Però això en 2011. :yeah:

Vosaltres sabeu alguna cosa? Expliqueu
que us llegeixo.

Imatge

Bilkoff
Moderadors
Moderadors
Entrades: 876
Membre des de: dt. 05 oct. 2004, 19:22
Ubicació: Borriana

Re: Dària va ser emesa en català per 3xl.cat?

dg. 07 feb. 2021, 16:39

Si que es va emetre, no se si tota la serie o que. Jo recordo veure-la a la tele

GypsyTheHedgehog
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 86
Membre des de: dt. 10 nov. 2020, 08:48
Ubicació: Girona

dg. 07 feb. 2021, 16:50

Coincideixo amb Billkoff. Jo també la vaig veure en català a la tele. Ara bé, no recordo quan va ser xD I tampoc la vaig veure tota, només algun capítol xD
Canal de YT https://www.youtube.com/channel/UC5MD2s ... 2_nsvzamwQ
Canal de Twitch: https://www.twitch.tv/gypsythehedgehog
Discord: Demaneu per missatge privat.

davidburcer19
Usuari
Usuari
Entrades: 3
Membre des de: dt. 12 gen. 2021, 20:51
Contacta:

dg. 07 feb. 2021, 17:14

Doncs tant de bo algun usuari d'aquest fòrum arribés a pujar alguns capítols de la sèrie. xD
Em faria moltissima il·lusió i veure-la en català seria una gran sorpresa. :juas:

yotah
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 173
Membre des de: dt. 26 ago. 2008, 14:03

dg. 07 feb. 2021, 20:25

Ja fa temps que algun usuari del fòrum va penjar els capítols 4, 5, 6, 7, 10, 11 i 12 de la cinquena temporada. Per tant, sí que es va emetre sencera perquè només faltaria el capítol 13. Després faltaria saber si van emetre els especials "Is it fall yet?" i "Is it college yet?", de 73 i 65 minuts respectivament, sent aquest últim el final real de la sèrie.
Després algú va dir que tenia una temporada sencera gravada però mai mes es va saber.
Jo m'estic muntant la sèrie amb el doblatge llatinoamericà i anglès (aquest amb la banda sonora original i la nova sense cançons de discogràfiques) però encara no he acabat ni la segona temporada i vaig molt piano piano. Quan arribi a la cinquena, suposo que m'afegiré els àudios catalans d'aquests capítols si no ho fa algú altre abans. De tota manera, no recordo qui va oferir el material ni si donava permís per fer un projecte a partir d'això.

La sèrie també es va doblar en castellà i es va emetre a Canal+ en obert més o menys al mateix temps que emetien Rurouni Kenshin (no tinc proves físiques però sí records). Anys més tard, Viacom la va recuperar a MTV España però amb el doblatge llatinoamericà. Interpreto que el doblatge es devia estar podrint a l'arxiu de Canal+ o directament l'haurien destruit.
Sigui com sigui, és del tot impossible que aquesta sèrie es pugui editar mai en DVD amb els doblatges originals. Per fer l'edició en DVD als Estats Units, van haver d'agafar el doblatge multipista en anglès, eliminar totes les cançons excepte l'opening i posar-ne de noves i genèriques. Les cançons que sonaven a la sèrie eren el reflexe del que sonava a la vida real en aquells moments i es podien sentir temes de les Spice Girls, The Cardigans, etc. Aquestes cançons només es van llicenciar per emetre's a la TV i no van contemplar futurs formats com el DVD, Bluray ni VOD. En aquell moment, la MTV pagava poquíssim per la llicència d'aquests temes perquè molts encara no eren un boom i d'alguna manera s'estaven promocionant a dins de la sèrie. Ara renovar les llicències de moltes d'aquestes cançons que han esdevingut icòniques, suposaria treure al mercat el producte amb un preu totalment exagerat pel cost que aquestes llicències individuals suposarien, al menys amb les informacions que han anat arribant fins ara.
El problema és que dubto molt que TVC conservi un àudio multipista que permeti eliminar la banda sonora original i posar-hi la nova, perquè el doblatge és d'abans del salt a la TDT i llavors gairebé tot ho conservaven en mono (i ni que fos estereo, si no tens les veus separades de la pista internacional, poc hi podràs fer). Per tant, amb el panorama actual, sense canal linial juvenil i sense poder explotar el VOD, veig molt difícil que aquesta sèrie torni a veure la llum. Sé que a Pluto TV l'emeten a llatinoamèrica en un canal linial però no sé amb quin muntatge i a la versió d'Espanya de Pluto no apareix enlloc. I si apareguès, què hem d'esperar d'una plataforma que té Plats Bruts només amb el doblatge en castellà...

Jem
Usuari
Usuari
Entrades: 9
Membre des de: ds. 17 abr. 2021, 11:57

ds. 17 abr. 2021, 13:27

Tan de bo i es pogués trobar i descarregar en català! La vaig començar a veure en anglès fa poc, no sabia que estava en castellà (poder no vaig buscar prou), però és que és bona sèrie i divertida. Sabeu si es pot trobar en original i subtitulada en català?

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant