Anime i manga en català

Moderadors: Kero, Bilkoff

Blastilonic
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 755
Membre des de: dt. 31 ago. 2010, 12:13

[PROJECTE] Sailor Moon: Correcció de Colors per a una Remasterització Fidel

dv. 06 set. 2024, 17:31

Sailor Moon: Correcció de Colors per a una Remasterització Fidel

Imatge

Hola a tothom!

M'agradaria compartir amb vosaltres un projecte en què he estat treballant els darrers dies. El projecte encara es troba en una fase inicial, i per això m'agradaria recollir les vostres crítiques constructives per poder millorar-lo i determinar si val la pena continuar.

Context del Projecte
Si sou actius a Twitter, probablement ja haureu vist la polèmica sobre les remasteritzacions de Sailor Moon realitzades per Toei Animation. Aquestes versions han estat àmpliament criticades per incloure un filtre rosat que afecta totes les distribucions posteriors als anys 2000. Si no esteu familiaritzats amb aquesta problemàtica, us recomano que doneu un cop d'ull a aquest enllaç: https://x.com/sailormoon__cat/status/1830928571985961157.
Remasterització Kineko
Per sort, gràcies a Kineko Video, que va escanejar l’opening de Sailor Moon Stars a partir d'un film original, podem veure com haurien de ser els colors autèntics en una remasterització ben feta:

Spoiler: mostra
Imatge Imatge
Imatge Imatge

El Problema
Actualment, no disposem de cap remasterització que respecti plenament l'essència de l'obra original. Les versions disponibles són simplement reescalats de DVDs antics amb un filtre rosa que, tot i que té els seus defensors, no reflecteix la visió original dels creadors.

La Solució Proposada
A partir d'aquesta situació, vaig decidir iniciar un projecte per corregir els colors de Sailor Moon. El meu objectiu era eliminar el filtre rosat i recuperar els colors originals de l'anime. Per fer-ho, vaig treballar sobre els DVDs italians, considerats la millor remasterització disponible, i vaig utilitzar com a referència les imatges dels LaserDisc de Sailor Moon, que, tot i tenir una qualitat inferior, conserven els colors originals.

Resultats Obtinguts
El resultat ha estat força satisfactori: he aconseguit corregir els colors, tot i que en l'intent d'eliminar el "pink tint", potser he blanquejat algunes imatges més del compte. A més he intentat recuperar la tonalitat original de la pell, que els blaus tornin a ressaltar, retornar als cabells el color groc clar i recuperar els roses que s'havien convertit en morats. A continuació, podeu veure algunes comparatives entre les imatges originals dels DVDs italians, les dels LaserDisc i les del meu vídeo modificat:
Imatge Imatge Imatge

M'ha fet molta il·lusió veure que ara la Naru té el color de cabell correcte:Imatge Imatge Imatge

També he aconseguit que l'Umino tingui un color de cabell més proper a l'original:
Imatge Imatge Imatge

Imatge Imatge

Imatge Imatge

Imatge Imatge

Àudio en català
Pel que fa a l'àudio, he afegit la pista en català que vaig descarregar de TV3 a la carta el 2014. Si algú disposa d'una versió millor, estaré encantat de rebre suggeriments. A més, com que les cançons no estaven en català, he aprofitat per fer-ne una remasterització, combinant la veu aïllada amb la instrumental oficial japonesa.

Resultat Final
Aquí podeu veure el resultat final del projecte fins ara:

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants