Anime i manga en català

Moderadors: Kero, Bilkoff

 
Avatar de l’usuari
Cortexian05
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 554
Membre des de: dj. 28 ago. 2014, 13:43
Ubicació: Lleida

Base de dades del doblatge d'anime en català

ds. 09 maig 2020, 19:32

Hola! Creo aquest post per informar d'aquest nou projecte que hem començat de base de dades del doblatge d'anime en català (llista de sèries/pel·lícules, fitxes de doblatge, fitxes dels actors, etc.) creat degut a la inactivitat d'aquesta web.

https://doblatgeanimecatala.blogspot.com/

Vull deixar clar que no pretenc fer spam ni promoció fàcil però crec que és important que la gent s'assabenti de la existència d'aquesta web alhora de consultar informació del doblatge català d'anime per la gran quantitat d'errors i fitxes sense fer o incomplertes que hi ha a eldoblatge.com que veient la situació sembla que no es resoldrà mai. També creiem que és una manera de fer publicitat de l'anime en català legal per tal de que no desaparegui l'interès en aquest aprofitant ara que hi ha bastants moviments per les xarxes amb un suport considerable.

Imatge Imatge

Principalment, en aquesta pàgina podeu trobar la llista completa de totes les pel·lícules i sèries d'anime doblades en català amb les seves fitxes de doblatge (en procés) en una taula de personatges que té les fitxes dels seus actors enllaçades.

Imatge Imatge

Hi ha també un apartat dedicat a les veus no identificades, per si algú ens pot ajudar a registrar els seus actors, i un apartat amb els nostres altres projectes sobre el doblatge en català (recull de fitxes faltants a http://eldoblatge.com, fitxes detallades de sèries, etc.).

Imatge Imatge

La intenció és fer les fitxes com més detallades possible. La idea és que estiguin incorporats tots els actors que hagin participat en un anime (també les veus addicionals). En algunes fitxes hi ha els personatges episòdics i/o fitxes independents per sagues i episodis.

Imatge Imatge

Hem començat fent les fitxes que hem considerat més prioritaries en ser les sèries amb més episodis doblats, els doblatges més recents, les fitxes mai fetes o els animes més reconeguts. Estrenem el blog amb més de 60 fitxes de pel·lícules/sèries i amb qüasi 300 fitxes d'actors.

Imatge

Aquesta base de dades corresponents comporta molta feina (principalment per les limitacions dels blogs que fan que res es pugui automatitzar) pel que demanem paciència amb la realització de fitxes. Per a cap consulta o ajuda podeu contactar-nos a: doblatgeanimeencatala@gmail.com. Avisem que NO es pujaran les sèries o pel·lícules, això és només una base de dades on tan sols utilitzem imatges dels animes i petites mostres del doblatge sense vídeo. Tal com ho fem en aquest compte, seguirem fomentant l'anime en català legal perquè continui viu.
 
 
Avatar de l’usuari
GokuLuffy
Usuari
Usuari
Entrades: 12
Membre des de: dg. 08 nov. 2020, 19:54

Re: Base de dades del doblatge d'anime en català

dg. 08 nov. 2020, 20:02

Molt bona feina! Enhorabona!
 
Avatar de l’usuari
Cortexian05
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 554
Membre des de: dj. 28 ago. 2014, 13:43
Ubicació: Lleida

Re: Base de dades del doblatge d'anime en català

dg. 08 nov. 2020, 21:09

GokuLuffy ha escrit:
Molt bona feina! Enhorabona!

Gràcies, ja hem superat les 150 fitxes!
 
Avatar de l’usuari
AndyMugiwara
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 27
Membre des de: dt. 10 nov. 2020, 20:04
Contacta:

Re: Base de dades del doblatge d'anime en català

dj. 12 nov. 2020, 20:47

Sóc molt fan d'aquest web! No us imagineu les vegades que l'he consultat quan miro un anime o qualsevol sèrie i escolto una veu que em recorda a algún personatge. M'ha servit molt per identificar als actors i les actrius de doblatge i saber quins personatges més han doblat. Molt bona feina! I dues consideracions especials a la llarguíssima llista de personatges de One Piece i als personatges secundaris de Detectiu Conan que només apareixen a un episodi. Felicitats! Espero que ben aviat i poguem trobar més animes amb veus mítiques com Doremi, Ranma i Kochikame, o Inuyasha, que la sèrie no té fitxa però una de les pel·lícules sí.
 
Avatar de l’usuari
Cortexian05
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 554
Membre des de: dj. 28 ago. 2014, 13:43
Ubicació: Lleida

Re: Base de dades del doblatge d'anime en català

dv. 13 nov. 2020, 02:00

Gràcies!! La veritat és que porta molta feina diaria i no estic acostumat a rebre gaire feedback pel que realment animen molt aquests missatges. M'alegro que hi hagi gent que la fagi servir també perquè a eldoblatge.com les fitxes estan plagades d'errors i són sempre molt incompletes.

Tardo una mica en avançar perquè ho he d'anar comprovant tot manualment per no obviar cap actor per a que les fitxes siguin el més completes possibles (i anar guardant mostres dels desconeguts), intento fer una fitxa cada dia o cada dos dies. Precisament aquests dies estic fent les fitxes de Kochikame i Inuyasha, que tot i encara no estar enllaçades al llistat d'animes estan al llistat de papers dels actors que fan els seus protagonistes. Estic també acabant les de Jeanne, la lladre kamikaze i La guerra de Lodoss. Amb la de Doremi encara tardaré una mica encara. Potser hauria d'anar avisant de les últimes novetats del blog ja sigui pel compte de Twitter o en l'entrada principal, pensava que al ser només una pàgina de consulta no interessaria però hi faré un pensament. Si hi ha cap fitxa que t'interessés en especial fes-m'ho saber que la prioritzaré.

Salutacions!
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 657
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Base de dades del doblatge d'anime en català

dv. 13 nov. 2020, 14:00

Separaría InuYasha i el Final act en dues sèries diferents, una fitxa per cada sèrie.
Tenint en compte que estan fent pel·lícules o seqüeles estaría bé tenir-les com abans millor:

InuYasha i InuYasha: The Final Act (en procés)
Les aventures de Fly

Et deixo la fitxa completa que vaig fer al forum:
https://www.eldoblatge.com/phpbbdobl/vi ... =2&t=12376
Este es el camino
 
Avatar de l’usuari
AndyMugiwara
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 27
Membre des de: dt. 10 nov. 2020, 20:04
Contacta:

Re: Base de dades del doblatge d'anime en català

dt. 17 nov. 2020, 20:09

Cortexian05 ha escrit:
Gràcies!! La veritat és que porta molta feina diaria i no estic acostumat a rebre gaire feedback pel que realment animen molt aquests missatges. M'alegro que hi hagi gent que la fagi servir també perquè a eldoblatge.com les fitxes estan plagades d'errors i són sempre molt incompletes.

Tardo una mica en avançar perquè ho he d'anar comprovant tot manualment per no obviar cap actor per a que les fitxes siguin el més completes possibles (i anar guardant mostres dels desconeguts), intento fer una fitxa cada dia o cada dos dies. Precisament aquests dies estic fent les fitxes de Kochikame i Inuyasha, que tot i encara no estar enllaçades al llistat d'animes estan al llistat de papers dels actors que fan els seus protagonistes. Estic també acabant les de Jeanne, la lladre kamikaze i La guerra de Lodoss. Amb la de Doremi encara tardaré una mica encara. Potser hauria d'anar avisant de les últimes novetats del blog ja sigui pel compte de Twitter o en l'entrada principal, pensava que al ser només una pàgina de consulta no interessaria però hi faré un pensament. Si hi ha cap fitxa que t'interessés en especial fes-m'ho saber que la prioritzaré.

Salutacions!


Me n'alegro molt que t'animi! La feina que fas és enorme! I a més de ser informació, també és curiositat i amor pel doblatge català!

Ja et dic que des que vaig conèixer el web l'he utilitzat molt. Inclús vaig fer-me una taula molt visual amb les sèries que més m'agraden per veure quins actors surten en més d'una.

Crec que Kochikame i Inuyasha seran dues grans aportacions. Sobretot la segona, tenint en compte que s'ha estrenat la seva seqüela i probablement molta gent miri la sèrie original per recordar-la i busqui informació sobre el doblatge en català. També crec que una gran aportació seria la Doremi, ja que en breus s'estrenarà la pel·lícula seqüela i estem lluitant perquè la doblin en català, així que també crec que podria interessar molt tenir la informació sobre aquest doblatge al web, a part de la gent que també estigui tornant a mirar la sèrie original per recordar-la.

Fa poc vaig fer un tweet recomanant diversos espais que promouen l'anime en català i t'hi vaig afegir. T'animo a que comparteixis les actualitzacions al teu compte de Twitter perquè la gent vegi que el blog està viu i que hi ha novetats. Per suposat intentaré compartir-ho per seguir avivant el doblatge català!

Moltes gràcies per la feina!
 
Avatar de l’usuari
Kitsune
Usuari
Usuari
Entrades: 2
Membre des de: dt. 10 nov. 2020, 12:08

Re: Base de dades del doblatge d'anime en català

dl. 21 des. 2020, 23:29

Boníssima pàgina. Li feia falta a la indústria aquest reconeixement! Ja he començat a omplir algunes pel·lícules a la Wikipedia fent servir de referència el blog. Us animo a fer el mateix en aquelles pel·lícules que no tinguin els actors en la versió en català!
"Si no t'agrada la mà que t'ha repartit el destí, lluita per una de nova" - Naruto
 
OverMark
Usuari
Usuari
Entrades: 3
Membre des de: dl. 21 des. 2020, 23:44

Re: Base de dades del doblatge d'anime en català

dt. 22 des. 2020, 22:43

Ostres quina currada! Enhorabona per la feina!
 
Xavier93
Usuari
Usuari
Entrades: 2
Membre des de: dt. 29 des. 2020, 14:14

Re: Base de dades del doblatge d'anime en català

dt. 29 des. 2020, 14:37

Increíble la quantitat de series y dobladors!

Trobo que està una mica duplicat amb la base de dades d'anime de la pàgina d'animelliure, tot hi que aquesta atenció als dobladors em sembla una gran adició.

Tant de bò en el futur es pugui afegir al llistat la nova serie d'Inuyasha.
 
Avatar de l’usuari
TKXYMK
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 34
Membre des de: dl. 04 gen. 2021, 19:54

Re: Base de dades del doblatge d'anime en català

dl. 04 gen. 2021, 20:40

Just avui descobreixo el projecte.
Celebro l'existència d'aquest espai per donar veu (mai més ben dit) al català. En faré ressò!
 
Avatar de l’usuari
juandalf
Usuari
Usuari
Entrades: 16
Membre des de: dl. 04 gen. 2021, 22:25

Re: Base de dades del doblatge d'anime en català

dt. 05 gen. 2021, 12:05

La meva enhorabona, és una bona feinada!

Moltes vegades he volgut saber qui ha sigut l'actor de doblatge que ha fet un personatge o conèixer tots els personatges que ha fet i ha sigut una tasca enrevessada.

La faré servir segur, sobretot quan arriba un Saló del manga, que conviden actors de doblatge i fan xerrades amb els seguidors.

Si em permets un suggeriment, podries posar a dalt de cada llistat un índex alfabètic (que fossin enllaços al principi de cada lletra del llistat) i al llistat separar-ho també alfabèticament. No sé si m'he explicat gaire bé.

Saluts!

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants