Anime i manga en català

Moderadors: Kero, Bilkoff

 
josócgroot
Usuari
Usuari
Entrades: 17
Membre des de: dj. 24 oct. 2019, 17:16

Guions del 3xl.net

dc. 19 ago. 2020, 19:04

Bé estic dedicant el meu temps lliure a fer això: https://guionsdel3xl.blogspot.com/p/presentacio-del-bloc.html I crec que ningú més ho fa.

Presentació del blog
Fa molt de temps, vaig guardar en un disquet de tres i mig, algun un parell o tres guions de la sèrie Inuyasha, i també algun del detectiu Conan. Els guions estaven disponibles a la pàgina del 3xl.net
Molts anys més tard, recordava aquella troballa, el problema era que els havia perdut, ja que vés a saber on deu ser aquell disquet.

El gener del 2019 vaig veure un vídeo d'en Jordi wild, que va parlar d'una pàgina anomenada archive.org (wayback machine) Jo no li vaig donar gaire importància, ja que encara no vaig pensar amb els guions del 3xl.

Però un dia, tot pensant amb els guions, vaig buscar-los a internet i vaig trobar un fòrum on creia que tenien uns quants. Per veure els enllaços havia d'estar registrat, i ho vaig fer: Els enllaços estaven trencats. Així que un dia del juliol del 2019 vaig preguntar en aquell fòrum: "Algú té els guions? Els enllaços estan trencats :S"

No hi havia manera de trobar-los, qui potser els tenia ja quasi no es connectava al fòrum.
Crec que vaig provar un parell o tres d'enllaços al web machine (archive.org) però no van funcionar.

L'agost del 2019 vaig comprar al Wallapop unes més de 50 revistes dibus. Les vaig comprar però no pas pensant amb els guions del 3xl, ja que jo no sabia pas que tindrien relació.

El maig del 2020 tot mirant les revistes, en vaig trobar una que ho va canviar tot.

Doncs resulta que en una d'elles, informaven que hi hi havia un enllaç de la pàgina del 3xl que era per baixar els guions dels capítols d'en shin-chan.


I va ser a partir d'aquí on va començar tot. La llum es va il·luminar al final del túnel.

Vaig provar l'enllaç de forma normal, i naturalment no funcionava, però vaig recordar aquella web que el tal Jordi havia dit en un vídeo, i vaig pensar que podria ser que algú, en el seu moment hagués volgut emmagatzemar els guions allà, i que si funciones, com a mínim tindria els d'en shin-chan.

Ho vaig provar, i va funcionar, i de guió a guió, enllaç per enllaç a poc a poc vaig anar-me'n baixant els capítols. Allà, vaig trobar una pestanya, d'una altra sèrie i vaig anar provant, detectiu Conan, Inuyasha, etc.

En aquell moment tenia dues formes:
Només canviant una part de l'enllaç, per exemple substituir la paraula shin-chan per conan, o per detectiu-conan (ja no recordo quin enllaç funcionava) i d'aquesta manera si ho feies bé. Anaves a la pàgina per descarregar els guions d'un, a un.

Sí, vaig provar de copiar els enllaços a un programa que pot descarregar molts enllaços de cop anomenat mipony però no va funcionar.

De vegades també fent clic a una pestanya que hi havia, descobria més sèries, i és que a cada sèrie, aquella pestanya era diferent, i descobria més series, i més, i més. I anava descarregant i ordenant per carpetes. Cada sèrie tenia la seva carpeta.

Em vaig cansar, de buscar, i vaig decidir anant canviant els títols dels documents, conservant l'estrany nom (una seqüència de números) amb l'única diferència de què jo posava, per exemple: un 5_ en el capítol 5.

Més tard, l'agost del 2020 vaig tornar a entrar a archive.org per buscar una altra cosa. Aleshores vaig descobrir (potser era una novetat a la pàgina o potser ja existia i no m'hi vaig fixar) una manera de trobar tots els enllaços. Va ser aleshores, que vaig decidir provar-ho amb l'antiga pàgina del 3xl.net

Els enllaços, els va trobar tots. El problema és que igualment s'ha de baixar d'un en un i això és molt lent.

Canviar els noms, ordenar per sèries (en l'altre mètode no calia tant ordenar per sèrie, ja que ja se sabia, ja que si estaves a la pàgina d'en shin-chan sabies que els guions eren d'en shin-chan). Aquí en el nou mètode, vaig a cegues, veig un enllaç, l'enganxo a archive.org, i d'allà se'm baixa l'arxiu.

Sort de la gent que ho va penjar allà. archive.org és una gran pàgina. Ja que d'alguna manera m'ha fet tornar a la infantesa.

Això sí, hi ha alguns guions, que l'antivirus em diu que té virus, hauré de mirar si me'ls ha esborrat o no. En el cas que sí, tornar-lo a descarregar. Després, s'haurà de copiar el text a un nou document comprovar que ja no tingui el virus, i aleshores penjar-lo. Fer la carpeta ZIP, o RAR o, el format que cregui més convenient. (sèrie per sèrie, no guió per guió).

En aquest bloc trobareu els guions que he trobat, s tot va bé, a cada pestanya trobareu una sèrie. Si no puc fer pestanyes, en faré una on faré diversos enllaços amb les diferents sèries.

Crec que archive.org és una bona pàgina. Però allà (que jo sàpiga) no hi ha una manera més rapida de descarregar-los, per sort o per desgràcia els trobareu aquí. Si voleu tardar tant com jo, o no voleu esperar-vos que ja els tingui tots penjats, aneu a archive.org, com ja he dit, és un procés molt lent.


Ens veiem ben aviat.

:D
 
Avatar de l’usuari
terminator
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3009
Membre des de: dt. 29 jul. 2008, 11:18

Re: Guions del 3xl.net

dc. 19 ago. 2020, 20:12

sabes si se pueden encontrar guiones de kenan i kel?
 
josócgroot
Usuari
Usuari
Entrades: 17
Membre des de: dj. 24 oct. 2019, 17:16

Re: Guions del 3xl.net

dc. 19 ago. 2020, 23:44

terminator ha escrit:
sabes si se pueden encontrar guiones de kenan i kel?
Sí, alguno tengo, pero para saber si hay más tendré que ir descargando poco a poco. No sé lo que hay hasta que abro el documento, le canbio el nombre, etc.
 
Avatar de l’usuari
yukinasan
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 67
Membre des de: dc. 21 juny 2006, 11:39

Re: Guions del 3xl.net

dl. 24 ago. 2020, 13:03

Hola! Jo tinc uns quants guions de Fushigi Yugi, Yu Yu Hakusho, Detectiu Conan i Loki. Si t'interessen te'ls puc enviar, i així t'estalvies baixar-te'ls d'un en un.

Pots posar l'enllaç exacte d'on treus els guions sisplau? A archive no trobo res, és molt rara aquella pàgina
 
josócgroot
Usuari
Usuari
Entrades: 17
Membre des de: dj. 24 oct. 2019, 17:16

Re: Guions del 3xl.net

dc. 26 ago. 2020, 12:52

yukinasan ha escrit:
Hola! Jo tinc uns quants guions de Fushigi Yugi, Yu Yu Hakusho, Detectiu Conan i Loki. Si t'interessen te'ls puc enviar, i així t'estalvies baixar-te'ls d'un en un.

Pots posar l'enllaç exacte d'on treus els guions sisplau? A archive no trobo res, és molt rara aquella pàgina

El problema es que me'ls haig de baixar tots, ja que de la manera que ho faig, no sé de quina serie és, fins que l'obro.
Més o menys l'enllaç és aquest: https://web.archive.org/details/3xl.net després vas a la pestanya text, i en teoria et genera la llista amb els enllaços dels guions. però és millor que segueixi fent-ho jo ja que ja en tinc molts de baixats. El que vaig fer, es copiar tots els enllaços, i enganxar-ho en un excel, el que passa es que no funcionen, i ho haig d'enganxar al web.archive.org
Un cop, aquell enllaç ja el tinc baixat, canvio de color l'enllaç de l'excel, això vol dir que ja el tinc.
 
Avatar de l’usuari
yukinasan
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 67
Membre des de: dc. 21 juny 2006, 11:39

Re: Guions del 3xl.net

dc. 26 ago. 2020, 18:39

Entesos, doncs ànims, i gràcies per l'enllaç.
 
Avatar de l’usuari
GokuLuffy
Usuari
Usuari
Entrades: 12
Membre des de: dg. 08 nov. 2020, 19:54

Re: Guions del 3xl.net

dg. 08 nov. 2020, 19:58

Molt bon treball d'investigació. Espero les actualitzacions en el teu blog o aquí.

Moltes gràcies.
 
josócgroot
Usuari
Usuari
Entrades: 17
Membre des de: dj. 24 oct. 2019, 17:16

Re: Guions del 3xl.net

dg. 08 nov. 2020, 22:47

GokuLuffy ha escrit:
Molt bon treball d'investigació. Espero les actualitzacions en el teu blog o aquí.

Moltes gràcies.

Merci. Però no sé si començar ja a penjar-hi alguna cosa, o fer-ho tot de cop, un cop ja tot ordenat per categories, sèries, i etc.
 
nsx125
Usuari
Usuari
Entrades: 6
Membre des de: dl. 09 nov. 2020, 18:29

Re: Guions del 3xl.net

dl. 09 nov. 2020, 19:37

Jo tambè vaig aconseguir per l'época alguns guions de shin-chan. Es macu de llegir una vegada però t'anadones de que realment els guions son molt mes escuets (existeix aquesta paraula?) del que pugui semblar.
 
josócgroot
Usuari
Usuari
Entrades: 17
Membre des de: dj. 24 oct. 2019, 17:16

Re: Guions del 3xl.net

dt. 10 nov. 2020, 13:24

nsx125 ha escrit:
Jo tambè vaig aconseguir per l'época alguns guions de shin-chan. Es macu de llegir una vegada però t'anadones de que realment els guions son molt mes escuets (existeix aquesta paraula?) del que pugui semblar.


No, no existeix. mira:
https://www.diccionaris.cat
concís, -isa
adjectiu Que expressa les idees o els continguts de manera breu i directa, sense comentar les coses poc importants: un text concís.
OBSERVACIÓ: És incorrecte dir *escuet , perquè és un calc del castellà. )


Però sí que és cert que en els guions hi ha més informació. :D
 
Avatar de l’usuari
ladt1929
Usuari
Usuari
Entrades: 2
Membre des de: dc. 11 nov. 2020, 23:23

Re: Guions del 3xl.net

dc. 11 nov. 2020, 23:41

Òndia! Quina feinada!

Coneixia la web de WayBack Machine (https://web.archive.org/), però mai havia pensat poder-ne treure partit com en fas tu, recuperant arxius que en el seu dia estaven a la pàgina web!

Bona iniciativa, estaré atent!
 
josócgroot
Usuari
Usuari
Entrades: 17
Membre des de: dj. 24 oct. 2019, 17:16

Re: Guions del 3xl.net

dv. 13 nov. 2020, 21:28

ladt1929 ha escrit:
Òndia! Quina feinada!

Coneixia la web de WayBack Machine (https://web.archive.org/), però mai havia pensat poder-ne treure partit com en fas tu, recuperant arxius que en el seu dia estaven a la pàgina web!

Bona iniciativa, estaré atent!

Merci :D
 
Avatar de l’usuari
selenia
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 33
Membre des de: dl. 26 oct. 2020, 12:53
Contacta:

Re: Guions del 3xl.net

dl. 16 nov. 2020, 14:18

Quina feinada ... però sona genial. Ja aniràs diguent.
 
josócgroot
Usuari
Usuari
Entrades: 17
Membre des de: dj. 24 oct. 2019, 17:16

Re: Guions del 3xl.net

dv. 20 nov. 2020, 14:04

selenia ha escrit:
Quina feinada ... però sona genial. Ja aniràs diguent.

Oi tant! :)
 
HuSerr
Usuari
Usuari
Entrades: 2
Membre des de: ds. 20 març 2021, 04:34

Re: Guions del 3xl.net

dv. 09 des. 2022, 08:06

Hola, com va tot aquest projecte?

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 12 visitants