Anime i manga en català

Moderadors: Kero, Bilkoff

 
Avatar de l’usuari
Unknown Pseudoartist
Usuari
Usuari
Entrades: 12
Membre des de: dc. 09 nov. 2022, 18:02
Ubicació: Unknown Lands
Contacta:

Àlbum de covers metal de música de videojocs clássics de Bola de Drac Z

dv. 02 des. 2022, 01:11

Hola a tothom! Os presento el meu projecte musical: un petit àlbum / EP amb covers de música de videojocs (principalment clàssics de la Super Nintendo com la saga Butouden) de Bola de Drac Z. Tincs els arrangement acabats i les cançóns son mes o menys escoltables tan com hi son, però encara requireixen una mica mes de treball en les mescles finals perque tot hi soni millor, i especialment estic interesant en trobar algú/na cantant per una de les cançóns (aquesta es la principal raò per obrir aquest fill) que precisament la meitat té com a font original una cançó de l'anime.

Estic parlant en aquest cas del mític "Un ocell s'en va volant", cantant en català per la Manolina Domínguez i el Manel Català. Com que no coneix gaira bé ningú/na de prop de Catalunya (tot i habent crescut amb el doblatge català no soc d'allà) menys encara conec ningú/na que canti en català. I per motius principals personals/emocionals m'encantaria incluire una versiò cantada a la lletra en català, però no tinc bona veu per aixó (i a mes el mes català no es natiu despres de tot).

La meva idea es pulicar al menys 3 versiòns differents d'aquest àlbum: la principal instrumental, la versió amb clips de veu en català per ambientació, i una més com la catalana pero amb les veus en anglés, i potser fins i tot altra amb l'original japonés.

Tot això es un project sense cap ànim de profit, fet amb amor i pasiò per Bola de Drac i els videojocs i sense ningú guanyant un sol céntim d'aixó. De fet será descarrega totalment gratuita al Bandcamp i altres llocs, i tot i que podria ser interesant ni tan sols hi serà al Spotify i plataformas semblants (com que el "compositor" de les cançóns originals, Kenji Yamamoto, està fortment acusat de plagiarisme i ninguna de las bandas sonoras hi es oficialment publicada als Estats Units segurament no podria llicenciar-ho legalment de totes maneres).

Opcionalment, si algú vol collaborar en la portada de l'album, o te alguna idea per a un titul que soni bé o qualsevol altra cosa, benvingut sigui tot!

Sense mes rotllo, deixo un parrell de mostres de la música que s'hi incluirà en aquest treball:

Aquesta es la última que vaig fer, el tema d'en Trunks al videojoc DBZ Ultimate Battle 22:
http://unknownpseudoartist.com/discogra ... %21%21.mp3

La mítica "Un ocell s'en va volant" de l'anime barrejada amb un tema del videojoc DBZ Super Butouden 2 com a mini-medley, versiò instrumental:
http://unknownpseudoartist.com/discogra ... %20Kid.mp3
El mateix cover però amb les veues ripejadas de la versiò oficial catalana (i grits d'en Cél-lula i mes per ambientaciò), com a probar per veure com quedaria:
http://unknownpseudoartist.com/discogra ... 0rabia.mp3

Una pocasoltada molt gran exclusiva de la versió catalana de l'àlbum, amb clips de veu d'en Vegeta amb els seus insults i frases mítiques com si ell mateix estigués "cantant":
http://unknownpseudoartist.com/discogra ... lan%29.mp3

Musicalment es tot principalment metal però amb elements de moltes altres coses (moltes flautes, teclats, parts més tendres en contrast amb parts més fosques i agressivas, pseudo-orquestaciòns, etc), no es mot fàcil d'etiquetar, però potser "power metal" es el subgenre de metal que mes s'acosta tot plegat.

Totes aquestas cançóns es van fer originalment per Dwelling of Duels, una comunitat i concurs de música de videojocs mensual on hi participo gaire sobint i on hi vaig començar fent shitposts totalment absurds per poc a poc millorar com a músic i fer coses una mica mes serias. En la majoria de cançóns d'aquest àlbum compto amb la colaboració de grans músics que tocan instruments pels meus arrangements, i hi ha un parell de cançóns on (al menys de moment) hi soc només jo (com aquella pocasoltada d'en Vegeta), que es nota per la diferencia de qualitat XD.

Bé, em callo ja per ara! Espero que os agradi i algú/na s'animi a colaborar en alguna cosa si es posible :) (principalment busco cantant per aquella lletra en català de aquell tema anime!)
 
Avatar de l’usuari
Sinistre.
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 104
Membre des de: dc. 31 oct. 2012, 15:27

Re: Àlbum de covers metal de música de videojocs clássics de Bola de Drac Z

dv. 02 des. 2022, 08:52

Ostres està molt ben produït! Ho fas tot tu? Perquè hi ha la tira d'instruments.

Jo no et puc ajudar en gaire més que en aportar alguna idea. No sé si per aquí hi ha gaires cantants però estic segur que per youtube sí que en pots trobar. Només fent una cerca al youtube et surten Vidixuela, Èlia Periwinkle (que ara està al Sx3 com a col·laboradora), Younenki Music. Miree, Aventuraxjapo, Mireia Decler...
 
Avatar de l’usuari
Unknown Pseudoartist
Usuari
Usuari
Entrades: 12
Membre des de: dc. 09 nov. 2022, 18:02
Ubicació: Unknown Lands
Contacta:

Re: Àlbum de covers metal de música de videojocs clássics de Bola de Drac Z

dv. 02 des. 2022, 18:42

Sinistre. ha escrit:
Ostres està molt ben produït! Ho fas tot tu? Perquè hi ha la tira d'instruments.

Jo no et puc ajudar en gaire més que en aportar alguna idea. No sé si per aquí hi ha gaires cantants però estic segur que per youtube sí que en pots trobar. Només fent una cerca al youtube et surten Vidixuela, Èlia Periwinkle (que ara està al Sx3 com a col·laboradora), Younenki Music. Miree, Aventuraxjapo, Mireia Decler...


Oh gràcies! :jiji: Evident no ho gaig tot jo solet. Jo faig tot el que son els arrangements, mesclas, alguna cosa de menor importancia en teclat (encara no tinc prou nivell per tocar les melodies i coses mes importants), etc. Com que estic molt actiu a una comunitat de música de videojocs tinc la gran sort de comptar amb grans músics que tocan alguns del instruments (principalment el Ian Martyn que es qui toca totes les flautes i alguns teclats en un parell de cançóns, la Nikki (alias Jett Swole) que va tocar les guitarres i baixo al tema d'en Trunks, etc). A mes que molts dels instruments, especialment les orquestacións i bateries, son totalment programades/sequenciades.

Quan ho faig jo tot sona molt pitjor, com aquella pocasoltada amb clips de veu d'en Vegeta català que a més va ser un experiment per for algo totalment diferent, o aquest d'en Freezer amb la broma dels 5 minuts que duren més de 20 episodis :D

Gràcies per la llista de cantants catalans! El problema que tinc amb aixó es que, com que es tracta d'un projecte sense cap ánim de profit i com que tots el músics que participan ho han fet tot de gratis em fa por la idea de que algú es pogui sentir ofendit o demani diners, que tot i que seria just, em semblaría injust tenim en compte que tots el músics que ja han participat ho han fet desinteresadament. Es també per aixó que em "fa coratge" demanar individualment a gent més professional que m'ajudi en altres feinas com la portada del disc o potser fins i tot enviar-ho per remasteritzar (de manera que tot sonaría molt millor de com ho faig per compta meva). Es per aixó que la idea de buscar gent en un forum i si algú l'interesa que s'uneixi, em semblava millor o en feia menys por.

Però, bé, potser no perdo res comentant-ho a qualsevol dels que hi has anomenat. Fins i tot vaig pensar en l'Isra Ramos, de la banda/projecte Amadeus i ex cantant de Avalanch i Alquimia, que ja ha fet alguna coseta de Bola de Drac per allà :D peró...
 
Avatar de l’usuari
Sinistre.
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 104
Membre des de: dc. 31 oct. 2012, 15:27

Re: Àlbum de covers metal de música de videojocs clássics de Bola de Drac Z

dg. 04 des. 2022, 10:06

Jo entenc les teves pors i també el lògic seria que la gent es negui. Crec que potser hauries s'interessar-te primer pel que fan ells, entrar al seu circuit d'alguna manera - segur que hi han discords- i llavors fer la proposta. Potser tenen alguna idea (no de bola de drac) i també pots donar la teva ajuda... Pensa que tu també tens algo que oferir i que aquestes coses funcionen així!!


Molts ànims i ves dient!
 
Avatar de l’usuari
Unknown Pseudoartist
Usuari
Usuari
Entrades: 12
Membre des de: dc. 09 nov. 2022, 18:02
Ubicació: Unknown Lands
Contacta:

Re: Àlbum de covers metal de música de videojocs clássics de Bola de Drac Z

dc. 07 des. 2022, 00:14

Sinistre. ha escrit:
Jo entenc les teves pors i també el lògic seria que la gent es negui. Crec que potser hauries s'interessar-te primer pel que fan ells, entrar al seu circuit d'alguna manera - segur que hi han discords- i llavors fer la proposta. Potser tenen alguna idea (no de bola de drac) i també pots donar la teva ajuda... Pensa que tu també tens algo que oferir i que aquestes coses funcionen així!!


Molts ànims i ves dient!


Doncs sí, tens raò, com que estic bastant desconectat de tota la escena musical en català, o de comunitats en català en general, es mes difícil així. De fet aquet projecte va neixer a Dwelling of Duels, una comunitat internacional (en anglés) de música de videojocs i no seria posible si no estigués fortment involucrat des de molt avanç. Apareixer de sobte buscant colaboradors no es el mateix, definitivament. Mirarè de buscar altres llocs on involucrar-me mes a fons i aportar tot el pugui jo també, gràcies per la sugerencia!

Per altre banda, estic planejant preure'm aixó una mica mes suau i simplement publicar una versiò básica instrumental ben aviat, potser en juts un parell de setmanes. Si temps desprès trobo gent per a colaborar a les veus en català o en altres idiomes, o fins i tot en altres coses, doncs molt millor!

Però al menys tenir aquesta primera versiò "oficial" que per la majoria de gent probablement ja estigui tot prou bé així. De fet tot han siguit critiques bones amb les cançóns que he mostrat. Parlant amb el flautista que colabora en gaira bé tot l'album, que es d'aquells que estan constantment publicant singles a tota reu amb portades simples pero sent bona música, m'ha fet pensar que es millor així i no prestar tanta atenciò a detalls menors. I crer que així faré.

De fet ja he començat a fer una portada que encara que una mica "shitpost" crec que representa bé el el "contingut" del disc. Os presento al Porunga metal-ler :D

Imatge

Quan ho tingui tot ben acavat, tot i que no hi hagi versiò catalana d'aquella cançó, ho publicaré també a la secciò "No anime / manga" de descarregas al forum. Gràcies per tot, Sinistre! :)

P.S.: Per si a algú ho nota extrany, el nom "UPA's Chocoband" es el meu "nom de banda/grup", basant en l'acronym Unknown PseudoArtist, com m'anomena la gent dels forums anglessos. Chocoband es una broma basada en el fet de que vaig començar destrozant música amb una veu de chocobo (aquells ocellots del Final Fantasy) tarareant la melodia :D

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 17 visitants