Anime i manga en català

Moderadors: Kero, Bilkoff

 
Avatar de l’usuari
NapBuf
Usuari
Usuari
Entrades: 19
Membre des de: dl. 17 abr. 2023, 19:01
Ubicació: Kyoto, Japó

[Projecte] Restauració dels àudios existents en català de Death Note

dc. 21 juny 2023, 16:51

Doncs bé, l'altre dia vaig tornar a intentar a veure si em podía acabar Death Note des del primer capítol, i em vaig descarregar la release del Dave2 (viewtopic.php?f=50&t=20850) (Gràcies per la release!).

Per sorpresa meva no parava d'escoltar com un xiulet molt agut i emprenyador en diverses ocasions al llarg de l'episodi, Em penso que el coi de xiulet passa en major o menor mesura en tots els episodis de la sèrie (i crec que també passa en altres animes i películes, però això són figues d'un altre paner).

En vista d'això he mirat aviam si podía arreglar-ho d'alguna manera i després d'alguns dies crec que he pogut restaurar l'àudio del primer episodi prou bé. La restauració es totalment amateur i es la primera vegada que faig això així que m'agradaria veure si hi ha interès per part d'algú en el tema, si voleu que ho vagi penjant a mesura que vagi restaurant els àudios, i també m'agradaria saber per part dels usuaris més experimentats del fòrum si el que estic fent "està ben fet o no". El meu objectiu al restaurar els àudios es extreure el xiulet quirúrgicament i amb cura, modificant l'àudio original tan poc com sigui possible. Ho estic fent bé? El que no vull de cap de les maneres es carregar-me l'àudio alhora d'extreure el xiulet. Us deixo una captura de pantalla de l'espectre de l'àudio original i de l'àudio "restaurat":

https://imgsli.com/MTg3NDM3

També us deixo el primer capítol amb els tres àudios sense modificar de la release del Dave2 i el restaurat meu a partir del stereo català per a que pogueu escoltar la diferència (el xiulet s'escolta especialment bé a partir del minut 5:12 fins mes o menys el minut 8, i després de forma intermitent per tot l'episodi)

https://mega.nz/file/EVAkxKAT#6HOGTwsEk ... SkyDkdJljQ
 
Avatar de l’usuari
wachimiro
Moderadors
Moderadors
Entrades: 1968
Membre des de: dg. 19 feb. 2006, 16:53

Re: [Projecte] Restauració dels àudios existents en català de Death Note

dj. 22 juny 2023, 03:26

Jo vaig veure aquesta versió i no vaig notar cap problema amb els àudios.
viewtopic.php?f=11&t=20894
Aquí la tens en streaming per si vols verificar si te el mateix problema que la versió d'en Dave2, https://anidd.space/deathnote/
Pass: animelliure
Si teniu cap problema per descarregar amb JDownloader feu servir aquesta versió i actualitzeu aquí la trobareu. -->>JDownloader <<--
 
Avatar de l’usuari
NapBuf
Usuari
Usuari
Entrades: 19
Membre des de: dl. 17 abr. 2023, 19:01
Ubicació: Kyoto, Japó

Re: [Projecte] Restauració dels àudios existents en català de Death Note

dj. 22 juny 2023, 06:13

Crec que segueix tenint el mateix problema amb els àudios (m'ho he escoltat i mirat l'espectre i es lo mateix). Però si no ho sentiu...potser sóc jo el que té les orelles massa sensibles? O potser són els auriculars els que em fallen? Hmm bé en aquest cas potser no serà necessari el projecte, gràcies per l'input! =)
 
Avatar de l’usuari
Ereza
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 366
Membre des de: dt. 03 feb. 2015, 21:59

Re: [Projecte] Restauració dels àudios existents en català de Death Note

dj. 22 juny 2023, 09:29

NapBuf ha escrit:
Crec que segueix tenint el mateix problema amb els àudios (m'ho he escoltat i mirat l'espectre i es lo mateix). Però si no ho sentiu...potser sóc jo el que té les orelles massa sensibles? O potser són els auriculars els que em fallen?

Jo no ho sento, però... pot ser simplement perquè ets més jove que nosaltres. Mira aquest vídeo per a comprovar-ho: https://youtu.be/zUmbmssqHOY

Jo tinc 36 anys i no sento res més enllà dels 15000 Hz. Imagino que tu no arribes als 30, però també pot ser pels auriculars. Si a l'espectre es veu clarament, com és el cas, el problema el tenim els altres per ser massa "iaios", així que jo t'animaria a continuar refent els àudios.

Sobre per què hi ha aquest soroll en sèries antigues... m'ensumo que té alguna cosa a veure amb els televisors o monitors de tub. Deixo un altre vídeo: https://youtu.be/RA5UiLYWdbM

En fi, més enllà de la curiositat, jo t'animo a continuar perquè les futures generacions puguin sentir l'àudio com cal :P
Imatge
 
Avatar de l’usuari
NapBuf
Usuari
Usuari
Entrades: 19
Membre des de: dl. 17 abr. 2023, 19:01
Ubicació: Kyoto, Japó

Re: [Projecte] Restauració dels àudios existents en català de Death Note

dv. 23 juny 2023, 12:14

Doncs si, jo no arribo als 30, tinc 27 anys. Mirant el video puc escoltar mes o menys fins als 18000Hz amb els auriculars (Koss Porta Pro), i ja et dic jo que el xiulet que s'escolta als àudios de Death note es bastant emprenyador, em fa venir mal de cap a mi (se sent com si tingues Tinnitus). Tot i així, a veure si algú altre es capaç de sentir el xiulet per confirmar-ho.

Pel que fa al projecte doncs tiraré endavant i quan els tingui refets (aviso que extreure el xiulet quirúrgicament es un procés més feixuc i porta més temps que simplement passar un filtre de "reducción de ruido" a tot l'àudio) els penjaré un altre cop. Gràcies per l'input!
 
Avatar de l’usuari
dani98
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 338
Membre des de: dc. 03 juny 2015, 21:41
Ubicació: Vic

Re: [Projecte] Restauració dels àudios existents en català de Death Note

dv. 23 juny 2023, 15:13

Jo tinc 25 anys i ho sento. Tinc uns auriculars de 15€ xd. He escoltat el teu àudio i ja no té el xiulet molest. He escoltat el japonès i sembla que en aquesta part hi ha com un so en blanc (xiulet en els silencis). A veure els que dominen més què diuen.

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants