Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 657
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dg. 29 ago. 2021, 23:13

Ostiass! l'April Lavigne saludant al Top 10 Tomatic.
Gràcies a aquest programa avui dia segueixo escoltant Green Day, per part meva vaig descobrir aquest grup gràcies a aquest programa.

El mes similar al Top10 Tomátic avui dia es el MTVMusic.
Este es el camino
 
Avatar de l’usuari
terminator
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3015
Membre des de: dt. 29 jul. 2008, 11:18

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

ds. 25 set. 2021, 00:11

 
Avatar de l’usuari
kokuin
Usuari
Usuari
Entrades: 7
Membre des de: dv. 26 març 2021, 18:12

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

ds. 02 oct. 2021, 20:25

Les experiències que tinc amb el K3 i el 3xl van des del consum total de totes les series emeses fins la seva web. Era com un ritual veure les sèries al migdia Fushigi yuugi, Utena, etc. A la tarda Slam dunk, yuyu hakusho, love hina, orphen... Iinclòs de nit on emetien series com Serial experiments Lain, Boogiepop Phantom, Evangelion... I els caps de setmana també més anime! Vaig descobrir un munt d'animes fantàstics! Em va agafar en plena adolescència i entre les bones estones de televisió i la web on estava actiu al fòrum i al xat del 3xl em van fer passar molt bones estones. :cor:
Evangelion a la nit:
https://www.youtube.com/watch?v=xcNTTk4ADrU

Caps de setmana Furi Kuri!
https://www.youtube.com/watch?v=tIrWplTnOF8

La xarxa!
https://www.youtube.com/watch?v=dAqyW0KymxM
 
Avatar de l’usuari
terminator
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3015
Membre des de: dt. 29 jul. 2008, 11:18

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

ds. 02 oct. 2021, 22:29

kokuin ha escrit:
Les experiències que tinc amb el K3 i el 3xl van des del consum total de totes les series emeses fins la seva web. Era com un ritual veure les sèries al migdia Fushigi yuugi, Utena, etc. A la tarda Slam dunk, yuyu hakusho, love hina, orphen... Iinclòs de nit on emetien series com Serial experiments Lain, Boogiepop Phantom, Evangelion... I els caps de setmana també més anime! Vaig descobrir un munt d'animes fantàstics! Em va agafar en plena adolescència i entre les bones estones de televisió i la web on estava actiu al fòrum i al xat del 3xl em van fer passar molt bones estones. :cor:
Evangelion a la nit:
https://www.youtube.com/watch?v=xcNTTk4ADrU

Caps de setmana Furi Kuri!
https://www.youtube.com/watch?v=tIrWplTnOF8

La xarxa!
https://www.youtube.com/watch?v=dAqyW0KymxM


I tens algo gravat de aquells maravellosos anys?
 
Avatar de l’usuari
taketokun
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1108
Membre des de: dg. 17 gen. 2010, 21:28

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

ds. 02 oct. 2021, 22:47

kokuin ha escrit:
Les experiències que tinc amb el K3 i el 3xl van des del consum total de totes les series emeses fins la seva web. Era com un ritual veure les sèries al migdia Fushigi yuugi, Utena, etc. A la tarda Slam dunk, yuyu hakusho, love hina, orphen... Iinclòs de nit on emetien series com Serial experiments Lain, Boogiepop Phantom, Evangelion... I els caps de setmana també més anime! Vaig descobrir un munt d'animes fantàstics! Em va agafar en plena adolescència i entre les bones estones de televisió i la web on estava actiu al fòrum i al xat del 3xl em van fer passar molt bones estones. :cor:
Evangelion a la nit:
https://www.youtube.com/watch?v=xcNTTk4ADrU

Caps de setmana Furi Kuri!
https://www.youtube.com/watch?v=tIrWplTnOF8

La xarxa!
https://www.youtube.com/watch?v=dAqyW0KymxM


Jo boogiepop phantom no la recordo pas. Els animes nocturns del programa 3xl (no del canal posterior) van ser primer evangelion a doble capitol i despres lain, deixant el 13 capitol sense emetre
 
Avatar de l’usuari
connedi
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 644
Membre des de: dc. 10 ago. 2005, 18:42

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dt. 05 oct. 2021, 02:07

L'anunci de furi kuri diu que a partir del 31 de febrer?
 
Avatar de l’usuari
anonimoanonimez
Usuari
Usuari
Entrades: 7
Membre des de: dg. 04 jul. 2021, 01:49

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dt. 19 oct. 2021, 00:01

Cuando te pones a pensar en ello es increíble el tipo de series que se emitían por aquel entonces, había cosas muy poco conocidas y muy fuera del mainstream. Hoy en día no se pillarían licencias como Neo Ranga, Ai Yori Aoshi y cosas así. Estoy muy agradecido al K3 por haberme permitido ver "rarezas" como estas en una época pre internet
 
Avatar de l’usuari
taketokun
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1108
Membre des de: dg. 17 gen. 2010, 21:28

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dt. 19 oct. 2021, 11:59

no es que fos increible (a dia d'avui potser si) es que emetien part eel que les llicenciataries locals tenien llicenciat, es a dir, series que havien comprat selecta o jonu per editar tant en fisic com per vendre a tv, o series de luk i arait que nomes distribuien cuasi exclusivament per tv (i utena i city hunter 3 per part de dinamyc sk)

i tot i aixi, es van quedar forces series sense comprar (ja en aquell moment no hi havia diners per tot). aixi de memoria de jonu mai van comprar chobits, ceres, hand maid, may, dual, patlabor, samurai deeper kyo, super gals, happy lesson, melodia del olvido, teatre de rumiko o heat guy y de selecta blood + (la va emetre tv2 de matinada), golden boy (logic, massa forta) ghost in the sell sac, ergo proxy, wolf rain, raxhephon, hellsing, samura 7, gun x sword o gasaraki (realment les llicencies de selecta d'aquella epoca eren força adultes)

i el mateix passava al programa manga, tot el que emetia eren titols ja disponibles en vhs en castella (except 3 o 4 que van sortir abans pel manga o que inclus no van sortir en vhs) i si a dia d'avui tornes el 3xl pasaria igual, emetrien series que ja estiguessin llicenciades per que es mes facil, i com a molt, si alguna fos molt demanada, preguntarien a la llicenciataria si la podrien aconseguir (alguna cosa semblant alque va passar amb selecta i inuyasha kanketsu-hen o amb jonu/savor y bleach o arait amb conan y one piece, que van comprar capitols tans sols per emetre aqui)
 
Mrs. Hargreaves
Usuari
Usuari
Entrades: 5
Membre des de: dg. 11 abr. 2021, 14:19

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

ds. 23 oct. 2021, 12:49

Bon dia!

Només dir que 3XL era tot per mi! De mirar animes al matí, migdia i a la tarda! No sé perquè però recordo sobretot veure Doraemon ben aviat al mati, Shin Chan els migdies i Detectiu Conan després de Kenan i Kel!
Mare meva, no han passat anys ni res!
 
Avatar de l’usuari
Aleph
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dv. 18 juny 2021, 17:38
Ubicació: Barcelona

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dg. 14 nov. 2021, 16:00

Acabo de veure la conferència que van fer al saló del manga 2021 sobre el 3XL i teníeu raó els que dèieu que van deixar de doblar openings perquè els propietaris dels animes no els deixaven; el Bola de Drac Kai va ser una excepció que els hi van demanar expressament.


(Per cert, m'ha fet gràcia que en un moment han comentat que l'anime torna a ser algo normal de veure entre els nens; això us sona d'haver-ho vist?)
 
Noín
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2054
Membre des de: dg. 21 març 2004, 18:00
Contacta:

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dt. 16 nov. 2021, 09:58

Aleph ha escrit:

(Per cert, m'ha fet gràcia que en un moment han comentat que l'anime torna a ser algo normal de veure entre els nens; això us sona d'haver-ho vist?)

Penso que si. A les escoles ho veig, a cada clase smpre hi ha algun aficionat llegint manga y veient anime . El que pasa es que ara no h veuen per la tele(perque no n'hi ha) sinó per internet.El qe si que s'ha perdut és el mirador ocasiona d'anime, que no era un gran consumidor d'anime pero veia coses que s'oferien per TVL'exit que el salo del manga té any rere any també és per això, no només pels ja mes veterans.A més en certa manera s'ha afluixat l'stigma que gent rara que antigament tenien els otakus(si bé ara molts fan sevir el terme otaku per parlar de gent qu no es dutxa mai) i veure'n a cada classe no sorpren
 
Ender11
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 118
Membre des de: dj. 28 ago. 2014, 19:12

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dc. 17 nov. 2021, 19:52

Doncs la meva cosina de 10 anys ja s'ha afficionat amb l'anime també i té molts companys/es de classe que també son "otakus", les pel·licules les veu en català (cinemes) i les series en castellà perque l'anime en català es escas, només tenim el Detectiu Conan i gracies. Es una pena que TV3 no s'aprofiti per recuperar l'interés dels joves en parlar en català com ho va fer amb Bola de Drac (collons, fins i tots els espanyols la veien en català xD) ja que en Espanya dubto molt que emetin nous animes interessants a menys que siguin per aprofirar comercials de videojocs com Pokemon, Inazuma Eleven i Yokai Yatch (aquests dos ultims ja no s'emeten), i més sabent que ara tot lo bo esta en streaming...

Per ara li he passat alguns animes que ha emitit el K3 i 3xl, i la veritat es que li encanta. A vegades penso que la nostra generació (la que va poder veure el 3xl) tenim el deure de mantenir viu l'anime en català a futures generacións.
 
Avatar de l’usuari
Aleph
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dv. 18 juny 2021, 17:38
Ubicació: Barcelona

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

ds. 18 des. 2021, 19:47

Noín ha escrit:
El qe si que s'ha perdut és el mirador ocasiona d'anime, que no era un gran consumidor d'anime pero veia coses que s'oferien per TV


AQUEST és el problema.

Com és que se't considera un friki per haver vist, jo què sé, Berserk o FLCL, comparat a haver vist Bola de Drac, si tots dos són anime?

Doncs perquè BdD sortia a la tele en època prime time, i per tant tothom el veia (inclòs la meva àvia que no sap ni el que és l'anime) comparat a altres animes que els has de buscar tu, i el fet d'esforçar-te a buscar animes en comptes d'absorbir passivament el que surt a la tele fa de tu un friki.

El gran benefici del 3XL era el fet de que omplir la graella televisiva amb anime generava un munt d'audiència "casual" amb la qual podies connectar a través de l'anime sense comprometre l'experiència pels otakus autèntics, pels quals sempre quedaven els aspectes més niche (manga en paper, anime en VOS, cosplay, merchandising, doujin...)

Si a dia d'avui als amos de les xarxes socials se'ls hi anés l'olla i manipulessin els algoritmes per tal de promoure manga i anime a punta pala, tindria un efecte semblant a el que va tenir el 3XL en el seu temps.
 
XenoVageta
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 88
Membre des de: ds. 15 abr. 2017, 19:28

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dj. 23 des. 2021, 16:25

No hi ha habut res com Bola de Drac, que de tant genial serie + doblatje, hagués pogut fer parlar i entendre catala a mitg món :) , nomes del interes.
 
Ender11
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 118
Membre des de: dj. 28 ago. 2014, 19:12

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dg. 09 gen. 2022, 19:51

Jo crec que l'unic "3XL" que podría existir i no seria ni canals ni streaming (contingut anime nou a la nostra terra), seria Coalise Studio que promet el doblatge amb català sense subvencions de TV3 de series d'anime, la que portaran aquest any es Spice and Wolf que afirmen que tindrá doblatge en català. Ja es alguna cosa. Es nova pero van fer un doblatge castellà magistral amb Cells at Work i la de Atelier, es una distrubuidora petita pero molt competent (apreneu Selecta i companyia)

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 18 visitants