Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

 
Avatar de l’usuari
taketokun
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1108
Membre des de: dg. 17 gen. 2010, 21:28

Re: Novetats TVC

dl. 26 set. 2022, 11:07

Minepika552 ha escrit:
RudraCNG ha escrit:
Jo espero que sigui cert que hi ha certa prioritat amb One Piece. Fa cosa de 3 setmanes vaig escriure a la CCMA preguntant-hi i em van dir que era massa cara i que un canal públic no s'ho podia permetre. Si finalment fan un esforç s'agrairia molt, és una sèrie en voga que donaria prestigi al canal i que agrada tant als nostàlgics del 3XL com a les noves generacions (no pun intended).

Per descomptat si la porten de nou espero que siguin nous capítols, no reemissions. Si tingués un tracte com el Conan en 3 o 4 anys ens podríem reenganxar més o menys al Japó.

I doncs com és que fa uns 15 anys se la van poder permetre? Jo crec que amb això no t'han dit la veritat perquè abans sent una cadena televisiva amb encara menys recursos van poder destinar molts més diners al doblatge.
A més a més, que jo sàpiga sempre va xulegant TV3 que són el canal més vist d'Espanya, si ho són haurien de tenir diners de sobre dels anuncis com per permetre el doblatge de one piece no? Que jo m'imagino que Kimetsu no Yaiba no ha de ser pas molt barata sabent la popularitat que té actualment. :hum:.


pel que sembla, amb one piece, a dia d'avui, hi ha un problema per poder llicenciarla. quin? qui sap, potser massa diners, potser la llicencia esta congelada a l'espera de veure que pasa amb el live action de netflix, hi ha moltes variants. i el mateix passa amb bola (suposo que aqui ha tingut a veure que comedy central tambe l'estreni avui)

sobre que tv3 es la mes vista d'espanya, no se d'on ho treus, en tot cas sol ser la mes vista de catalunya, excetpe algun mes que hi hagi algun esdeveniment esporitu en obert en alguna altra cadena estatal tipus mundial o eurcopa.

tambe pensa que no val per res que tv3 sigui la mes vista amb un 13 o 14% d'audicencia pero despres el super3 no arribi al 1%, ja que el supera tant el 3/24 com l'esport3.

sobre kimetsu, doncs suposo que aquesta, al ser de selecta vision es mes facil d'obtenir, fixat que my hero, nomes les pelis son de selecta i per aixo emetran la primera.

sembla que al final tornarem a l'epoca del 2000-2006 on ens passaven a la tele series que abans havien estat en dvd o en altres autonomiques (amb alguna excepcio) pero com que ara hi ha mes pirateig i mes plataformes legals, a alguns els hi fa l'efecte que abans apostaven mes per animes exclusius, pero animes que estiguin en catala i no en castella n'hi molt pocs (dr slump, yawara, jeanne, bessones st claire, alguna ova del manga), i normalment era perque la distribuidora no aconseguia vendre'l a cap altre canal
 
Avatar de l’usuari
Minepika552
Usuari
Usuari
Entrades: 12
Membre des de: dt. 05 jul. 2022, 22:45
Contacta:

Re: Novetats TVC

dl. 26 set. 2022, 14:44

taketokun ha escrit:
Minepika552 ha escrit:
RudraCNG ha escrit:
Jo espero que sigui cert que hi ha certa prioritat amb One Piece. Fa cosa de 3 setmanes vaig escriure a la CCMA preguntant-hi i em van dir que era massa cara i que un canal públic no s'ho podia permetre. Si finalment fan un esforç s'agrairia molt, és una sèrie en voga que donaria prestigi al canal i que agrada tant als nostàlgics del 3XL com a les noves generacions (no pun intended).

Per descomptat si la porten de nou espero que siguin nous capítols, no reemissions. Si tingués un tracte com el Conan en 3 o 4 anys ens podríem reenganxar més o menys al Japó.

I doncs com és que fa uns 15 anys se la van poder permetre? Jo crec que amb això no t'han dit la veritat perquè abans sent una cadena televisiva amb encara menys recursos van poder destinar molts més diners al doblatge.
A més a més, que jo sàpiga sempre va xulegant TV3 que són el canal més vist d'Espanya, si ho són haurien de tenir diners de sobre dels anuncis com per permetre el doblatge de one piece no? Que jo m'imagino que Kimetsu no Yaiba no ha de ser pas molt barata sabent la popularitat que té actualment. :hum:.


pel que sembla, amb one piece, a dia d'avui, hi ha un problema per poder llicenciarla. quin? qui sap, potser massa diners, potser la llicencia esta congelada a l'espera de veure que pasa amb el live action de netflix, hi ha moltes variants. i el mateix passa amb bola (suposo que aqui ha tingut a veure que comedy central tambe l'estreni avui)

sobre que tv3 es la mes vista d'espanya, no se d'on ho treus, en tot cas sol ser la mes vista de catalunya, excetpe algun mes que hi hagi algun esdeveniment esporitu en obert en alguna altra cadena estatal tipus mundial o eurcopa.

tambe pensa que no val per res que tv3 sigui la mes vista amb un 13 o 14% d'audicencia pero despres el super3 no arribi al 1%, ja que el supera tant el 3/24 com l'esport3.

sobre kimetsu, doncs suposo que aquesta, al ser de selecta vision es mes facil d'obtenir, fixat que my hero, nomes les pelis son de selecta i per aixo emetran la primera.

sembla que al final tornarem a l'epoca del 2000-2006 on ens passaven a la tele series que abans havien estat en dvd o en altres autonomiques (amb alguna excepcio) pero com que ara hi ha mes pirateig i mes plataformes legals, a alguns els hi fa l'efecte que abans apostaven mes per animes exclusius, pero animes que estiguin en catala i no en castella n'hi molt pocs (dr slump, yawara, jeanne, bessones st claire, alguna ova del manga), i normalment era perque la distribuidora no aconseguia vendre'l a cap altre canal

Gràcies per l'explicació. Ara em sembla bastant més raonable, lo de que TV3 és la més vista ho trec que ha vegades feien aquells rankings de cadenes entre anuncis (fa temps que no ho fan però fa 5-6 mesos encara ho feien. Segons ells eren la cadena més vista dels últims mesos. No van especificar mai si parlaven de Espanya o només Catalunya). Tot i això, la teva explicació sembla bastant raonable tot i que trobo que podrien fer una mica més d'esforç per les llicències.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Lluis_Cat
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 163
Membre des de: ds. 05 ago. 2017, 12:48
Ubicació: Badalona
Contacta:

Re: Novetats TVC

dc. 28 set. 2022, 16:38

Avui han fet la presentació del nou canal SX3, qui se l'hagi perdut té tota la informació aquí!: https://premsasx3.info/SX3
 
Noín
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2053
Membre des de: dg. 21 març 2004, 18:00
Contacta:

Re: Novetats TVC

dv. 30 set. 2022, 17:20

Sembla ser que a més de les noves series, en l'apartat "hora boomer" s'emetrà Yu Yu hakusho a les 22h. Em sembla una nticia extraordinaria, una grandissima serie
 
Avatar de l’usuari
proslambanomenos
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 36
Membre des de: dt. 02 abr. 2013, 23:26

Re: Novetats TVC

dc. 02 nov. 2022, 18:59

Com que veig que no hi ha nou tema per fer seguiment del SX3 ho comento per aquí, se sap si al nou canal emetran tots els capítols de Haikyu i Kimetsu que hi han disponibles, o només algunes temporades? En el cas de Kimetsu, per exemple, l'Amazon només té la primera temporada i no em consta que existeixi doblatge castellà de les següents, per això el meu dubte.

I a part d'això, es coneix cap programació de pròximes estrenes d'anime i pel·lícules?

Estaria interessant tenir un apartat dedicat al nou canal per fer seguiment de tot el que vagi sortint.
 
Akrit84
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 52
Membre des de: dt. 29 des. 2020, 16:15

Re: Novetats TVC

dc. 02 nov. 2022, 19:06

De Haikyu han comprat quatre temporades i de Kimetsu només la primera. Se sap que la CCMA està interessada en adquirir la segona temporada de Kimetsu però per les temàtiques que hi apareixen no tendria cabuda al SX3.

Pel que fa a properes estrenes, encara queda per estrenar-se Ronja, que segurament substitueixi la emissió de Kimetsu, que serà la primera sèrie en acabar, i encara falta que emetin la pel·lícula de My Hero Academia. De moment no s'han anunciat més animes, tot i que la directora d'infantils Laia Servera va dir en un directe que al gener i al març n'arribarien de noves, sobretot shojos.
 
Avatar de l’usuari
proslambanomenos
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 36
Membre des de: dt. 02 abr. 2013, 23:26

Re: Novetats TVC

dc. 02 nov. 2022, 19:49

Akrit84 ha escrit:
De Haikyu han comprat quatre temporades i de Kimetsu només la primera. Se sap que la CCMA està interessada en adquirir la segona temporada de Kimetsu però per les temàtiques que hi apareixen no tendria cabuda al SX3.

Pel que fa a properes estrenes, encara queda per estrenar-se Ronja, que segurament substitueixi la emissió de Kimetsu, que serà la primera sèrie en acabar, i encara falta que emetin la pel·lícula de My Hero Academia. De moment no s'han anunciat més animes, tot i que la directora d'infantils Laia Servera va dir en un directe que al gener i al març n'arribarien de noves, sobretot shojos.


Gracies!

Per curiositat, quines són aquestes temàtiques de Kimetsu que no tindrien cabuda al SX3?

Bona notícia lo de Ronja, no ho sabia i mira que la tenia pendent de veure desde que es va anunciar. Tant de bo a poc a poc vagin tornant rescatant les produccions de Ghibli.
 
Akrit84
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 52
Membre des de: dt. 29 des. 2020, 16:15

Re: Novetats TVC

dc. 02 nov. 2022, 19:56

Una part de la temporada passa al barri roig.

Tallar caps, trencar ossos, dir paraulotes, cap problema. Però barri roig inacceptable xD
 
Avatar de l’usuari
proslambanomenos
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 36
Membre des de: dt. 02 abr. 2013, 23:26

Re: Novetats TVC

dc. 02 nov. 2022, 20:05

Realment no sé què passa al barri roig, però si ja s'han compromès a portar la sèrie no li veig sentit a no continuar per una temàtica específica.
 
Akrit84
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 52
Membre des de: dt. 29 des. 2020, 16:15

Re: Novetats TVC

dc. 02 nov. 2022, 20:24

Bé, han dit que tenen interés en continuar la sèrie. Al cap i a la fi, és de les que està fent més números en digital. Potser emeten la segona temporada a l'espai de l'hora Boomer o per quan la puguin comprar potser ja existeix un espai juvenil. Van dir fa poc que tenien interés en fer contingut per aquesta franja.
 
Avatar de l’usuari
pinya
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 117
Membre des de: ds. 21 gen. 2012, 23:43

Re: Novetats TVC

ds. 05 nov. 2022, 13:36

El nou SX3 ja fa quasi un mes que va començar, algú sap on mirar les dades d'audiència per veure com li està anant? Espero que tinguin bons resultats i segueixin portant més i més animes. M'agradaria que el canal pugui arribar a ser el que va ser el Super3 dels anys '90, quins records amb tantes sèries que van marcar la meva infància!
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 657
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Novetats TVC

ds. 05 nov. 2022, 17:25

pinya ha escrit:
El nou SX3 ja fa quasi un mes que va començar, algú sap on mirar les dades d'audiència per veure com li està anant? Espero que tinguin bons resultats i segueixin portant més i més animes. M'agradaria que el canal pugui arribar a ser el que va ser el Super3 dels anys '90, quins records amb tantes sèries que van marcar la meva infància!

A l'app del firestick tinc l'SX3 i es pot veure un "TOP de lo més vist" Kimetsu Haikyuu es sitúa entre els llocs 3 y 5, el més vist en primer lloc és l'InfoK.
Este es el camino
 
Avatar de l’usuari
taketokun
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1108
Membre des de: dg. 17 gen. 2010, 21:28

Re: Novetats TVC

dg. 06 nov. 2022, 12:46

pinya ha escrit:
El nou SX3 ja fa quasi un mes que va començar, algú sap on mirar les dades d'audiència per veure com li està anant? Espero que tinguin bons resultats i segueixin portant més i més animes. M'agradaria que el canal pugui arribar a ser el que va ser el Super3 dels anys '90, quins records amb tantes sèries que van marcar la meva infància!

al web elmondelatele, cada dia van possant les audiencies per sobra, i normalment, pel que fa a canals infantils i miran l'audiencia per al public objectiu (6-14) sol ser entre segona i tercera opcio. La primera opcio sempre es boing, i el segon a dies es sx3 id'altres clan. l'ultima opcio sol ser disney, tot i que algun dia tambe l'ha sigut sx3

tambe si mirem nomes les audiciecies generals dels infantils en castella, podem veure que la majoria de vegades, el programes que mes audiencia tenen son a partir de les 21 h, ja que aquets canals emeten 24h per tdt, cosa que no fa sx3.

Per posar un exemple, aquest divendres el mes vist a tdt de boing va ser

CINE: CANTA (21H)
DORAEMON (20:20)
THUNDERMAN (17H)
THUNDERMAN (23H)

a CLAN

CINE: ZAPATOS ROJOS (21:15)
PISTAS DE BLUE (17H)
100 COSAS QUE HACER (20:53)
CINE DIXIE (22.40)
CINE AMOR CON PREAVISO (23:55)

y a DISNEY

CINE LOS INCREIBLES (21:45)
CINE TURBO (20H)
LOS GREEN (08H)
PRODIGIOSA (17:30H)

eldijous, l'ultim dia que han possat dades del sx3, l'audicencia diaria dels canals de 6 a 22h ide nois de 4 a 12 anys va ser

BOING 16.3%
CLAN 14;1%
SX3 2.6%
DISNEY 2,4%

I de moment la mitja mensual amb les 24 h (sc3/33) i publica de totes les edats es del 0,5%

pel que fa a reproduccions online, la versio oficial es que han millorat notablement les reproduccions dels mesos anteriors
 
Ender11
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 118
Membre des de: dj. 28 ago. 2014, 19:12

Re: Novetats TVC

dg. 06 nov. 2022, 12:49

Bluepheasant ha escrit:
A l'app del firestick tinc l'SX3 i es pot veure un "TOP de lo més vist" Kimetsu Haikyuu es sitúa entre els llocs 3 y 5, el més vist en primer lloc és l'InfoK.


De fet, el que més es veu a part de l'InfoK es Kimetsu no Yaiba, El detectiu Coan, Yu Yu Hakusho i Haikyuu, les series de ficció sembla que pocs ho veuen ja que no es veu en el ranking de lo mes vist en ningun moment, es un punt que TV3 te que saber que el que més li agrada el public juvenil es l'anime en principi i que no cometin un altre cop l'error de treure-ho tot l'anime excepte un com ho van fer amb l'era de la familia dels supers, l'unic anime que menys es veu es Inazuma Eleven, pero suposso perque es per un public mes juvenil, a part de que molts ja ho han vist en castellà, si emeten les temporades que no han emitit en Espanya podria tindre més audiencia, per no dir que van massa de pressa, 10 capitols per setmana.

Jo crec que el 33 tindria que passar-se cap cal canal Esport3, així podrian emitir Kimetsu no Yaiba amb mes seguretat encara que es vegi més tard i de pas podrian ampliar per possar mes anime o ampliar les series de l'hora boomer. De totes maneres ja han comfirmat que possaran mes animes i mes variats com shoujos.
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 657
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Novetats TVC

dg. 06 nov. 2022, 13:16

Catalunya Radio: Anime, el gran aliat per recuperar l'ús social del català?
https://www.ccma.cat/catradio/lofici-de ... a/3193548/

Interessant entrevista i espero que l'anime en català hagi tornat per quedar-se.
Este es el camino

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 16 visitants