Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

 
Avatar de l’usuari
RudraCNG
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 97
Membre des de: dg. 13 des. 2020, 20:37
Ubicació: Catalunya

Re: El Detectiu Conan al X3: Nous capítols ja disponibles en emissió i al web del X3!

dj. 01 juny 2023, 12:11

En defensa del meu gremi, primer de tot cal dir que probablement el capítol original es va doblar des del francès (no les tinc totes, amb això) i ara es fa des del japonès. En aquest cas, em semblaria poc professional que, per tal de mantenir el diàleg català de l'original, no respectessin el text japonès. I sí, tot i que sembli que no costa res, sí que costa anar mirant els capítols originals. Segurament el traductor no té ni els mitjans (el capítol no és de forma "legal" enlloc, ni és realista que es posi a cercar webs "alternatives" per descarregar-lo) ni temps. Jo no soc traductor audiovisual, però, quan treballo, normalment els encàrrecs de traducció te'ls envien amb el temps ajustadíssim. És poc habitual tenir temps per fer aquestes tasques addicionals. És que fins i tot és probable que ni sabessin/recordessin que es tracta d'un remake. Penseu que el traductor no ha de ser fan de la sèrie (i ja va bé que no ho sigui).

De les veus no tinc gaire a dir. De vegades, quan em poso algun capítol clàssic després d'una tongada de capítols nous em sobta sentir les veus amb el to i intensitat diferents, però suposo que deu ser normal perquè els actors es fan grans. Jo desitjo que aguantin tant com puguin. M'encanta que segueixin sent els mateixos protagonistes des de fa tant de temps.
 
Avatar de l’usuari
Saggio
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 217
Membre des de: dc. 18 juny 2014, 09:47

Re: El Detectiu Conan al X3: Nous capítols ja disponibles en emissió i al web del X3!

dj. 01 juny 2023, 14:59

Noín ha escrit:
Recordo la Monica Padros en l'original fent de Reiko cridant, super esverada, i la noia que ho ha fet ara és inacapaç d'aixecar el to.


Això és el que més va cantar per mi del doblatge, el personatge cabrejat i l'actriu parlant normal. El moment de la revelació també va patir un fort downgrade ja que no hi ha gens de dramatisme a diferència de l'episodi antic.

Aquest remake no aporta absolutament res, pensava que els assassinats no serian tan off-camera, però ni això.
 
Avatar de l’usuari
RudraCNG
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 97
Membre des de: dg. 13 des. 2020, 20:37
Ubicació: Catalunya

Re: El Detectiu Conan al X3: Nous capítols ja disponibles en emissió i al web del X3!

dj. 01 juny 2023, 18:25

De fet jo quan vaig saber que el capítol 1.000 era el remake d'un altre capítol em vaig quedar parat. Em pensava que farien un especial d'alguna mena o l'adaptació d'un capítol important del manga, però un remake? Quin sentit té?
 
Noín
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2054
Membre des de: dg. 21 març 2004, 18:00
Contacta:

Re: El Detectiu Conan al X3: Nous capítols ja disponibles en emissió i al web del X3!

dv. 02 juny 2023, 15:44

A veure els guions de la serie sempre han vingut del japonés o l'anglès, res de francés.De fet a nivell de guió jo no vaig notar gaire diferència la veritat.

realment Aoyama s'hauria de plantejar ja un final de la història, basicament perque seugir l'anime és tediós i aovrridissim amb tant de farciment i hisòries així. Em sap greu, pèrò Conan em genera 0 interés, és molt avorrit
 
Avatar de l’usuari
thegarfel
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 344
Membre des de: dt. 19 feb. 2013, 15:36
Ubicació: Nascut a Gironella, allà per Berga. Ara donant voltes pel món (xq ma germana és una plasta)

Re: El Detectiu Conan al X3: Nous capítols ja disponibles en emissió i al web del X3!

ds. 03 juny 2023, 12:20

Noín ha escrit:
realment Aoyama s'hauria de plantejar ja un final de la història, basicament perque seugir l'anime és tediós i aovrridissim amb tant de farciment i hisòries així. Em sap greu, pèrò Conan em genera 0 interés, és molt avorrit


O sigui, que l'autor d'un manga hauria d'acabar el seu manga perquè l'adaptació audiovisual que se'n fa va a càrrec d'uns altres paios que fan el que marca les necessitats d'un medi completament diferent... no t'agrada?

Totalment d'acord.

I jo afegeria que com en Gosho viu a quatre passes de casa meva doncs que l'acabi aviat, aviam si em pot venir a fregar els plats amb tot aquest temps lliure que tindrà, que ho trobo tediós i avorridíssim!
 
Noín
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2054
Membre des de: dg. 21 març 2004, 18:00
Contacta:

Re: El Detectiu Conan al X3: Nous capítols ja disponibles en emissió i al web del X3!

ds. 03 juny 2023, 15:31

Estalviat el sarcasme
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 657
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: El Detectiu Conan al X3: Nous capítols ja disponibles en emissió i al web del X3!

dg. 04 juny 2023, 01:45

thegarfel ha escrit:
COMPARATIVA DE DOLBATGE - EL DETECTIU CONAN: EPISODI 11 vs EPISODI 1001

Uff la comparació es odiosa com diu el refrany, Segurament ni l'equip tèncic ni sabíen que era un Remake, podríen haber considerat que almenys la Cristina Mauri tornes a ser la veu de la Narumi Asai en comptes d'un altre actriu.
Segur que están doblant a correcuita.
Este es el camino
 
seiyuubcn
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 184
Membre des de: dj. 27 gen. 2011, 22:42

Re: El Detectiu Conan al X3: Nous capítols ja disponibles en emissió i al web del X3!

dv. 09 juny 2023, 23:41

Algú sap quants capítols els hi queda per acabar d'emetre els 100 nous que havien comprat? Jo he desconnectat bastant, perquè segueixo altres sèries que treuen els capítols de la web si no els veus ràpid (Inuyasha, la nova de Sakura, etc), però espero tornar-me a posar amb Conan aviat. M'imagino que abans de les vacances d'estiu hauran acabat d'emetre la tongada de capítols nous...
 
conan_1989
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 654
Membre des de: dv. 11 abr. 2008, 08:33

Re: El Detectiu Conan al X3: Nous capítols ja disponibles en emissió i al web del X3!

dg. 11 juny 2023, 09:35

seiyuubcn ha escrit:
Algú sap quants capítols els hi queda per acabar d'emetre els 100 nous que havien comprat? Jo he desconnectat bastant, perquè segueixo altres sèries que treuen els capítols de la web si no els veus ràpid (Inuyasha, la nova de Sakura, etc), però espero tornar-me a posar amb Conan aviat. M'imagino que abans de les vacances d'estiu hauran acabat d'emetre la tongada de capítols nous...


Demà emeten el 1025 númeració japonesa "El repte de la Momiji Ooka (II)". Van començar al 941, suposo que arribaran fins al 1040, aproximadament, potser van dir 100 i són un o dos més o menys. A 8 episodis nous per setmana (2 diaris de dilluns a dijous), el 22 de juny arribaríem al 1040. Així que més o menys per aquestes dates, a no sigui que hagin comprat més nous, però ho dubto molt.

Recordeu que a la web del X3 teniu tots els episodis per veure!
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 657
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: El Detectiu Conan al X3: Nous capítols ja disponibles en emissió i al web del X3!

dt. 13 juny 2023, 00:59

Queden 2 mesos per la peli i desde les últimes 2 que s'han estrenat em segueixo preguntant si hi ha una necesitat imperiosa de que surtin tots els personatges principals de la policía metropolitana o de transit.
Quan vaig veure "El puny de safir Blau" no vaig trobar a faltar l'Agasa i els detectuis Junior i tampoc el Megré, la Sato i en Takagi.
La segona pel·lícula "La catorzena víctima" es la tercera al meu Top personal i funciona prou bé amb només el Megré i el Shiratori, els inspectors Yokomizo i en Yamamura només han sortit en dues pelis sense tenir cap rellevància però el problema es que per que els hi vulguin buscar un lloc a un film, els casos han de tenir lloc a les prefectures de Gunma, Shizuoka o Kanagawa.
Potser desde Japó els guionistes hauríen de mirar enrere i fixar-se més en les pel·lícules (ex.) 2, 3, 4 o 21. últimament veiem massa explosions o atemptats a gran escala, el Conan al cinema cada any es més un agent secret que no pas un detectiu.

Que en penseu tot plegat?
Este es el camino
 
Avatar de l’usuari
thegarfel
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 344
Membre des de: dt. 19 feb. 2013, 15:36
Ubicació: Nascut a Gironella, allà per Berga. Ara donant voltes pel món (xq ma germana és una plasta)

Re: El Detectiu Conan al X3: Nous capítols ja disponibles en emissió i al web del X3!

dt. 13 juny 2023, 17:45

Bluepheasant ha escrit:
Queden 2 mesos per la peli i desde les últimes 2 que s'han estrenat em segueixo preguntant si hi ha una necesitat imperiosa de que surtin tots els personatges principals de la policía metropolitana o de transit.
Quan vaig veure "El puny de safir Blau" no vaig trobar a faltar l'Agasa i els detectuis Junior i tampoc el Megré, la Sato i en Takagi.
La segona pel·lícula "La catorzena víctima" es la tercera al meu Top personal i funciona prou bé amb només el Megré i el Shiratori, els inspectors Yokomizo i en Yamamura només han sortit en dues pelis sense tenir cap rellevància però el problema es que per que els hi vulguin buscar un lloc a un film, els casos han de tenir lloc a les prefectures de Gunma, Shizuoka o Kanagawa.
Potser desde Japó els guionistes hauríen de mirar enrere i fixar-se més en les pel·lícules (ex.) 2, 3, 4 o 21. últimament veiem massa explosions o atemptats a gran escala, el Conan al cinema cada any es més un agent secret que no pas un detectiu.

Que en penseu tot plegat?


Si surten serà:

a) pel merchandising
b) contractes amb els actors de veus que diuen que han de sortir a X capis/pelis
c) contentar al públic Japones. Només cal veure les parides que fan aquí sobre les "enquestes de popularitat" o els "apretons de manos amb idols" o "un famós treballa a una konbini durant 24h" etc. Els Japonesos volen 100% engagement amb els productes que consumeixen. Per cada persona que, lògicament, es queixa que no te sentit que obris la porta i et surtin 50 personatges un damunt de l'laltra, n'hi ha un fotiment que es queixaria que "l'autor no estima a X personatge i per això no surt" i es montaria un terrabastall online. I quan els japonesos fan boicot, aquí les empreses ho noten (perquè no venen merchandising o blu rays). Solució: fotre-hi tothom a la foto.

Gunma es tot muntanya: casos que funcionen són aquells tipus "la caseta en mig del bosc coberta de neu on no hi ha escapatòria". No fa per una peli a menys que tinguis un guionista de la òstia.
Kanagawa es per iaios rics fent surf: ja hi ha una peli enfocada al mar, no veig que més si podria fer.
Shizuoka no hi ha res interessant a banda d'anguiles i el Mont Fuji.

Porten quasi 30 pelicules i estem arribant al clímax de la història on només queden els més malos malotes de tots. És normal que els tipus de casos que estructurin una peli siguin "volàtils" en plan "l'assassinat d'un primer ministre". Ja em deixat enrere la gent normal i les seves tribulacions, que al final sempre són a petita escala.

Però jo estic d'acord amb tu, a mi encara se'm posa la pell de gallina quan el Conan pilla el revolver i dispara per salvar la Ran.

Val a dir que Conan és una mica diferent a la resta d'anima/manga. Aquí tothom mira Conan el dissabte a l'hora de sopar. I quan dic tothom, dic TOTHOM que tingui una tele encesa a aquella hora independentment de l'edat, sexe o interés en el format. Conan és com els Simpsons a Antena 3 i té un share de la òstia. Només hi ha una altra sèrie que superi Conan i es Sazae-san els diumenges, que això ho veuen fins i tot la gent gran. Amb això el que vull dir és que tothom també va al cine a veure les pelis encara que no segueixin gaire la història o es perdin algun capítol, i per tant té sentit incluir personatges simplement per aquell moment de "ah, mireu, es en Yokomizo, quina gràcia amb el pentinat" o "en Yokomizo, força Shizuoka que no estamos tan mal! (Shizukoa > Kanagawa)". Tot això ajuda a que Conan sempre estigui a dalt de tot en recaudació i es faci una peli anual, amb el desgast creatiu que això comporta.
 
Avatar de l’usuari
RudraCNG
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 97
Membre des de: dg. 13 des. 2020, 20:37
Ubicació: Catalunya

Re: El Detectiu Conan al X3: Nous capítols ja disponibles en emissió i al web del X3!

dt. 20 juny 2023, 14:18

seiyuubcn ha escrit:
Algú sap quants capítols els hi queda per acabar d'emetre els 100 nous que havien comprat? Jo he desconnectat bastant, perquè segueixo altres sèries que treuen els capítols de la web si no els veus ràpid (Inuyasha, la nova de Sakura, etc), però espero tornar-me a posar amb Conan aviat. M'imagino que abans de les vacances d'estiu hauran acabat d'emetre la tongada de capítols nous...


He recordat aquest missatge quan he vist el tuit d'en Fabre.

https://twitter.com/fabrebatalla18/stat ... 2864757760

Així doncs, aquest dijous 22 s'emet l'últim episodi d'aquesta darrera tongada d'episodis nous, que serà el 1039. Per si teniu curiositat, al Japó l'últim episodi emès ha estat el 1087, de manera que ens hem quedat a menys de 50 capítols de distància de l'emissió japonesa. Ara tocarà una bona temporada sense el Conan abans que puguin comprar una tongada de nous episodis.
 
conan_1989
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 654
Membre des de: dv. 11 abr. 2008, 08:33

Re: El Detectiu Conan al X3: Peli 26 als cinemes el 28 de juliol! Reemisions al X3

ds. 01 jul. 2023, 15:05

Per si algú no ho ho sap, informo que aquest 28 de juliol s'estrena als cinemes la nova peli anual del Detectiu Conan, la número 26, Black Iron Submarine. Ja està el tràiler en català i té molt bona pinta aquest any. Jo hi aniré a la preestrena del Filmax Gran Via d'Hospitalet. Tots els fans de Conan a omplir les sales!

D'altra banda, al X3 hem arribat fins a l'episodi 1039, qui hi hauria dit fa anys quan ens vam quedar al 500 i poc. Ara trigarem una temporada fins a que portin més perquè al Japó van pel 1088, estem a uns 50 episodis de diferència. Recordeu que si us heu perdut algun episodi dels nous o voleu veure els de les reemisions, els teniu disponibles oficialment a la web del X3 i es bo que els hi donem reproduccions per tal que en portin de nous algun dia. Us deixo l'enllaç: https://www.ccma.cat/tv3/sx3/detectiu-conan/videos/

Salutacions!
 
conan_1989
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 654
Membre des de: dv. 11 abr. 2008, 08:33

Re: El Detectiu Conan al X3: Peli 26 ja als cinemes! Reemisions al X3

dc. 26 jul. 2023, 23:03

Doncs acabo de veure avui la nova peli a la preestrena en 4DX de Barcelona i... sense paraules. Sense dubte, de les millors pelis i probablement la millor per a mí. Sense fer spoilers, els esdeveniments que passen ben bé podrien ser canon al manga. Surten els homes de negre i l'Ai té bastant protagonisme. Això sí, com a mínim teniu que saber la identitat de'n Rum si no voleu spoilers, es desvetlla a l'episodi 1079 de l'anime (que encara no ha sortit en català), des del 1040 que ens vam quedar en català si mireu en japonés sense farçiment són poc més de 10 episodis per veure. Al manga correspon al cas dels episodis 1061 a 1066.

Tret d'això crec que és una peli imprescindible de Conan, molt millor que les últimes. I si teniu la oportunitat de veure-la en 4dx és ja una cosa espectacular. El seient movent-se amb les explosions, aigua que et cau a sobre a les escenes de mar, aire per tot arreu... millora moltíssim l'experiència. No sé si el filmax gran via de Barcelona o algun altre cine fa alguna sessió més en 4dx, però ja us dic que una peli amb tanta acció i moments mítics ho val.

Si algú la veu ja posarem impressions en spoiler, salutacions!
 
Avatar de l’usuari
Camel3XL
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 169
Membre des de: dg. 16 oct. 2022, 22:03
Contacta:

Re: El Detectiu Conan al X3: Peli 26 ja als cinemes! Reemisions al X3

dj. 27 jul. 2023, 17:20

conan_1989 ha escrit:
Doncs acabo de veure avui la nova peli a la preestrena en 4DX de Barcelona i... sense paraules. Sense dubte, de les millors pelis i probablement la millor per a mí. Sense fer spoilers, els esdeveniments que passen ben bé podrien ser canon al manga. Surten els homes de negre i l'Ai té bastant protagonisme. Això sí, com a mínim teniu que saber la identitat de'n Rum si no voleu spoilers, es desvetlla a l'episodi 1079 de l'anime (que encara no ha sortit en català), des del 1040 que ens vam quedar en català si mireu en japonés sense farçiment són poc més de 10 episodis per veure. Al manga correspon al cas dels episodis 1061 a 1066.

Tret d'això crec que és una peli imprescindible de Conan, molt millor que les últimes. I si teniu la oportunitat de veure-la en 4dx és ja una cosa espectacular. El seient movent-se amb les explosions, aigua que et cau a sobre a les escenes de mar, aire per tot arreu... millora moltíssim l'experiència. No sé si el filmax gran via de Barcelona o algun altre cine fa alguna sessió més en 4dx, però ja us dic que una peli amb tanta acció i moments mítics ho val.

Si algú la veu ja posarem impressions en spoiler, salutacions!


A mi també em va agradar moltíssim, una gran pel·lícula!! Per mi es situa al top 3 de cap!! Tot i així, la meva preferida sempre ha estat la número 6.
Canal de discord Anime SX3
Imatge

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 17 visitants