Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

 
Avatar de l’usuari
Cortexian05
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 554
Membre des de: dj. 28 ago. 2014, 13:43
Ubicació: Lleida

Raons del perquè One Piece està estancat a Espanya

ds. 24 gen. 2015, 19:56

Suposo que si seguiu la situació de l'anime a Espanya, més concretament a Catalunya, us haureu donat compte de la situació actual del anime i especialment de One Piece.

Bé, fa cosa de unes setmanes, es va crear una petició a change.org, demanant més One Piece en català (https://www.change.org/p/eugeni-sallent ... iece-a-tv3) i una altra demanant anime a Espanya (https://www.change.org/p/boing-super-3- ... r=18833594). He pogut notar que sempre que es parla del perquè de la situació en que ens trobem (a Catalunya) és per culpa de TV3. Per això he investigat una mica i he trobat unes coses que m'han deixat ben sorprés:

He trobat una entrada de finals del 2013 de la pàgina de "Ramen para dos" i hi fica aquesta frase:
Según el director y actor de doblaje, Marc Zanni, a principios de enero comenzarán el doblaje al catalán de nuevos episodios de One Piece. En un principio parece que Arait Multimedia habría licenciado dos nuevas sagas del anime de Sombrero de Paja y su tripulación, basado en el famoso manga de Eiichiro Oda.

Segons el que diu en aquella entrada, els drets de One Piece a Espanya la té Arait Multimedia, que per qui no la coneix és una empresa que distribueix moltes series d'àmbit infantil i la majoría de animes que hi han ara a Espanya, com: Shin Chan, Doraemon, Inazuma Eleven... etc.

He entrat a la seva página i era veritat, ells tenien la llicéncia.
La meva major sorpresa (per la qual he decidit obrir aquest post) ha sigut quan he vist una noticia velleta d'aquesta página: http://www.anmtvla.com/2012/02/espana-a ... firma.html.
En ella diu que One Piece tenía una de les mes grans audiencies al canal que l'emetíen en Castellà (Boing) i sobretot que tenien comprats FINS ALS 392 (en castellà només s'han emès fins al 263).
Al final del post hi ha un video (https://www.youtube.com/watch?v=Tp525YMt2rU) en que la veu d'en Ruffy en castellà explica que estàn triunfant a TV3 i que també tindrien els capitols en castellà. Però la pregunta és... Com es que amb l'audiència que tenien i els capitols comprats, no ho van emetre?

Inclús al mateix canal de Arait Multimedia parlen de nous capitols de Detectiu Conan i un anime nou (My bride is a mermaid) que tampoc es van emetre. Pel que he vist molta gent creu es per la reprogramació de Boing i al ficar Doraemon, però dubto que fos per això. Teoritzant he arribat a la conclusió de que tot això podría ser a causa (més que pels canals de televisió o les distribuidores) l'Assosiació de Pares (AMPA), ja que es van carregar alguns animes com Keroro o Bleach (en castellà) i no crec que One Piece hagi sigut una excepció. Per això les compres dels capítols de One Piece podríen haver sigut aprofitades només en català per que l'AMPA no es va ficar en la seva distribució en TV3.

Si la meva teoría es certa, no crec que deixin One Piece en català apartat, ja que continuament compren capitols de Doraemon o Shin Chan i això vol dir que diners tenen, i aquesta companyia sempre deixa un racó a Catalunya.
 
Avatar de l’usuari
Patxinco
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 134
Membre des de: dc. 08 juny 2011, 13:38

Re: Raons del perquè One Piece està estancat a Espanya

ds. 24 gen. 2015, 20:23

Que vols que et digui, no tenen calers a espanya/l'ampa bloqueja els continguts, però per pagar els de GH VIP, si que en tenen, i emetre continguts no aptes per menors, només amb salvame i el mateix GH, sels hi hauria de caure la cara de vergonya, però que hi farem...

Saluts!!!
 
Avatar de l’usuari
Xeic96
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 54
Membre des de: dj. 12 set. 2013, 23:26

Re: Raons del perquè One Piece està estancat a Espanya

ds. 24 gen. 2015, 23:58

Em sembla repugnant que l'AMPA pugui bloquejar un contingut d'aquesta manera. Que sigui animació no vol dir que sigui infantil (els Simpson bé que ningú els qüestiona, i això que els emeten en plena hora de dinar dels nens), s'haurien de preocupar de que els pares no ho deixin veure als nens el que no correspon més que de bloquejar-ho, que el públic objectiu no en tenim cap culpa. M'agradaria veure la cara que farien molts si els hi toquessin GH o Sálvame, cuanta hipocresia. Si és que realment l'AMPA té poder per fer això, clar...

PD: Esperem que els que tú dius de que Arait té diners sigui veritat, tot i que em consta que el doblatge en català el paga TV3 i no la distribuidora (corregiu-me si m'equivoco ^^u).
 
Noín
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2054
Membre des de: dg. 21 març 2004, 18:00
Contacta:

Re: Raons del perquè One Piece està estancat a Espanya

dg. 25 gen. 2015, 19:54

Xeic96 ha escrit:

PD: Esperem que els que tú dius de que Arait té diners sigui veritat, tot i que em consta que el doblatge en català el paga TV3 i no la distribuidora (corregiu-me si m'equivoco ^^u).

Correcte, en general els doblatges de series en català els paga TV3
 
Avatar de l’usuari
Miles_prower
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 995
Membre des de: dg. 14 gen. 2007, 15:08

Re: Raons del perquè One Piece està estancat a Espanya

dg. 25 gen. 2015, 23:15

Algún enllaç que confirmi això de què l'AMPA (l'AMPA d'on?) va bloquejar animes com Keroro o Bleach, siusplau? No ho sabia jo això...

Respecte la iniciativa de Change.org, dues coses:

1- No us esforçeu en fer aquest tipus de peticions per Change.org. No els hi faran cap cas.
2- Si is dirigiu a algú tant important com el director de TV3, redacteu la petició de forma més seriosa, per déu. "Volem que compreu més capítols, els OVAs, les pelis, etc." queda com un missatge escrit per un marrec, amb el qual perdeu qualsevol possibilitat de que algú es prengués seriosament el missatge.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
taketokun
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1111
Membre des de: dg. 17 gen. 2010, 21:28

Re: Raons del perquè One Piece està estancat a Espanya

dl. 26 gen. 2015, 20:15

Home lo de bleach costa de creure, primer perque es feia al 3xl no al super3, segon que en cas de que fos el cas d'espanya en comptes de catalunya, alla l'emetien a quarts de dues de la matinada, i tercer, la serie primer sortia en dvd i despres per la tele, i dubto que les ampa tampoc deixessin treure dvds a la venta, la culpa va ser que els dvd no venien gaire, a cuatro no deuria tenir gaire audiencia, i el 3xl va tancar havent emes 60 capitols inedits en castella, i bleach es a dia d'avui una serie que no te cabuda al super3.

I arait el que fa es d'intermediari, es a dir, compra alguna serie que cregui que es potent, sol doblar algun capitol per ensenyar a les tv's, i si a aquestes els hi agrada ho compren, pero es pot donar el cas de que alguna empresa llicenci series i cap canal estigui interessat en emetre-ho, de fet va passar amb un parell de series, que es van llicencia i suposadament començar a doblar pero cap canal les a comprat mai, prince of tennis http://vimeo.com/98557739 i tutor hitman reborn https://www.youtube.com/watch?v=eqNxLMgzb5k https://www.youtube.com/watch?v=la70NScUc5E https://www.youtube.com/watch?v=HrQ_gXM_3QQ, i la de my bride is a mermaid igual https://www.youtube.com/watch?v=ulWuVLa8h4Q inclus van dir que l'havia comprada tv3 http://ramenparados.blogspot.com.es/2009/11/seto-no-hanayome-se-estrenara-en-tv3.html
 
Avatar de l’usuari
Cortexian05
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 554
Membre des de: dj. 28 ago. 2014, 13:43
Ubicació: Lleida

Re: Raons del perquè One Piece està estancat a Espanya

dj. 29 gen. 2015, 13:36

Bé, aclararé les coses.
Quan deia que es van carregar Bleach em refería al doblatge en castellà. No us puc donar una noticia oficial que ho confirmi, basciament perquè no ho trobo, va passar fa bastant temps i tampoc no estic segur al 100% si es cert.
Sobre Keroro estic millor informat:
Parlant sobre el doblatge en castella, va ser una compra com la de Shin Chan o Doraemon (que les tres estàn doblades per el mateix estudi) i van anar comprant capitols i capitols perquè veien que tenia molta fama al Cartoon Network. A l'AMPA no li feia massa gràcia lo de: unes mascotes que utilitzen armes, de vegades pervetits, una ninja homosexual, etc.
La cosa va anar a més i més fins que vàren decidir que només l'emetrien a l'estiu. Però l'AMPA no es va conformar i al final va prohibir la serie amb només emesos 234 capitols de 358 doblats (una pèrdua de 124 episodis) i només van emetre 1a pel·lícula de 5 comprades (tot i que ara, en algunes plataformes de pagament com Nubeox, pots veure alguna coseta online).
En el cas del doblatge català, va està mes temps a la programació, però per mantenir-la, la feien al es 5 de la matinada aproximadament. Fins que al final també s'ho van carregar ¬¬
PD: Una cosa similar va passar amb Itàlia que tenia quasi tota la serie comprada però només van arribar a sortir 155 episodis per culpa del AMPA. També a França volien doblar-la però no van acabar ni la primera temporada.
PD2: Aqui us deixo un enllaç en que hi ha més informació sobre el tema de Keroro: http://es.keroro.wikia.com/wiki/Prohibi ... spa%C3%B1a
 
Ender11
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 123
Membre des de: dj. 28 ago. 2014, 19:12

Re: Raons del perquè One Piece està estancat a Espanya

ds. 31 gen. 2015, 12:12

Si, un del principals problemes es l' AMPA, sempre carregan-se tot, especiament l'anime. A més, resulta molt absurd, perque si tant es queixen de la ment inocent dels nens, tindrien que queixar-se en primer lloc "Padre de Familia" ja que fan en una hora que ho pot veure tothom.

Lo que estic convençut de que no emeteixin no tan sols One Piece a Espanya si no que l'anime en general no es per falta d'audiencia com diuen les persones que no veuen anime, si no per la censura innecessària a Espanya y les multiples queixes de l' AMPA, Cada any hi ha més gent interessada en l'anime, sobre tot Catalunya, be ho va dir en Marc Zanni. Avuí en dia, si vols veure animes nous (no tan nous), tens que comprar els DVD, como Sword Art Online i Fairy Tail (Selecta Vision)

Si sabéssiu la quantitat d'anime que hi ha lliçenciada en Espanya, n' hi ha molta, pero les tenen d'adorn, sobre tot un anime Shoujo que te llicenciada Planeta Junior, Shugo Chara.

En canvi Catalunya si que emetran més temporades de One Piece, en aixó estic segur, tinc ganes de que comenci la Saga Time Skip.
 
Adrianus99
Usuari
Usuari
Entrades: 1
Membre des de: dg. 01 feb. 2015, 14:13

Re: Raons del perquè One Piece està estancat a Espanya

dg. 01 feb. 2015, 14:23

Llavors, se sap algo si estan o tene pensat doblar mes capitols en català?
Ho dic perque hi ha bastant gent que veu One Piece els dimecres al mitg dia...
 
Avatar de l’usuari
Xeic96
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 54
Membre des de: dj. 12 set. 2013, 23:26

Re: Raons del perquè One Piece està estancat a Espanya

dg. 01 feb. 2015, 16:56

No, de moment no se'n sap res. Tot i això en Marc Zanni(director de doblatge i veu d'en Zoro) i en Carles Lladó (veu d'en Luffy) van penjar fa poc un enigmàtic vídeo dient que tenien notícies relatives al anime en català, tot i que no van dir res més concret. Podria ser que fos One Piece com podria no ser-ho, pero el fet es que notícies com a tal no n'hi ha. Tot i així hi ha l'esperança...
 
Avatar de l’usuari
inuyasha000
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 320
Membre des de: dj. 28 oct. 2010, 01:16

Re: Raons del perquè One Piece està estancat a Espanya

dg. 01 feb. 2015, 17:07

yo crec que la seguent cosa ke doblaran sera la saga de bu a bola de drac kai
 
Avatar de l’usuari
Cortexian05
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 554
Membre des de: dj. 28 ago. 2014, 13:43
Ubicació: Lleida

Re: Raons del perquè One Piece està estancat a Espanya

dl. 02 feb. 2015, 16:20

inuyasha000 ha escrit:
yo crec que la seguent cosa ke doblaran sera la saga de bu a bola de drac kai

Si fossi així el Carles Lladó no hi estaria tant ficat.
 
Avatar de l’usuari
Xeic96
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 54
Membre des de: dj. 12 set. 2013, 23:26

Re: Raons del perquè One Piece està estancat a Espanya

dl. 02 feb. 2015, 17:46

Exacte, jo diria que poden ser tres coses: One Piece, Capità Harlock o un anime nou. Caldrà esperar...
 
Avatar de l’usuari
inuyasha000
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 320
Membre des de: dj. 28 oct. 2010, 01:16

Re: Raons del perquè One Piece està estancat a Espanya

dl. 02 feb. 2015, 23:11

Cortexian05 ha escrit:
inuyasha000 ha escrit:
yo crec que la seguent cosa ke doblaran sera la saga de bu a bola de drac kai

Si fossi així el Carles Lladó no hi estaria tant ficat.


potser i fara alguna veu que cambiin respecte la original.

Tambe he pensat ke pot ser la nova versio de sailormoon, que han vist que te bastanta audiencia i han decidit cmprar-la.
 
Avatar de l’usuari
Maxen
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 188
Membre des de: dj. 15 abr. 2004, 15:56
Ubicació: Barma

Re: Raons del perquè One Piece està estancat a Espanya

dt. 03 feb. 2015, 18:15

Jo crec que sera la nova pel·licula de Bola de Drac.

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 17 visitants