Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
 
Avatar de l’usuari
dani98
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 338
Membre des de: dc. 03 juny 2015, 21:41
Ubicació: Vic

Re: Inuyasha: Anime i Manga.

dt. 11 abr. 2023, 20:28

seiyuubcn ha escrit:
Algú em pot explicar què han fet amb l'opening avui??????? Què és aquest sacrilegiiii??? O_O
Ja havia vist aquest canvi d'opening (en comptes del Change the World) en alguna altra edició, com per exemple la italiana. No sé si deu tenir a veure amb la distribució internacional de al sèrie, però llavors no em quadra que l'ending sí que sigui l'original doblat al català. Em sembla incongruent. No us ha xocat a la resta?

https://twitter.com/encinestrat/status/ ... 4226535424
 
Avatar de l’usuari
Camel3XL
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 187
Membre des de: dg. 16 oct. 2022, 22:03
Contacta:

Re: Inuyasha: Anime i Manga.

dt. 11 abr. 2023, 20:35

seiyuubcn ha escrit:
Algú em pot explicar què han fet amb l'opening avui??????? Què és aquest sacrilegiiii??? O_O
Ja havia vist aquest canvi d'opening (en comptes del Change the World) en alguna altra edició, com per exemple la italiana. No sé si deu tenir a veure amb la distribució internacional de al sèrie, però llavors no em quadra que l'ending sí que sigui l'original doblat al català. Em sembla incongruent. No us ha xocat a la resta?


Per qüestió de drets, no es pot emetre l'opening amb la cançó en català.
Canal de discord Anime SX3
Imatge
 
seiyuubcn
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 189
Membre des de: dj. 27 gen. 2011, 22:42

Re: Inuyasha: Anime i Manga.

dt. 11 abr. 2023, 20:43

M'ha quedat claríssim amb l'explicació del vídeo de twitter; no l'havia vist.. i ja era el que m'imaginava... Però m'ha xocat igualment perquè no m'ho esperava O_O De totes maneres, és un clàssic això de canviar les cançons per temes de copyright... ha passat amb sèries com Dawson's Creek, Queer as Folk, etc.
Tampoc sabia que els blurays de Selecta s'haguessin editat així. En fi... jo donaré suport igualment a Inuyasha tornant-la a veure, em fa molta il.lusió que es reemeti i tant de bo Planeta donés també l'opció del manga en català, tal com està fent amb altres sèries.
 
Avatar de l’usuari
RudraCNG
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 97
Membre des de: dg. 13 des. 2020, 20:37
Ubicació: Catalunya

Re: Inuyasha: Anime i Manga.

dt. 11 abr. 2023, 21:54

A mi m'ha xocat moltíssim, també. Sabia que no estaria cantat en català, però em pensava que seria una versió instrumental o fins i tot la japonesa. El que no m'esperava és que agafessin el tema que fan servir quan relaten els fets de capítols anteriors per a l'opening. Queda força malament, però bé, què hi farem, no és cosa de TV3. Tampoc soc gaire partidari del que van fer en català amb els instrumentals i els efectes de so dels openings originals, però entenc que a la gent li hagués fet gràcia sentir-los.

Tot i així, encantat amb la tornada d'un dels anime que més em va marcar a l'època del 3XL, i amb un dels millors doblatges que recordo.
 
Avatar de l’usuari
pinya
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 118
Membre des de: ds. 21 gen. 2012, 23:43

Re: Inuyasha: Anime i Manga.

dt. 11 abr. 2023, 23:45

seiyuubcn ha escrit:
Algú em pot explicar què han fet amb l'opening avui??????? Què és aquest sacrilegiiii??? O_O
Ja havia vist aquest canvi d'opening (en comptes del Change the World) en alguna altra edició, com per exemple la italiana. No sé si deu tenir a veure amb la distribució internacional de al sèrie, però llavors no em quadra que l'ending sí que sigui l'original doblat al català. Em sembla incongruent. No us ha xocat a la resta?


Acabo de veure-ho! Però quina broma és aquesta?? Queden fatal les imatges de l'opening amb aquella música, totalment descordinades una cosa amb l'altra.
 
Avatar de l’usuari
taketokun
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1111
Membre des de: dg. 17 gen. 2010, 21:28

Re: Inuyasha: Anime i Manga.

dc. 12 abr. 2023, 08:30

doncs el mateix passara amb un ending

el dubte es que faran amb el segon ending, que en el seu dia no el varen posar i varen deixar la canço del primer. Es quedara igual? posaran el segon en japones?

si algun dia reemeten evangelion al boomer, tambe oblideu-vos d'escoltar el fly me to the moon (inclus tindrem un parell d'escenes doblades al seu dia que en el nou master estaran en vos perque de fons sonava el fly me)
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 659
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Inuyasha: Anime i Manga.

dg. 16 abr. 2023, 00:36

Jo ja sabía que passaría si han agafat el material de Selecta, fins on sé tots els opening i ending en català estarán disponibles tret de "Canviarem el món i el segon ending" van preguntar a Selecta y es veu que no la poden posar per coses del grup japonès.
Selecta va fer un comunicat quan va sortir l'edició física:
https://pbs.twimg.com/media/DU2529eWsAA ... ame=medium

Aquest ending no estará disponible tampoc:
Este es el camino
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 659
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Inuyasha: Anime i Manga.

dj. 11 maig 2023, 17:08

A partir de l'episodi 21 ja teniu l'opening 1 en català, resulta que han posat el master del Super3 que havíen utilitzat al 2012.
Potser quan tinguem l'opening 2 tornarán a la versió BR de Selecta.
Este es el camino
 
seiyuubcn
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 189
Membre des de: dj. 27 gen. 2011, 22:42

Re: Inuyasha: Anime i Manga.

dj. 11 maig 2023, 19:42

Ostres, és cert! Aquesta setmana he estat molt ocupat i encara tinc pendents tots els capis, però ho acabo de mirar i tens raó! No hi ha qui els entengui eh... A què ve ara, que emetin aquests capítols amb menys qualitat de so i d'imatge? Que per altra banda està bé perquè es recupera l'opening original (el Change the World), però no representa que estava prohibit emetre'l per no sé quin litigi dels drets d'autor del grup de música? No entenc res del que fan, sincerament.
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 659
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Inuyasha: Anime i Manga.

dj. 11 maig 2023, 20:01

seiyuubcn ha escrit:
Ostres, és cert! Aquesta setmana he estat molt ocupat i encara tinc pendents tots els capis, però ho acabo de mirar i tens raó! No hi ha qui els entengui eh... A què ve ara, que emetin aquests capítols amb menys qualitat de so i d'imatge? Que per altra banda està bé perquè es recupera l'opening original (el Change the World), però no representa que estava prohibit emetre'l per no sé quin litigi dels drets d'autor del grup de música? No entenc res del que fan, sincerament.

Fins on jo se el grup que va compondre aquest opening té una pista instrumental alternativa per a la seva distribució a altres països, pot ser en el cas del català que es va fer amb la pista alternativa els hi serveix com a filtre.
Este es el camino
 
seiyuubcn
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 189
Membre des de: dj. 27 gen. 2011, 22:42

Re: Inuyasha: Anime i Manga.

dj. 18 maig 2023, 08:03

És horrible la manera com estan pujant els capítols últimament.... L'ultim emès, a part de tenir una qualitat d'imatge mediocre (com els anteriors), també té l'àudio de pèssima qualitat: has d'apujar del tot el volum dels altaveus perquè se senti un mínim. No entenc a què ha vingut tota aquesta sèrie d'alteracions en els capítols, però fatal, fatal... L'única cosa positiva és poder sentir l'opening de veritat.
 
Avatar de l’usuari
taketokun
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1111
Membre des de: dg. 17 gen. 2010, 21:28

Re: Inuyasha: Anime i Manga.

dj. 18 maig 2023, 12:52

nomes puc pensar en dos motius pel canvi

el mes real seria que selecta ha parlat amb japo i els hi ha preguntat si, ara que sembla que a altres paisos ja no hi ha bloqueig amb cançons, podien emetre per tv (i potser en una nova edicio fisica) totes les cançons i les han dit que si (o com a minim la primera), pero com que ells ja tenien el master fet amb el canvi els hi han dit a sx3 que agafessin el master antic fins al canvi d'opening, guanyant la canço pero perdent amb la resta o be, aixi sigut decisio direct de sx3, ja sigui per les peticions de la gent d'escoltar la canço o be perque la persona que "puja" els videos es fan d'inuyasha i ha fet el canvi sense dir res a ningu.

ja veurem que passa a partir del opening 2 i si torna el master de selecta

es curios com s'ha criticat que es faci servir el master de selecta per que te pitjor audio que el classic de tv3 en els casos de ranma o bola, en canvi amb inuyasha no he llegit gaires queixes
 
seiyuubcn
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 189
Membre des de: dj. 27 gen. 2011, 22:42

Re: Inuyasha: Anime i Manga.

dj. 18 maig 2023, 21:26

Al capi d'avui han tornat a fer anar els màsters de Selecta. Millor així, perquè, sincerament, la qualitat d'àudio i d'imatge és molt millor. I si abans he dit que amb l'altra versió guanyàvem el "Change the World", amb aquesta, ara, guanyem l'ending 2, que en català van passar de doblar-lo i hi van acoblar la música del 1r amb les imatges del 2n... Per mi, millor que ho segueixin emetent tot versió Selecta, perquè la qualitat antiga del K3, acostumats com estem als estàndars d'ara, deixa molt a desitjar.
 
seiyuubcn
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 189
Membre des de: dj. 27 gen. 2011, 22:42

Re: Inuyasha: Anime i Manga.

dt. 29 ago. 2023, 02:09

Què tal? Aneu seguint (o tornant a mirar) la sèrie? Jo no sé si és que m'he fet gran i la meva percepció de les coses ha canviat, però hi ha capítols que em semblen soporífers... (molts dels capítols de farciment com un que vaig veure fa poc on sortien tres micos i no sé dir ara mateix ni què feien ni de què anava exactament la història).. I també alguns capítols canon del manga, se m'acaben fent pesadíssims amb les mateixes trames repetides fins a la sacietat, amb lluites i més lluites contra dimonis, contra persones posseïdes i poca cosa més... En canvi, si penso en el record que tenia de quan vaig veure la sèrie fa 22 anys era tot com molt més "guai", no sé com explicar-ho. Suposo que deu ser cosa de l'edat...XD

No sé exactament per on va la sèrie, però diria que ara mateix han emès un 55-60% de la totalitat... i és que em sap molt greu (a mi mateix o més aviat al meu jo del passat :P) però si la cosa no canvia, crec que deixaré de veure-la....

Algú més té les mateixes sensacions que jo o és només cosa meva??
 
Avatar de l’usuari
taketokun
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1111
Membre des de: dg. 17 gen. 2010, 21:28

Re: Inuyasha: Anime i Manga.

dt. 29 ago. 2023, 08:48

suposo que es una mica tot, que en el seu dia eren capitols d'estrena, que teniem ganes de la serie, l'edat, etc...

jo personalment en el seu dia tambe la vaig deixar mes o menys per aqui, i no va ser fins força mes tard que vaig veure la saga dels resucitats aquells.

per aixo quan hi ha gent que diu que les series d'ara no els fan viure els sentiments que les d'abans, no es nomes cosa de les series, si no tambe de l'edat o del moment en que varem veure la serie.

pero tant a inuyasha com a ranma i a one piece, quan fan mes d'un capitol de farciment seguits, es fa força feixuc, i quina mania a one piece i inuyasha posar sempre algun nen o nena en el farciment.

suposo que amb series com bola no pasa tant perque tot i tenir farciment sempre la varen anar emetent i no vam estar tants anys sense veure-la i oblidar-la (be del 2001 al 2011 no es va emetre en catala pero si a altres tv)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Sepia28 i 14 visitants