Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
 
Avatar de l’usuari
Accros
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 117
Membre des de: dg. 04 maig 2014, 04:33

Re: Inuyasha: Anime i Manga.

dt. 29 ago. 2023, 15:30

És per l'edat i porta força anys que no s'ha emes el anime per TV.

També influeix les TV HD, 4K, 8K, veus tots els errors quants les analògiques no t'adonaves, solament teniu que veure-la Embruixada una serie dels anys 60, es podia veure-la perfectament els principis dels 2000 i s'ha envellit amb les televisions actuals.

Perquè dimonis posen una franja d'un blau cridaner que fan mals els ulls?

Parlan sobre Inu Yasha, si li traiem tota la fantasies d'Inuyasha, veuríem que el anime de Inu Yasha és una critica social, sobre els poblemes que hi ha del mestissatge dels fills de les parelles mixtes, el fills es troven que no tenen cabuda a la societat on viuen, dagut que hi ha una majoria de la gent no els accepta per ser diferents dels demes i els fills d'aquestes parelles mixtes es rebel·len de la situació o busquen l'encaix a la societat.

La qüestió dels capítols d'afegits no em molesta, els considero un descans amb tantes lluites.

Gràcies als afegits tenim Sailor Moon original que si hagués sigut com el manga, hauria una sola temporada i sense un arc d'aprenentatge dels seus personatges.

Els afegits no és per posar perquè volen els estudis d'animació, es degut que el manga ha trigat més en publicar-se, almenys que anime tingui una línia argumental diferent del manga i la editorial deixa els estudis d'animacio llibertat argumental.
 
Avatar de l’usuari
taketokun
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1111
Membre des de: dg. 17 gen. 2010, 21:28

Re: Inuyasha: Anime i Manga.

dc. 30 ago. 2023, 08:39

ja se com funcionen els farciments.

pero que es millor? farciment a dojo com abans (inuyasha, bola, bleach, ranma, conan) o temporades curtes com ara, amb mesos/anys entre temporades, pero amb menys farciment?

jo en fred diria que prefereixo amb farciment, ja que l'espera de mesos i mesos per capitols nous no m'agrada i a mes corres el risc que en aquest temps la gent oblidi la teva serie (el tipic que passava amb les series usa, que desde que acabava temporada al juny i tornava al setembre, sempre hi havia baixada d'espectadors) pero ara, al veure el farciment d'inuyasha o one piece, trobo que el nivell es molt baix i preferiria que ho fessin com ara, sense faciment, perque el farciment tambe pot fer que la gent s'avorreixi de la serie i l'estudi la deixi a mitges (kenshin)
 
Avatar de l’usuari
pinya
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 120
Membre des de: ds. 21 gen. 2012, 23:43

Re: Inuyasha: Anime i Manga.

dc. 30 ago. 2023, 17:48

Hola! Jo sí que he anat veient els capítols d'Inuyasha des que els van començar a reemetre. En un primer moment, els primer capítols em van enganxar moltíssim, crec que pel factor nostàlgia sobretot. Però a mesura que ha anat avançant també hi ha alguns capítols que se'm fan soporífers :S De tant en tant hi ha capítols que m'agraden més i després alguns que se'm fan avorridíssims.

El que trobo és que ara les sagues em fan molta mandra, i en canvi els capítols curts que són més còmics (tant els originals com els de farciment) m'acostumen a agradar més.

Inuyasha va ser un dels primers mangues que vaig llegir, encara recordo descarregar el capítol setmanal a la que estava traduït al fansub i trucar a un amic a casa seva per comentar la jugada (encara feiem servir els telèfons fixos :P). Al final, són les sèries de la nostra infància i adolescència i és normal que les tinguem idealitzades.

I a banda, que també ha canviat la nostra manera de consumir. Abans feien Inuyasha sobre les 7 de la tarda, i aquella hora havies d'estar davant la tele o sí no et perdies el capítol i punt. Ara puc mirar els capítols que vull, quan vull o com vull. Crec que això també canvia l'experiència.
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 659
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Inuyasha: Anime i Manga.

dc. 30 ago. 2023, 22:55

amb One Piece m'está costant seguir el fil, amb Inuyasha es més cómode. A veure com m'ho monto amb One PIECE...
Este es el camino
 
jon.sanchez
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 44
Membre des de: dc. 25 ago. 2021, 20:43

Re: Inuyasha: Anime i Manga.

dj. 31 ago. 2023, 13:24

Tinc 19 anys i estic seguint Inuyasha i One Piece per primera vegada. One Piece m'està agradant. Inuyasha en un principi també, però sento que la història no avança i que hi ha massa farciment. Sento que tots els capítols són iguals: dimonis que se'ls carreguen en un capítol, que van apareixent els mateixos personatges de tant en tant i després adeu (Naraku, Seshomaru, Koga, Kikyo...) i tornem-hi. Em va passar el mateix amb Ranma. Potser estic acostumat a fer una saga, derrotar al cap final i passar a la següent o jo què sé. No sé què en penseu, d'això.
 
Avatar de l’usuari
pinya
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 120
Membre des de: ds. 21 gen. 2012, 23:43

Re: Inuyasha: Anime i Manga.

dj. 31 ago. 2023, 16:01

jon.sanchez ha escrit:
Tinc 19 anys i estic seguint Inuyasha i One Piece per primera vegada. One Piece m'està agradant. Inuyasha en un principi també, però sento que la història no avança i que hi ha massa farciment. Sento que tots els capítols són iguals: dimonis que se'ls carreguen en un capítol, que van apareixent els mateixos personatges de tant en tant i després adeu (Naraku, Seshomaru, Koga, Kikyo...) i tornem-hi. Em va passar el mateix amb Ranma. Potser estic acostumat a fer una saga, derrotar al cap final i passar a la següent o jo què sé. No sé què en penseu, d'això.


A Inuyasha precisament ara s'acosta una saga de les llargues. Són tots els personatges que apareixen a l'opening actual, no sé quants capítols falten fins que comenci, però no crec que gaires. A mi em passa al revés, les sagues llargues em fan molta mandra.

Ranma és molt diferent... almenys pel que recordo (no l'he tornat a veure amb les reemissions) són sempre capítols solts sense gaire trama global. És com una sitcom versió anime, pots veure els capítols en qualsevol ordre sense perdre el fil de la història.

I One Piece és una obra d'art, vaig deixar el manga fa anys perquè em cansava això d'anar llegint un capítol a la setmana i si volgués reprendre-ho hauria de tornar a llegir des del principi perquè se m'han oblidat moltes coses, i portava prop de 70 volums aleshores. Com que tornar a llegir tot em fa massa mandra, vull posar-me al dia amb l'anime (quan l'emetin a un ritme normal) i després reenganxar-me al manga.
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 659
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Inuyasha: Anime i Manga.

dj. 31 ago. 2023, 16:43

jon.sanchez ha escrit:
Inuyasha en un principi també, però sento que la història no avança i que hi ha massa farciment. Sento que tots els capítols són iguals: dimonis que se'ls carreguen en un capítol, que van apareixent els mateixos personatges de tant en tant i després adeu (Naraku, Seshomaru, Koga, Kikyo...) i tornem-hi. Em va passar el mateix amb Ranma. Potser estic acostumat a fer una saga, derrotar al cap final i passar a la següent o jo què sé. No sé què en penseu, d'això.

El que comentes d'en Naraku quan arribis al final act ho entendrás, es que no volíen deixar cap trama tancada.
Este es el camino
 
Avatar de l’usuari
RudraCNG
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 97
Membre des de: dg. 13 des. 2020, 20:37
Ubicació: Catalunya

Re: Inuyasha: Anime i Manga.

dj. 31 ago. 2023, 19:39

Doncs jo Inuyasha continuo apreciant-la força, i diria que més encara després d'haver tornat a veure Ranma (de la mateixa autora), on la història i les relacions entre els personatges sí que no avancen gens ni mica durant tota la sèrie.
 
Avatar de l’usuari
DoraKram
Usuari
Usuari
Entrades: 11
Membre des de: ds. 29 jul. 2023, 19:16
Ubicació: Segle XXII

Re: Inuyasha: Anime i Manga.

dc. 06 set. 2023, 18:27

Al final, entre vacances, l'estiu i el ritme frenètic de One Piece aquest agost, he perdut el ritme d'Inuyasha al SX3 i ja no vaig al dia. De fet, ja han caducat episodis que no he arribat a atrapar :no:

Respecte al que comenteu sobre la sèrie, els episodis de farciment i tal: personalment, a mi no se'm fan gens pesats, al contrari! Se'm fan més repetitius els arcs de diversos episodis on sovint allarguen massa les batalles que no pas el farciment. Per exemple, uns dels que més m'agraden és quan l'Inuyasha se'n va al present amb la Kagome. Està bé aquests moments de pausa i de situacions quotidianes (rollo 'slice of life').

Sobre la nostàlgia, Inuyasha és una sèrie que recordo haver vist de petit al K3 però no tant com d'altres. Recordava vagament els personatges, l'ambientació de la sèrie i el primer opening, però no era dels meus favorits. De fet, amb la reemissió actual al SX3, és el primer cop que l'estic veient sencera des de l'inici i trobo que està bé. No és, ni de bon tros, de les millors de la història però està força bé.

La meva intenció és mirar-la sencera i no deixar-la penjada. Aviam si intento posar-me al dia i aconsegueixo atrapar l'emissió del SX3 abans no arribin al Final Act... ^^u
 
seiyuubcn
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 194
Membre des de: dj. 27 gen. 2011, 22:42

Re: Inuyasha: Anime i Manga.

dc. 06 set. 2023, 20:22

A mi també els capítols que més m'agraden, són, justament, els de farciment que comentes de quan la Kagome torna al present. Però és que la trama principal de lluitar contra dimonis, dimonis i més dimonis, és moooooolt cansina...!!! Em fan gràcia aquests capis que comentes, i tots els clixés divertits que van repetint, com les amigues tafaneres de la Kagome que sempre fan de marujes amb el "nòvio violent" de la Kagome i en Hôjo (el noi de l'escola), la Kagome que intenta a la desesperada preparar-se els exàmens, etc etc. És molt més guai aquesta part de la sèrie que tot lo altre, realment XD
Jo també vaig amb l'aigua al coll seguint el ritme i crec que avui "em toca" mirar el que despenjaran d'aquí a unes hores... És un pal haver de seguir les sèries així... totalment... I amb One Piece, veurem què faig, perquè m'agradaria seguir-la, però emetent tants capis junts, se'm fa impossible. Em toca començar la saga Skypea (o alguna cosa així era??), veurem si arribo a temps de respescar tot el que se m'ha acumulat...
 
Avatar de l’usuari
pinya
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 120
Membre des de: ds. 21 gen. 2012, 23:43

Re: Inuyasha: Anime i Manga.

ds. 23 set. 2023, 23:06

Sé que fa un parell de setmanes vaig dir que les sagues llargues em feien molta mandra... però he de dir que la saga actual dels 7 fantasmes ressuscitats m'està encantant! Em sento com quan era una adolescent i la vaig veure per primera vegada. La veritat és que Inuyasha és una sèrie amb moments bons i moments dolents (com totes), però en general crec que és una bona sèrie que val la pena veure. I molts dels openings i dels endings són dels meus preferits.
 
Avatar de l’usuari
pinya
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 120
Membre des de: ds. 21 gen. 2012, 23:43

Re: Inuyasha: Anime i Manga.

ds. 07 oct. 2023, 10:37

Hola! Sabeu per què no s'està emetent l'opening actual amb la cançó doblada al català? Torna a haver-hi problemes de drets d'autor? Han tornat a posar una part de la banda sonora sobre les imatges i no queda gens bé :(
 
jon.sanchez
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 44
Membre des de: dc. 25 ago. 2021, 20:43

Re: Inuyasha: Anime i Manga.

ds. 07 oct. 2023, 17:05

pinya ha escrit:
Hola! Sabeu per què no s'està emetent l'opening actual amb la cançó doblada al català? Torna a haver-hi problemes de drets d'autor? Han tornat a posar una part de la banda sonora sobre les imatges i no queda gens bé :(

Igual que l'opening 1. A més es mengen part del doblatge a l'inici. Podrien fer com a One Piece que deixen la part doblada abans de l'opening, però no entenc això.
 
seiyuubcn
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 194
Membre des de: dj. 27 gen. 2011, 22:42

Re: Inuyasha: Anime i Manga.

dl. 09 oct. 2023, 00:02

Sí q és veritat q es una cutrada el q han fet... no nomes amb l'op, sino tb amb els endings...als ultims capis emesos els repeteixen sense necessitat... (tant el d itazurana kiss com el nou). Han fet una cosa molt rara....
 
Avatar de l’usuari
taketokun
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1111
Membre des de: dg. 17 gen. 2010, 21:28

Re: Inuyasha: Anime i Manga.

dt. 10 oct. 2023, 16:46

coses dels japos i els seus drets, tot i que crec que actualment, si selecta renoves el contracte, alguns ja tenen l'ok de nou per ser emesos internacionalment
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants