Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

 
Avatar de l’usuari
AndyMugiwara
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 27
Membre des de: dt. 10 nov. 2020, 20:04
Contacta:

Recomana animes en català

dj. 19 nov. 2020, 23:06

Bones!!

L'objectiu d'aquest tema és recomanar animes en català poc coneguts o infravalorats. Així donarem a conèixer tots els que han passat desapercebuts o animarem a donar-los una altra oportunitat.

M'he adonat que la majoria de fans de l'anime en català hem vist més o menys els mateixos animes, ja que són els que més repetien per la TV i els més coneguts. Però n'hi ha molts altres que no hem vist o no coneixem, perquè no els feien tant per la TV i no són tant coneguts. I a més també influeix la generació a la que pertanyem, ja que la programació canviava cada cert temps i potser només hem vist o coneixem els animes que feien quan miràvem la TV, i no els més antics o més nous.

He fet dues llistes de sèries. La primera amb els títols més coneguts, per saber quins són i obviar-los. I la segona amb els títols menys coneguts, per tenir una base orientativa sobre els que recomanar i comentar, però podeu parlar dels que vulgueu.

Més coneguts:
Spoiler: mostra
El Dr. Slump
Bola de drac
Musculman
Bola de drac Z
Lamu
Doraemon
Ranma 1/2
Evangelion
Bola de drac GT
Sakura, la caçadora de cartes
Shin Chan
El detectiu Conan
Sailormoon
Yuu Yuu Hakusho
La magica Doremi
Inuyasha
Slam Dunk
Bo-Bobo
Kochikame
One Piece
Rantaro
Keroro


Menys coneguts:
Spoiler: mostra
El capità Harlock
Conan, el noi del futur
Dragon Quest - Fly
Cinturó negre - Yawara!
Street Fighter II V
Lady Oscar
Utena
Arc the Lad
Cowboy Bebop
Trigun
Run=Dim
Fushigi Yuugi
Orphen, el bruixot
Jeane, lladre kamikaze
Corrector Yui
Els 12 Regnes
Blau
Kiteretsu
Planet ES
Samurai Champloo
La llei de Ueki
Tsubasa: les cròniques perdudes
Get Backers
Monstre
Bleach
Death Note
Nana


La intenció és que poseu les sèries que vulgueu en un ranking perquè es vegin clares les preferències i que comenteu quelcom sobre cadascuna d'aquestes per ajudar a decidir si mirar-la o no. També podeu demanar opinions sobre sèries concretes.

Moltes gràcies!!
AndyMugiwara l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. 20 nov. 2020, 20:22, en total s’ha editat 3 vegades.
 
Avatar de l’usuari
Cortexian05
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 554
Membre des de: dj. 28 ago. 2014, 13:43
Ubicació: Lleida

Re: Animes catalans recomanables

dv. 20 nov. 2020, 01:16

Jo també formo part d'aquesta darrera generació bona d'anime en català, pel que tots els animes antics els he vist ja de gran com a aficionat. També val a dir que m'agrada molt més l'anime dels 90 per les seves històries, temàtiques i dibuix que el més modern, però potser per la majoria els costaria mirar animes tant antics que a mi no.

De la llista que has ficat no els he vist tots però els que no recomanaria sota cap circumstància són "Fushigi Yugi" i "Jeanne, la lladre kamikaze". Intento pensar que la gent els té certa estima pel factor nostàlgia perquè no puc entendre que ténen de bo aquestes sèries, són insufribles, sobretot la primera. Les que sí que trobo excelents són "Utena" i "El capità Harlock" però no estan fets per tot el món. "Cowboy Bebop" i "Samurai Champloo" també molt recomenables.

Com que imagino que la gent dirà els més coneguts personalment afegiré quatre animes que pels otakus de TV3 van passar sense pena ni glòria injustament:

- "Conan, el nen del futur". És un anime de 26 episodis fet per Hayao Miyazaki amb l'equip de Studio Ghibli abans de la creació d'aquest pel que és com veure un film Ghibli fet sèrie. Reformula la novel·la obscura en la que està basada des de la perspectiva aventurera i innocent d'un nen pel que si ja tens una edat entendràs el missatge potent de l'obra alhora que se't farà molt lleuger pel carismàtic protagonista. Està meravellosament remasteritzat i el doblatge és perfecte i molt ben conservat.

- "Saint Seiya: El quadre perdut". Té també 26 episodis (de moment) però està produit amb molts calers com si fóssin mini-pel·lícules. Aconsegueix tot el que la clàssica "Saint Seiya" no va poder i va sempre a molt bon ritme. Els personatges són molt complexos, no paren mai d'evolucionar i estant molt ben lligats al seu equivalent mitològic. També doblatge de 10.

- "Kochikame". Dins del grup d'animes llargs que ens van arribar crec que va ser el més ignorat i és força comprensible si ets un nen de menys de 12 anys, però si ets més gran hi veuràs una trama i uns personatges molt originals d'entre els slice of lifes inacabables. És l'únic anime que he vist que es centra en una comisaria de barri típica japonesa i això dóna molt de joc en tots els episodis. En Francesc Belda és llueix doblant al protagonista i la resta d'actors fan recordar al doblatge de Shin Chan o One Piece, per exemple.

-"Nana". És el meu manga preferit i l'anime tampoc s'hi queda curt. El gènere jôsei trobo que no està suficientment explotat en la indústria, aquesta sèrie és el seu màxim exponent. Té una història adulta i qualsevol persona jove que estigui en la flor de la vida s'hi sentirà representat. És un vici, la torno a veure cada any.

PD: M'agrada molt la idea d'aquest post, sobretot per no deixar lapidats la gran quantitat d'animes extraordinaris que vam tenir en català, però jo ho deixaria més a l'aire a que la gent preguntés per una temàtica o gènere concrets, que és impossible escollir d'entre els quasi 400 animes que tenim.
 
Avatar de l’usuari
Bilkoff
Moderadors
Moderadors
Entrades: 972
Membre des de: dt. 05 oct. 2004, 19:22

Re: Animes catalans recomanables

dv. 20 nov. 2020, 13:19

La de Fushigi Yugi no la veig tant mala, no es una meravella, però es pot veure. La que no vaig poder acabar de veure va ser Nana, no se, no em va agradar.

Altres series que no s'han comentat:
- "Els 12 regnes". Potser comença com Fushigi Yugi, amb una noia que va a un altre mon a on hi han coses estranyes. Es un seinen amb elements mitològics.

-"GetBackers". La serie més underrated que conec, no se com es que la gent no parla més d'ella i no hi ha res de merchandising ni res. Es un shonen on els protagonistes tenen uns petits poders i reben encàrrecs per a recuperar les coses més complicades (no sempre son objectes).
 
Avatar de l’usuari
Cortexian05
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 554
Membre des de: dj. 28 ago. 2014, 13:43
Ubicació: Lleida

Re: Animes catalans recomanables

dv. 20 nov. 2020, 14:48

"Els dotze regnes" la vaig veure fa poc i també em vaig preguntar per què és tan poc coneguda. Comença una mica fluixa però té un univers enorme molt ben desenvolupat. Quan la vaig veure semblava que llegís una novel·la antiga xinesa. Em costa considerar-la anime fins i tot.
 
Avatar de l’usuari
AndyMugiwara
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 27
Membre des de: dt. 10 nov. 2020, 20:04
Contacta:

Re: Animes catalans recomanables

dv. 20 nov. 2020, 18:53

Us poso els animes que heu comentat per ordre segons les ganes que tinc de veure'l i les meves expectatives.

Pendents:
-Cowboy Bebop: N'he sentit a parlar molt bé i em crida molt l'atenció. Tot i que m'agraden els animes amb bastants protagonistes i uns 100 episodis i aquest només té 4 protagonistes i 26 episodis. Però té alguna cosa que fa que tingui moltes ganes de veure'l, per això està el primer de la llista! A més l'incident de la sèrie passa al 2020, així que em sembla el millor moment per veure-la, i Netflix ha anunciat que en faran un live-action, encara que no sé què esperar-ne. Abans era el segon perquè el primer era "Fushigi Yugi", però ara aquest ha baixat bastant...
-Samurai Champloo: Ni n'he sentit a parlar ni em crida l'atenció. Però és del mateix autor que l'anterior, així que si m'agrada aquella segur que després em miro aquesta.
-Utena: Em crida bastant l'atenció, sobretot pel seu contingut LGBT. Però tampoc massa, així que el tenia cap a baix de la llista...
-Els 12 regnes: El títol em crida moltíssim, però l'estil i el disseny de personatges gens... Mai em decideixo si començar-la o no, li donaré una oportunitat.
-Fushigi Yugi: Justament anava a començar mirant aquest anime! El disseny dels personatges m'agrada bastant i l'estil i els colors de l'animació també.
-Saint Seiya: El quadre perdut: No he vist res de "Saint Seiya" però tampoc m'ha cridat mai... Potser li dono una oportunitat! Haig de veure les sèries en algun ordre o puc veure aquesta directament? No sé si tenen relació o no...
-GetBackers: No em sona gens, però té bona pinta. L'apunto!
-Nana: Vaig veure alguns episodis al vespre al 3xl i m'agradava bastant. Però no m'hi vaig enganxar massa, així que només recordo haver vist els primers episodis. De totes maneres sempre m'ha cridat molt l'atenció, segurament la vegi.
-Capità Harlock: Ni em cridava l'atenció ni el tenia a la llista. L'apunto!
-Conan, el nen del futur: Mai m'ha cridat l'atenció però el tinc com a un dels primers animes pioners i de culte.
-Jeanne, la lladre kamikaze: No em crida massa l'atenció, no el tenia ni a la llista de pendents...

Vistes:
-Kochikame: M'encanta! No l'he vist sencera, però vaig veure molts episodis quan els feien al migdia al K3. No recordo que tingués una gran trama central, crec que cada episodi era autoconclusio. Així que no crec que me la miri sencera, però segur que alguns episodis sueltos sí per la nostàlgia i perquè en Ryotsu és l'hòstia!

Gràcies per les vostres recomanacions!

Edito el primer post amb més sèries per comentar.
 
Avatar de l’usuari
Cortexian05
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 554
Membre des de: dj. 28 ago. 2014, 13:43
Ubicació: Lleida

Re: Recomana animes en català

dv. 20 nov. 2020, 23:07

"Saint Seiya: El quadre perdut" és independent de les altres. De fet cronològicament es suposa que és el primer de la franquícia. Jo és el primer que vaig veure de Saint Seiya i ho introdueix tot. Després vaig veure la sèrie original i altres remakes i cap em va acabar de convèncer.

La sèrie d'"Els dotze regnes" també va costar que la comencés per l'estil de dibuix però al final t'hi acabes acostumant i li veus el seu toc personal. A diferència de les altres de la llista et recomano que li deixis força episodis per jutgar-la, que el primer arc no fa per a res justícia a la resta de la sèrie.

PD: "Samurai Champloo" és del mateix director que "Cowboy Bebop" així que si ho mires en l'ordre de la llista serà perfecte.
 
Avatar de l’usuari
Chillard
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 39
Membre des de: dv. 30 oct. 2020, 19:03

Re: Recomana animes en català

ds. 21 nov. 2020, 09:19

Cortexian05 ha escrit:
"Saint Seiya: El quadre perdut" és independent de les altres. De fet cronològicament es suposa que és el primer de la franquícia. Jo és el primer que vaig veure de Saint Seiya i ho introdueix tot. Després vaig veure la sèrie original i altres remakes i cap em va acabar de convèncer.

La sèrie d'"Els dotze regnes" també va costar que la comencés per l'estil de dibuix però al final t'hi acabes acostumant i li veus el seu toc personal. A diferència de les altres de la llista et recomano que li deixis força episodis per jutgar-la, que el primer arc no fa per a res justícia a la resta de la sèrie.


Curiosament la teva opinió coincideix totalment amb la meva sobre aquestes dues series. A mi Los Caballeros del Zodiaco no em va acabar de convencer pero "Saint Seiya. El Quadre Perdut" em va enamorar. Es un dels animes amb millor animació que he vist mai, tant que quan la miro sempre penso en la pasta que es'hi van deixar (que sembla que per poc no es van arruinar) i els personatges son complexos i transmeten pura epicitat (ejem Manigoldo ejem). El doblatge en castellà es un dels millor que s'ha parit, amb veus molt top.

Quant als 12 Regnes, també em va costar entrar-hi, no tant pel dibuix (adoro l'animació retro!) sino perque em pensava que seria el típic de "noia que viatga a un altre món i viu aventures emocionants", pero em vaig trobar amb una historia molt adulta de política, violencia, psicología, tragedies etc.
Dels animes que hi han a la llista, Els 12 Regnes junt amb Monster y Lady Oscar son els que poden requerir més paciencia, a qui els hi ha agradat les consideren Obres Mestres... pero es molt fácil que la majoria de la gent no aconsegueixi "entrar-hi".
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 659
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Recomana animes en català

dg. 06 des. 2020, 00:48

Comparteixo amb vosaltres els que per mi són els millors animes de la historia:
ANIME:
1- Les pel·lícules de Studio Ghibli (El castell al cel y Murmuris del cor les millors)
2- One Piece
3- Bola de Drac
4- Inuyasha
5- Nana
6- Black Lagoon
7- FMA: Brotherhood
8- Tenki no Ko de Makoto Shinkai
9- Detectiu Conan
10- Akira (manga)
Este es el camino
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 659
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Recomana animes en català

dg. 06 des. 2020, 00:52

Val la pena veure Quedes detingut ?
El dibuix m'agrada bastant, a mi al portar tota la vida dibuixant un anime m'entra als ulls pel dibuix/ animació i aquest és el cas, paro que us sembla la temàtica i la història?
Este es el camino
 
Avatar de l’usuari
Gavira el Grande
Usuari
Usuari
Entrades: 15
Membre des de: dl. 02 nov. 2020, 15:17

Re: Recomana animes en català

dg. 06 des. 2020, 16:07

Bluepheasant ha escrit:
Val la pena veure Quedes detingut ?
El dibuix m'agrada bastant, a mi al portar tota la vida dibuixant un anime m'entra als ulls pel dibuix/ animació i aquest és el cas, paro que us sembla la temàtica i la història?


A mi no me gustó nada
Imatge
 
Ghiuma
Usuari
Usuari
Entrades: 3
Membre des de: dg. 06 des. 2020, 18:33

Re: Recomana animes en català

dg. 06 des. 2020, 18:52

Per jo unes dels animes oblidats que jo admirava de petit, era el petit chef, disfrutava com amb cap d'elles.
Utena de les millors intros, me va encantar, el final molt estrany no el vaig acabar d'entendre, crec que seria un bon moment per tornar-la a veure después de 20 anys. recordo que també hi havia una OVA que me va deixar molt loco, que es convertien en cotxos de carrera súper surrealista.
Per a diferència de molts companys l'anime que m'ha marcat ha estat els caballeros del zodiaco.
 
Avatar de l’usuari
mothz
Usuari
Usuari
Entrades: 4
Membre des de: dc. 09 des. 2020, 00:46
Ubicació: Girona

Re: Recomana animes en català

dc. 09 des. 2020, 12:17

I què hi ha del Gran suixi, el petit xef, i Dome, el petit geni del baseball?? que grans i quins records... seria fantàstic que les tornessin a fer per TV3!
by MoTh'Z
 
Avatar de l’usuari
GypsyTheHedgehog
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 86
Membre des de: dt. 10 nov. 2020, 08:48
Ubicació: Girona

Re: Recomana animes en català

dc. 09 des. 2020, 17:31

Jo recomanaria, a qui vulgui riure una estona, que vegi també Love Hina :3
Tot i que no arriba al nivell de sense sentit de Bobobo o Dr Slump, em va agradar força en el seu moment xD
També recordo haver d'empassar-me alguns shojos com Georgie o Candy Candy per poder veure la resta d'animes xD
No se si recomanaria Georgie o Candy Candy perque fa molt que no els veig, però en el seu dia tenia una relació amor-odi amb aquests 2 xD
Canal de YT https://www.youtube.com/channel/UC5MD2s ... 2_nsvzamwQ
Canal de Twitch: https://www.twitch.tv/gypsythehedgehog
Discord: Demaneu per missatge privat.
 
Avatar de l’usuari
Auron_86
Usuari
Usuari
Entrades: 6
Membre des de: dt. 08 des. 2020, 17:14
Ubicació: Barcelona

Re: Recomana animes en català

dj. 10 des. 2020, 11:56

Jo recomano la primera temporada de Orphen (la segona ja no em va agradar gens), Dome el petit geni del beisbol (ja s'ha esmentat avans, pero bueno, per la meva part la vull recomanar també) i també Inuyasha
By Auron_86 :)
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 659
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Recomana animes en català

dj. 10 des. 2020, 13:53

La de Dome a veure si algún día es consegueix una versió remasteritzada.
Estic pensar en veure o la de Dome o la del gran Sushi.
Este es el camino

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 14 visitants