Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

 
Avatar de l’usuari
ahb8
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 27
Membre des de: dt. 03 nov. 2020, 23:02
Contacta:

Re: ANIME LGBT+

dj. 08 abr. 2021, 13:14

Ryuichi ha escrit:
thegarfel ha escrit:
Una pregunta que fa temps que em ronda pel cap: per què llegiu/mireu continguts LGTB+?

Per mi, que no tinc cap relació amb el col·lectiu, la meva motivació principal per llegir/mirar Yuri és perquè la part psicològica dels personatges està molt més ben treballada que en el típic romanç heterosexual (de tipus Shounen/Seinen - el de tipus Shoujo és un altre món).

No negaré que la part gràfica i picant també és un altre factor (fet amb bon gust és clar). Després de tot, la representació d'un romanç heterosexual en el manga/anime és suuuuuper purità en la majoria dels casos.


Jo sí pertanyo al col·lectiu, però no em ve massa de gust veure anime d'aquesta temàtica de la forma en que es representa. Abans mirava Junjou Romantica i Sekaiichi amb admiració fins que vaig ser una mica més gran i "activista", vaig aprendre i em vaig adonar del mal que fa aquesta representació tòxica de relacions homosexuals.

He vist alguns yuri, tot i que no m'interessa la temàtica ni em toca de cap manera, només per curiositat, i potser no és tan greu com al yaoi, però també hi ha molta caracterització tòxica de rols, expressió de gènere erròniament relacionada a l'orientació sexual, etc.

Shostakovich ha escrit:
N'hi ha que tindre en compte que el yaoi "de tota la vida" està pensat per a un públic femení heterosexual. Es podria dir que es un subgènere del shoujo. Però n'hi han altres mangas d'aquesta temàtica que estàn pensades per a un públic més ampli o específicament homosexual i que ofereixen representacions més naturals i realistes. I realment jo diria que aquestes sèries son les que predominen a la industria espanyola. El problema es que aparentment aquestes sèries no tenen la suficient popularitat per a atraure als estudis d'anime.


Jo no conec cap anime que representi bé el col·lectiu i no el "fetitxi". De manga yaoi, n'he llegit uns quants i el més decent que vaig trobar era d'un noi que s'enamorava del seu germà... Ahí lo dejo.



és que el yaoi no es pot pendre com a representació ni de bon tros; si no hi ha incest, hi ha violacions i relacions terriblement tòxiques. Suposo que si es busca en l'etiqueta de shounen-ai potser hi ha alguna cosa que es salva...
Jo el yuri el tinc una mica més controlat i, tot i que depèn del manga que llegieixis, sí que hi ha relacions una mica més sanes (dintre del que es pot esperar de qualsevol manga de temàtica romàntica)
 
Avatar de l’usuari
Rikuvampire
Usuari
Usuari
Entrades: 3
Membre des de: dj. 08 abr. 2021, 14:10

Re: ANIME LGBT+

dj. 08 abr. 2021, 14:22

Crec que ja ho han comentat abans pero se m'ocorre Yuri On Ice encara que no tracta el tema LGTBI+ sinó el romanç en el contexte.

Tot i això, cal dir que la cultura japonesa no es la més oberta ni progressiva en aquests temes i la majoria d'autors desgraciadament segueixen sent homes cis heteronormatius, amb un component masclista important.
Imatge
 
velakant
Usuari
Usuari
Entrades: 2
Membre des de: dg. 18 abr. 2021, 21:31

Re: ANIME LGBT+

dt. 20 abr. 2021, 21:08

Si no recordo malament, en la sèrie Shinsekai Yori els personatges principals són LGTB i la història principal no té res a veure. Per cert sèrie molt recomanable.
 
Avatar de l’usuari
thegarfel
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 344
Membre des de: dt. 19 feb. 2013, 15:36
Ubicació: Nascut a Gironella, allà per Berga. Ara donant voltes pel món (xq ma germana és una plasta)

Re: ANIME LGBT+

ds. 01 maig 2021, 16:22

Rikuvampire ha escrit:
La majoria d'autors desgraciadament segueixen sent homes cis heteronormatius, amb un component masclista important.


Mentida podrida.

De BL o de temes transgènere, vale, realment no en tinc ni idea però m'imagino que tens autors de tot tipus.

Però ja et dic jo que els autors que fan Yuri, que és el % més gran de continguts LGTBI+, són majoritàriament dones lesbianes (i n'he llegit moltíssim de Yuri per poder fer aquesta afirmació). I si, tens de tot: històries amb components masclistes, feministes, homòfobs, d'armari, victimistes o on no hi ha un sol tio a la vista (error 404: Men not Found)... però el més comú és trobar-te una història d'amor on els personatges son gai i potser no són super oberts amb el tema però fan vida normal, amb amics normals i dintre d'un contexte social normal on no els linxen per ser gais.

I ja que hi som: l'autor d'Adachi to Shimamura, LN que mencionava uns missatges més amunt, és un home... però mira lo bé que està escrita la sèrie que jo no m'ho acabo de creure i la propera vegada que vagi a Comiket li hauré de preguntar si realment escriu ell els llibres o té un negre com el Quim Monzó. Ahí lo dejo.
 
cybersarima
Usuari
Usuari
Entrades: 2
Membre des de: dv. 14 maig 2021, 18:41

Re: ANIME LGBT+

dv. 14 maig 2021, 19:27

Siempre ha habido bastante componente LGTBI en los animes, aunque las series no sean 100% como tal. Así a bote pronto, recuerdo "Lady Oscar", "Oniisama e..." o la mismísima "Sailor Moon". Siempre han existido personajes duales que insinúan una orientación sexual, otras veces lo dejan entrever de forma más clara. Ahora que lo pienso, en "Saint Seiya" tenemos a Shun o el caballero de plata.
 
Avatar de l’usuari
Ilsa
Usuari
Usuari
Entrades: 5
Membre des de: dv. 07 ago. 2020, 18:21

Re: ANIME LGBT+

dv. 14 maig 2021, 23:06

ahb8 ha escrit:

és que el yaoi no es pot pendre com a representació ni de bon tros; si no hi ha incest, hi ha violacions i relacions terriblement tòxiques. Suposo que si es busca en l'etiqueta de shounen-ai potser hi ha alguna cosa que es salva...
Jo el yuri el tinc una mica més controlat i, tot i que depèn del manga que llegieixis, sí que hi ha relacions una mica més sanes (dintre del que es pot esperar de qualsevol manga de temàtica romàntica)


Ei ei ei! Para el carro! De yaoi/BL hi ha de tot. Hi ha histories d'aquestes però també n'hi ha d'altres que son tot el contrari. I, de fet, als últims anys les coses han anat canviant. No tan sols la classe d'històries han canviat, sinó que la temàtica yaoi/BL o LBGTI+ està arribant també a mangas que es publiquen com a shonen o seinen (al shojo/josei ja hi eren).
De fet, en castellà hi ha publicats diversos manga yaoi/BL que no tenen res a veure amb el que dius. En els últims anys, les noves editorials (i algunes de les "grans") estan publicant un catàleg de BL força divers, on hi pots trobar de tot.
I sobre l'etiqueta shōnen-ai, les coses son un pél més complicades. La divisió shōnen-ai == "no explicit" / yaoi == "explicit" es va fer a occident, no es la definició del gènere a Japó. I ha caigut força en desús, a favor de la etiqueta genèrica BL/Boy's love.
 
Avatar de l’usuari
ahb8
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 27
Membre des de: dt. 03 nov. 2020, 23:02
Contacta:

Re: ANIME LGBT+

ds. 15 maig 2021, 11:18

Ilsa ha escrit:
ahb8 ha escrit:

és que el yaoi no es pot pendre com a representació ni de bon tros; si no hi ha incest, hi ha violacions i relacions terriblement tòxiques. Suposo que si es busca en l'etiqueta de shounen-ai potser hi ha alguna cosa que es salva...
Jo el yuri el tinc una mica més controlat i, tot i que depèn del manga que llegieixis, sí que hi ha relacions una mica més sanes (dintre del que es pot esperar de qualsevol manga de temàtica romàntica)


Ei ei ei! Para el carro! De yaoi/BL hi ha de tot. Hi ha histories d'aquestes però també n'hi ha d'altres que son tot el contrari. I, de fet, als últims anys les coses han anat canviant. No tan sols la classe d'històries han canviat, sinó que la temàtica yaoi/BL o LBGTI+ està arribant també a mangas que es publiquen com a shonen o seinen (al shojo/josei ja hi eren).
De fet, en castellà hi ha publicats diversos manga yaoi/BL que no tenen res a veure amb el que dius. En els últims anys, les noves editorials (i algunes de les "grans") estan publicant un catàleg de BL força divers, on hi pots trobar de tot.
I sobre l'etiqueta shōnen-ai, les coses son un pél més complicades. La divisió shōnen-ai == "no explicit" / yaoi == "explicit" es va fer a occident, no es la definició del gènere a Japó. I ha caigut força en desús, a favor de la etiqueta genèrica BL/Boy's love.




Tens raó, hauria d'haver especificat que jo parlo ja de fa un temps.... ara amb els anys segur que la cosa ha anat canviant!
 
Avatar de l’usuari
Otohure
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 113
Membre des de: dg. 09 maig 2021, 21:17

Re: ANIME LGBT+

dl. 07 juny 2021, 21:17

Ànimes amb personatges del col·lectiu LGBT + però que no tracti exclusivament d''això, tenim a Ymir d'Atac als titans o també conegut com Shingeky no Kyogin, Ymir és una dona lesbiana. :wub: Aquests són els que conec. Hi ha alguns que no tenen molta importància en la història, però hi són. Una salutació. :adeu:
Otohure l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. 06 feb. 2022, 23:21, en total s’ha editat 1 vegada.
 
Avatar de l’usuari
ahb8
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 27
Membre des de: dt. 03 nov. 2020, 23:02
Contacta:

Re: ANIME LGBT+

dt. 08 juny 2021, 13:55

Otohure ha escrit:
Ànimes amb personatges del col·lectiu LGBT + però que no tracti exclusivament d'això, tenim a "O-Kiku" d'One piece, sent un home biològicament però ella en l'anime diu "Sóc una dona de cor" i el creador de l'anime, ha dit que és una dona trans. Ymir d'Atac als titans o també conegut com Shingeky no Kyogin, Ymir és una dona lesbiana. :wub: Aquests són els que conec. Hi ha alguns que no tenen molta importància en la història, però hi són. Una salutació. :adeu:


I si no recordo malament la Krista també (o bi potser, no he acabat de veure l'anime encara) i la Hange és una persona no binaria
 
Avatar de l’usuari
lucea98
Usuari
Usuari
Entrades: 8
Membre des de: dj. 29 abr. 2021, 22:13

Re: ANIME LGBT+

dj. 10 juny 2021, 18:41

Si tambe va be el manga ao no flag es molt bo uju
 
Avatar de l’usuari
selenia
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 33
Membre des de: dl. 26 oct. 2020, 12:53
Contacta:

Re: ANIME LGBT+

dg. 13 juny 2021, 16:17

No sé si s´ha comentat, pero l´Alluka de Hunter x Hunter és trans i la Pitou és no binaria .
(Bueno, i després hi ha el fandom amb en Gon/Killua i Leorio/Kurapika pero bueno... això és un altre tema xD)
 
Avatar de l’usuari
thegarfel
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 344
Membre des de: dt. 19 feb. 2013, 15:36
Ubicació: Nascut a Gironella, allà per Berga. Ara donant voltes pel món (xq ma germana és una plasta)

Re: ANIME LGBT+

dc. 18 ago. 2021, 16:13

Un overview de com el Yuri ha anat evolucionant amb els anys:
https://www.animenewsnetwork.com/featur ... up/.175613

I per cert, si no l'esteu veient ja, us recomano "Aquatope on white sand" que ha començat aquest estiu i durarà fins a finals d'any. Va de camí per convertir-se en el millor anime yuri de la història.

 
Avatar de l’usuari
Oyuki
Usuari
Usuari
Entrades: 22
Membre des de: dg. 07 març 2021, 21:57

Re: ANIME LGBT+

dv. 20 ago. 2021, 20:31

D'anime en diria alguns dels que ja heu esmentat. I tot i que ja s'ha comentat abans, tot i que One Piece treu mala nota pel que fa a la representació del col·lectiu (horrible com tracta les Okama i com blanqueja el masclisme d'en Sanji, sempre ho he pensat) vull homenatjar en Bon Clay des d'aquí, perquè és un gran personatge que m'ha marcat. I per cert, també hi ha algun personatge "amb ploma" a Samurai Champloo. L'estic veient i fa certa gràcia i tot veure el tòpic xD

De manga, se m'acudeix Doukyusei, un dels pocs BL que he llegit que m'han semblat interessants. Però és cert que últimament hi ha un canvi de xip pel que fa al manga que arriba des de japó, que es veu en les llicències d'editorials com Milky Way o Tomodomo, per posar dos exemples. També hi ha molta representació a la revista Planeta Manga que edita Planeta amb autors de l'Estat. En canvi, no puc opinar de la situació de l'anime perquè no hi estic gaire posada.
He vist Yuri no Ice, per cert, però no em va agradar gens, així que jo no el recomano XD
Breaking the chain
 
Avatar de l’usuari
thegarfel
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 344
Membre des de: dt. 19 feb. 2013, 15:36
Ubicació: Nascut a Gironella, allà per Berga. Ara donant voltes pel món (xq ma germana és una plasta)

Re: ANIME LGBT+

ds. 21 ago. 2021, 07:51

La Rukako d'Steins;Gate com a personatge transgènere. Aquí un anàlisi del personatge: https://transgirlmedia.wordpress.com/20 ... teinsgate/

Imatge
 
Avatar de l’usuari
thegarfel
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 344
Membre des de: dt. 19 feb. 2013, 15:36
Ubicació: Nascut a Gironella, allà per Berga. Ara donant voltes pel món (xq ma germana és una plasta)

Re: ANIME LGBT+

ds. 21 ago. 2021, 08:03

Oyuki ha escrit:
One Piece treu mala nota pel que fa a la representació del col·lectiu (horrible com tracta les Okama i com blanqueja el masclisme d'en Sanji, sempre ho he pensat) vull homenatjar en Bon Clay des d'aquí, perquè és un gran personatge que m'ha marcat.


Crec que no hauríem de confondre representació amb les necessitats de la narrativa. A més, tenint en compte que les okama de la sèrie son majoritàriament depredadors sexuals, doncs no m'estranya el comportament :lol:

També ho pots veure d'un altre manera, com el fet de que els okama a la sèrie (Bon Culet/Ivankov) tenen un gran pes a la història i els persontages principals sel's estimen, tot i la seva caracterització còmica. A mi personalment no em molesta. De fet, si a One Piece el govern mundial es dediques a matar/discriminar Okama per doctrina, doncs tampoc em molestaria ja que encaixiria perfectamente amb la lògica interna de la sèrie.

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 27 visitants