Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

 
Avatar de l’usuari
thegarfel
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 344
Membre des de: dt. 19 feb. 2013, 15:36
Ubicació: Nascut a Gironella, allà per Berga. Ara donant voltes pel món (xq ma germana és una plasta)

Re: ANIME LGBT+

dc. 16 des. 2020, 10:40

Comte Urà ha escrit:
Es pot considerar Utena com anime LGBT?
La pel.lícula es va doblar al català o al castellà?


Utena és super gay! :lol:

Jo ara he fet un binge del manga de Citrus i estic seguint Citrus+. L'anime està molt bé i és fidel al manga (a més hi ha un fansub en català) però amb temes Yuri jo sempre recomano primer explorar el manga perquè solen ser sèries de publicació mensual amb bons scripts i direcció artística i això no sempre es tradueix en la versió anime (comparats amb un shonen de lluita, que t'és igual veure l'anime o llegir el manga). A més, aquest tipus de manga poden ser força smutty cosa que sempre es perd amb les adaptacions a l'anime (i els blu-rays només ensenyen mugrons com a molt).

De temes centrats en LGBT jo només llegeixo/miro Yuri, així que no puc opinar d'altres temes (com diuen més a dalt, Ranma, Evangelion i Fushigui Yuugi tenen representació, entre d'altres). A banda de Citrus, d'animes només puc recomanar:

- Utena
- Adachi to Shimamura (és nou d'aquest any, però jo recomano la Light Novel abans que el manga/anime ja que és brutal)
- Kase-san (només OVAs, el manga és el material original)

Recomanacions de manga, però no sé ni si estan en castellà:

- Citrus
- Tadokoro-san
- Yuugai Shitei Doukyuusei
- Hello, Melancholic!
- Vampeerz, My Peer Vampires
- School Zone
- Hana ni Arashi
- Hino-san no Baka
- Adachi to Shimamura
- Whispering You a Love Song
- So, Do You Want to Go Out, or...?
- Can't Defy The Lonely Girl
- Doughnuts Under a Crescent Moon
- After School
- Kase-san
- Sasameki Koto
- Yagate Kimi ni Naru
 
Avatar de l’usuari
selenia
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 33
Membre des de: dl. 26 oct. 2020, 12:53
Contacta:

Re: ANIME LGBT+

dj. 17 des. 2020, 20:39

Sakura, caçadora de cartes (Touya & Yukito) , Sailor Moon (Michiru & Haruka) ❤ (Edito: a Sailor Moon també hi han les Star Lights que de forma normal són nois però quan es transformen són noies. )

De Yaoi només he vist Junjou Romantica i Sekaiichi Hatsukoi. M´agradaria veure Yuri on Ice, crec que és yaoi també i diuen que està molt bé.
També et recomano un comic que es diu "Dragon boys’ love affairs" que surt setmanalment en una aplicació que es diu Wecomic. A mi m´encanta, l´historia és genial.
selenia l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. 19 des. 2020, 06:39, en total s’ha editat 1 vegada.
 
cosarara
Usuari
Usuari
Entrades: 2
Membre des de: dl. 18 abr. 2016, 01:39

Re: ANIME LGBT+

dj. 17 des. 2020, 22:24

Yu yu hakusho, per desgràcia des d'un punt de vista trànsfob, tracta el tema al capítol 24. Miyuki, un esperit enemic, és una dona trans. L'Urameshi assegura que si no s'opera els genitals (que li ha remenat uns minuts abans), no es mereix que la tractin de dona, i insisteix que és un home. L'única cosa que té de bona l'escena és que quan en Kuwabara li vol aixecar el vestit per fer les seves comprovacions, la Botan molt encertadament li fot un bon clatellot amb el rem i li diu que és un pervertit de voler fer-ho.
 
Avatar de l’usuari
thegarfel
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 344
Membre des de: dt. 19 feb. 2013, 15:36
Ubicació: Nascut a Gironella, allà per Berga. Ara donant voltes pel món (xq ma germana és una plasta)

Re: ANIME LGBT+

dv. 18 des. 2020, 12:18

cosarara ha escrit:
Yu yu hakusho, per desgràcia des d'un punt de vista trànsfob, tracta el tema al capítol 24. Miyuki, un esperit enemic, és una dona trans. L'Urameshi assegura que si no s'opera els genitals (que li ha remenat uns minuts abans), no es mereix que la tractin de dona, i insisteix que és un home. L'única cosa que té de bona l'escena és que quan en Kuwabara li vol aixecar el vestit per fer les seves comprovacions, la Botan molt encertadament li fot un bon clatellot amb el rem i li diu que és un pervertit de voler fer-ho.


Bé, no podem oblidar que Yu Yu Hakusho tot just acaba de fer 30 anys des que es va començar a publicar. A mi personalment coses com aquesta no em molesten perquè són productes del seu temps... però és que a més penso que l'escena en si no està malament perquè el que diu en Yusuke encaixa amb el seu personatge: no oblidem que és, primer de tot, un nen, i després un idiota que només pensa en la lluita i que te una visió del món, i sobretot del bé i el mal, absolutament en blanc i negre. A més, suma-li la tensió de la lluita, que se sent enganyat, etc... es força realista tot plegat.

També ho són els comportaments dels altres personatges: encaixen perfectament amb el que són i el que representen.
 
xavisega
Usuari
Usuari
Entrades: 2
Membre des de: dt. 15 des. 2020, 23:05

Re: ANIME LGBT+

dv. 18 des. 2020, 21:45

Ja han esmentat Avatar: la llegenda de Korra. Tot i no poder-se considerar anime, una altra sèrie d'animació d'un dels creadors d'Aang i Korra és The Dragon Prince de Netflix, està força bé i opta per normalitzar completament la representació lgbt.
Crec que a Cowboy Bebop hi ha un personatge trans també.
 
Avatar de l’usuari
selenia
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 33
Membre des de: dl. 26 oct. 2020, 12:53
Contacta:

Re: ANIME LGBT+

ds. 19 des. 2020, 06:48

thegarfel ha escrit:
cosarara ha escrit:
Yu yu hakusho, per desgràcia des d'un punt de vista trànsfob, tracta el tema al capítol 24. Miyuki, un esperit enemic, és una dona trans. L'Urameshi assegura que si no s'opera els genitals (que li ha remenat uns minuts abans), no es mereix que la tractin de dona, i insisteix que és un home. L'única cosa que té de bona l'escena és que quan en Kuwabara li vol aixecar el vestit per fer les seves comprovacions, la Botan molt encertadament li fot un bon clatellot amb el rem i li diu que és un pervertit de voler fer-ho.


Bé, no podem oblidar que Yu Yu Hakusho tot just acaba de fer 30 anys des que es va començar a publicar. A mi personalment coses com aquesta no em molesten perquè són productes del seu temps... però és que a més penso que l'escena en si no està malament perquè el que diu en Yusuke encaixa amb el seu personatge: no oblidem que és, primer de tot, un nen, i després un idiota que només pensa en la lluita i que te una visió del món, i sobretot del bé i el mal, absolutament en blanc i negre. A més, suma-li la tensió de la lluita, que se sent enganyat, etc... es força realista tot plegat.

També ho són els comportaments dels altres personatges: encaixen perfectament amb el que són i el que representen.


Totalment d´acord. No hagués quadrat gaire que amb el caràcter d´en Yusuke hagués dit "si et sens dona, dons ets una dona" tinguent molt en compte la situació que es trobaven.
Probablement, si un dels seus amics hagués sigut transexual, s´hagués rigut en tota la seva cara però l´hagués acceptat perfectament. (O potser no s´hagués rigut, qui sap, que en Yusuke va madurant molt i és molt bon noi - en el fons és tot un Puuuuuuu xD)
 
Avatar de l’usuari
Steve Maister
Moderadors
Moderadors
Entrades: 2285
Membre des de: dc. 05 març 2008, 18:16
Contacta:

Re: ANIME LGBT+

ds. 19 des. 2020, 13:04

Banana Fish és un altre anime, com Yuri!!! on Ice que ja han dit, amb relacions semblants entre els protagonistes que pots veure.

I si et serveixen mangas també, llegeix Ao no Flag (està llicenciada per Ivrea), que tracta la temàtica de manera excel·lent :yeah:
Imatge
Anime-Planet.com - anime | watch anime online | Anime-Planet | Twitter |
 
Avatar de l’usuari
thegarfel
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 344
Membre des de: dt. 19 feb. 2013, 15:36
Ubicació: Nascut a Gironella, allà per Berga. Ara donant voltes pel món (xq ma germana és una plasta)

Re: ANIME LGBT+

dv. 25 des. 2020, 18:46

Tot just ahir va acabar la primera temporada d'Adachi and Shimamura i mare meva, això si que és un anime com cal!

Com a fan de la Light Novel la veritat és que en més d'una ocasió m'ha fet sentir el mateix que la novel·la, i això que és super complicat fer una adaptació d'aquesta perquè tota la part psicològica i diàlegs interns inevitablement és perden pel camí en certa mesura... però se n'han sortit i la qualitat resultant al final és similar a Oregairu, que pateix els mateixos problemes :plora:. 9/10 perquè no hi ha res perfecte en aquesta vida.

Ajuda molt que els seiyuus que van triar siguin top notch (amb cameo de Kana Hanazawa inclós :xiulant: ) i el fet que la música, animació i direcció també són fabuloses. És nota la confiança darrera la producció i això és sorprenent tenint en compte que parlem de Yuri-no explicit, o sigui que queda en tierra de nadie i és una aposta de la mida de la Sagrada Família.

De moment han adaptat les 4 primeres novel·les de 9, aviam si sona la campana i fan una segona temporada... suposo que dependrà dels Blu-rays però. Creuem els dits!
 
Avatar de l’usuari
taka
Usuari
Usuari
Entrades: 16
Membre des de: dc. 23 des. 2020, 15:22

Re: ANIME LGBT+

ds. 26 des. 2020, 11:03

selenia ha escrit:
Sakura, caçadora de cartes (Touya & Yukito)

Algú em pot confirmar que és canon? Veia la serie de petit i mai m'en havia enterat :lol: Crec que la tornaria a veure si es canon
 
gpjoan
Usuari
Usuari
Entrades: 22
Membre des de: dt. 12 feb. 2019, 13:45

Re: ANIME LGBT+

dg. 27 des. 2020, 19:38

Avore jo recorde a yu yu hakusho en Sensui i L'Itsuki. Crec que eren parella homosexual.
 
Avatar de l’usuari
izzqui
Usuari
Usuari
Entrades: 12
Membre des de: dt. 13 oct. 2020, 10:15
Ubicació: Alt Empordà
Contacta:

Re: ANIME LGBT+

ds. 09 gen. 2021, 12:42

thegarfel ha escrit:
Comte Urà ha escrit:
Es pot considerar Utena com anime LGBT?
La pel.lícula es va doblar al català o al castellà?


Utena és super gay! :lol:

- Adachi to Shimamura (és nou d'aquest any, però jo recomano la Light Novel abans que el manga/anime ja que és brutal)


Nooooo just ahir vaig acabar de llegir Adachi to Shimamura i no em va agradar gaire!!! :plora: :plora: :plora: M'esperava al menys un petó o alguna cosa, havia llegit en algun fòrum que es consideraven parella, i potser no em va acabar de convèncer que no ho fessin explícit?? La veritat és que Yagakimi em va agradar molt més, i responent a la teva pregunta sí que està en castellà!! Vaig comprar els volums 1-6 aquest Nadal de Planeta Comic, i aquest any han de treure els dos que falten. Això sí, no sembla que la segona temporada de l'anime hagi de sortir aviat :(
(però el meu yuri preferit SEMPRE serà Utena <3)
 
Avatar de l’usuari
thegarfel
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 344
Membre des de: dt. 19 feb. 2013, 15:36
Ubicació: Nascut a Gironella, allà per Berga. Ara donant voltes pel món (xq ma germana és una plasta)

Re: ANIME LGBT+

ds. 09 gen. 2021, 14:59

izzqui ha escrit:
thegarfel ha escrit:
Comte Urà ha escrit:
Es pot considerar Utena com anime LGBT?
La pel.lícula es va doblar al català o al castellà?


Utena és super gay! :lol:

- Adachi to Shimamura (és nou d'aquest any, però jo recomano la Light Novel abans que el manga/anime ja que és brutal)


Nooooo just ahir vaig acabar de llegir Adachi to Shimamura i no em va agradar gaire!!! :plora: :plora: :plora: M'esperava al menys un petó o alguna cosa, havia llegit en algun fòrum que es consideraven parella, i potser no em va acabar de convèncer que no ho fessin explícit??


Eh? Fins quin volum has llegit? Hi ha 9 volums publicats i...
Spoiler: mostra
si no recordo malament es converteixen en parella a finals del volum 6 - de forma explicita


Bé, la gràcia d'Adachi I Shimamura és precisament que les dues són awkward a la seva manera I no van del pal "aqui te pillo, aqui te mato" - almenys no de la manera tradicional jaja
 
Oni-Wan
Usuari
Usuari
Entrades: 4
Membre des de: ds. 09 gen. 2021, 14:23

Re: ANIME LGBT+

ds. 09 gen. 2021, 15:13

In love total de les marineres Urà i Neptú de sailor moon aix que mones que son sisplau.

pd. Apart que hem fa molta gràcia com ho diu la wikipèdia hehe
 
Avatar de l’usuari
izzqui
Usuari
Usuari
Entrades: 12
Membre des de: dt. 13 oct. 2020, 10:15
Ubicació: Alt Empordà
Contacta:

Re: ANIME LGBT+

ds. 09 gen. 2021, 15:22

thegarfel ha escrit:
izzqui ha escrit:
thegarfel ha escrit:

Utena és super gay! :lol:

- Adachi to Shimamura (és nou d'aquest any, però jo recomano la Light Novel abans que el manga/anime ja que és brutal)


Nooooo just ahir vaig acabar de llegir Adachi to Shimamura i no em va agradar gaire!!! :plora: :plora: :plora: M'esperava al menys un petó o alguna cosa, havia llegit en algun fòrum que es consideraven parella, i potser no em va acabar de convèncer que no ho fessin explícit??


Eh? Fins quin volum has llegit? Hi ha 9 volums publicats i...
Spoiler: mostra
si no recordo malament es converteixen en parella a finals del volum 6 - de forma explicita


Bé, la gràcia d'Adachi I Shimamura és precisament que les dues són awkward a la seva manera I no van del pal "aqui te pillo, aqui te mato" - almenys no de la manera tradicional jaja



Sí?? ostres, vaig llegir per mangadex fins a on tenien penjat, que deia que era el final, potser va resultar no ser el final del tot??!?! :ein:
si hi han més capítols els he de llegir hahaha
 
Avatar de l’usuari
thegarfel
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 344
Membre des de: dt. 19 feb. 2013, 15:36
Ubicació: Nascut a Gironella, allà per Berga. Ara donant voltes pel món (xq ma germana és una plasta)

Re: ANIME LGBT+

ds. 09 gen. 2021, 19:10

izzqui ha escrit:
thegarfel ha escrit:
izzqui ha escrit:

Nooooo just ahir vaig acabar de llegir Adachi to Shimamura i no em va agradar gaire!!! :plora: :plora: :plora: M'esperava al menys un petó o alguna cosa, havia llegit en algun fòrum que es consideraven parella, i potser no em va acabar de convèncer que no ho fessin explícit??


Eh? Fins quin volum has llegit? Hi ha 9 volums publicats i...
Spoiler: mostra
si no recordo malament es converteixen en parella a finals del volum 6 - de forma explicita


Bé, la gràcia d'Adachi I Shimamura és precisament que les dues són awkward a la seva manera I no van del pal "aqui te pillo, aqui te mato" - almenys no de la manera tradicional jaja



Sí?? ostres, vaig llegir per mangadex fins a on tenien penjat, que deia que era el final, potser va resultar no ser el final del tot??!?! :ein:
si hi han més capítols els he de llegir hahaha


Ojo, ojo! Jo parlo en tot moment de la novel·la, no del(s) manga! Aviam explico una mica:

- Novel·la lleugera = 9 volums a data d'octubre de 2020. Amb sort tindrem un altre d'aquí uns mesos, però s'ha de tenir en compte que l'Iruma Hitoma ara mateix està escribint les novel·les de Bloom into You i que entre el volum 7 i 8 s'hi va estar dos anys, doncs no hi posaria la ma al foc.
- Anime = adapta els primers 4 volums de la novel·la.
- Primer Manga (complert) = adapta els primers 3 volums de la novel·la. Crec que és el que has llegit.
- Segon Manga (en publicació) = amb prou feines adapta els primers 2 volums de la novel·la, va per llarg perquès és mensual o sigui que a aquest ritme tens per anys.

No m'agrada parlar sobre "progrés", perquè des del minut 1 n'hi ha, però diguem que és a partir del volum 5-6 de la novel·la quan les coses es posen més interessants. Igualment jo et recomano que llegeixis a partir del volum 1 de la novel·la per entendre tota la part psicològica dels personatges. A més, hi ha moltes coses com el background de la Yachii (l'extraterrestre) o les relacions amb/entre altres personatges (principalment Hino/Nagafuji) que amb prou feines es cobreixen fora de la novel·la... i són el que la fan rodona del tot. Igualment, si no et veus amb cor, mira't l'anime i després salta al volum 5.

PS: No sé exactament que i que no hi ha en castellà, però tots el formats que he mencionat estan disponibles en anglés. Els manga i les novel·les els tradueix "Sneikkimies" (google), que per la qualitat que produeix jo diria que és traductor professional... de fet tinc les versions oficials de la novel·la però mantinc les seves traduccions perquè son molt més detallades i t'interpel·len millor. I gratis!

Imatge

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 26 visitants