Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

 
Avatar de l’usuari
ahb8
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 27
Membre des de: dt. 03 nov. 2020, 23:02
Contacta:

Re: ANIME LGBT+

dg. 17 gen. 2021, 14:47

florbrey ha escrit:
En català, la llegenda de Korra, de la saga Avatar, té una parella lèsbica i està molt bé!! No doblades et recomano No.6 i Yuri on Ice :)

La llegenda de Korra és genial sí! Però en la sèrie no es veu gaire la relació entre elles com a parella, en els còmics en canvi sí que es veu explícitament
 
Avatar de l’usuari
Ryuichi
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 258
Membre des de: dl. 24 juny 2013, 15:13
Contacta:

Re: ANIME LGBT+

dc. 20 gen. 2021, 00:38

Malauradament, l'anime no és contingut que exposi gaire aquest col·lectiu, i quan ho fa, no és representatiu.

Per posar-te un exemple, Sekaiichi Hatsukoi, que és un shonen-ai, mostra les típiques interaccions homosexuals dels protagonistes com si forçadament fos necessari un paper d'"home" i de "dona" a la relació. A la vida real, el seme (l'actiu) i l'uke (el passiu) poden tenir aquestes preferències al llit, però no va pas lligat a cap característica de masculinitat o feminitat. Hi ha semes molt femenins i ukes molt masculins. Això només estigmatitza la realitat del col·lectiu. De fet, a la vida real, la majoria de gais són versàtils i, si bé tenen una preferència al llit, això no té perquè determinar la seva expressió de gènere, que va completament deslligada de l'orientació sexual. Però, si ens hi fixem, als shonen-ai/yaois que trobem, sempre hi ha dos rols molt marcats, és estrany veure un suke amb naturalitat.

Als típics shonen, no hi acostuma a haver personatges gai, com a mínim no obertament. Ara pensava en Freed de Fairy Tail que està enamorat del Laxus, però tot apunta que aquest últim acaba amb la Mira.

Pel que fa als transgènere, que jo sàpiga, gairebé hi ha representació 0 a l'anime. I si la hi ha, és prou discriminatòria o fins i tot és un producte per fer riure. Per exemple, sóc un àvid fan de One Piece, però no puc passar per alt la representació que s'ha donat a la comunitat trans i CDs (crossdressers/travestits), on han creat un món de transgèneres i travestits on viuen de manera aillada i promíscua i on persegueixen als homes amb afan de violar-los, i això definitivament no ajuda gaire a normalitzar la comunitat. Es caricaturitzen els transgèneres però no pas el masclisme del Sanji, per exemple, que es disfressa de "caballerositat".

Aviam si amb l'auge de Netflix per normalitzar el col·lectiu, els mangakas prenen nota i comencen a representar i incloure personatges LGBT+ en les seves obres (sense cap necessitat que la temàtica LGBT+ sigui el tema principal), sino per normalitzar.

Perdó que estigui una mica off-topic la cosa. Però era una reflexió necessària sobre l'anime.
Ryuichi l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. 08 abr. 2021, 12:56, en total s’ha editat 1 vegada.
 
locises@gmail.com
Usuari
Usuari
Entrades: 3
Membre des de: dt. 02 feb. 2021, 20:00

Re: ANIME LGBT+

dt. 02 feb. 2021, 20:17

Jo diria Bloom into you. Es molt bonic, encara que no te final. Abarca part del manga.
 
Avatar de l’usuari
ahb8
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 27
Membre des de: dt. 03 nov. 2020, 23:02
Contacta:

Re: ANIME LGBT+

dc. 03 feb. 2021, 13:38

Sens dubte la representació del colectiu LGTB+ en l'anime i manga resplendeix per la seva absència en molts casos i, a vegades, fins i tot dins dels propis temes de GL i BL es peca de tòpics i relacions tòxiques (sobretot en relacions home amb home, no sé si la cosa comença a canviar en aquest sector), però al menys ara sembla que es comença a apostar una mica per animes on no es centra tot en ser LGTB+, si no m'equivoco Urasekai Picnic és yuri i ciència ficció (no estic segura perquè no he llegit el manga ni he vist l'anime). Però bé, això és com Disney... els canvis arriben tot i que tarden anys en arribar
 
Avatar de l’usuari
davidburcer19
Usuari
Usuari
Entrades: 3
Membre des de: dt. 12 gen. 2021, 20:51
Contacta:

Re: ANIME LGBT+

ds. 06 feb. 2021, 15:24

Et recomano que et vegis la pel·lícula de Given.
La pots trobar a la plataforma de Crunchyroll, ja em diràs què tal. :profident:
 
calcetines3
Usuari
Usuari
Entrades: 9
Membre des de: dc. 04 nov. 2020, 14:24

Re: ANIME LGBT+

dg. 07 feb. 2021, 21:01

Hola! Recentment he vist Banana fish i m'ha semblat molt molt guai, per si algú no l'ha vist encara.
Com a manga que parla sobre temàtica LGTBI en general, diuen que Fukakai na Boku no Subete (Love me for what I am), o Ao no flag (que tracta sobre un triangle amorós però un triangle de debò ^^
 
Avatar de l’usuari
Eufrosine
Usuari
Usuari
Entrades: 7
Membre des de: dc. 10 feb. 2021, 19:56
Ubicació: París

Re: ANIME LGBT+

dc. 10 feb. 2021, 20:04

Sabeu si han doblat Yuri on ice? Es una joia :D
 
Avatar de l’usuari
ahb8
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 27
Membre des de: dt. 03 nov. 2020, 23:02
Contacta:

Re: ANIME LGBT+

dv. 12 feb. 2021, 17:59

Eufrosine ha escrit:
Sabeu si han doblat Yuri on ice? Es una joia :D


Que jo sàpiga no està doblat ni en castellà ni en català
 
Avatar de l’usuari
Lluis_Cat
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 163
Membre des de: ds. 05 ago. 2017, 12:48
Ubicació: Badalona
Contacta:

Re: ANIME LGBT+

dt. 16 feb. 2021, 10:39

davidburcer19 ha escrit:
Et recomano que et vegis la pel·lícula de Given.
La pots trobar a la plataforma de Crunchyroll, ja em diràs què tal. :profident:

Abans hauries de recomanar l'anime (té 11 capítols) perquè si no, la persona es perdrà mitja història i no entendrà coses de la pel·lícula.
Per cert, teniu tota la sèrie i la pel·lícula subtitulada en català a anime.fansubs.cat
 
Avatar de l’usuari
thegarfel
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 344
Membre des de: dt. 19 feb. 2013, 15:36
Ubicació: Nascut a Gironella, allà per Berga. Ara donant voltes pel món (xq ma germana és una plasta)

Re: ANIME LGBT+

dj. 18 feb. 2021, 20:00

Una pregunta que fa temps que em ronda pel cap: per què llegiu/mireu continguts LGTB+?

Per mi, que no tinc cap relació amb el col·lectiu, la meva motivació principal per llegir/mirar Yuri és perquè la part psicològica dels personatges està molt més ben treballada que en el típic romanç heterosexual (de tipus Shounen/Seinen - el de tipus Shoujo és un altre món).

No negaré que la part gràfica i picant també és un altre factor (fet amb bon gust és clar). Després de tot, la representació d'un romanç heterosexual en el manga/anime és suuuuuper purità en la majoria dels casos.
 
Avatar de l’usuari
ahb8
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 27
Membre des de: dt. 03 nov. 2020, 23:02
Contacta:

Re: ANIME LGBT+

dj. 18 feb. 2021, 21:56

thegarfel ha escrit:
Una pregunta que fa temps que em ronda pel cap: per què llegiu/mireu continguts LGTB+?

Per mi, que no tinc cap relació amb el col·lectiu, la meva motivació principal per llegir/mirar Yuri és perquè la part psicològica dels personatges està molt més ben treballada que en el típic romanç heterosexual (de tipus Shounen/Seinen - el de tipus Shoujo és un altre món).

No negaré que la part gràfica i picant també és un altre factor (fet amb bon gust és clar). Després de tot, la representació d'un romanç heterosexual en el manga/anime és suuuuuper purità en la majoria dels casos.


Bé en el meu cas, és sobretot per la representació (la manera en la que estem representats, els tòpics en els que cauen, els errors, els encerts.. -i sí, per molt que alguns creguin que no, la representació importa. És molt fàcil dir que no quan portes tota la història sent representat i quan no ets un criminal en 72 països xD). A mi em va ajudar bastant quan estava plantejant-me la meva orientació sexual el fet de consumir una mica de yuri (tot i que la representació bi és força dolenta i escassa). També és perquè trobo que les noies són representades de forma menys "tonta" que en alguns mangas hetero on sembla que la noia tingui una neurona...
En el tema yaoi no em poso perquè la poca cosa que he llegit ha sigut... horrible (i es nota bastant que molt del contingut està fet per fetitxar les relacions entre homes, cosa que també passa en el yuri evidentment però m'atreviria a dir que passa menys).
Hi ha altres motius però no sé com explicar que em fan sentir molt més
 
Avatar de l’usuari
izzqui
Usuari
Usuari
Entrades: 12
Membre des de: dt. 13 oct. 2020, 10:15
Ubicació: Alt Empordà
Contacta:

Re: ANIME LGBT+

dl. 22 feb. 2021, 10:45

thegarfel ha escrit:
Una pregunta que fa temps que em ronda pel cap: per què llegiu/mireu continguts LGTB+?

Per mi, que no tinc cap relació amb el col·lectiu, la meva motivació principal per llegir/mirar Yuri és perquè la part psicològica dels personatges està molt més ben treballada que en el típic romanç heterosexual (de tipus Shounen/Seinen - el de tipus Shoujo és un altre món).

No negaré que la part gràfica i picant també és un altre factor (fet amb bon gust és clar). Després de tot, la representació d'un romanç heterosexual en el manga/anime és suuuuuper purità en la majoria dels casos.


La veritat és que jo m'hi he trobat (mirant sèries amb representació lgbt+) gairebé sense voler. De petita, recordo haver vist alguns episodis d'Utena que em van marcar. Al llarg del temps, me'n vaig oblidar, de la sèrie, però em quedava el record d'una lesbiana (?) de pèls roses que lluitava amb espases per a rescatar a la seva nòvia. Realment crec que Utena, al menys, va més enllà d'això, però a mi em va marcar, i formant part del col·lectiu vaig entendre què va canviar en mi. Quan la vaig tornar a mirar, ja més gran, vaig entendre perquè en tenia un record tan clar.

Suposo que és, com han dit ja més amunt, per a la representació. Jo si veig una parella hetero a la tele no sentiré absolutament res, però si són dues noies, llavors ja sí (donat per suposat que els personatges estiguin mínimament ben fets, és clar). Per a mi, com a mínim, és recomfortant veure que hi ha altra gent que publica continguts lgbt+. A mi em fa sentir menys sola, ja que no solc estar envoltada de gent del col·lectiu.
 
populous10
Usuari
Usuari
Entrades: 1
Membre des de: dj. 11 març 2021, 01:54

Re: ANIME LGBT+

dj. 11 març 2021, 02:07

et recomano banana fish si no tens problemes de tensio del cor clar XD
 
Shostakovich
Usuari
Usuari
Entrades: 4
Membre des de: dl. 14 des. 2020, 00:37

Re: ANIME LGBT+

dj. 11 març 2021, 12:46

Ryuichi ha escrit:
Malauradament, l'anime no és contingut que exposi gaire aquest col·lectiu, i quan ho fa, no és representatiu.

N'hi ha que tindre en compte que el yaoi "de tota la vida" està pensat per a un públic femení heterosexual. Es podria dir que es un subgènere del shoujo. Però n'hi han altres mangas d'aquesta temàtica que estàn pensades per a un públic més ampli o específicament homosexual i que ofereixen representacions més naturals i realistes. I realment jo diria que aquestes sèries son les que predominen a la industria espanyola. El problema es que aparentment aquestes sèries no tenen la suficient popularitat per a atraure als estudis d'anime.
 
Avatar de l’usuari
Ryuichi
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 258
Membre des de: dl. 24 juny 2013, 15:13
Contacta:

Re: ANIME LGBT+

dj. 08 abr. 2021, 13:02

thegarfel ha escrit:
Una pregunta que fa temps que em ronda pel cap: per què llegiu/mireu continguts LGTB+?

Per mi, que no tinc cap relació amb el col·lectiu, la meva motivació principal per llegir/mirar Yuri és perquè la part psicològica dels personatges està molt més ben treballada que en el típic romanç heterosexual (de tipus Shounen/Seinen - el de tipus Shoujo és un altre món).

No negaré que la part gràfica i picant també és un altre factor (fet amb bon gust és clar). Després de tot, la representació d'un romanç heterosexual en el manga/anime és suuuuuper purità en la majoria dels casos.


Jo sí pertanyo al col·lectiu, però no em ve massa de gust veure anime d'aquesta temàtica de la forma en que es representa. Abans mirava Junjou Romantica i Sekaiichi amb admiració fins que vaig ser una mica més gran i "activista", vaig aprendre i em vaig adonar del mal que fa aquesta representació tòxica de relacions homosexuals.

He vist alguns yuri, tot i que no m'interessa la temàtica ni em toca de cap manera, només per curiositat, i potser no és tan greu com al yaoi, però també hi ha molta caracterització tòxica de rols, expressió de gènere erròniament relacionada a l'orientació sexual, etc.

Shostakovich ha escrit:
N'hi ha que tindre en compte que el yaoi "de tota la vida" està pensat per a un públic femení heterosexual. Es podria dir que es un subgènere del shoujo. Però n'hi han altres mangas d'aquesta temàtica que estàn pensades per a un públic més ampli o específicament homosexual i que ofereixen representacions més naturals i realistes. I realment jo diria que aquestes sèries son les que predominen a la industria espanyola. El problema es que aparentment aquestes sèries no tenen la suficient popularitat per a atraure als estudis d'anime.


Jo no conec cap anime que representi bé el col·lectiu i no el "fetitxi". De manga yaoi, n'he llegit uns quants i el més decent que vaig trobar era d'un noi que s'enamorava del seu germà... Ahí lo dejo.

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: jangimper i 21 visitants