Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
 
Avatar de l’usuari
anigametal
Usuari
Usuari
Entrades: 7
Membre des de: dc. 07 set. 2016, 12:49

Re: Bola de Drac - Els inicis d'una llegenda

ds. 17 jul. 2021, 20:36

M'ha agradat molt aquesta idea de obrir un fill comentant la teua opinió d'una serie tan mítica que estàs veient per primera vegada. Molt bona idea, sincerament, i molt interessant com a experiment per aquells altres que (com jo) ja la tenim molt vista des de que eren petits.

Quan arribis a la continuació del Z, ja sigui amb GT o Super, podria ser encara molt mes interessant per comprovar la teua impressió tenint en compte la decepció que ha sigut per tants altres. Qui sap, potser, tot i que hi ha molts arguments "objectius" per parlar malament d'aquestes sagas, potser estem massa condicionats per la època en que vam créixer, la nostra etat, la manera en que ho vam veure i tot això. Això passa molt amb moltes altres coses com ara la música ("grups veterans com Iron Maiden o Judas Priest mai fan un album bo i tot el que fan ara es porqueria", "no hi ha gaira bona musica des dels anys 80", etc) i fins i tot amb els videojocs (per mi personalment la època dorada va ser entre principis y mitjans dels 90 però qualsevol que hagi crescut en altra època segurament ho veu diferent).

Ja que estem, comentar que amb el One Piece em va pasar una cosa semblant (ho comento ja que veig el teu avatar d'en Luffy/Ruffy). I es que sincerament no esperava gran cosa, només vaig començar a veure-ho per veure qualsevol anime nou doblat en català perque, total, no perdo res (apart del temps). Tot i que l'estil de dibuix i el poc que solia veure o escoltar d'altres persones no em cridava gens la atenció, no vaig trigar ni 20 episodis en enganxar-me. En menys d'un any ja em vaig veure tots els 516 que ha doblats (moltes gracies als usuaris que els van compartir a aquest forum, per cert!) i fins i tot, veient que no sembla que vagin a doblar nous per ara, vaig continuar veient mes episodis en japonès subtitulat al anglès.

Hi ha molta gent per ahi que diu que, al igual que Bola de Drac, hi ha una decadència i que la serie empitjora amb el temps, que es torna mes avorrida i tot això. Però, per a mi personalment, tot i que es cert que es passen massa amb els capítols d'espargiment i allargan massa algunes trames, no veig que mai perdi la màgia que ho fa tan interessant. Potser es cert que empitjora amb el temps, però a mí em continua agradant força, la veritat.

També, parlant ara de Bleach, he escoltat/llegit molts comentaris parlant molt malament de la saga dels Vaunts (o com s'escrigui), però a mí no em va semblar tant dolenta. Fins i tot la vaig trobar molt interessant en algunes coses. La idea de barrejar vampirs i "pokémons" es força original, i hi ha algunes reflexions profundes e interessants.

Conclusió curta: potser estem massa condicionats socialment a l'hora de valorar algunes coses?
Disculpeu les meves erradas al català. Aquesta es una llengua que normalment escolto (m'encanta el doblatge en català!) pero no tinc gaire práctica per escriure o parlar en català. Espero millorar-ho poc a poc.
 
Avatar de l’usuari
enzo1988
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 322
Membre des de: dc. 10 nov. 2010, 10:23

Re: Bola de Drac - Els inicis d'una llegenda

dg. 18 jul. 2021, 10:22

Otohure ha escrit:
Ara vaig per on Trunks petit, son Goten, Son Gohan adolecent, la filla d’en Krillin, Videl... On Son Gohan entrena al seu germà petit Son Goten y també entrena a Videl per al pròxim torneig dels arts marcials. La veritat m’agrada que finalment, en Krillin, tinga una familia, ya que sempre ha dit que era al seu somni. Té una filla i una dona molt maques! M’encanta que hi haya nens, la veritat, cada vegada que apareixien els nens, gritaba d’amor, son tan dolços tots els fills!! I mare meva, també m’ha fet gràcia, quan diu Son Goten, “Eh, Son Gohan, algun dia podré ser com tú?” I Son Gohan, li explica, que per a ser un súper guerrer, necesita molt esforç y entrenament. I Son Goten es transforma en súper guerrer davant de Son Gohan, mare meva, la cara de Son Gohan era un quadre JAJAJA. També m’agradat quan Trunks (petit) es transforma en Súper Guerrer davant de Vegeta, la seva cara també hi es un quadre en aquell moment. També m’agradat que finalment, Krillin, hi haya complit el seu somni. Té una familia molt maca!!


Otohure, he de dir que has obert un post molt interesant. Jo no et dire en cap moment no vegis aixo o allò altre. Cadascu ha de ser lliure per decidir fins on vol arribar. Pero personalment he de dir que a partir d'aquesta part argumental es per mi quan mor "Bola de drac". Almenys moltes de les coses que m'agradaven a "Bola de drac" es van extingir aqui:

-El protagonisme i importancia dels personatges humans: personatges humans sense poders desorbitats com en Krilin (que per cert no li escauen gens els cabells), la Bulma o la nou venguda Videl fins ara tenien una raó per estar (per exemple en la saga dels androides la Bulma descobria l'altra maquina del temps i descobrir el punt feble de l'A-17 i l'A-18; i en Krilin te tota la conexio que agafa amb els androides en veure en ells que no son dolents o fins i tot en Yamcha descobrint els primers androides i atenent en Goku durant el seu virus). A partir d'ara si no ets un guerrer de l'espai no pintes res. Basta veure l'escopida en pedra que li fan al pobre Krilin com dir "aqui ja no se t'ha perdut res".

-La serietat i drama que hi havia a vegades: recordeu quan van morir els guerrers Z a mans de'n Nappa o quan en Trunks recordava la seva trista historia en el futur. Això ja es aigua passada i a partir d'ara hi ha un humor bastant absurd que no conecta massa be amb la gravetat dels fets. Un humor i personatges nous (i no tan nous com en Satan) que recorden més a Dr. Slump que les darreres sages que em vist de 2Bola de drac"

-En Cor Petit com a guerrer: basta veure el gran combat amb el deu Neptu. No cal dir res més. Que descansi en pau.

-Els entrenaments durs: si be la saga dels androides va mostrar maneres interesants d'entrenar i increments de nivell molt ben explicats amb els seus errors i logiques (no com la saga de Namek que es va fer una mica absurd en un punt). Alguns els hi agrada molt en Trunks i en Son Goten. Que si que son molt monos, molt graciosos. Però el fet de convertir-se en superguerrer (aquell nivell tan dificil de aconseguir en que en Vegeta patia un autentic calvari en quedar-se enrera) per part d'aquests 2 encara em sembla insultant. A partir de que fa que els 2 nanos resultin molt repelents. I no em serveix l'excusa barata de que en el moment en que en Goku i en Vegeta van procrear aquests nens eren molt més forts. I lo trist es que els nous increments que vindran tendran una facilitat per aconseguir-se molt semblant. En Son Gohan de nen va demostrar un gran poder pero el que va ser molt inteligent per part de'n Toriyama es que fos un poder que ni el mateix Son Gohan entenia ni era capaz de controlar. I Això li va donar més bon joc amb el temps perque li marcava un objectiu. Arribar a entendre i controlar el seu poder per poder salvar tot allo que estima i vol defensar com ho va demostrar en el combat de'n Cel.lula. En canvi, a partir d'ara rebaixes!!

-En Son Gohan com a bon personatge: això si que no te nom. En Son Gohan pasa a ser un personatge bastant estupid i molt inutil. I això que aquesta saga comença amb ell com a protagonista (comença perque despres...). Pero en Toriyama aqui va fer una carniceria amb ell que ni els detractors més severs haguessin sigut capaços d'inventar. Per començar tota la part universitaria fins a l'episodi que li xuclen l'energia es com un relleno que no acaba mai. Es com si l'episodi del carnet de conduir de'n Son Goku i en cor Petit en competes de durar un episodi hagues durat 15. No passa res realment rellevant ni emocionant de debó. De debó en Son Gohan necesita convertir-se en superguerrer per guanyar uns delinquents de no res!!!!??? De debó necesita disfresar-se i fer el pallasó per arreglar 4 accidents i crims que ni li van ni li venen!!!??? Quan a la saga de Namek s'avergonyia quan li van canviar el pentinat o va veure que el seu pare podia acabar amb la cara de'n Ginew!!!??? De debó no es capaç de tombar en un tres i no res en Dabra que te una força semblant a en Cel.lula!!!??? De fet aquests desproposita van provocar una cosa que l'autor em sembla que no tenia planetjada pero hi va haver de recorrer per salvar els mobles: la tornada de'n Son Gokuh (que a sobre ha entrenat quan semblava que es despedia per sempre i ja volia descansar com en Mutenroshi just abans d'apareixer en Satanas Cor Petit). Aqui va començar un cicle en que en Toriyama (ja cansat i avorrit de la serie que li va donar tant d'exit) improvitzava massa i feia alguns girs de guió molt forçats que els feia més per contentar a alguns seguidors que per inspiració propia.

Per aixo aqui per jo comença realment la decadencia de la serie. I em fa molt a rabia quan critiquen GT i Super quan molts dels vicis i defectes que critiquen d'elles ja son presents en aquesta saga. Tot i així aquesta saga te una cosa que si que es mereix ser vista i salvada: el personatge de'n Vegeta. Però res més.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Raohken
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 199
Membre des de: dj. 05 nov. 2020, 20:39

Re: Bola de Drac - Els inicis d'una llegenda

dg. 18 jul. 2021, 11:24

enzo1988 ha escrit:
-Els entrenaments durs: si be la saga dels androides va mostrar maneres interesants d'entrenar i increments de nivell molt ben explicats amb els seus errors i logiques (no com la saga de Namek que es va fer una mica absurd en un punt).


Jo crec que en la saga de Namek estan també molt ben explicats els augments de forces iwal que al final de la moguda de Celula, en practicament tot lo demés sobre la decadencia tens raó... Els dinosaures somrients amb ulls empanyats i alegres de xiquet, les transformacions sacades de baix la maniga (Goku per exemple i a pesar que a mi m'agrada eixa transformació), en general les absurdidats de son Gohan i eixe tremendo baixò de nivell, (Ho sent però al final ho dire...) eixe combat de Goku vs Vegeta que més que un combat pareix un ball d'abraçades alçant i juntant els genolls i la resta del combat com a que queda molt estandar sense cap moment d'emociò real, bah, pa que dir més, es deveres que despres del torneig del més enllá va decaient tot però també te parts prou bones i entretingudes encara... El grosset nou amic de Satan, en un principi a mi em va agradar la baixada de nivells per trobarse amb Babidi també i alguna altra coseta que encara li dona un pase.
 
Avatar de l’usuari
Otohure
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 113
Membre des de: dg. 09 maig 2021, 21:17

Re: Bola de Drac - Els inicis d'una llegenda

dg. 18 jul. 2021, 13:14

anigametal ha escrit:
M'ha agradat molt aquesta idea de obrir un fill comentant la teua opinió d'una serie tan mítica que estàs veient per primera vegada. Molt bona idea, sincerament, i molt interessant com a experiment per aquells altres que (com jo) ja la tenim molt vista des de que eren petits.

Quan arribis a la continuació del Z, ja sigui amb GT o Super, podria ser encara molt mes interessant per comprovar la teua impressió tenint en compte la decepció que ha sigut per tants altres. Qui sap, potser, tot i que hi ha molts arguments "objectius" per parlar malament d'aquestes sagas, potser estem massa condicionats per la època en que vam créixer, la nostra etat, la manera en que ho vam veure i tot això. Això passa molt amb moltes altres coses com ara la música ("grups veterans com Iron Maiden o Judas Priest mai fan un album bo i tot el que fan ara es porqueria", "no hi ha gaira bona musica des dels anys 80", etc) i fins i tot amb els videojocs (per mi personalment la època dorada va ser entre principis y mitjans dels 90 però qualsevol que hagi crescut en altra època segurament ho veu diferent).

Ja que estem, comentar que amb el One Piece em va pasar una cosa semblant (ho comento ja que veig el teu avatar d'en Luffy/Ruffy). I es que sincerament no esperava gran cosa, només vaig començar a veure-ho per veure qualsevol anime nou doblat en català perque, total, no perdo res (apart del temps). Tot i que l'estil de dibuix i el poc que solia veure o escoltar d'altres persones no em cridava gens la atenció, no vaig trigar ni 20 episodis en enganxar-me. En menys d'un any ja em vaig veure tots els 516 que ha doblats (moltes gracies als usuaris que els van compartir a aquest forum, per cert!) i fins i tot, veient que no sembla que vagin a doblar nous per ara, vaig continuar veient mes episodis en japonès subtitulat al anglès.

Hi ha molta gent per ahi que diu que, al igual que Bola de Drac, hi ha una decadència i que la serie empitjora amb el temps, que es torna mes avorrida i tot això. Però, per a mi personalment, tot i que es cert que es passen massa amb els capítols d'espargiment i allargan massa algunes trames, no veig que mai perdi la màgia que ho fa tan interessant. Potser es cert que empitjora amb el temps, però a mí em continua agradant força, la veritat.

També, parlant ara de Bleach, he escoltat/llegit molts comentaris parlant molt malament de la saga dels Vaunts (o com s'escrigui), però a mí no em va semblar tant dolenta. Fins i tot la vaig trobar molt interessant en algunes coses. La idea de barrejar vampirs i "pokémons" es força original, i hi ha algunes reflexions profundes e interessants.

Conclusió curta: potser estem massa condicionats socialment a l'hora de valorar algunes coses?


La veritat, estic feliç de que us hagi agradat aquest post. La veritat, vaig ver ben interesant comentar les meves impressions. I si, quan termini Z comentaré les meves impressions, siguin de GT o Súper.
 
Avatar de l’usuari
anigametal
Usuari
Usuari
Entrades: 7
Membre des de: dc. 07 set. 2016, 12:49

Re: Bola de Drac - Els inicis d'una llegenda

dg. 18 jul. 2021, 13:27

Estic d'acord en moltes coses amb vosaltres, enzo i Raokhen. La saga d'en Bu es com un preludi del que va passar amb el GT i més recentment amb el Super, i seria injust criticar uns sense criticar els altres. Em vaig adonar d'aixó quan, després de molts anys sense veure cap ánime, vaig tornar a "enfrikar-me" (principalment gracies a aquest forum) allá pel 2014-2015 i vaig tornar a veure de nou tot Dragon Ball (+Z & GT) sencer. Per alguna raó la saga del Bu la recordaba més e menys amb els mateixos ulls amb els que recordaba las d'en Cél-lula i Freezer. I de seguida em vaig començar a avergonyir-me per totes aquelles ximpleries que comenteu, perque de dabó que no ho recordaba d'aquesta manera en la meva infantesa/adolescència.

Personalment trobo que algunes de les ideas de la saga del Bu, així com del GT i el Super, son bones. Retornar la aventura i l'humor del Bola de Drac original i convinar-ho amb les lluites, el suspens i la serietat del Z sona realment bé quan ho penso. Alguns del personatges nous o no tan nous, com el Sr. Satan o la Videl, prometien molt, així com també l'Uub (necessitem mes personatges femenins i negres a l'anime!), però van trigar molt poc en "caducar" i fer-se inútils, com tots els altres, i de nou tot el protagonisme va passar als guerrers de l'espai (o mes bé al Goku i Vegeta).

El viatge per tot l'espai a la recerca de les boles semblava una bona idea per donar més varietat i expandir més l'univers de manera similar a com es va fer a la saga d'en Freezer, però el resultat es el que ja coneixem. La quarta transformació, tot i que no té molt de sentit, té el seu puntet, també. En fi... veig moltes idees que en teoria podrien sortir bé pero no triguen gens a trencar-se i tornar a mes del mateix. De vegadas, en contades ocasions, panses: oh, això sembla que comença a posar-se interessant! Pero avanç de que t'emocionis tot es trenca de nou i et recorda aquella sensació de decadència.

Es una mica com que volen barrejar-ho tot pero no funciona. Com si agafas una cassola i ficas tota mena d'ingredients sense pensar-hi massa. El resultat probablement serà un desastre que no es pot ni menjar, tot i que les intencions sonen bé.

Tot i això, la saga del Bu, i fins i tot del GT em van donar tants bons moments... que se'm fa difícil esborra-ho tot de la meva memòria, tot i acceptant que ja no es el mateix i tot allò. I d'aquesta manera em vaig tragar tot Super dues vegades (primer amb subtituls, després en castellà i encara el tornaria a veure en català si finalment es doblés). No estic gastant cap diners en això però definitivament Bola de Drac té alguna cosa que et fa tornar encara que no esperis cap gran cosa. Ho reconeixo, soc una mica masoca, suposo.

Per altra banda, continuo pensant que potser estem massa condicionats per moltes coses i potser una persona que no ho hagi vist abans, com ara qui va obrir aquest fill, potser ho vegi tot d'una altra manera molt diferent a nosaltres. Per això em sembla tan bona idea això, de veritat. I definitivament jo tampoc diré a ningú què ha de veure o què no, faltaria menys. Encara que potser allò que algú va mencionar sobre triar a veure el Super avanç del GT podria ser un bon experiment per veure com de diferent s'entén la serie d'aquesta manera.

Molt interessant tot aquest debat, de veritat. Només demano disculpes si el meu català té moltes errades, però es una bona manera de practicar per mi també.
Disculpeu les meves erradas al català. Aquesta es una llengua que normalment escolto (m'encanta el doblatge en català!) pero no tinc gaire práctica per escriure o parlar en català. Espero millorar-ho poc a poc.
 
Avatar de l’usuari
Otohure
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 113
Membre des de: dg. 09 maig 2021, 21:17

Re: Bola de Drac - Els inicis d'una llegenda

dg. 18 jul. 2021, 13:32

També volia comentar un tema del que vaig parlar ahir respecte a Bola de Drac. Qué hi es, que si Bola de Drac fora un anime que s’agueix fet en aquesta época, mai hauria eixit.

Bola de Drac Z es un anime, que la majoria hu van veurà de petits. Pero tenim que admetrà que es un anime amb violència explícita, però, es un anime, que a la seva época (no hi se ara) era +8 anys. Avui día, mai hu pondrien a la televisió que un nen hi podria veurà.

Apart, hi es un anime dur, amb trames dures. També, totes les campanyes que hi a ara, se les tirarien encima. Com per exemplà, la dura escena de Spopovich V.S Videl. Avui dia, mai pondrien a una noieta, sent rebentada per un home tremendament musculòs. En Bola de Drac Z, hi ha escenes molt crues... per exemplà, en Freezer quan es balancejava quan tenía atravessat a en Krillin, per a obrir-le més l’herida. (També, entenc que les escenes son més crues quan estan animades.)

Pero si fossi un anime d’aquesta época, li hauria caigut tot el que està mal... Per sort, va ser un anime d’un altra època. Bola de Drac es un fill de la seva època. Es el meu anime favorit, pero hi a que admetrà, que es un anime cru. Avui día, que els programes per a nens son Peppa pig y tonteries així. També, (no m’han recordú del nom del anime) hi habia un anime antic que li van fer una nova versió que pareix que s’ha fet aposta per a RIDICULITZAR-LO.

Bola de Drac (per a mi) es el millor anime, pero mare meva, si hubiese eixit avui día...
 
Avatar de l’usuari
anigametal
Usuari
Usuari
Entrades: 7
Membre des de: dc. 07 set. 2016, 12:49

Re: Bola de Drac - Els inicis d'una llegenda

dg. 18 jul. 2021, 14:10

Quina sincronització, tu! Estava escrivint una parrafada i de sobte veig la teva resposta.

Molt d'acord amb el que dius, i es una cosa que he pensat a vegades, també. Potser es diferent al Japó o altres països, pero aquí abunda molt aquella mentalitat de "tots el dibuixos son per nens petits", com si tot hagués de ser coses totalment infantils com els exemples que has posat. El public juvenil gaire bé es té en compte per rés, o directament es relaciona només amb produccions americanes del tipus Marvel, Star Wars, etc marginant tot l'anime. De fet, tinc la impressió de que, al contrari que als anys 90, no hi ha gaire presencia japonesa avui en dia (ni a l'anime ni tampoc massa en videojocs y demès). Potser estic totalment equivocat, es només la meva impressió.

Certament aquesta serie no tindria molt d'èxit avui en dia. Probablement ni tan sols es portaria a les televisions ni plataformes ni res i es quedaria com una raretza japonesa que només uns quants frikis del internet coneixeríem, no sé. I no es que la serie quan es va emetre originalment a la tele no tingués censura, perque realment hi va haver algunes censures amb escenes com les que has mencionat (recordo lo del Krylin atravessat pel Freezer amb la sang d'un color negre, com dissimulat, i molt relallat sense veure-ho tot el temps "cavalgant" d'aquella manera. Al Bola de Drac original també hi ha una escena al palau de la Baba la vident que directament es va retallar sencera i recordo que no vaig entendre molt el que va passar allà). Pero aquestes censures eren, en la seva majoria, més o menys "raonables", no com ara que censuren fins i tot els raigs d'energia i veus a la gent caure sense saber què ha passat (crec que fins i tot alguns dels insults d'en Vegeta es van censurar al Super en castellà). Això ja es altre nivell.

I tot a allò tenint en compte que Bola de Drac no es "una serie per a nens petits", sino mes be juvenil, o potser dels 8-9 com a molt. No recordo quan ho vaig començar a veure per primera vegada jo mateix, pero jo personalment no posaria aquest anime a un nen de 4 o 5 anys encara. No tot es blanc o negre, que sembla que si una cosa no es ridículament infantil es que es molt gore, penso que hi ha molt mes que això en el mig. I es just allà on crec que es troba Bola de Drac.

El tema del masclisme i tot allò es una pena també, perque tot i que sempre vaig trobar a faltar més protagonisme femení al Bola de Drac i a l'anime d'aquest tipus en general, Bola de Drac es un cas un tant peculiar en aquest sentit. Hi ha prou com veure a la Bulma, que no tindrà la força dels guerrers de l'espai ni gens d'això, però es probablement la persona més intel·ligent de tot el planeta o fins i tot de tota la serie, i si no fos per ella no es podria haver salvat el món (es ella qui va fer la maquina del temps, no-sé-quantes naus espacials, el radar de les boles, etc). O la Videl, que tot i ser "una humana corrent" es mes forta que "el campió del mon" (aquí veig una bona oportunitat per fer nou personatge humà fort important a l'alçada dels clàssics com Krylin, Ten Shin Han, etc si so fos pel canvi que va tomar Z en aquell temps). Per no parlar directament de la A-18, que li va donar una bona palliça al "príncep dels guerrers" i podria ser un nou aliat important que també es van carregar molt aviat. La gent seguirà dient que es una serie masclista i tot allò, però depèn com ho vegis pot ser tot el contrari també.
Disculpeu les meves erradas al català. Aquesta es una llengua que normalment escolto (m'encanta el doblatge en català!) pero no tinc gaire práctica per escriure o parlar en català. Espero millorar-ho poc a poc.
 
Avatar de l’usuari
Raohken
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 199
Membre des de: dj. 05 nov. 2020, 20:39

Re: Bola de Drac - Els inicis d'una llegenda

dg. 18 jul. 2021, 14:53

Otohure ha escrit:
També volia comentar un tema del que vaig parlar ahir respecte a Bola de Drac. Qué hi es, que si Bola de Drac fora un anime que s’agueix fet en aquesta época, mai hauria eixit.

Bola de Drac Z es un anime, que la majoria hu van veurà de petits. Pero tenim que admetrà que es un anime amb violència explícita, però, es un anime, que a la seva época (no hi se ara) era +8 anys. Avui día, mai hu pondrien a la televisió que un nen hi podria veurà.

Apart, hi es un anime dur, amb trames dures. També, totes les campanyes que hi a ara, se les tirarien encima. Com per exemplà, la dura escena de Spopovich V.S Videl. Avui dia, mai pondrien a una noieta, sent rebentada per un home tremendament musculòs. En Bola de Drac Z, hi ha escenes molt crues... per exemplà, en Freezer quan es balancejava quan tenía atravessat a en Krillin, per a obrir-le més l’herida. (També, entenc que les escenes son més crues quan estan animades.)

Pero si fossi un anime d’aquesta época, li hauria caigut tot el que està mal... Per sort, va ser un anime d’un altra època. Bola de Drac es un fill de la seva època. Es el meu anime favorit, pero hi a que admetrà, que es un anime cru. Avui día, que els programes per a nens son Peppa pig y tonteries així. També, (no m’han recordú del nom del anime) hi habia un anime antic que li van fer una nova versió que pareix que s’ha fet aposta per a RIDICULITZAR-LO.

Bola de Drac (per a mi) es el millor anime, pero mare meva, si hubiese eixit avui día...


Això mateix és el que va pasar al eixir Gt & Super, quan ho veges ho comprenderás, és de veres que Bola de Drac & Z te moments de molta crueltat, però t'asegure que n'hi ha animes encara més crus que aquest (I no parle de hentai). Precisament, i entre altres coses, asociacions de pares tinc entes que algo van tindre que vore en la suspenciò de Bola de Drac en Canal 9 (No estic molt possat en el tema pero algo vaig llegir d'això).

Amb Gt i Super s'han preocupat més del "que dirán" que del "vaig a continuar amb una bona trama com a mi m'agrada i a qui no li agrade que no ho mire", ahi ja pots oblidar-te de escenes crues, de vore sang roja o verda, oblida't perque ja estan tots secs, ja pots tallar-li un braç a qui siga que no soltará ni gota sang, s'han conformat fent un espectacle light per no ofendre als qui no els agrada l'anime violent, però no han pensat que eixa manera "light" ofen greument als seguidors de tota la vida de Bola de Drac, i ojala fora només això, déu meu, no vull desvelar coses, pero vull tocar una part que m'estalviare de dir si és a Gt o Super (Qui ho ha vist ho sabrá) Que s'hauran fumat per ficar els guerrers de l'amor?? Hay hay hay... Si algun dia fan altra secuela de Bola de Drac ja que et fiquen algú de l'aldea del Arce, un Os amorós o a David el Gnomo en forma Superguerrer ja de pas.

Com sempre he pensat, el que haurien d'haver fet és: "Que vos queixeu perque diem serie per a +8 anys i hi ha violencia... Pox deixem-ho en +18 i la continuaciò esta volta serà gore, violenta i cruenta de veritat."
Potser ja no estaria destinada per a nens molt petits, però als fans de tota la vida segur que els agrada, total, com diu Otohure coses fortes ja pasen o siga que practicament seria pujar l'edat recomanable i continuar amb la serie sense diluir-la en aigua.
 
Avatar de l’usuari
raulgm
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 322
Membre des de: ds. 18 maig 2013, 09:00

Re: Bola de Drac - Els inicis d'una llegenda

dt. 20 jul. 2021, 10:10

Jo no diria a ningú no mires super o no mires GT, si t'agrada (i molt) bola de drac hauries de veure-ho tot, fins i tot les pel.lícules, perquè en definitiva són noves històries dels personatges que t'agraden. El que si es cert es que l'animació a super deixa molt que desitjar i això passa sobretot als primers capítols, per tant, com comentava en @Raohken seria recomenable substituir els primers 27 capítols de super per les dues películes (batalla dels deus i la resurrecció de F).

També indicar (no he vist si ho comentaveu ja), que cronologicament super va abans de GT i per tant s'ha de tenir en compte abans de decidir l'ordre en que vols veure-la. De super a partir de la saga del sisè univers a mi em va agradar, vaig entendre que el tema de l'animació havia canviat i ens haviem d'acostumar, també ho ha fet a la peli de Broly i a mi em va agradar molt el canvi.

Si t'has enganxat a les històries d'en Goku (com sembla que ha passat) no deixis de veure res, en totes les series, sagues, hi ha moment èpics, potser a super i gt menys però també n'hi ha

Salutacions
 
Avatar de l’usuari
Otohure
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 113
Membre des de: dg. 09 maig 2021, 21:17

Re: Bola de Drac - Els inicis d'una llegenda

dv. 23 jul. 2021, 11:21

Ara vaig per en Vegeku V.S Buu
 
Avatar de l’usuari
enzo1988
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 322
Membre des de: dc. 10 nov. 2010, 10:23

Re: Bola de Drac - Els inicis d'una llegenda

dv. 23 jul. 2021, 13:29

La veritat es que és una llastima com en els darrers 10 anys aproximadament l'anime s'ha anat extingint de tv3 (i no en parlem de de les altres comunitats d'Espanya). Perque sembla que si no portes el nom de "Detectiu Conan" o "One piece" no existeixes.

La primera meitat dels 90s fou el millor periode d'anime i d'animació en general de Espanya. Les autonomiques no tenien por de mostar series i pel.licules d'animació més juvenils i fins i tot quasi adultes. D'aqui que hi hagues molt anime. El que no va entrendre una part de la societat crec jo és que l'animació més que un genere és un tecnica. I no es exclusiva del public infantil. Que això va venir molt arrel de Disney (no oblidem que en Tezuka es va inspirar en els ulls grosos i les faccions fines de personatges com en Pinocho o Bambi pel diseny dels seus personatges que acabaria derivant amb l'imatge estandard d'anime que tenim ara: ulls grossos, pentinats impossibles, facions fines i cares molt "aniñadas"). Ara en canvi les pel.licules d'animació digital han implantat la idea de que aquestes són per tots els publics i no sols per nens. Com que es veuen més reals, hi ha vegades dobles sentis i sempre hi ahe els famosillos doblant, en fi... Quan a les pelis c urtmetratges Disney tenien escenes escabroses o dolents verdaderament molt dolents o fins i tot alguns acudits bastant adults alguns cops. Això si, podien tenir un finalitat d'arribar a tots els publics però no tenien por d'arriscar (algunes coses dels seus inicis serien impensables ara per mostrar) però quasi sempre van tenir l'estigma de ser "per nens" igual que molts productes d'animació.

I és una llastima perque l'animació es la tecnica o recurs que ofereix més possibilitats en la televisió i el cinema. "Bola de drac" i altres animes de l'epoca no van enganxar a publics de diferents edats perque fos "de dibuixos" si no perque tenia una historia i uns personatges que ens atrapaven. I per molt que indignas a alguns pares era un exit sense precedents: es sap que l'hora de "Bola de drac" era dels espais que donaven més audiencia a TV3, Canal 9, Telemadrid, etc... I no en parlem quan venien les noves tongades d'episodis. No hi havia internet. Si volies estar assabentat de les novetats els havies de veure si o si. Però la pressió dels pares a valencia, madrid i altres comunitats va poder més que els indexs d'audiencia. I desgraciadament arrel d'això a partir de la segona meitat dels 90s la presencia d'anime es va anar apagant a poc a poc. TV3 va aguntar molt més. Pero a partir de la segona meitat dels 00s tambe va caure en això. I el problema no eren aquestes series en si. Hi havia l'opció o be de no deixar veure els pares als seus fills allò. O be de veure-ho amb ells i explicar algunes questions per evitar confusions. Però això ja era massa feina. Era més facil queixar-se.

Ara hi ha una tendencia malatissa en que tot el que ha de sortir per la televisió s'ha de regir per lo estrictament correcte. I crec que l'audiencia s'ha tornat molt poc exigent, em passat a ser una audiencia que s'empassa allo que li possin. Encara que sigui una porqueria. Però també hi ha molta hipocresia. Perque per xerrar de cotilleos, talents shows o realitys d'una formula prefabricada i gastadissima de "el sueño americano" o parlar de desastres d'assasinats, d'abusos cada dos per tres aqui no passa res. O algunes series espanyoladas que tenen situacions i dialegs que no son per nens (però els hi deixen veure a molts nens). En canvi, una serie anime en que tot es mentira, no,no per favor... Que traumatitzarem, no es correcte això.. En fi. La televisió o Internet com va dir un cop n'Alaska no es ni bo ni dolent. Tot depen del contingut que tu triis veure (i que es pot aplicar als fills). Ningú t'obliga a veure res. I en fi, em paro perque estic divagant molt.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Otohure
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 113
Membre des de: dg. 09 maig 2021, 21:17

Re: Bola de Drac - Els inicis d'una llegenda

dl. 26 jul. 2021, 20:15

Ara estic veient Bola de Drac GT :yeah:
 
Avatar de l’usuari
Raohken
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 199
Membre des de: dj. 05 nov. 2020, 20:39

Re: Bola de Drac - Els inicis d'una llegenda

dl. 26 jul. 2021, 23:37

Otohure ha escrit:
Ara estic veient Bola de Drac GT :yeah:


Ja ens contaras que et pareix en acabar de vore-la.
 
Jedi Apprentice
Usuari
Usuari
Entrades: 7
Membre des de: dj. 05 nov. 2020, 21:28

Re: Bola de Drac - Els inicis d'una llegenda

dt. 27 jul. 2021, 19:23

Dragon Ball fue, es y siempre será uno de las mejores franquicias jamas creadas. Esperemos que el Legado de Toriyama y su obra perdure hasta el fin de los días de la humanidad
 
Avatar de l’usuari
Otohure
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 113
Membre des de: dg. 09 maig 2021, 21:17

Re: Bola de Drac - Els inicis d'una llegenda

dt. 27 jul. 2021, 21:28

Jedi Apprentice ha escrit:
Dragon Ball fue, es y siempre será uno de las mejores franquicias jamas creadas. Esperemos que el Legado de Toriyama y su obra perdure hasta el fin de los días de la humanidad
Estic completament d'acord.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 23 visitants