Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 657
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Anime en català a les Plataformes VOD

dv. 21 maig 2021, 21:35

Imatge


No hi ha cap fil sobre el tema i el forum del doblatge només sóm 4 usuaris els que aportem dades. La pregunta del mil·lió: Per què l'opció del doblatge català al menu d'idioma de les plataformes no està disponible? Netflix i PrimeVideo són les que més aposten per l'anime.
Com ja va dir en Marc Zanni al Twitch de @MagoriArt, l'anime en català dintre del que es els diferents grups de fans dins de la comunitat Otaku, potser el fandom de l'anime en català es dels més forts d'Europa, així que hi ha mercat.

-Els 2 articles redactats per Àlex de la Guía (s'agaraeix moltíssim la feinada).
https://www.marfanta.com/2021/05/10/per ... e-la-guia/
https://www.marfanta.com/2021/05/17/per ... e-la-guia/

Imatge
Rakuten TV está incorporant moltíssims audios en català i les pel·lícules de One Piece i Bola de Drac amb doblatge existent hi són a la plataforma.

Fragment de l'entrevista a Ester Franquesa i Bonet:
https://twitter.com/DoblatgeCatala/stat ... 8041707522
https://www.amesa.gal/manifestos/queremosgalegonatv
Twitter: @NEuskaraz
Bluepheasant l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. 10 oct. 2021, 14:34, en total s’ha editat 7 vegades.
Este es el camino
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 657
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Anime en català a les Plataformes VOD

dv. 21 maig 2021, 22:01

Això és la meva aportació, no acostumo fer off-topic pero correspon a uns mandrossos inútils que tinguem anime en català a les plataformes. Es el que em van respondre d'atenció a la audiéncia una setmana després de enviar-li el missatge.
Imatge
Moltes gràcies a en Fabrebatalla18 per penjar a les xarxes socials aquesta captura que li vaig passar.
Quan va passar lo de PlutoTV amb Kochikame i Hattori vaig tornar a preguntar gairebé el mateix i a mi i a molts fans ens van respondre el mateix:
Imatge
Este es el camino
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 657
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Anime en català a les Plataformes VOD

dc. 26 maig 2021, 17:48

En aquest vídeo un altre noi que explica la situació i el que passa:

Amb això ja tinc prou, encara no es massa tard confío en que més aviat que tard tindrem anime amb doblatges existents en català al menú d'idiomes de les plataformes VOD.
Este es el camino
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 657
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Anime en català a les Plataformes VOD

dv. 28 maig 2021, 17:15

Lupin III ja és a Rakuten en català i ara que Selecta posarà a la venda Ranma ½ en bluray i amb l'audio català demanem a Rakuten TV que l'inclogui a la seva plataforma quan Selecta posi a la venda tots els volums de la sèrie i en català.
Este es el camino
 
noviluni
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 112
Membre des de: dl. 28 ago. 2017, 18:39

Re: Anime en català a les Plataformes VOD

dc. 02 juny 2021, 23:30

En cas de que algú estigui interessat, també hi ha alguns animes en català a Filmin.
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 657
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Anime en català a les Plataformes VOD

dl. 02 ago. 2021, 14:47

Juntament amb Rakuten Disney+ és la plataforma que aprova amb millor nota amb 36 versions doblades en català.
Personalment estic contentíssim, ja que a altres plataformes no n'hi ha gaires versions doblades, i Basil el Ratolí detectiu la vaig veure per primer cop en català.
No estic del tot segur pero potser la trilogía original d'Star Wars no hi es en català perquè potser s'ha de parlar amb la FOX per que l'incloguin ja que quan es van doblar Disney no era la propietària de la franquicia.


Per part de Netflix la pel·lícula el misteri dels Pingüins és el segon anime que arriba en català a Netflix, però hi ha hagut una forta polèmica per les versions en castellà i català. Només té 3 actors de doblatge professionals la resta són locutors i estudiants de doblatge que encara no tenen la formació adient.
Adjunto 2 fils explicant la situació:
https://twitter.com/AnimeEnCAT/status/1 ... 5490077696
https://twitter.com/TheCortexian05/stat ... 5035730951
Este es el camino
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 657
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Anime en català a les Plataformes VOD

dl. 09 ago. 2021, 16:18

Bluepheasant l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. 12 ago. 2021, 00:56, en total s’ha editat 1 vegada.
Este es el camino
 
Ender11
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 118
Membre des de: dj. 28 ago. 2014, 19:12

Re: Anime en català a les Plataformes VOD

dl. 09 ago. 2021, 21:04

Bluepheasant ha escrit:
En aquest vídeo un altre noi que explica la situació i el que passa:

Amb això ja tinc prou, encara no es massa tard confío en que més aviat que tard tindrem anime amb doblatges existents en català al menú d'idiomes de les plataformes VOD.


Un moment, soc jo o en el minut 2:42 en la part doblatges en català de Netflix esta Card Captor Sakura Clear Card? Ja que es una imatge d'aquesta temporada (per el diseny) i no recordo que l'hagin doblat en català...

En altres paraules, si el català no s'adapta a Streaming, estem totalment fotuts, ya que en la tele ja ens podem oblidar gracies en Sanchis, be, i si possesin un nou director, el mes probable es que sigui pitjor. El contingut juvenil es quasi inexistent, només el Detectiu Conan salva aquesta part, pero l'infantil ara mateix esta caient en picat, es més, ja estan tardant en posar un nou projecte de ficció desde la sortida de la Familia dels supers, aquest pas ni els infants tindran contingut en català, el public infantil i juvenil son clau pel futur del català, abans amb tots els respectes, deixaria Esport3, crec que en internet Esport3 ja te lloc i el poden treure de sobra facilment.
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 657
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Anime en català a les Plataformes VOD

dc. 11 ago. 2021, 22:13

Ender11 ha escrit:
en altres paraules, si el català no s'adapta a Streaming, estem totalment fotuts, ya que en la tele ja ens podem oblidar gracies en Sanchis.

"Els nens ja no veuen la TV tot aixó de Bola de Drac, el tomatic es part de la nostàlgia, els nens y adol·lescents d'avui día miren els Streamers com per exemple l'Ibai Llanos.

Dic jo; Els nens miren els Streamers, OK, segurament ha pensat que als nens de avui día no els hi interesa l'anime.
Però com ho sap? Que potser els nens de avui dia han tingut alguna oportunitat de descobrir el tema de l'anime en català i adentrar-se a aquest gran món? Com poden saber sota el seu criteri si els hi agrada més doraemon en català que en castellà o a l'inrevés? (que cadascú ho miri com més li agradi només faltaría) :no:

Es vergonyós que el Doraemon que desde 1994 s'había emès ininterrompudament i ara portin 4 anys ausent al S3.
Els episodis més nous del Doraemon que fan ara a Boing són a HBO pero no posen català, valencià o Euskera. Ja van dir que ells només treballen amb el castellà i la V.O.
Este es el camino
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 657
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Anime en català a les Plataformes VOD

dc. 11 ago. 2021, 22:15

Ender11 ha escrit:
Un moment, soc jo o en el minut 2:42 en la part doblatges en català de Netflix esta Card Captor Sakura Clear Card? Ja que es una imatge d'aquesta temporada (per el diseny) i no recordo que l'hagin doblat en català...

NO, no no et facis il·lusions XD. Netflix només té en català l'original, el que passa és que Netflix ha passat la clàssica i Clear Card com si es tractés d'una sola sèrie (temporades).
Sobre el tema de Disney+ les seves pel·lícules no caduquen i es queden per sempre, o sigui que a Disney+ el català ha arribat per quedar-se, l'únic inconvenient: Disney no produeix anime al Japó i la seva plataforma s'enfoca en produccions pròpies i si compares el fandom de Disney amb l'anime en català...
Este es el camino
 
Avatar de l’usuari
Killy
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 54
Membre des de: dt. 02 set. 2014, 17:20
Ubicació: Pineda de Mar

Re: Anime en català a les Plataformes VOD

dv. 13 ago. 2021, 22:53

A mi tambe m'emprenya tot aquest circ d'Ibai i streamers semblants pero crec que Bluepheasant te rao. El problema es que a la canalla ni tan sols als adolescents no sel's dona cap mena d'oportunitat en endinsar-se en aquest mon. Jo encara soc jove pero vaig començar mirar anime gracies a la TV. De petit ja mirava pero nomes algunes series de sempre pero no m'hi vaig ficar-me de ple fins a la adolescencia. Es clar que en aquell llavors el tem d'Internet no era tant predominant. No era comu que tothom tingues Wifi como avui en dia. De fet jo fins als 17 no en vaig tenir.

Es clar que tambe avui en dia Internet ha desplaçat la TV casi completament. Jo ja no miro la TV i ara sense 3XL encara menys. Fins i tot molta gent de 40 anys tampoc hi veu. Crec que aixo es un detall tambe en tenir en compte. Jo d'adolescent si que mirava el que m'interessava pero els adolescents d'ara casi ni saben el que es la TV. Encara aixi el tema d'anime en catala no passa de cinemas i a vegades ni tant sols aixo.
 
Avatar de l’usuari
tebas_king
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 781
Membre des de: dj. 10 feb. 2011, 16:06
Ubicació: Una petita illa al mediterrani

Re: Anime en català a les Plataformes VOD

ds. 14 ago. 2021, 03:54

Veis todo desde un punto de perspectiva muy propio. Os empreña que los niños de hoy en día vean a Ibai Llanos. Es normal, es la moda. Cuando yo era pequeño, mi padre me decía que vivía enganchado a la TV, que el cuando era pequeño salía a la calle a tirarse piedras con los de la calle paralela, se hacían espadas y se dejaban la espalda buena... No creo que decir, que yo veía la TV por que no se me dan oportunidades...

Los niños de hoy en día, tienen acceso a un catalogo mediante VOD (dejemos idiomas aparte) de Anime, Animación, Películas, Series... si no lo ven, es por que prefieren ver a un streamer. Simplemente por el hecho de poder interactuar con él, se les puede llegar a hacer ameno.

No es solo el anime el que ha sufrido esto, las carteleras... ahora tenemos estrenos en el cine y en plataformas. Antes, cuando era pequeño, esperaba casi un año para la salida en VHS de una película. Ahora a los pocos meses, ya la tienes en Blu-ray y en mil plataformas.

Ahora bien imaginaros, que cuando sois pequeños, escucháis a unos hombres decir es que a mi el circo este de bola de drac me empreña, en vez de ver a los Chipiritiflauticos... a veces, parecéis unos carcas jajajaj.
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 657
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Anime en català a les Plataformes VOD

ds. 14 ago. 2021, 13:00

Bueno a ver a Ibai no lo sigo, si sigo a otros pero si que es verdad que Ibai tiene videos que durante el confinamiento me salvaron del aburrimiento.
Es que el problema es que en cuanto al anime no te creas que está pasado de moda, simplemente que no se les da la oportunidad de que lo descubran por ellos mismos, a no ser que estén enganchados a Netflix.
Últimamente estoy viendo a críos con camisetas de my Hero academia, y mochilas de Bola de Drac en el colegio casi lo mismo (seguro que es por que se lo enseñan los papis en un USB) :lol:

Si el catalán no se adapta al Streaming estamos jodidos, espero que la nueva de Bola de Drac no se estrene directamente en una plataforma y la pille Selecta cuanto antes.
Este es el camino
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 657
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Anime en català a les Plataformes VOD

ds. 14 ago. 2021, 15:13

tebas_king ha escrit:
Los niños de hoy en día, tienen acceso a un catalogo mediante VOD (dejemos idiomas aparte) de Anime, Animación, Películas, Series... si no lo ven, es por que prefieren ver a un streamer. Simplemente por el hecho de poder interactuar con él, se les puede llegar a hacer ameno.

Lo que he dicho siempre es que no se tiene que buscar que vuelva el 3XL si no que los animes en catalán lleguen a las plataformas y que cuando se dobla en catalán sea exclusivamente para plataformas que es donde está el anime, y a partir de ahí la gente elija entre catalán o castellano.
No se que plataforma tendrá Bola de Drac completa en el futuro, pero como no tenga la opción de catalán, gallego y el resto de idiomas el ostiazo en la cara será tremendo, y algunos países ya tienen One Piece en Netflix.
Yo creo que las plataformas desconocen el impacto del anime en catalán y de el "censo" que hay de que "El anime se ve religiosamente en catalán, y el cine y las series convencionales en castellano"
Este es el camino
 
Avatar de l’usuari
taketokun
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1108
Membre des de: dg. 17 gen. 2010, 21:28

Re: Anime en català a les Plataformes VOD

ds. 14 ago. 2021, 18:00

pero por mucho catala que tengan las plataformas, la mayoria lo veran en el audio por defecto, y ese seguira siendo el castellano, que tendra muchos mas titulos (ya no de anime, si no de cualquier categoria), y solo los mas frikis (por decirlo de una manera) haran algo tan sencillo como darle a un boton para cambiar el audio

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 35 visitants