Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

 
Avatar de l’usuari
Aleph
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dv. 18 juny 2021, 17:38
Ubicació: Barcelona

Recordant les experiències del K3/3xl

dl. 19 jul. 2021, 18:47

He obert aquest fil per fer una mica de memòria sobre el que eren el K3 i el 3xl, especialment als anys 2000.

Obro amb un dubte; algú s'en recorda de a quina hora feien Inuyasha vora els anys 2007-2010?
Podria ser que fos vora les 5? perquè recordo que els dies que arribava de l'insti a les 6, m'havia de conformar amb veure'l en castellà per un canal que es deia Localia.
 
Avatar de l’usuari
taketokun
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1108
Membre des de: dg. 17 gen. 2010, 21:28

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dl. 19 jul. 2021, 19:44

normalment inuyasha es va emetre a partir de les 19h despres del info k o ve a l'hora del migdia de 13 a 15, pero aqui la recordo menys. El que si que pot ser es que quan van crear el canal super3 i van eliminar el programa 3xl, les series animes es solien emetre cap alla les 16h, perque el que van a escola tenien clase aquella hora i els de eso no. DIria que en aquesta franja van emetre kanketsuhen.
 
Noín
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2054
Membre des de: dg. 21 març 2004, 18:00
Contacta:

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dt. 20 jul. 2021, 11:51

Diria que Inyyasha sempre e sva emetre en horari de tarde, cap a les 19h. El kanketsuhen, que va es mere nome sun cop i quasi per soresa, s'emitia els caps de setmana al matí(cap a les 12)
 
Avatar de l’usuari
Aleph
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dv. 18 juny 2021, 17:38
Ubicació: Barcelona

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dt. 20 jul. 2021, 19:48

No, no devia ser el Kanketsu-Hen, recordo que era quan la cinquena temporada (la d'en Hakudoshi i l'Entei). Quin any devia ser...?
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 657
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dc. 21 jul. 2021, 14:24

Uff, crec que podría escriure un llibre sobre les memòries que tinc del 3XL i la programació d'anime d'aquella época no gaire llunyana (fa 14 anys).
els pròxims díes al blog de notes escriuré moltes coses que recordo i les compratiré per aquí.
L'any 2006 al mig día van fer Kochikame i Ranma; aquesta va ser l'última emissió de la serie Ranma i no va ser fins al 2008 que van doblar episodis nous de Kochikame per emetre aquests al mig día els caps de setmana a la freqüencia del "K3 caps de setmana a la TDT".
Este es el camino
 
ListoMefisto
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 27
Membre des de: dj. 07 maig 2020, 15:40

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dc. 21 jul. 2021, 16:11

Jo recordo que el El kanketsuhen s'emetia alla les 15:00 de dilluns a Divendres i el cap de semana repetien els que havien emes entre setmana.
 
Avatar de l’usuari
taketokun
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1108
Membre des de: dg. 17 gen. 2010, 21:28

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dc. 21 jul. 2021, 16:38

lo de la frequencia en tdt fa que sigui complicat buscar les programacions a les hemeroteques dels diaris, perque normalment nomes tenien la programacio analogica.

sobre kanketsuhen, veig que en listomefisto recorda igual que jo, que es va emetre a partir de les 15h entre setmana al super3 (2012-2013), pero allo va ser una reposicio, perque certament es va estrenar els caps de setmana al migdia.

la veritat es que va haver-hi una epoca on cada dos per tres repetien utena o fushigui yugi, i ara aplaudiriem aquestes reposocions, tot i que avui dia es impossible que en el horari de migdia s'emetin pels seus continguts (utena entre relacions entre germans, les camises obertes del akio i fushigi ja al seu dia es va censurar un capitol en les seves primeres emissions)

com la varen cagar convertint el 33, que unificaba cultura, esport, juvenil, infantil, en el super3 nomes infantil, i ja no es per l'anime, es que ni anime, ni series d'imatge real de ciencia ficcio (farscape, stargate, star trek, invasio), series angleses (escurço negre, som aixi, misfits) europees (berlin berlin) o sitcoms (la tata, roassane).
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 657
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dg. 01 ago. 2021, 14:40

Us deixo la entrevista que li van fer a MiqueletsTV
https://surtdecasa.cat/portada/arts/miq ... ies-twitch

Que creieu que va ser el que va "ferir de mort" l'anime en català? molta gent a qui he preguntat diu això:
- Lleis puritanes de "protecció de l'infancia" crec que en part ho es, pero tampoc ho crec per no fa molt hem tingut Shin Chan al S3.
- Preus de les llicencies que están pels núvols, tampoc és excusa per que l'Esport 3 i el MoodZ van costar molta pasta.
- Pensen que la gent ho veu en V.O. per que així segueixen el ritme d'emissió del Japó.
Este es el camino
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 657
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dg. 01 ago. 2021, 15:02


Este es el camino
 
XenoVageta
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 88
Membre des de: ds. 15 abr. 2017, 19:28

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dg. 01 ago. 2021, 15:51

Jo recordo enganxarme a Inuyasha (moltes vegades veia que ho feien per la tarde-nit, alló de les 19:00 o així) pero sempre ho veia estrany i no m'hi ficava. Més tard, i a falta de res decent per la tele, em vaig enganxar perqué vaig agafar desde un dels primers episodis, i ho feien tot just abans de dinar o durant, així que diría que a la 13:00. I aixó era cap al 2010-2011 crec. I de alguna manera vaig perdre el fil, no sé si es va acabar l'estiu i ho van cambiar de hora o algo semblant.
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 657
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dt. 03 ago. 2021, 23:11



Este es el camino
 
Avatar de l’usuari
enzo1988
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 322
Membre des de: dc. 10 nov. 2010, 10:23

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dj. 05 ago. 2021, 10:26

Jo vaig seguir el 3xl desde la primavera del 2000 fins al nadal del 2006. No ho seguia tot pero sempre m'enganxava alguna serie. M'enrecodo que amb Inuyasha em vaig enfadar molt. Perque quan es va estrenar a la tardor de 2003 només van emetre (crec recordar) els primers 26 episodis (o poca cosa més)!!! Quan al japó ja portaven més de 100 episodis. I jo vaig pensar "a veure que estem a l'any 90, quan començava "Bola de drac" o que?.

Perque la serie tenia cert culte ja i fou bastant estupida aquesta jugada. De fet quan ja van reprendre la serie jo ja no ho vaig poder veure (o directament vaig perdre l'interes de l'enrabiada que vaig agafar).

Del 2000 em recordo molt. Quan encara ni existia el k3 i era al canal 33. I només feien horari de migdia em sembla. Em recordo de reportatges dedicats al cinema, quan posaven en primicia trailers en versio original substitulats trets d'internet. Com aquell petit avanç de lo que seria "El señor de los anillos" (2001) on només mostraven alguns segons del rodatge.

I de reportatges en que ens explicaven coses que començaven a posar-se de moda a paisos com els estats units com el Divx (en que ens deien que un es podia pasar més de 90 hores descarregant una pel.licula en aquest format!! I encara ni sabiem el que era la tarifa plana!) o el mp3 per les cançons.

Pero el que sempre agraire fou després de l'ultim episodi de Utena (de la seva primerisima emisió) a finals de juny emetesin Lamu. Em recordo que al principi em vai empipar pensant (SPOILER) "però que fa aquesta aqui, vull saber si encara viu l'Utena, si l'anthy la trobara!!" ( fi de SPOILER). Pero a partir del tercer episodi ja em vaig enganchar.

I de fet, fou l'emisió més encertada, regular i coherent d'aquesta gran serie (doncs anys abans tenc entes que l'emetien alguns caps de setmana als matins o migdies pero a vegades si, a vegades no...). De lo millor que va fer el 3xl fou això. Recuperar classics com Lamu, El Capita Harlock, el Rei Artur o Fly per citar-ne alguns. Una cosa que s'ha perdut molt en aquests anys desgraciadament en que les generacions més joves ja ni saben que han existit aquestes series.

Encara em recordo quan a finals de gener del 2001 vaig veure aquella promo que deia: "L'extraterrestre més sexy ens deixa (...) pero no patiu la Lamu ja te una substituta, be uns substitut. El recordeu, oi (...) torna Ranma". I em va fer molta pena. Encara aixi vaig tenir l'esprença de que tornes l'extraterrestre i l'Ataru algun dia. Pero no fou aixi. En canvi Ranma 1/2 (una serie posterior de la Rumiko més famosa pero amb molta menys qualitat, parlo de l'anime) la van repetir i repetir fins a l'avorriment.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 657
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dg. 08 ago. 2021, 01:01

El primer que vaig veure d'Inuyasha va ser el primer anunci de quan l'estrenaven a primera instancia no em va agradar el "rotllo" que tenía o els dissenys de personatges potser els veia molt "Shojo".
Fins que una tarda que m'avorría vaig veure la pel·lícula: InuYasha: Els sentiments que viuen més enllá del temps un nit de les festes de nadal de l'any 2005. Vaig flipar amb aquella pel·lícula i va ser el meu incentiu per veure tota la serie, recordo que la van reemetre desde el principi.
Este es el camino
 
Avatar de l’usuari
misao84
Usuari
Usuari
Entrades: 8
Membre des de: dv. 08 gen. 2021, 13:21

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dg. 08 ago. 2021, 22:23

Jo vaig començar a veure el 3xl (el programa, no el canal) desde el primer dia. Van començar amb "Quedes detingut" y "Utena". Quan vaig veure la programació al diari no m'ho podia creure. Despres d'això van passar un munt d'animes que molts segurament m'hauria perdut si no s'aguesin emès per la tele. L'única pega es que tot el que feien era shojo o shonen.

Sobre Inuyasha, jo no la vaig poder seguir quan la feien per la tarda perque no m'anava be l'horari, pero la seguia pel manga. Despres quanla van fer pel migdia si que la veia. Recordo que la van repetir un munt de vegades, pero kanketsu hen nomes la vaig veure un cop.
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 657
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dl. 09 ago. 2021, 16:20


Minut 8:40 i 11:26

Per altre banda; Si algú vol tenir la tipografía del 3XL.net ja sigui per fer vídeos o dissenys la font es diu: Handel Gothic
Es pot trobar i descarregar a diferents llocs on la majoría es gratis i no cal registrar-se. :yeah:
Este es el camino

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 16 visitants