Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 657
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dj. 12 ago. 2021, 19:55


Aquest és el millor reportatge que he vist mai del 3XL.


Aquests actors ténen molt mes carisma que els del moodz que no han durat ni un any. No sé quina edat tindrán pero passen dels 23 anys segur.
Este es el camino
 
Avatar de l’usuari
Aleph
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dv. 18 juny 2021, 17:38
Ubicació: Barcelona

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dl. 16 ago. 2021, 21:15

Bluepheasant ha escrit:
Us deixo la entrevista que li van fer a MiqueletsTV
https://surtdecasa.cat/portada/arts/miq ... ies-twitch

Que creieu que va ser el que va "ferir de mort" l'anime en català? molta gent a qui he preguntat diu això:
- Lleis puritanes de "protecció de l'infancia" crec que en part ho es, pero tampoc ho crec per no fa molt hem tingut Shin Chan al S3.
- Preus de les llicencies que están pels núvols, tampoc és excusa per que l'Esport 3 i el MoodZ van costar molta pasta.
- Pensen que la gent ho veu en V.O. per que així segueixen el ritme d'emissió del Japó.


Dubto que sigui la censura, per molta obsessió que els mitjans tinguin avui amb el políticament correcte no crec que tinguessin pebrots de tocar l'anime.
Tampoc crec que sigui el tema de la VO perquè això sempre ha existit, la tele està enfocada sobretot a gent que vol la comoditat de no haver de buscar torrents i coses així.
Jo crec que és per les llicències i la falta de pressupost (fixa't que a partir d'un moment ni es mataven a doblar els openings)

Això sí, retallar una institució com és l'anime en català i deixar per exemple l'Esport3 (en comptes de fusionar-lo amb el 33, amb la de documentals que hi havien...) va ser una estupidesa de campionat.

De totes maneres, el més trist és que el 3XL hauria acabat desapareixent igual, ja que la tele fa temps que s'està convertint en un entreteniment de nens petits i iaios (les dues demografies sense accés a Youtube/streaming)
Aleph l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. 16 ago. 2021, 23:56, en total s’ha editat 1 vegada.
 
Avatar de l’usuari
Aleph
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dv. 18 juny 2021, 17:38
Ubicació: Barcelona

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dl. 16 ago. 2021, 21:36

Descàrrega de nostàlgia incoming:

Jo sóc de la generació Inuyasha: massa jove per a Bola de Drac i massa gran per a One Piece.
Vaig començar a mirar anime seriosament vora el 2003 (tenia 8 anys, llavors feien Sailor Moon al final del Super3 i després Shin-Chan al 3xl).Recordo estar al col·le comentant els primers episodis de Sailor Stars.

Veia el Detectiu Conan, Bo-bobo, Sakura, Kochikame, La Màgica Doremi, Megaman, i el tros d'Alabasta de One Piece. Recordo que en aquella època l'anime estava tant de moda que algunes produccions occidentals es dedicaven a fer pseudo-anime (Martin Mystery, Avatar) Tot plegat sembla un somni avui en dia.

Els últims animes que vaig veure al K3 amb semiregularitat van ser Rantaro, Sargent Keroro i la quarta temporada d'Inuyasha, vora el 2008 ja tot ho veia a l'ordinador en VO.

També vaig descobrir Bola de Drac amb el Kai més tard, però el 3xl ja no era el que recordava. El 3xl.net estava a la cresta de la onada, la primera promo seva podia estar a l'enciclopèdia com a representant del que era la moda a l'any 2000. En canvi el canal 3xl semblava (amb perdó) un tio de 30 anys d'aquells que fan veure que encara són guais. Per no parlar del segon Club Super3 amb la seva imitació flagrant de l'estètica del Disney Channel.
 
surreak
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 378
Membre des de: dg. 07 gen. 2007, 20:27
Contacta:

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dt. 17 ago. 2021, 16:29

Els openings no és que no es "matessin" a doblar-los, no es doblaven perquè els japonesos ho volien així. Era una imposició.
 
Avatar de l’usuari
Aleph
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dv. 18 juny 2021, 17:38
Ubicació: Barcelona

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dt. 17 ago. 2021, 18:10

surreak ha escrit:
Els openings no és que no es "matessin" a doblar-los, no es doblaven perquè els japonesos ho volien així. Era una imposició.


De debò?

Llavors com és que per exemple Bleach, (2004, doblat al 2010) no tenia l'opening doblat, i en canvi Bola de Drac Kai (2009, doblat al 2011) sí?
No podia ser que decidissin no doblar els openings per falta de pressupost i fessin una excepció amb Bola de Drac per motius històrics?
 
Avatar de l’usuari
taketokun
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1108
Membre des de: dg. 17 gen. 2010, 21:28

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dt. 17 ago. 2021, 19:41

podria ser, com tambe podria ser que fossin diferents empreses japoneses les que tenen els drets i operen de maneres diferents. Tambe he de dir que trobo normal (tot i que no ho prefereixo) que si el 3xl nocturn era mes per al public jove/adult, no es doblessin les cançons i nomes es fes amb kai per nostalgia, pero si et fixes, ja a Z tampoc les van deixar doblar (ultimament ni els deixen posar en format fisic). Es com si quan van emetre MISFITS al 3xl algu hagues demanat que doblessin la canço. Impensable.

tambe et pots fixar en les ultimes reposicions de sailor moon, on tinc entes que no es van veure els openings i endings doblats, pero en canvi en les de doremi diria que si que sempre han sigut doblats. i amb conan, que va començar molt abans, mai s'ha fet, pero aquesta diria que va ser per decisio de tv3, ja que al pais valencia si que els varen doblar. i un ultim cas en inuyasha, on no es pot emetre fora de japo el primer opening (en cap idioma) ni algun ending.

vaja, que cada cas es un mon, pero si que sembla que ultimament els japos es miren mes aixo de doblar segons quins temes musicals, per temes de drets.
 
surreak
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 378
Membre des de: dg. 07 gen. 2007, 20:27
Contacta:

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dt. 17 ago. 2021, 19:59

Jo recordo la polèmica del moment, precisament amb Bleach i se'ns va dir que era per això, que les productores japoneses començaven a posar moltes condicions respecte el doblatge d'ops i eds, i que en general no volien que es fes. Desconec la realitat interna del sector, però això és el que es va dir als mitjans en aquell moment.
 
Avatar de l’usuari
Oyuki
Usuari
Usuari
Entrades: 22
Membre des de: dg. 07 març 2021, 21:57

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dc. 18 ago. 2021, 12:53

Ganes de plorar veient tots aquests vídeos i les experiències que heu compartit!! Per la meva banda, recordo mirar el 3xL des que tinc ús de raó, i no hi havia cap migdia que al tornar de l'escola no esperés amb candeletes tornar a casa per mirar els animes que tan m'agradaven. No recordo els horaris perquè anaven variant, però tinc molt present quan feien One Piece al migdia, i va ser quan vaig enganxar-m'hi. Recordo mirar el primer òpening i que la meva àvia digués "oh, ja fan el boig del barret"!
També recordo que quan anava a primària (estem parlant d'abans del 2004) feien Kamikaze Kaito Jeanne al migdia, i que quan van fer l'episodi on
Spoiler: mostra
en Simbad fa un petó a la Jeanne
vaig sortir tan contenta i empanada de casa que vaig xocar contra una farola. No m'he oblidat mai d'aquest moment, quina vergonya XDDDDDDDD
També recordo veure Yu Yu Hakusho al migdia, Detectiu Conan, la Sakura... I a la tarda tinc molt present la Do-Re-Mi, Cowboy Bebop, Neo Ranga, Estat Delta... Que feien després del K3 i en la sessió "vespre" del 3xL. També recordo el web que tenien, i tot allò del món 3xL que em semblava súper guai. Aissh. Ens queden els records i l'esperança que això pugui ressucitar!
Breaking the chain
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 657
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dj. 19 ago. 2021, 18:57

Este es el camino
 
Avatar de l’usuari
terminator
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3015
Membre des de: dt. 29 jul. 2008, 11:18

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dv. 20 ago. 2021, 20:54






Para el que le guste trigun, he sacado el anuncio del 3xl en la epoca 2003/2004 que estaba casualmente en las grabaciones con dvd grabador de kenan i kel, tambien tengo mas anuncios, me suena de inuyasha tambien, por si los quereis, si quereis el archivo original para conservarlo lo puedo pasar sin problema
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 657
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

ds. 21 ago. 2021, 00:41

terminator ha escrit:
por si los quereis, si quereis el archivo original para conservarlo lo puedo pasar sin problema

Sería un grandísimo aporte. :yeah:
Tienes un pawn stars del anime en catalán donde se encuentra todo lo que parece perdido eh crack? :profident:
Este es el camino
 
Avatar de l’usuari
terminator
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3015
Membre des de: dt. 29 jul. 2008, 11:18

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

ds. 21 ago. 2021, 04:34

Bluepheasant ha escrit:
terminator ha escrit:
por si los quereis, si quereis el archivo original para conservarlo lo puedo pasar sin problema

Sería un grandísimo aporte. :yeah:
Tienes un pawn stars del anime en catalán donde se encuentra todo lo que parece perdido eh crack? :profident:


Te paso los que he sacado, Puedes hacer lo que quieras subirlos y ponerlos aqui o como quieras.

https://1fichier.com/?4dglwelq39nyokxj81u1
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 657
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dc. 25 ago. 2021, 22:55

Això ha penjat a les xarxes el @kaizokumaik
Imatge
Este es el camino
 
Avatar de l’usuari
Aleph
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dv. 18 juny 2021, 17:38
Ubicació: Barcelona

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dg. 29 ago. 2021, 21:57

M'encanta aquesta imatge. M'encanta el disseny del primer 3xl. És pur "Y2K Aesthetic".



No sé qui hi havia a càrrec del K3 en aquell moment, però de seguida es veu que sabien què era el que enganxava als nens i adolescents sense quedar "forçat".
Mireu aquestes preciositats.

Videoclip del Super3 en el seu punt més alt


Els molinets Flash del K3


I el millor de tot: el Top T3n Tomàtic!
Una pega que no quedi gairebé res d'aquell programa genial...
 
Avatar de l’usuari
RudraCNG
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 97
Membre des de: dg. 13 des. 2020, 20:37
Ubicació: Catalunya

Re: Recordant les experiències del K3/3xl

dg. 29 ago. 2021, 22:46

Jo, que no entenc gaire d'això de llicències i coses així, sempre m'havia pensat que la decisió de doblar o no un opening era una decisió purament de mercat. Creia que els animes dirigits a un públic més «adult» o més «japanòfil», com ara Evangelion o Kare Kano, tolerarien millor l'absència de doblatge de les cançons que d'altres més destinats a un públic més generalista com ara Doraemon o Shin Chan. Però vaja, és la meva visió pel que ens ensenyaven a la carrera de Traducció respecte a traduir cançons, potser sí que hi havia altres factors de rerefons com això de les llicències o les imposicions. Tret del que va passar amb l'Inuyasha (crec que no ho acabaré de superar mai, però és cosa meva :jaja: ) penso que es va fer bona feina amb la traducció de les cançons i ajudava que la gent recordés millor els programes.

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 17 visitants