Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

 
Avatar de l’usuari
Aleph
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dv. 18 juny 2021, 17:38
Ubicació: Barcelona

Quan es va fer què? Ajudant a fer memòria

ds. 11 set. 2021, 11:01

M'agrada posar la meva memòria en ordre, i en cas de que altres sigueu així, podem ajudar-nos plegats :yeah:

Com a recursos tenim:
-La base de dades d'anime del fòrum (http://forum.animelliure.net/viewtopic.php?f=5&t=19526)
-Les hemeroteques (https://pandora.girona.cat/?view=hemeroteca)


A quin any es va fer la saga d'Alabasta de One Piece?
Recordo que era un agost al migdia, i posant que la sèrie va començar el març del 2006, probablement es tractés del mateix estiu del 2006 o el 2007...
Em sembla que també feien Loki just abans o després.

---

Quantes vegades van emetre Sakura pel Club Super3?
Segons la base de dades d'anime, la primera emissió és del 2000, i jo recordo una emissió en algun punt de la segona meitat dels 2000. Que n'hi va haver alguna altra entremig?
Aleph l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. 11 set. 2021, 11:54, en total s’ha editat 1 vegada.
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 657
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: Quan es va fer què? Ajudant a fer memòria

ds. 11 set. 2021, 11:54

Aleph ha escrit:
A quin any es va fer la saga d'Alabasta de One Piece?
Recordo que era un agost al migdia, i posant que la sèrie va començar el març del 2006, probablement es tractés del mateix estiu del 2006 o el 2007...
Em sembla que també feien Loki just abans o després.

Això ho pots preguntar al tema de One Piece, la saga d'Alabasta es va estrenar l'any 2007 ho recordo per que anava cinquè de primaria, mentrestant es va doblar l'illa del cel i es va estrenar aquell mateix any durant el segon trimestre d'aquell curs.
Este es el camino
 
Avatar de l’usuari
taketokun
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1108
Membre des de: dg. 17 gen. 2010, 21:28

Re: Quan es va fer què? Ajudant a fer memòria

ds. 11 set. 2021, 12:34

de sakura minim contaria 6 o 7 passis, sobretot perque els primers no van tindre l'ending del darrer capitol, i posteriorment si que el van emetre (suposo que va ser una cagada d'arait, com amb conan)

aqui un enllaç del 2010 on anunciaven un xat i el retorn de la serie

https://www.ccma.cat/tv3/alacarta/progr ... o/2872130/
 
Avatar de l’usuari
thegarfel
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 344
Membre des de: dt. 19 feb. 2013, 15:36
Ubicació: Nascut a Gironella, allà per Berga. Ara donant voltes pel món (xq ma germana és una plasta)

Re: Quan es va fer què? Ajudant a fer memòria

ds. 11 set. 2021, 15:06

Jo les tardes/vespre d'estiu del 2007 recordo veure el següent:

- Saga illa del cel (recordo veure ruines... però potser és el prèambul dels micos i l'ocell del sud)
- Samantha Oups!
- El món perdut

No m'enrecordava de lo inútil que era la programació dels diaris de l'epoca quan es tractava del 3xl. Però, ep, almenys sabem que Patates i drac s'emetia a les 9:45 després del Doraemon.

PS: Quina conya amb el capelito mare meva. Època pre-adsl a casa meva, per tant es veïa tot a menys que no hi hagués algo millor mentre et menjaves els cereals.

Imatge

UPDATE! (I cagun'dena, ja podríem haver comprat el Punt Avui a casa, no el diari local d'un poblet de la Costa Brava ^^u )

I anava errat. Era Agost del 2008, no del 2007 (que també feien Sakura per cert). I lo de Freqüència 04 ni idea que era, però si o si els intermitjos eren Samantha Oups

Imatge

Al 2007 feien Inuyasha al voltant de les 8pm.

Ojo que estic mirant diaris random, recordo que a l'infoK en algun moment de principi d'estiu deia que se n'anaven de vacances i la programació canviava, però ni idea de quan es feia el canvi...
 
Avatar de l’usuari
Aleph
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dv. 18 juny 2021, 17:38
Ubicació: Barcelona

Re: Quan es va fer què? Ajudant a fer memòria

dg. 12 set. 2021, 00:13

thegarfel ha escrit:
No m'enrecordava de lo inútil que era la programació dels diaris de l'epoca quan es tractava del 3xl.


Pel que veig a les hemeroteques el Punt és el que ho tenia més detallat (que no és dir gaire)

thegarfel ha escrit:
Era Agost del 2008 (que també feien Sakura per cert)


Doncs és probable que entre la primera emissió i aquesta n'hi hagués com a mínim una altra, (que lligaria amb el que ha dit el Taketokun) perquè recordo haver vist la sèrie prèviament quan la vaig veure en aquell moment, però no em sona res de la graella de llavors (Finals del 2000, tenia 5 anys i no existia ni el K3!)

El primer anime que vaig veure consistentment (de tant en tant enganxava Bola de Drac i Ranma al migdia dels caps de setmana) devia ser Sailor Moon (I Shin-Chan el veia d'amagat de la meva mare ja que creia que era una mala influència :lol:

Per cert, em sembla que a Sailor Moon van estar posant el primer opening durant les primeres dos temporades i no el van canviar fins que va arribar la temporada S!
 
Avatar de l’usuari
thegarfel
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 344
Membre des de: dt. 19 feb. 2013, 15:36
Ubicació: Nascut a Gironella, allà per Berga. Ara donant voltes pel món (xq ma germana és una plasta)

Re: Quan es va fer què? Ajudant a fer memòria

dg. 12 set. 2021, 01:03

Aleph ha escrit:
Doncs és probable que entre la primera emissió i aquesta n'hi hagués com a mínim una altra, (que lligaria amb el que ha dit el Taketokun) perquè recordo haver vist la sèrie prèviament quan la vaig veure en aquell moment, però no em sona res de la graella de llavors (Finals del 2000, tenia 5 anys i no existia ni el K3!)


No entenc molt bé lo del 2000 que comentes (o et refereixes a finals de la dècada dels 2000 - o sigui 2009?)

One Piece a més va arribar a Espanya per primera vegada als volts del 2005 si no m'equivoco i a través de Telecinco. Ho feien els matins. No sé fins a quina saga van doblar en aquell època, però recordo haver vist l'opening 2, que forma part de la saga d'Arabasta. Per tant, pot ser que abans de que s'emetés en català ja ho hagués fet en castellà.
 
Avatar de l’usuari
Aleph
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dv. 18 juny 2021, 17:38
Ubicació: Barcelona

Re: Quan es va fer què? Ajudant a fer memòria

dg. 12 set. 2021, 01:09

thegarfel ha escrit:
No entenc molt bé lo del 2000 que comentes

Vull dir que la sèrie va començar a finals de l'any 2000 (18/09 segons l'hemeroteca), o sigui, encara es feia pel canal 33.

En castellà jo no veia casi cap anime, tot i que hi havia una època que veia Let's & Go pels matins a Telecinco i Pokémon: Advanced Battle a l'estiu.
 
Avatar de l’usuari
thegarfel
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 344
Membre des de: dt. 19 feb. 2013, 15:36
Ubicació: Nascut a Gironella, allà per Berga. Ara donant voltes pel món (xq ma germana és una plasta)

Re: Quan es va fer què? Ajudant a fer memòria

dg. 12 set. 2021, 01:14

Aleph ha escrit:
thegarfel ha escrit:
No entenc molt bé lo del 2000 que comentes

Vull dir que la sèrie va començar a finals de l'any 2000 (18/09 segons l'hemeroteca), o sigui, encara es feia pel canal 33.

En castellà jo no veia casi cap anime, tot i que hi havia una època que veia Let's & Go pels matins a Telecinco i Pokémon: Advanced Battle a l'estiu.


Crec que ens estem liant entre Sakura i One Piece jaja. One Piece impossible que hi hagués res per veure abans del 2005 a Espanya.
 
Avatar de l’usuari
tebas_king
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 781
Membre des de: dj. 10 feb. 2011, 16:06
Ubicació: Una petita illa al mediterrani

Re: Quan es va fer què? Ajudant a fer memòria

dg. 12 set. 2021, 10:53

thegarfel ha escrit:
Crec que ens estem liant entre Sakura i One Piece jaja. One Piece impossible que hi hagués res per veure abans del 2005 a Espanya.


Si no voy mal en el 2003, ya se emitia One Piece.

https://lahemerotecadelbuitre.com/pieza ... aime-roca/
 
Avatar de l’usuari
thegarfel
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 344
Membre des de: dt. 19 feb. 2013, 15:36
Ubicació: Nascut a Gironella, allà per Berga. Ara donant voltes pel món (xq ma germana és una plasta)

Re: Quan es va fer què? Ajudant a fer memòria

dg. 12 set. 2021, 10:59

tebas_king ha escrit:
thegarfel ha escrit:
Crec que ens estem liant entre Sakura i One Piece jaja. One Piece impossible que hi hagués res per veure abans del 2005 a Espanya.


Si no voy mal en el 2003, ya se emitia One Piece.

https://lahemerotecadelbuitre.com/pieza ... aime-roca/


Vale, me bajo del barco jaja

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: aqz i 20 visitants