Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

 
seiyuubcn
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 184
Membre des de: dj. 27 gen. 2011, 22:42

Inazuma Eleven

dg. 11 des. 2022, 15:01

Enceto també aquest post, perquè no he vist que n'hi hagi cap, tampoc (crec que n'hi havia un en què es feia la release de la sèrie, però es va suprimir).
Esteu veient la sèrie? Què us sembla? Jo no l'havia vista abans -amb el doblatge en castellà- i m'està agradant força! Ha aconseguit enganxar-me i m'acaba resultant bastant agradable passar una estona cada dia veient-la. Fins i tot m'he acostumat al doblatge, que al principi em semblava una mica cutre (fet bastant ràpid i corrents) i amb veus que no pronuncien gaire bé el català a nivell fonètic, però ara fins i tot li he agafat carinyo a l'actriu de doblatge del Mark Evans, que pronuncia molt castellantizat/xava ("soc da barsalona") però que, per altra banda, interpretativament ho clava amb el personatge i em transmet moltíssim!
Vosaltres l'esteu seguint? Em fa la sensació -potser perquè no se'n parla aquí i també perquè ja es va emetre en castellà fa molts anys- que està passant una mica sense pena ni glòria; no sé realment com li deu estar anant a nivell d'audiència. En fi... m'agradaria llegir més comentaris! :)
 
Avatar de l’usuari
Pupas
Usuari
Usuari
Entrades: 14
Membre des de: dl. 25 gen. 2021, 19:50

Re: Inazuma Eleven

dg. 11 des. 2022, 15:57

Jo no l'he vist mai... tampoc és que em cridi gaire, potser estic massa arrelat a "Tsubasa", segurament l'acabare veient en català, però no em corre pressa.
Ara amb el nou "boom" de sèries d'anime en català estan fent un esforç, però ja ho he comentat més d'un cop que si nosaltres com audiència no ajudem al fet que tinguin bones xifres tant en web com a la TV el "boom" passarà ràpidament i poc anime tornarem a tenir. Ens agradin més o menys aquestes sèries jo les veure (evidentment si no m'acabo enganxant no) però com a mínim hauríem de donar-los-hi a totes les sèries en general una oportunitat perquè es reflecteixin bones xifres d'audiència.
 
jon.sanchez
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 44
Membre des de: dc. 25 ago. 2021, 20:43

Re: Inazuma Eleven

dv. 16 des. 2022, 20:12

seiyuubcn ha escrit:
Enceto també aquest post, perquè no he vist que n'hi hagi cap, tampoc (crec que n'hi havia un en què es feia la release de la sèrie, però es va suprimir).
Esteu veient la sèrie? Què us sembla? Jo no l'havia vista abans -amb el doblatge en castellà- i m'està agradant força! Ha aconseguit enganxar-me i m'acaba resultant bastant agradable passar una estona cada dia veient-la. Fins i tot m'he acostumat al doblatge, que al principi em semblava una mica cutre (fet bastant ràpid i corrents) i amb veus que no pronuncien gaire bé el català a nivell fonètic, però ara fins i tot li he agafat carinyo a l'actriu de doblatge del Mark Evans, que pronuncia molt castellantizat/xava ("soc da barsalona") però que, per altra banda, interpretativament ho clava amb el personatge i em transmet moltíssim!
Vosaltres l'esteu seguint? Em fa la sensació -potser perquè no se'n parla aquí i també perquè ja es va emetre en castellà fa molts anys- que està passant una mica sense pena ni glòria; no sé realment com li deu estar anant a nivell d'audiència. En fi... m'agradaria llegir més comentaris! :)

Jo l'estic seguint cada dia i m'agrada força. També és cert que no l'havia vist mai en castellà i no he tingut problema ni amb les veus ni amb res. A l'inici la veu d'en Mark Evans no m'agradava però ara em sona molt bé pel personatge. En general el doblatge em sembla força bo, res més.
 
Ender11
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 118
Membre des de: dj. 28 ago. 2014, 19:12

Re: Inazuma Eleven

dc. 21 des. 2022, 19:25

El dobatge en general es molt bo, encara que hages preferit que no hagessin utilizat els noms occidentals del joc, pero segons la meva opinió diria que en català té un molt bon nivell, fins i tot m'agrada més que el castellá, al menys pronuncien correctament els noms dels personatges mentres que en castellà com sempre pronuncien els noms tal com s'escriuen, el que més m'ha cridat l'atenció son els noms d'algunes supertècniques que son diferents a la versió castellana:

-Killer slide (Japonés i anglès) - Barrido defensivo (Castellà) - Segada assassina (Català). el català es més fidel al original que el castellà
-Illusion Ball (Japonés i anglès) - Espejismo de balón (Castellà) - Pilota il·lusòria (Català). Igual que l'anterior.
-Fireball Knuckle (Anglès) - Despeje de fuego (Castellà) - Puny de Foc (Català). Encara que en japonés te un altre significat, l'anglès i català s'acosten més.
-Eternal Blizzard (Japonés i anglès) - Ventisca Eterna (Castellà) - Torb Glaciar (Català). En aquest cas es més diferent i crec que el motiu es que traduida literalment era massa llarga. i Torb etern no sona massa bé.
-Drill Smasher (Japonés i anglès) - Destroza taladros (Castellà) - Trepant Especial (Català). Sempre he pensat que el "Destroza taladros" del castellà sona molt estrany per com es la supertècnica en si, un trepant gegant, encara que el nom en català no s'acosta a la versió original, sona millor que el castellà.

La majoria si que son directes de la versió castellana, pero hi ha diversos noms diferents i no les posaré totes.
 
seiyuubcn
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 184
Membre des de: dj. 27 gen. 2011, 22:42

Re: Inazuma Eleven

ds. 24 des. 2022, 22:04

Hi ha cap notícia sobre si doblaran al català les següents sèries d'Inazuma?
He de reconèixer que, al principi, bàsicament vaig decidir veure-la per donar suport al doblatge en català, però al final m'ha acabat enganxant! Espero que doblin també les sèries posteriors!
 
seiyuubcn
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 184
Membre des de: dj. 27 gen. 2011, 22:42

Re: Inazuma Eleven

dv. 30 des. 2022, 19:50

Veig que ja han penjat els capítols que quedaven fins al final, és a dir, els 127 episodis que formen la sèrie inicial! Per a mi ha estat una gran descoberta, ja que no l'havia vista abans. Espero que emetin les altres també! :)
(Acabo de mirar el final de l'últim capítol i veig que anuncien la següent sèrie, "Inazuma Eleven GO". Em demano si ho han fet només perquè tocava doblar aquell tros perquè formava part del material a doblar en si, o perquè realment tenen intenció de seguir emetent les sèries successives...)
 
Ender11
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 118
Membre des de: dj. 28 ago. 2014, 19:12

Re: Inazuma Eleven

ds. 31 des. 2022, 18:10

seiyuubcn ha escrit:
Veig que ja han penjat els capítols que quedaven fins al final, és a dir, els 127 episodis que formen la sèrie inicial! Per a mi ha estat una gran descoberta, ja que no l'havia vista abans. Espero que emetin les altres també! :)
(Acabo de mirar el final de l'últim capítol i veig que anuncien la següent sèrie, "Inazuma Eleven GO". Em demano si ho han fet només perquè tocava doblar aquell tros perquè formava part del material a doblar en si, o perquè realment tenen intenció de seguir emetent les sèries successives...)


Lo mes probable es que es doblin, jo al principi pensaba que no portarien la saga GO al dejar a la carta sin l'any 2025, pero la part final on surt l'Arion m'ha donat esperançes que continuarán. Suposo que ara la saga GO está en procés per després posar-ho tot fin a Galaxy (L'ultima temporada de la saga), ja van dir que tarden bastant temps en doblar un sol capitol, així que toca fer pas a altres lliçencies. El que m'agradaria es que s'animesin a doblar també Ares i Orion, així tiendrem algo que Espanya encara no ha emitit, a més que Arait Multimedia té les lliçencies d'Inazuma Eleven Ares i Orion i s'han emés a França i Italia. Bé tant de bo SX3 doblin una serie d'anime que no s'hagi emès a Espanya
 
seiyuubcn
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 184
Membre des de: dj. 27 gen. 2011, 22:42

Re: Inazuma Eleven

ds. 31 des. 2022, 22:06

Doncs tant de bo emetin les temporades següents! La pena d'aquesta primera saga és que no hagin anat canviant els openings i endings a mesura que anaven avançant els capítols i que tampoc hagin respectat els noms originals dels personatges :( Però suposo que amb això no hi podien fer res perquè el producte ja els hi havia arribat així i potser fins i tot els japonesos obliguen a fer servir altres noms fora del Japó. (Tot això són suposicions meves...)
Sigui com sigui, esperem que la preview de GO al final del capi 127 no es quedi només en una preview doblada, sinó que es materialitzi en el futur en l'emissió de la sèrie. :)
 
seiyuubcn
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 184
Membre des de: dj. 27 gen. 2011, 22:42

Re: Inazuma Eleven

dl. 02 gen. 2023, 21:17

Estic al.lucinant amb la qualitat dels openings i em reitero amb el que vaig dir fa uns dies que és una pena que ens haguem perdut aquestes meravelles! (i que només s'hagi vist/sentit el primer opening i el primer ending pels 127 capis).
Per exemple, el dels capítols que estic veient ara (el 4t):

Original: https://www.youtube.com/watch?v=2KAo92ZSmw0
Cover anglesa 100% professional: https://www.youtube.com/watch?v=mBHcihoUeS8
Instrumental: https://www.youtube.com/watch?v=d2fBoBEDaGg

Em sembla una autèntica passada d'opening..!
També em va agradar molt el 2n (cançó que se sentia sovint en algun punt, de fons, enmig dels episodis):

https://www.youtube.com/watch?v=ZhW3_Yk-i_k

Estic molt sorprès amb la gran qualitat de la banda sonora de la sèrie, en general. Ben diferent de molts dels animes nous que s'estan fent aquests útlims anys, que no sé per què tenen unes BSO tan fluixes (no les cuiden gens). Exemples d'això que dic: El remake de Capità Tsubasa (2018), i Adventure of Dai, etc,... són músiques com americanitzades, sense gens de personalitat. En canvi, a Inazuma em transmeten moltíssim totes les músiques de fons i també trobo els op/ed (sobretot els openings) espectaculars.
 
seiyuubcn
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 184
Membre des de: dj. 27 gen. 2011, 22:42

Re: Inazuma Eleven

dc. 04 gen. 2023, 16:09

Per si a algú li interessa, m'han confirmat des d'atenció a l'audiència de TV3 que estan treballant per poder emetre Inazuma Eleven Go en algun punt del 2023, així que suposo que tan malament no els hi ha anat amb la primera sèrie.
 
Ender11
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 118
Membre des de: dj. 28 ago. 2014, 19:12

Re: Inazuma Eleven

dj. 05 gen. 2023, 20:27

seiyuubcn ha escrit:
Per si a algú li interessa, m'han confirmat des d'atenció a l'audiència de TV3 que estan treballant per poder emetre Inazuma Eleven Go en algun punt del 2023, així que suposo que tan malament no els hi ha anat amb la primera sèrie.


També te sentit, ja que han revelat la veu de l'Arion. Tant de bó doblessin tabé Ares i Orion, serien inedites en el país ja que Espanya no les te doblades i Arait Multimedia deia que necesitaba que algun canal s'interessi per la serie i per ara només Catalunya l'interessa.
 
Avatar de l’usuari
Sinistre.
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 104
Membre des de: dc. 31 oct. 2012, 15:27

Re: Inazuma Eleven

dt. 10 gen. 2023, 22:39

Això voldria dir que la doblarien també en castellà? Potser així costaria menys comprar-la?
 
Avatar de l’usuari
taketokun
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1108
Membre des de: dg. 17 gen. 2010, 21:28

Re: Inazuma Eleven

dc. 11 gen. 2023, 13:36

no crec, mira conan o les pelis del conan, o altres series en el seu dia com kamikaze kaito jeanne nomes catala o one piece amb poc mes de 200 en castella i estan llicenciades per a tot l'estat, al final, un bon doblatge, potser tant car o mes que la propia llicencia, i si la distribuidora no aconsegueix vendrel a cap canal, no invertira pas en un doblatge perque es quedi al calaix.
 
Avatar de l’usuari
Sinistre.
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 104
Membre des de: dc. 31 oct. 2012, 15:27

Re: Inazuma Eleven

dl. 06 març 2023, 07:22

Ningú ho ha comentat però es va anunciar per twitter que sortiria Inazuma Eleven Go (la seqüela d'Inazuma Eleven) en català https://twitter.com/AnimeEnCAT/status/1 ... 9021000705.

Tot i que a la resta d'Espanya també van emetre Inazuma Eleven, aquesta saga encara no ha arribat! Seriem els primers...molt interessant això.
 
seiyuubcn
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 184
Membre des de: dj. 27 gen. 2011, 22:42

Re: Inazuma Eleven

dl. 06 març 2023, 19:20

Cert! Jo els hi vaig escriure fa un temps i em van dir que sí que emetrien Inazuma Eleven Go. A veure si s'animen també amb les altres, tal com sembla. :)
Per cert, la web segueix sent un puto desastre... si intentéssiu veure la sèrie de nou, no podríeu perquè, per ex, a la 1a temporada, falten els capítols 2-10. És pesadíssim haver d'estar escrivint a tv3 tota l'estona demanant que arreglin coses que de base haurien d'estar ben fetes. Jo arriba un punt que passo...

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 16 visitants